ATA 153-Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi I
Osmanlı Devleti'nin yıkılışını hazırlayan iç ve dış sebepler, XIX. yüzyılda Osmanlı Devleti'nde yenilik hareketleri, siyasi ve askeri durum, son dönem fikir akımları, I. Dünya Savaşı, Ermeni Meselesi, Anadolu'nun işgali ve tepkiler, Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun'a çıkışı ve Milli Mücadele için yapılan hazırlıklar, TBMM'nin açılması, Sevr Antlaşması, Milli Mücadele savaşları, Mudanya Mütarekesi, Lozan Antlaşması.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

ATA 154-Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi II
Siyasal, sosyal, eğitim, kültür, hukuk alanında yapılan inkılaplar, Atatürk dönemi çok partili hayata geçiş denemeleri ve tepkiler, Cumhuriyet dönemi Türk ekonomi politikası ve kaynaklar, Atatürk dönemi Türk dış politikası ve Türkiye'nin diğer devletlerle olan ilişkileri, Milletler Cemiyetine üyelik, Balkan Antantı, Sadabad Paktı, Montrö Sözleşmesi, Hatay'ın ana vatana katılması gibi önemli dış politik olaylar, Atatürkçü düşünce sistemi ve Atatürk ilkeleri, Atatürk'ten sonra Türkiye, İsmet İnönü'nün Cumhurbaşkanlığı dönemi, Demokrat Partinin iktidar yılları, 1960 ve 1970'li yıllarda Türkiye, 1960 sonrası Türkiye'nin dış politikası.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

BİL 157-Bilişim Teknolojileri
Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme; problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; işletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); kelime işlem programları; hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemleri; web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

EĞTY 101-Eğitim Bilimlerine Giriş
Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

EĞTY 201-Öğretim İlke ve Yöntemleri
İstenilen bir öğretimin gerçekleştirilebilmesi için öğretim etkinliklerinin planlanması, öğrenci merkezli öğrenme süreçlerinin
düzenlenmesinde kullanılan öğrenme yaklaşımları, öğretim stratejileri ile öğretim yöntem ve tekniklerinin uygulanmasına
yönelik bilgi ve becerileri geliştirmektir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

EĞTY 203-Bilimsel Araştırma Yöntemi
Araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; araştırma süreci (sorunu fark etme, problemi ve örneklemi belirleme, veri toplama ve analizi, sonuçları yorumlama); veri toplama araçlarının genel özellikleri; verilerin analizi ve değerlendirilmesi; makale, tez ve veri tabanlarına erişim; araştırma modelleri ve türleri; bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar; nicel ve nitel araştırma desenleri; nitel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi; nitel araştırmada geçerlik ve güvenlik; makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma; araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama; eğitimde aksiyon (eylem) araştırması.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

EĞTY 309-Ölçme ve Değerlendirme
Ölçme ile ilgili temel kavramlar; ölçek ve ölçek çeşitleri. Değerlendirmenin eğitim sistemindeki yeri, değerlendirmenin
amaçları, öğeleri, değerlendirme türleri, ölçme araçlarının psikometrik özellikleri; güvenirlik ve güvenirlik hesaplanma
yöntemleri; geçerlik kanıtları ve türleri, başarı testi geliştirme; test ve madde analizlerinin yapılması, yorumlanması ve not
verme.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

EĞTY 312-Sınıf Yönetimi
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta
disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri,
sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta
zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

EĞTY 407-Rehberlik
Rehberliğin tanımı, amacı, ilkeleri ve hizmetleri ele alınmaktadır. Test ve test dışı bireyi tanıma teknikleri incelenmektedir.
Eğitim kurumlarında uygulanan rehberlik hizmetleri ele alınmaktadır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

EĞTY 414-Eğitimde Örgüt ve Yönetim
Eğitim kavramının tanımı, sistem kavramı, alt sistemler, eğitim- hukuk ilişkisi ve eğitim yasal dayanakları, Türk Eğitim
Sistemi?nin genel amaçları, ilkeleri, örgüt yapısı, merkez ve taşra örgütü, Türk Eğitim Sistemi?nin yönetim sorunları, örgüt
ve yönetim kavramı ve kuramları, örgütün boyutları, yönetim süreçleri, okul müdürlerinin görev yetki ve sorumlulukları, okul ve
eğitim yöneticilerinin yetiştirilmesi, eğitim ve öğretim ile ilgili hizmetler, okul, aile ve çevre ilişkisi.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

İHA 300-Eğitim ve İnsan Hakları
İnsan haklarının ne özellikte ilkeler olduğuna ve neleri talep ettiklerine ilişkin genel bilgiler verildikten sonra, eğitim hakkının ihlalleri ? özellikle de dikkat çekmeyen ihlalleri ?örneklendirilecek ve bu hakkın nasıl korunabileceği üzerinde durulacaktır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

İNG 131-İngilizce I
-
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 2
Ön Koşul: Yok

İNG 132-İngilizce II
-
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 2
Ön Koşul: İNG 131

KPL 100-Kariyer Planlaması
Öğrencilerde "kariyer" konusunda bir bilinç oluşturmak; öğrencilerin ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanarak ve farklı sektörleri tanıyarak kişisel bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktır.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 1
AKTS Kredisi: 2
Ön Koşul: Yok

ÖZÖY 101-Özel Eğitime Giriş
-Özel Eğitim Alanı ve Temel kavramlar; özel eğitim ihtiyacı olan bireyler; dil ve konuşma bozukluğu; fiziksel yetersizlik/
süreğen hastalık; çoklu yetersizlik; duygu/davranış bozukluğu, sınıflandırma, yaygınlık ve görülme sıklığı, nedenler,
tarama/tanılama, ekip; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanaklı uygulamalar; aile kavramı ve özel eğitim ihtiyacı olan
çocuğa sahip ailelerin özellikleri; özel eğitim ihtiyacı olan çocuğa ve ailelerine yönelik tutumlar; ailelere sunulan hizmetler,
destekler ve yasal haklar.
Kuram: 4 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 4
AKTS Kredisi: 6
Ön Koşul: Yok

ÖZÖY 102-Gelişim Yetersizliği Olan Bireylerin Eğitimi
Bu ders, Zihin yetersizliği tanımları ve kuramsal temelleri, Zihin yetersizliğini sınıflama, yaygınlık ve nedenleri, Zihin
yetersizliği olan bireylerin özellikleri, Zihin yetersizliği olan bireyleri tanılama ve değerlendirme, Zihin yetersizliği olan
bireylerin eğitim ve öğretim süreci, Zihinsel yetersizlik: İyi uygulamalar, Otizm spektrum bozukluğunun tanımı ve tarihçesi,
OSB?nin nedenleri ve yaygınlık, OSB olan bireylerin özellikleri, Otizm spektrum bozukluğunda tarama, tanılama,
değerlendirme, Otizm spektrum bozukluğunda eğitim-müdahale yaklaşımları ve uygulamalar, OSB:İyi uygulamalar, Zihinsel
yetersizlik ve OSB Aileler ve Tutumlar, Zihin yetersizliği ve OSB?ye yönelik aile desteği konularını içermektedir.
Kuram: 4 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 4
AKTS Kredisi: 6
Ön Koşul: Yok

ÖZÖY 104-Özel Yetenekli Bireylerin Eğitimi
Üstün zekâlıların eğitimine duyulan gereksinimin gerekçeleri; Üstün zekâlı ve yetenekli bireylerin tanımı; Üstün
zekâlı ve
yetenekli bireylerin tanımıÜstün zekâlı bireylerin bilişsel, fiziksel, sosyal, duygusal, ahlâki ve kişilik özellikleri;
Üstün zekâlı
bireylerin belirlenme yolları; Türkiye?de ve yurt dışında üstün zekâlıların eğitiminin dünü ve bugünü;
Üstünlüğün gelişmesinde
ilk öğrenmelerin önemi; Okulöncesinde bazı çevresel faktörlerin bilişsel gelişime etkileri; Üstün zekâlıların
eğitiminde
yönetimsel önlemler (Zenginleştirme, Hızlandırma, Türdeş Yetenek Gruplamaları vb.); Üstün zekâlıların
eğitiminde program
düzenlemeleri ve yapıları; üstünler için içeriğin farklılaştırılması ve öğretimin bireyselleştirilmesi; Üstün
zekâlıların eğitiminde
sıklıkla kullanılan modellerin kısaca tanıtılması; Barbara CLARK?ın öğrenmeyi en üst noktaya kadar çıkarmak
için önerdiği
yedi adım.Temel kavramlar; öğrenme güçlüğü/dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bireyler; eğitsel, psikolojik, tıbbi; yaygınlık ve görülme sıklığı; nedenler: doğum öncesi, doğum anı, doğum sonrası; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanaklı uygulamalar; ailelerin özellikleri.
Kuram: 4 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 4
AKTS Kredisi: 6
Ön Koşul: Yok

ÖZÖY 201-Uygulamalı Davranış Analizi
Uygulamalı davranış analizinin (UDA) temelleri, tarihçesi, tanımı, ilkeleri ve önemi; UDA ve etik;
hedef davranış belirleme, tanımlama, ölçme ve kaydetme; hedef davranışa ilişkin toplanan verilerin analizi ve değerlendirilmesi; öğretime karar vermek için verilerin kullanımı; davranış işlevlerini
belirleme; davranış artırma ilkeleri ve işlem süreçleri; pekiştireç çeşitleri ve kullanımı; sembol pekiştirme; yeni davranışların kazandırılmasında ilkeler ve işlem süreçleri; davranış azaltma ilkeleri ve
işlem süreçleri; ayrımlı pekiştirme: sönme, tepkinin bedeli; genellemenin sağlanması; UDA ve tek
denekli araştırma yöntemleri.
Kuram: 4 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 4
AKTS Kredisi: 6
Ön Koşul: Yok

ÖZÖY 202-Özel Eğitimde Değerlendirme
Temel kavramlar; değerlendirmenin yasal ve felsefi temelleri; değerlendirmenin amaçları; tıbbi, gelişimsel, psikolojik ve eğitsel değerlendirme; değerlendirme süreci: tarama, tanılama, yerleştirme,
programlama ve programın değerlendirilmesi; değerlendirmede gönderme öncesi süreç; gönderme ve ayrıntılı değerlendirme süreci; formal değerlendirme yöntemleri; informal değerlendirme
yöntemleri; müfredata dayalı değerlendirme; gözlem; beceri analizi; ölçüt bağımlı testler; çalışma
örneği analizi; performans değerlendirmesi; değerlendirme sürecinin raporlaştırılması; ölçü araçları geliştirme: çeşitli öğretim alanlarında öğrencilerin performanslarını ve gelişimlerini belirlemek
için ölçü aracı hazırlama, uygulama, yorumlama, elde edilen verileri kullanma.
Kuram: 4 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 4
AKTS Kredisi: 6
Ön Koşul: Yok

ÖZÖY 203-Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi
İletişimin tanımı, dilin tanımı, dil edinim kuramları, dil, iletişim ve konuşma kavramlarının ve gelişiminin açıklanması; özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarda görülen temel dil, iletişim ve konuşma özellikleri ve sorunları; dil, iletişim ve konuşma sorunlarının değerlendirilmesi; dilin bileşenlerine göre
amaçların belirlenmesi; iletişim becerisi kazandırmada kullanılan doğal ve yapılandırılmış bilimsel
dayanaklı/etkili yöntemler; iletişim becerilerinin geliştirilmesiyle ilgili aile rehberliği.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 6
Ön Koşul: Yok

ÖZÖY 204-Özel Eğitimde Öğretim Yöntemleri
Özel gereksinimli bireylere beceri ve kavram öğretiminde kullanılan etkili öğretim yöntemlerinin aktarılması.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

ÖZÖY 206-Özel Eğitim Kurumlarında Gözlem
Özel eğitim hizmetlerinin sağlandığı resmi kurumlarda ve sınıflarda okul deneyimi kazanma; gözlem yapma; kurum ve sınıf içi eğitsel, davranışsal ve gelişimsel uygulamaları gözlemleme; çocukların akademik ve akademik olmayan davranışlarını gözlemleme; gözlemleri paylaşma ve tartışma;
kurumda ve sınıfta karşılaşabilecek sorunlar ve öneriler hakkında tartışma.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 4 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 6
Ön Koşul: Yok

ÖZÖY 301-Özel Eğitimde Okuma ve Yazma Öğretimi
zihin engelli çocuklara okuma-yazma öğretimi
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

ÖZÖY 302-Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi
Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler için okuma-yazma gelişimini ve okumanın değerini anlamaya ilişkin etkinlikler; sözcük
dağarcığını geliştirme; dil bilgisi öğretimi; yazma süreci, yazılımetin türleri, yazılı ifade becerilerine ilişkin etkinlik hazırlama;
okuma becerileri ve stratejilerinin tanımı, metin incelemede beceri ve stratejilerin uygulanması; bireyselleştirilmiş okuma
öğretiminin önemi: uygulanması ve değerlendirilmesi; eleştirel okuma; yaratıcı yazma; okuma metni analiz yöntemleri;
dinleme becerilerini geliştirici çalışmalar; özel eğitim ihtiyacı olan gruplarda spesifik okuma-yazmayı geliştirici
teknikler/stratejiler
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

ÖZÖY 303-Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Geçiş Planlarının Hazırlanması
Bu ders; BEP, BAHP, BGP?ları ve bileşenlerini ve öğretimin bireyselleştirilmesini, özel gereksinimli bir bireyin destek
çevresini analiz ederek olması gereken destek çevresini desenlemeyi ve yetersizliğinin işlevsel betimini yapmayı, kaba
değerlendirme araçlarını kullanarak eğitsel performans düzeyi belirlemeyi, EASEO nı belirlemeyi, özrünün işlevsel
betimlemesini yapmayı, performans düzeyine dayalı olarak örnek UDA KDA?ları yazmayı, Bireyselleştirilmiş Öğretim
Planının (BÖP) bileşenlerini ve ekip modellerini açıklamayı içerir.
Kuram: 4 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 4
AKTS Kredisi: 6
Ön Koşul: Yok

ÖZÖY 304-Erken Çocuklukta Özel Eğitim
Temel kavramlar: bebeklik, erken çocukluk dönemi ve gelişimsel gerilik kavramı; erken çocuklukta
özel eğitimin (EÇÖZE) tanımı, önemi, tarihi ve teorik alt yapısı; yasalarda EÇÖZE; EÇÖZE?de rol alan
uzmanlar; aile katılımı; EÇÖZE?de değerlendirme; EÇÖZE?de müdahale programları: kurum, ev ve
kurum-ev merkezli uygulamalar; EÇÖZE ve geçiş süreci; EÇÖZE?de temel konular: oyun, gelişimsel
dönemlere uygun uygulamalar, doğal öğretim, aile merkezli uygulamalar.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

ÖZÖY 305-Özel Eğitimde Sanatsal Becerilerin Öğretimi
Çizgi, desen ve renk çalışmaları ile bazı boyama ve baskı tekniklerin teori ve uygulamaya yönelik pratikleri.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

ÖZÖY 306-Aile ve toplumsal Çevre Eğitimi
Bu ders; Derse giriş ,Aile kavramı ve aile sistemleri,Özel Gereksinimli Çocuk ve Aile ,Ailelere sunulan hizmetler ve
destekler,Aileye ilişkin bilgilerin toplanması ve değerlendirme ,Aile katılımı,Aile bireylerinin katılımı ,Ailelerin danışmanlık,
rehberlik ve eğitim gereksinimlerinin karşılanması. ,Okul-öğretmen-aile işbirliği,Ailelerle iletişim ve etik,Aile eğitim
uygulama modelleri,Örnek aile eğitim programları,Örnek aile eğitim programları,Örnek aile eğitim programları; konularını
içermektedir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

ÖZÖY 307-Özel Eğitimde Matematik Öğretimi
Matematik öğretimi ve planlaması, matematik beceri ve kavramların değerlendirilmesi, basamaklandırılmış öğretim ve
doğrudan öğretim yaklaşımları, problem çözme becerileri geliştirme, matematik programını uygulama, sayma, toplama,
çıkarma, çarpma, bölme işlemlerinin öğretimi, matematik öğretiminde hata türleri ve analizi, işlevsel matematik
becerilerinin öğretimi, değer (para), zaman, uzunluk ve ağırlık ölçüleri, geometri kavram ve becerilerin öğretim yolları.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

ÖZÖY 308-Özel Eğitimde Fen Bilgisi Öğretimi
Özel eğitimde fen bilimleri öğretiminin önemi, araştırma-sorgulamaya dayalı fen öğretimi, fen bilimleri kavramının
öğretiminde kavram öğretimi ve kavram haritaları, Bilimsel süreç becerileri, fen bilimleri öğretiminde özel öğretim
yöntemleri, fen bilimleri alanında örnek uygulamalar
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

ÖZÖY 309-Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Eğitim
-
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

ÖZÖY 310-Özel Eğitimde Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi
Özel eğitimde hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretiminin önemi, araştırma-sorgulamaya dayalı öğretim, hayat bilgisi ve
sosyal bilgiler öğretiminde kavram öğretimi ve kavram haritaları, hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretiminde özel öğretim
yöntemleri, hayat bilgisi ve sosyal bilgiler alanında örnek uygulamalar
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

ÖZÖY 311-Özel Eğitimde Fiziksel Eğitim ve Spor
-
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

ÖZÖY 312-Özel Eğitimde Okul ve Kurum Deneyimi
Bu ders; Oryantasyon: Üniversitede ders koordinatörleri tarafından dersin tanıtılması. Ders kapsamında uygulama
yapılacak okul/özel eğitim ve rehabilitasyon merkezi sınıf ortamını öğrenci profili, öğrenci sayısı, öğrenme özellikleri,
gereksinimleri, sınıf ortamının fiziksel koşulları, varsa sınıf içi yapılan uyarlamalar hakkında bilgi alınması. Uygulama
yapılacak okul/özel eğitim ve rehabilitasyon merkezinin kuralları ve okul müdürünün görevlerinin açıklanması. Öğretmenin bir
gününün gözlemlenmesi. Derslerde öğretmenin kullandığı uygulamaların (UDA temelli) açıklanması. Derslerde öğretmenin
kullandığı sınıf yönetimi uygulamalarının açıklanması. Öğrencinin okuldaki/özel eğitim ve rehabilitasyon merkezindeki bir
gününün gözlemlenmesi. Gözlemlenen öğrencinin iletişim ve sosyal etkileşim davranışları ve problem davranışlarına ilişkin
anekdot kaydının tutulması, gözlemlenen öğrenciye ilişkin ÖDS/ABC kaydının hazırlanması, gözlemlenen öğrenciye yeni
davranış ve beceriler kazandırma sürecinde kullanabileceği pekiştireçlerin belirlenmesi. Gözlemlenen öğrenci için
arttırılması ya da azaltılması hedeflenen bir davranış ya da beceri seçilmesi. Ders planı hazırlanması. Sınıftaki etkinliklere
katılım gösterilmesi. Koordinatör öğretmen tarafından öğretmen adayının genel sürecini değerlendirmek üzere kontrol
listesinin doldurulması ve öğretmen adayı tarafından bu listenin kapalı zarf içerisinde imzalı bir şekilde teslim alınarak
üniversitedeki ders koordinatörü öğretim üyesine teslim edilmesi konularını içermektedir.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 4 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 6
Ön Koşul: ÖZÖY 206

ÖZÖY 401-Öğretmenlik Uygulaması I
Kuram: 1 saat
Uygulama: 12 saat
Yerel Kredi: 7
AKTS Kredisi: 12
Ön Koşul: ÖZÖY 201,ÖZÖY 204,ÖZÖY 312

ÖZÖY 402-Öğretmenlik Uygulaması II
Kuram: 1 saat
Uygulama: 12 saat
Yerel Kredi: 7
AKTS Kredisi: 12
Ön Koşul: ÖZÖY 401

ÖZÖY 403-Özel Eğitim Politikaları ve Yasal Düzenlemeler
Türkiye?de engelli bireylere ve özel eğitime yönelik politikaların ve yasal düzenlemelerin geçmişi; engelli bireylere ve özel
eğitime yönelik ulusal politikalar ve yasal düzenlemeler; engelli bireylere ve özel eğitime yönelik uluslararası politikalar ve
yasal düzenlemeler.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

ÖZÖY 404-Kapsayıcı Eğitim
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

ÖZÖY 405-Özel Eğitim Programları
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

PSİ 161-Psikolojiye Giriş
Temel psikolojik kavramların öğretilmesi, psikolojinin farklı alanlarının tanıtılması, bu farklı alanların araştırma yöntemlerinin aktarılması.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

PSİ 276-Eğitim Psikolojisi
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

THUY 302-Topluma Hizmet Uygulamaları
Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik öneriler
geliştirme, bunları sistemleştirerek projeler hazırlama, sosyal sorumluluk bilinci çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü
olarak yer alma.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 4 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

TRD 155-Türk Dili I
Türkçenin tarihi gelişimi ve gramer yapısı. Modern Türk edebiyatının safhaları, Türk modernleşmesi ve kültür-sanat alanında
oluşturduğu değişiklikler, Türk edebiyatında roman ve öykü türünün ilk örnekleri, Tanzimat dönemi edebiyatçıları ve eserleri.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

TRD 156-Türk Dili II
Bu derste, özellikle sözlü anlatım becerileri ve bunları edinme süreçleri üzerinde durulacaktır. Öğrencilere bu bağlamda,
hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma, konferans, tartışma, münazara, açıkoturum, röportaj, televizyon ve radyo konuşmaları gibi
sözlü anlatım türleri hakkında kuramsal bilgiler verilecektir. Öğrencilerin bu türlerde çalışmalar yapmasına olanak
sağlanacaktır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok