Osmanlı Devleti'nin yıkılışını hazırlayan iç ve dış sebepler, XIX. yüzyılda Osmanlı Devleti'nde yenilik hareketleri, siyasi ve askeri durum, son dönem fikir akımları, I. Dünya Savaşı, Ermeni Meselesi, Anadolu'nun işgali ve tepkiler, Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun'a çıkışı ve Milli Mücadele için yapılan hazırlıklar, TBMM'nin açılması, Sevr Antlaşması, Milli Mücadele savaşları, Mudanya Mütarekesi, Lozan Antlaşması.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Siyasal, sosyal, eğitim, kültür, hukuk alanında yapılan inkılaplar, Atatürk dönemi çok partili hayata geçiş denemeleri ve tepkiler, Cumhuriyet dönemi Türk ekonomi politikası ve kaynaklar, Atatürk dönemi Türk dış politikası ve Türkiye'nin diğer devletlerle olan ilişkileri, Milletler Cemiyetine üyelik, Balkan Antantı, Sadabad Paktı, Montrö Sözleşmesi, Hatay'ın ana vatana katılması gibi önemli dış politik olaylar, Atatürkçü düşünce sistemi ve Atatürk ilkeleri, Atatürk'ten sonra Türkiye, İsmet İnönü'nün Cumhurbaşkanlığı dönemi, Demokrat Partinin iktidar yılları, 1960 ve 1970'li yıllarda Türkiye, 1960 sonrası Türkiye'nin dış politikası.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme; problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; işletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); kelime işlem programları; hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemleri; web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
İstenilen bir öğretimin gerçekleştirilebilmesi için öğretim etkinliklerinin planlanması, öğrenci merkezli öğrenme süreçlerinin düzenlenmesinde kullanılan öğrenme yaklaşımları, öğretim stratejileri ile öğretim yöntem ve tekniklerinin uygulanmasına yönelik bilgi ve becerileri geliştirmektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; araştırma süreci (sorunu fark etme, problemi ve örneklemi belirleme, veri toplama ve analizi, sonuçları yorumlama); veri toplama araçlarının genel özellikleri; verilerin analizi ve değerlendirilmesi; makale, tez ve veri tabanlarına erişim; araştırma modelleri ve türleri; bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar; nicel ve nitel araştırma desenleri; nitel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi; nitel araştırmada geçerlik ve güvenlik; makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma; araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama; eğitimde aksiyon (eylem) araştırması.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Ölçme ile ilgili temel kavramlar; ölçek ve ölçek çeşitleri. Değerlendirmenin eğitim sistemindeki yeri, değerlendirmenin amaçları, öğeleri, değerlendirme türleri, ölçme araçlarının psikometrik özellikleri; güvenirlik ve güvenirlik hesaplanma yöntemleri; geçerlik kanıtları ve türleri, başarı testi geliştirme; test ve madde analizlerinin yapılması, yorumlanması ve not verme.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Rehberliğin tanımı, amacı, ilkeleri ve hizmetleri ele alınmaktadır. Test ve test dışı bireyi tanıma teknikleri incelenmektedir. Eğitim kurumlarında uygulanan rehberlik hizmetleri ele alınmaktadır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Eğitim kavramının tanımı, sistem kavramı, alt sistemler, eğitim- hukuk ilişkisi ve eğitim yasal dayanakları, Türk Eğitim Sistemi?nin genel amaçları, ilkeleri, örgüt yapısı, merkez ve taşra örgütü, Türk Eğitim Sistemi?nin yönetim sorunları, örgüt ve yönetim kavramı ve kuramları, örgütün boyutları, yönetim süreçleri, okul müdürlerinin görev yetki ve sorumlulukları, okul ve eğitim yöneticilerinin yetiştirilmesi, eğitim ve öğretim ile ilgili hizmetler, okul, aile ve çevre ilişkisi.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
İnsan haklarının ne özellikte ilkeler olduğuna ve neleri talep ettiklerine ilişkin genel bilgiler verildikten sonra, eğitim hakkının ihlalleri ? özellikle de dikkat çekmeyen ihlalleri ?örneklendirilecek ve bu hakkın nasıl korunabileceği üzerinde durulacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: İNG 131
|
|
Öğrencilerde "kariyer" konusunda bir bilinç oluşturmak; öğrencilerin ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanarak ve farklı sektörleri tanıyarak kişisel bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 1
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
-Özel Eğitim Alanı ve Temel kavramlar; özel eğitim ihtiyacı olan bireyler; dil ve konuşma bozukluğu; fiziksel yetersizlik/ süreğen hastalık; çoklu yetersizlik; duygu/davranış bozukluğu, sınıflandırma, yaygınlık ve görülme sıklığı, nedenler, tarama/tanılama, ekip; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanaklı uygulamalar; aile kavramı ve özel eğitim ihtiyacı olan çocuğa sahip ailelerin özellikleri; özel eğitim ihtiyacı olan çocuğa ve ailelerine yönelik tutumlar; ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar.
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 4
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders, Zihin yetersizliği tanımları ve kuramsal temelleri, Zihin yetersizliğini sınıflama, yaygınlık ve nedenleri, Zihin yetersizliği olan bireylerin özellikleri, Zihin yetersizliği olan bireyleri tanılama ve değerlendirme, Zihin yetersizliği olan bireylerin eğitim ve öğretim süreci, Zihinsel yetersizlik: İyi uygulamalar, Otizm spektrum bozukluğunun tanımı ve tarihçesi, OSB?nin nedenleri ve yaygınlık, OSB olan bireylerin özellikleri, Otizm spektrum bozukluğunda tarama, tanılama, değerlendirme, Otizm spektrum bozukluğunda eğitim-müdahale yaklaşımları ve uygulamalar, OSB:İyi uygulamalar, Zihinsel yetersizlik ve OSB Aileler ve Tutumlar, Zihin yetersizliği ve OSB?ye yönelik aile desteği konularını içermektedir.
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 4
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Üstün zekâlıların eğitimine duyulan gereksinimin gerekçeleri; Üstün zekâlı ve yetenekli bireylerin tanımı; Üstün zekâlı ve yetenekli bireylerin tanımıÜstün zekâlı bireylerin bilişsel, fiziksel, sosyal, duygusal, ahlâki ve kişilik özellikleri; Üstün zekâlı bireylerin belirlenme yolları; Türkiye?de ve yurt dışında üstün zekâlıların eğitiminin dünü ve bugünü; Üstünlüğün gelişmesinde ilk öğrenmelerin önemi; Okulöncesinde bazı çevresel faktörlerin bilişsel gelişime etkileri; Üstün zekâlıların eğitiminde yönetimsel önlemler (Zenginleştirme, Hızlandırma, Türdeş Yetenek Gruplamaları vb.); Üstün zekâlıların eğitiminde program düzenlemeleri ve yapıları; üstünler için içeriğin farklılaştırılması ve öğretimin bireyselleştirilmesi; Üstün zekâlıların eğitiminde sıklıkla kullanılan modellerin kısaca tanıtılması; Barbara CLARK?ın öğrenmeyi en üst noktaya kadar çıkarmak için önerdiği yedi adım.Temel kavramlar; öğrenme güçlüğü/dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bireyler; eğitsel, psikolojik, tıbbi; yaygınlık ve görülme sıklığı; nedenler: doğum öncesi, doğum anı, doğum sonrası; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanaklı uygulamalar; ailelerin özellikleri.
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 4
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Uygulamalı davranış analizinin (UDA) temelleri, tarihçesi, tanımı, ilkeleri ve önemi; UDA ve etik; hedef davranış belirleme, tanımlama, ölçme ve kaydetme; hedef davranışa ilişkin toplanan verilerin analizi ve değerlendirilmesi; öğretime karar vermek için verilerin kullanımı; davranış işlevlerini belirleme; davranış artırma ilkeleri ve işlem süreçleri; pekiştireç çeşitleri ve kullanımı; sembol pekiştirme; yeni davranışların kazandırılmasında ilkeler ve işlem süreçleri; davranış azaltma ilkeleri ve işlem süreçleri; ayrımlı pekiştirme: sönme, tepkinin bedeli; genellemenin sağlanması; UDA ve tek denekli araştırma yöntemleri.
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 4
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Temel kavramlar; değerlendirmenin yasal ve felsefi temelleri; değerlendirmenin amaçları; tıbbi, gelişimsel, psikolojik ve eğitsel değerlendirme; değerlendirme süreci: tarama, tanılama, yerleştirme, programlama ve programın değerlendirilmesi; değerlendirmede gönderme öncesi süreç; gönderme ve ayrıntılı değerlendirme süreci; formal değerlendirme yöntemleri; informal değerlendirme yöntemleri; müfredata dayalı değerlendirme; gözlem; beceri analizi; ölçüt bağımlı testler; çalışma örneği analizi; performans değerlendirmesi; değerlendirme sürecinin raporlaştırılması; ölçü araçları geliştirme: çeşitli öğretim alanlarında öğrencilerin performanslarını ve gelişimlerini belirlemek için ölçü aracı hazırlama, uygulama, yorumlama, elde edilen verileri kullanma.
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 4
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
İletişimin tanımı, dilin tanımı, dil edinim kuramları, dil, iletişim ve konuşma kavramlarının ve gelişiminin açıklanması; özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarda görülen temel dil, iletişim ve konuşma özellikleri ve sorunları; dil, iletişim ve konuşma sorunlarının değerlendirilmesi; dilin bileşenlerine göre amaçların belirlenmesi; iletişim becerisi kazandırmada kullanılan doğal ve yapılandırılmış bilimsel dayanaklı/etkili yöntemler; iletişim becerilerinin geliştirilmesiyle ilgili aile rehberliği.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Özel gereksinimli bireylere beceri ve kavram öğretiminde kullanılan etkili öğretim yöntemlerinin aktarılması.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Özel eğitim hizmetlerinin sağlandığı resmi kurumlarda ve sınıflarda okul deneyimi kazanma; gözlem yapma; kurum ve sınıf içi eğitsel, davranışsal ve gelişimsel uygulamaları gözlemleme; çocukların akademik ve akademik olmayan davranışlarını gözlemleme; gözlemleri paylaşma ve tartışma; kurumda ve sınıfta karşılaşabilecek sorunlar ve öneriler hakkında tartışma.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 4 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
zihin engelli çocuklara okuma-yazma öğretimi
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler için okuma-yazma gelişimini ve okumanın değerini anlamaya ilişkin etkinlikler; sözcük dağarcığını geliştirme; dil bilgisi öğretimi; yazma süreci, yazılımetin türleri, yazılı ifade becerilerine ilişkin etkinlik hazırlama; okuma becerileri ve stratejilerinin tanımı, metin incelemede beceri ve stratejilerin uygulanması; bireyselleştirilmiş okuma öğretiminin önemi: uygulanması ve değerlendirilmesi; eleştirel okuma; yaratıcı yazma; okuma metni analiz yöntemleri; dinleme becerilerini geliştirici çalışmalar; özel eğitim ihtiyacı olan gruplarda spesifik okuma-yazmayı geliştirici teknikler/stratejiler
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders; BEP, BAHP, BGP?ları ve bileşenlerini ve öğretimin bireyselleştirilmesini, özel gereksinimli bir bireyin destek çevresini analiz ederek olması gereken destek çevresini desenlemeyi ve yetersizliğinin işlevsel betimini yapmayı, kaba değerlendirme araçlarını kullanarak eğitsel performans düzeyi belirlemeyi, EASEO nı belirlemeyi, özrünün işlevsel betimlemesini yapmayı, performans düzeyine dayalı olarak örnek UDA KDA?ları yazmayı, Bireyselleştirilmiş Öğretim Planının (BÖP) bileşenlerini ve ekip modellerini açıklamayı içerir.
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 4
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Temel kavramlar: bebeklik, erken çocukluk dönemi ve gelişimsel gerilik kavramı; erken çocuklukta özel eğitimin (EÇÖZE) tanımı, önemi, tarihi ve teorik alt yapısı; yasalarda EÇÖZE; EÇÖZE?de rol alan uzmanlar; aile katılımı; EÇÖZE?de değerlendirme; EÇÖZE?de müdahale programları: kurum, ev ve kurum-ev merkezli uygulamalar; EÇÖZE ve geçiş süreci; EÇÖZE?de temel konular: oyun, gelişimsel dönemlere uygun uygulamalar, doğal öğretim, aile merkezli uygulamalar.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Çizgi, desen ve renk çalışmaları ile bazı boyama ve baskı tekniklerin teori ve uygulamaya yönelik pratikleri.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders; Derse giriş ,Aile kavramı ve aile sistemleri,Özel Gereksinimli Çocuk ve Aile ,Ailelere sunulan hizmetler ve destekler,Aileye ilişkin bilgilerin toplanması ve değerlendirme ,Aile katılımı,Aile bireylerinin katılımı ,Ailelerin danışmanlık, rehberlik ve eğitim gereksinimlerinin karşılanması. ,Okul-öğretmen-aile işbirliği,Ailelerle iletişim ve etik,Aile eğitim uygulama modelleri,Örnek aile eğitim programları,Örnek aile eğitim programları,Örnek aile eğitim programları; konularını içermektedir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Matematik öğretimi ve planlaması, matematik beceri ve kavramların değerlendirilmesi, basamaklandırılmış öğretim ve doğrudan öğretim yaklaşımları, problem çözme becerileri geliştirme, matematik programını uygulama, sayma, toplama, çıkarma, çarpma, bölme işlemlerinin öğretimi, matematik öğretiminde hata türleri ve analizi, işlevsel matematik becerilerinin öğretimi, değer (para), zaman, uzunluk ve ağırlık ölçüleri, geometri kavram ve becerilerin öğretim yolları.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Özel eğitimde fen bilimleri öğretiminin önemi, araştırma-sorgulamaya dayalı fen öğretimi, fen bilimleri kavramının öğretiminde kavram öğretimi ve kavram haritaları, Bilimsel süreç becerileri, fen bilimleri öğretiminde özel öğretim yöntemleri, fen bilimleri alanında örnek uygulamalar
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Özel eğitimde hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretiminin önemi, araştırma-sorgulamaya dayalı öğretim, hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretiminde kavram öğretimi ve kavram haritaları, hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretiminde özel öğretim yöntemleri, hayat bilgisi ve sosyal bilgiler alanında örnek uygulamalar
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders; Oryantasyon: Üniversitede ders koordinatörleri tarafından dersin tanıtılması. Ders kapsamında uygulama yapılacak okul/özel eğitim ve rehabilitasyon merkezi sınıf ortamını öğrenci profili, öğrenci sayısı, öğrenme özellikleri, gereksinimleri, sınıf ortamının fiziksel koşulları, varsa sınıf içi yapılan uyarlamalar hakkında bilgi alınması. Uygulama yapılacak okul/özel eğitim ve rehabilitasyon merkezinin kuralları ve okul müdürünün görevlerinin açıklanması. Öğretmenin bir gününün gözlemlenmesi. Derslerde öğretmenin kullandığı uygulamaların (UDA temelli) açıklanması. Derslerde öğretmenin kullandığı sınıf yönetimi uygulamalarının açıklanması. Öğrencinin okuldaki/özel eğitim ve rehabilitasyon merkezindeki bir gününün gözlemlenmesi. Gözlemlenen öğrencinin iletişim ve sosyal etkileşim davranışları ve problem davranışlarına ilişkin anekdot kaydının tutulması, gözlemlenen öğrenciye ilişkin ÖDS/ABC kaydının hazırlanması, gözlemlenen öğrenciye yeni davranış ve beceriler kazandırma sürecinde kullanabileceği pekiştireçlerin belirlenmesi. Gözlemlenen öğrenci için arttırılması ya da azaltılması hedeflenen bir davranış ya da beceri seçilmesi. Ders planı hazırlanması. Sınıftaki etkinliklere katılım gösterilmesi. Koordinatör öğretmen tarafından öğretmen adayının genel sürecini değerlendirmek üzere kontrol listesinin doldurulması ve öğretmen adayı tarafından bu listenin kapalı zarf içerisinde imzalı bir şekilde teslim alınarak üniversitedeki ders koordinatörü öğretim üyesine teslim edilmesi konularını içermektedir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 4 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: ÖZÖY 206
|
|
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 12 saat
|
Yerel Kredi: 7
|
AKTS Kredisi: 12
|
Ön Koşul: ÖZÖY 201,ÖZÖY 204,ÖZÖY 312
|
|
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 12 saat
|
Yerel Kredi: 7
|
AKTS Kredisi: 12
|
Ön Koşul: ÖZÖY 401
|
|
Türkiye?de engelli bireylere ve özel eğitime yönelik politikaların ve yasal düzenlemelerin geçmişi; engelli bireylere ve özel eğitime yönelik ulusal politikalar ve yasal düzenlemeler; engelli bireylere ve özel eğitime yönelik uluslararası politikalar ve yasal düzenlemeler.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Temel psikolojik kavramların öğretilmesi, psikolojinin farklı alanlarının tanıtılması, bu farklı alanların araştırma yöntemlerinin aktarılması.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik öneriler geliştirme, bunları sistemleştirerek projeler hazırlama, sosyal sorumluluk bilinci çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 4 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Türkçenin tarihi gelişimi ve gramer yapısı. Modern Türk edebiyatının safhaları, Türk modernleşmesi ve kültür-sanat alanında oluşturduğu değişiklikler, Türk edebiyatında roman ve öykü türünün ilk örnekleri, Tanzimat dönemi edebiyatçıları ve eserleri.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste, özellikle sözlü anlatım becerileri ve bunları edinme süreçleri üzerinde durulacaktır. Öğrencilere bu bağlamda, hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma, konferans, tartışma, münazara, açıkoturum, röportaj, televizyon ve radyo konuşmaları gibi sözlü anlatım türleri hakkında kuramsal bilgiler verilecektir. Öğrencilerin bu türlerde çalışmalar yapmasına olanak sağlanacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
|
|