Konuyla ilgili genel kavramlar, Osmanlı İmparatorluğu?nun yıkılış sebepleri, Milli Mücadele için yapılmış olan hazırlıklar, kongreler, Sevr Antlaşması, savaşlar, TBMM?nin açılması, Mudanya Ateşkes Antlaşması, Lozan Antlaşması ile ilgili konular tartışılmaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Saltanatın kaldırılması ve Cumhuriyetin ilanı, Türk inkılabının stratejisi ve önemi, hukuk, ekonomik, siyasal, eğitim kültür alanında ve sosyal alanda yapılmış olan inkılaplar, çok partili hayata geçme denemeleri, Atatürk dönemi Türk dış politikası, Atatürk ilkeleri.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: İNG 131
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Temel dijital görüntülerin ve grafik tasarımların uygulamalı olarak bilgisayar ortamında hazırlanması yetisinin öğrenciye kazandırılması amaçlanmaktadır. Komutları kullanarak, dijital ortamda görüntü üzerinde oynayarak kendi görüntülerini yaratabilmelerini sağlamaktır. Ders, görsel iletişim ve bilgisayarda grafik tasarımı alanında çalışmayı hedefleyen öğrenciler için, görsel ve grafik tasarımların bilgisayar ortamında hazırlanmasına giriş niteliğindedir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste ürünler, tüketici tutum ve davranışlarında değişiklik yapma ve algılamayı artırmak için kullanılan temel pazarlama ve tanıtım ilkeleri incelenmektedir. Derste öğrenciler tüm pazarlama iletişimi unsurlarını; reklam, halkla ilişkiler, satış, doğrudan pazarlama konularını ve iletişim konusunu öğrenmektedirler.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrencilere Halkla ilişkilerin temel kavramlarını aktarmaktır. Halkla ilişkiler alanını, kuramlarını ve ilkelerini tanıtmaktır. Araştırma sorunları üzerinde amaçların tartışılması, hedeflerin belirlenmesi, iletilerin biçimlenmesi, doğru iletişim kanallarının seçimi ve sonuçlarının değerlendirilmesi temel olarak ele alınacaktır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Reklamın boyutları, reklamın sosyal, kanuni ve ahlaksal yönleri, reklamcılık sektörü, tüketici davranışı, pazar bölünme süreci, pazarlama ve reklam planı, yaratıcı strateji süreç ve uygulama. Öğrencilerin reklamcılık sektöründeki tüm konular hakkında uygulamalı olarak bilgi sahibi olma ve çalışma hayatına hazırlıklı olmalarıdır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
İletişim Bilimi" dersi, öğrencilere iletişim bilimleri konusunda genel bir formasyon kazandırmayı, kültür ile iletişim ilişkisini sorgulama becerisi edindirmeyi amaçlamaktadır. İletişim ve iletişim türleri ile İletişimi yönetme konuları işlenmektedir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Genel olarak pazarlama kavramını ve pazarlamanın önemini anlatabilmektir. Temel pazarlama kavramları, pazarlama fonksiyonları, pazarlama bilgi sistemleri ile pazarlamanın temel bileşenleri; ürün, fiyatlandırma, tutundurma çabaları ve yeni pazarlama yaklaşımlarına ait konular işlenmektedir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Halkla ilişkilerin genel hedefleri doğrultusunda, kurumların amaçlarını şekillendirmek. Karşılaştıkları sorunları çözmek için kurum içi iletişimin önemini göstermek. Kriz yönetimi, kamu iletişimi, tüketici ilişkileri, çalışanlarla ilişkiler, çevresel sorunlar üzerinde durarak, planlarının sorunsuz bir şekilde hedefine ulaşması için yapılması gerekenler öğretilmektedir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı; öğrencileri işletme ve yönetim dünyasıyla tanıştırmak ve öğrenciye işletme biliminde yer alan temel kavramları aktarmaktır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Metin Yazarlığı (Copy-writing) ve yaratıcılık; Reklam yazarlığı nedir? Edebiyat ile ilişkileri, reklam metni yazma teknikleri; Tarihte önemli reklam metinlerinin teknik ve semantik incelenmesi konuları bu dersin içeriğini oluşturur.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrencilerin, mesleki uygulama yapabilecekleri kamu ve özel kurumlarda eğitim görmeleri ve izlenmelerini sağlamak dersin ana konusunu teşkil eder.
Kuram: 0 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 0
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Halkla ilişkiler ve Reklam çalışmalarının ortak bir potada eritildiği, herhangi bir dalıyla ilgili, bir danışman gözetiminde gerçekleştirilen bağımsız bir araştırma projesidir. Öğrencilerin düzenli bir programda sonuca ulaşmaları sağlanmaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 4 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Marka Yapılandırma ve Yönetimi; Marka Satın Alma; Marka Genişleme Stratejileri; Marka Statüsü; Marka Yönetiminin Tarihsel Evrimi; Marka Yönetimi ve Stratejik Yönetim; Marka Yönetiminde Pazarlama Bilgisi; Marka Denkliği; Marka Kimliği ve Marka İmajı; Marka Çağrışımları ve Konumlandırma İlişkisi; Markaya Yönelik Bütünleşik İletişim ve Planlama: Reklam ve Halkla İlişkiler, Kişisel Satış, Satış Geliştirme ve Diğer Pazarlama İletişimi Öğeleri gibi kavramlar öğretilmektedir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Yeni iletişim teknolojilerinin iletişime getirdiği yeni ortamların belirlenmesi, geleneksel medyadan yeni medyaya geçiş sürecinde meydana gelen oluşumların hem kuramsal farklılıkların hem de teknolojik altyapıdaki değişmelerin kavranmasıdır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kriz dönemlerinde yönetim. Kriz sürecinin aşamaları ve krizin yönetilmesi. Kriz ortamında stres yönetimi gibi kavramlar teorik ve uygulamalı olarak anlatılmaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste müşteri ilişkilerini geliştirme, müşteri ilişkilerinin ölçülmesi, örgütsel kültür ve değişim gibi konuların üzerinde durularak, müşteri ilişkilerinin nasıl olması gerektiğini öğrenir. Müşteri hizmeti, müşteriyi kazanma ve tutma yollarını algılar. Güncel teknolojik uygulamalar ile oluşturulan stratejiler, müşteri ilişkileri yönetimi stratejisinin belirlenmesinde süreç-insan-teknoloji arasındaki ilişkilendirmeyi yapmayı sağlamaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Halkla İlişkiler ve reklâmcılık disiplinleri alanında geçerli olan kavramları ve bu kavramların gündelik yaşam uygulamaları içindeki kullanımlarını, kültürle olan bağlarını; hem kuramsal hem de uygulamaya dönük çalışmalarla öğrenciye sunmak. Reklâmda anlam oluşumu ve yaratıcılık evrelerini, tüketici ve ürün iletişimini, reklâm kampanyalarının açık ve örtük işlevlerini ortaya koymak. Kısacası amaç reklâmcılığı, hem bir ekonomik etkinlik hem de bir sanatsal yaratı süreci olarak ele almaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Reklam sektöründe yaratıcı gurubun işleyiş programına uygun olarak bir ürün ya da hizmetin reklam projelerinde yer alan logo tasarımı, afiş, billboard, gazete ve dergi ilanları, outdoor tasarımları, broşür, pankart gibi dizaynların nasıl bir yol izlenerek meydana getirileceği ve öğrencinin bir reklam kampanyasının gerçekleştirilmesi için gerekli donanıma sahip olmasını ve yaratıcı uygulamayı özümsemesini sağlamak dersin ana konusudur. Herhangi bir ürün, hizmet veya kurum için reklam yaratılması sürecinde gerekli olan yaratıcı yön bilgi oluşturma, reklam stratejisini belirleme, konumlandırma yapma gibi konularda öğrenciye deneyim kazandırmak. Farklı reklam yaklaşımlarının başarılı reklam örnekleriyle değerlendirilmesi sağlanmaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Geleceğin yöneticilerine, özellikle günümüzde göz ardı edilen iş ahlakı kavramını tanıtmak, iş ahlakı ve kurumsal sosyal sorumluluk kavramlarının bir işletmenin başarısı üzerindeki etkilerini göstermektir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
"Halkla İlişkiler Kampanyaları" dersinin amacı, öğrencilerin Halkla İlişkiler Kampanya sürecini oluşturan bileşenleri kavramları ve uygulamalı örnekler üzerinde gerçekleşecek tartışmalar sonucunda bir kampanya önerisi geliştirebilecek düzeye gelmelerini sağlamaktır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Medya ve siyaset biliminin temel kavramları; siyaset, iktidar, devlet, sosyal demokrasi, kamuoyu, küreselleşme, sivil toplum kavramları, sosyal medyanın siyaset bilimi üzerindeki etkisi, medyada cinsiyetçilik, siyasal kampanya hazırlama süreçleri ve örnek siyasal kamyanyalar dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Girişimcilik kavramı ve ortaya çıkışı, Küçük İşletme Çeşitleri ve Küçük İşletmelerin kuruluş süreci, küçük işletmelerde yönetim, üretim, pazarlama ve finansman, küçük işletmelerin sorunları ve çözüm yolları gibi konular ele alınmaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı; öğrencilerin kitle iletişimi teorilerini kavramaları ve bu teorilerin halkla ilişkiler, reklam, pazarlama ve siyasal iletişim alanlarındaki kullanımı konusunda bir anlayış geliştirmelerini sağlamaktır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Pazarlama iletişimi kapsamında dijital reklam kampanya geliştirme sürecinin her aşamasını öğrencilere hem teorik olarak aktarmak hem de uygulamalar üzerinden tanıtmak ve dijital reklamcılığın geleneksel reklamcılıktan farklarını mecra üzerinden kavramalarını sağlamak.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 1 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Türk Dili dersleri, öğrencilerin Türk dilinin özelliklerini ve işleyiş kurallarını örnekleriyle göstermelerini; duygularını, düşüncelerini, tasarladıklarını, izlenimlerini, gözlemlerini, yaşantılarını söz ve yazıyla doğru ve etkili olarak anlatma becerisi ve alışkanlığı kazanmalarını, onların yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözcük hazinelerini geliştirmelerini; okudukları metinleri ya da dinledikleri programları doğru olarak anlayabilme kurallarını öğrenmelerini; kişiler ve kitleler arasındaki iletişimin temeli olan dil becerilerini geliştirmelerini hedeflemektedir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Amaç, öğrencilerin Türkçenin özelliklerini ve işleyiş kurallarını örnekleriyle açıklamaları; Türkçenin yazım ve söyleyiş özelliklerini örnekleriyle göstermeleridir. Öğrencilerin anlama (dinleme/okuma/izleme anlama) ve anlatma (sözlü ve yazılı anlatım) becerilerini geliştirmelerine, Türk ve dünya kültür ve edebiyatlarıyla ilişki kurmalarına olanak sağlar.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
|
|