Konuyla ilgili genel kavramlar, Osmanlı İmparatorluğu?nun yıkılış sebepleri, Milli Mücadele için yapılmış olan hazırlıklar, kongreler, Sevr Antlaşması, savaşlar, TBMM?nin açılması, Mudanya Ateşkes Antlaşması, Lozan Antlaşması ile ilgili konular tartışılmaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Saltanatın kaldırılması ve Cumhuriyetin ilanı, Türk inkılabının stratejisi ve önemi, hukuk, ekonomik, siyasal, eğitim kültür alanında ve sosyal alanda yapılmış olan inkılaplar, çok partili hayata geçme denemeleri, Atatürk dönemi Türk dış politikası, Atatürk ilkeleri.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste yönetim ve liderlik konusundaki temel kavram ve yaklaşımları tanıtmak ve öğrencilerin konuyla ilgili bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamak amaçlanmaktadır. Derste, yönetim, yönetici, lider ve liderlik kavramları, yönetimde liderliğin anlamı ve önemi, yönetim ve liderlik arasındaki benzerlik ve farklılıklar, etkileme, güç ve güç kaynakları, liderlik yaklaşımları, etkin liderlik uygulamaları gibi konular irdelenecektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders bilgisayar programlarını yönetimsel ve operasyonel olarak etkin bir şekilde kullanabilmeleri için, temel donanım, işletim sistemi ve ofis uygulamaları ve özellikle excell konusunda öğrencilere bilgi ve pratiklik kazandırmayı amaçlamaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
İletişime genel bir giriş niteliğindeki ders iletişim türlerinin tanıtımı, özellikleri, kullanım alanları ve bileşenleri üzerine bilgilerin aktarımını içermektedir. Öğrenciler kişilerarası iletişim, beden dili, grup iletişimi, kurumlarda insanlararası ilişkiler, protokol ve sosyal davranış kuralları, kamusal iletişim gibi birçok iletişim türü hakkında bilgi sahibi olacaktır. Aynı zamanda dolayımlı bir iletişim türü olarak kitle iletişiminin gelişimi ve iletişim araçlarının tarihini ve özelliklerini öğreneceklerdir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste öğrencilerin her türlü iletişim çabasının tasarlanmasında, uygulanmasında ve sonuçlarının değerlendirilmesi bağlamında gerekli tüm yazılı ve sözlü anlatım yeteneklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders, sanatın nasıl iletişim kurduğunu, sanat eserlerinin kültürel bir ürün olarak nasıl analiz edilip yorumlanabileceğini ve sanat toplum ilişkisini tarihsel bağlamda incelemeyi amaçlamaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
İletişim kuramları dersi ile öğrenciler kitle iletişimiyle ilişkili ana akım ve eleştirel kuramlar hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Kitle iletişimi üzerine çalışmaların başladığı dönemden günümüze oluşturulan modeller, üzerine yapılmış tartışmalar ve kuramlar birçok yönüyle ele alınacak ve öğrencinin iletişim alanındaki kuramsal çalışma ve tartışmalara dair genel bir bilgiye sahip olması sağlanacaktır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste, öğrencilere sosyal araştırmanın temel ilke ve uygulamaları sunulmaktadır. Amaç, İletişim öğrencilerini araştırma ve istatistik kavramları ile tanıştırmak, araştırma türlerini öğretmek, veri toplama, evren, örneklem ve ölçme kavramlarını tanıtmak, temel istatistik analizlerini öğretmektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste öğrencilerin yaratıcılık, problem çözme, fırsatları fark etme ve yaratıcı fikir oluşturma konularında derinlemesine bilgi sahibi olması hedeflenmektedir. Dersin amacı yaratıcılık yönetimine ilişkin teknikler ve yeni trendleri paylaşarak öğrencilerin sıra dışı düşünme yeteneklerinin geliştirilmesine katkıda bulunmaktır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Etik ve İletişim dersi, etik alanına ilişkin temel yaklaşımları, ilkeleri ve kuramları, tarihsel süreçleri ve toplumsal bağlamları çerçevesinde tartışmak üzere tasarlanmıştır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrencilere iletişim hukukunun temel kavramlarını tanıtmak, temel hak ve özgürlükler ile iletişim alanı arasındaki bağı kavratmak ve fikri haklarla ilgili bilgi kazandırmak bu dersin temel amaçları arasındadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders öğrencilere girişimcilik ve inovasyon ile ilgili kavramları tanıtmayı ve böylelikle girişimcilik kariyer yolu hakkında farkındalığı artırmayı amaçlamaktadır. Öğrencilere, yeni kurulacak bir firmanın fikir aşamasından gerçek bir işletmeye dönüşümüne kadar, planlama, lansman ve şirketi büyütme süreci için gerekli olabilecek bilgi sağlanacaktır. Bu ders, ayrıca, öğrencileri, bir girişimci olarak başarılı olabilmeleri için, iş planı (iş modeli tuvali) hazırlama, finansman sağlama ve bir ürün veya hizmeti pazarlama konularında gerekli beceriler ile donatmaktadır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin temel amacı; öğrencilerde ?kariyer? konusunda bir bilinç oluşturmak; öğrencilerin ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanmalarını sağlayarak gelecek hedefleri ile uyumlu bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktır. Bunun yanı sıra, dersin bir diğer amacı ise öğrencilerin mezuniyet sonrası verimli ve mutlu olacakları alanları belirlemeleri için eğitimleri sırasında yapabileceklerini keşfetmelerine aracılık etmektir. Mezuniyet sonrası çalışabilecekleri farklı sektörler hakkında bilgi sahibi olmalarına; öğrencilikleri sırasında bilgi ve becerilerini, ilgili sektörlerin gereklilikleri ile paralellik arz edecek şekilde geliştirmeleri ihtiyacına ilişkin farkındalık kazanmalarına yardımcı olmaktır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 1
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
İşletme ve ekonomi, işletme birimi oluşturma, küresel pazarlarda işletme, işletme genel yönetimi, İşletme İnsan Kaynakları Yönetimi, İşletme muhasebe ve finasial faaliyetlerii işletme ve ekonomi pazarlama yönetimi, sosyal sorumluluk, etik ve iş hukukuna ek olarak öğretmektir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders öğrencilerin yorumsal okuma ve yazma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Dersin içerdiği konular arasında öğrencilerin kendilerini yazılı olarak daha iyi ifade edebilmek için kullanabilecekleri yapısal unsurlar, yan anlamlar, bağlaçlar, kalıplaşmış cümle girişleri ve ifadeler bulunmaktadır. Öğrencileri motive etmek ve derse dâhil etmek amacıyla alan ile ilgili metinler kullanılmak üzere seçilmektedir. Bu ders ayrıca öğrencilere alanlarındaki temel terminolojiyi öğrenme imkânı sunmaktadır.güçlerini ve yaratıcı güçlerini kullanmayı öğrenerek bu bilgilerini ikna edici makale yazmada kullanabileceklerdir. Bu ders öğrencilerin akademik çalışmalarında karşılarına çıkacak metinlerle başa çıkabilmelerini sağlamakta ve onları daha zorlayıcı ve esnek düşünmeye ve daha güzel yazmaya yöneltmektedir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders öğrencilerin analitik okuma ve yazma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Öğrencileri motive etmek ve derse dâhil etmek amacıyla psikoloji ile ilgili metinler kullanılmak üzere seçilmektedir. Öğrenciler metinleri okumakta ve metnin sağladığı veri karşısında kendi tepkilerini de içeren metinler üretmektedirler. Bu ders ayrıca metinler alanla ile ilgili birçok sözcük içerdiği için öğrencilere alanlarındaki temel terminolojiyi öğrenme imkânı da sunmaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders, öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek ve bazı felsefi soru ve konularla tanışmalarını sağlamak amacıyla oluşturulmuştur. Dersin temel iki hedefi, öğrencileri bazı önemli felsefecilerin fikirleri ile tanıştırmak ve özellikle, insan ilişkileri için sonuçları olan etik sorular hakkında farkındalık ve ilgi uyandırmaktır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders başarılı bir reklam kampanyası için gerekli olan planlama ve yetkinlikleri kazanma alanlarına odaklanmıştır. Aynı zamanda ders iletişim pazarlaması içinde reklamın yerini anlamaya çalışmaktadır. Reklam kavramı tarihsel süreç içinde analiz edilecek ve piyasa ekonomisi içinde reklam araştırmalarının yeri ve reklam medyası tartışılacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuramsal odaklı bu ders, öğrencilere halkla ilişkiler kavramını bir yönetim işlevi olarak tanıtacak ve örgütsel değişimi kolaylaştırma ve örgütsel amaçların başarılmasındaki yararlarına değinecektir. Öğrenciler örgütsel çalışmaları nasıl geliştirip yürüteceklerini öğreneceklerdir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders pazarlamanın temel ilkeleri, teorileri ve uygulamaları hakkında bir temel oluşturma amacıyla tasarlanmıştır. Öğrencilere pazarlamanın değişen tanımı ve toplum içindeki rolü üzerine derinlemesine bir anlayış kazandırılmaktadır. Dersin amacı, öğrencileri pazarlama kavramları ve şemaları ile donatmak ve ders içeriğini gerçek hayattan örnekler ve tartışmalar üzerine oturtarak öğrencilerin eleştirel düşünme ve problem çözme yeteneklerini geliştirmektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste öğrenciler halkla ilişkiler ve pazarlama bağlamında profesyonel hayata yönelik strateji ve taktikler geliştirmeyi öğrenirler. Bu ders öğrencilerde strateji ile taktik arasındaki farkla ilgili farkındalık oluşturmayı amaçlamaktadır. İletişim çabalarının amacının belirlenmesi, amaçlar doğrultusunda stratejinin tasarlanması ve taktiklerin belirlenmesi süreci ayrıntılarıyla irdelenecektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders kurumsal iletişimin bir yönetim fonksiyonu olarak rolünü inceleyecek ve kurumsal iletişimin hedef kitlelerini tanımlayacaktır. Ders öğrencilerin kurumsal iletişimin prensipleri ve süreçlerini anlamalarına yardım edecek ve kurum içi iletişime odaklanacaktır. Bu ders yatay, dikey ve çapraz örgütsel iletişim modelleri, liderlik iletişimi, değişim iletişimi, örgütsel iklim, kurumsal kültür ve kurumsal kimlik konularının tartışılmasını da kapsamaktadır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste öğrenciler halkla ilişkiler ve reklam alanında yazma becerilerini geliştirecektir. Halkla ilişkilerde kullanılan yazı türleri ve farklı medya platformlarını kullanarak metin yazma becerisi kazanmasının yanı sıra reklamda da ikna edici mesaj tasarımını tüm platformlar bağlamında öğrenecektir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
İletişim üzerine temel bilgileri öğrenen öğrencilerin bu dersle birlikte medyanın politik, ekonomik ve toplumsal etkileri üzerinde daha derinlemesine bilgi sahibi sahibi olması amaçlanmaktadır. Dersin kapsamında anlamın toplumsal olarak üretimi ve medyanın bu süreçteki rolü, söylem, hegemonya, ideoloji gibi kavramlar, toplumsal cinsiyet ve medya ilişkisi, medya okuryazarlığı gibi, alternatif medya gibi konular aktarılacaktır. Bu şekilde öğrencinin medya ile ilişkili öğrendiği bilgileri toplumsal bir bağlama oturtabilmesi ve eleştirel bir bakış açısına sahip olması hedeflenmektedir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders marka iletişimi ile ilgili, marka konumlandırma, duygusal pazarlama, mesaj stratejileri, tekrarların analiz edilmesi gibi marka kavramları ve iletişim çalışmalarını açıklamayı amaçlamaktadır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders öğrencilerin fikir bulma, belirli bir kitleyi ikna etmek için strateji belirleme ve gelişmiş aktarım için içerik düzenini ve tarzını belirleme gibi retorik becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders öğrencilere Aristoteles'in ethos, pathos ve logos retorik unsurları hakkında bilgi ve pratik kazandırmayı amaçlamaktadır. Ethos, hedef kitleyi kaynağın güvenilirliği veya karakteri ile ikna etme aracı olarak tanımlanmaktadır. Pathos veya duygusal çekicilik, hedef kitlenin duygularına hitap ederek ikna etmeye yaramaktadır. Logos mantığın çekiciliğidir, mantığı veya sebepleri kullanarak hedef kitleyi ikna etmek demektir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
İkna, ekonomi, politika, din, iş yönetimi ve kişiler arası iletişimde önemli bir payda konumundadır. Özellikle rekabetçi ortamlarda iknanın potansiyeli yüksektir. İkna edici stratejiler güçlü pazarlama iletişimi araçlarından biri olan reklamda sıkça kullanılmaktadır. Bu ders öğrencilere günümüz dünyasında ikna ile ilgili bir anlayış sunmak ve reklamda kullanılan ikna stratejileri ile ilgili bir içgörü kazandırmayı hedeflemektedir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı yeni medya ile ilgili son gelişmeleri incelemek ve yeni medya okur yazarlığını tartışmaktır. İnternetin geleceği ve toplumu nasıl şekillendirdiği dersin ana konuları arasındadır. Bu ders öğrenciler bizi çevreleyen medya araçlarıyla ilgili eleştirel bir bakış açısı kazanacaktır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
İşletme ve toplum ilişkilerinin dinamik yapısı bu dersin ana konusunu oluşturmaktadır. İşletmeler günümüz dünyasında yeni roller ve sorumluluklar üstlenmektedirler. Ders işletmelerin paydaş hassasiyeti sosyal sorumluluklarını gözeterek operasyonlarını yürütmelerini konu etmektedir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders kültürlerarası iletişimin genel bakış açısını ortaya koymayı amaçlamıştır. Kültürlerarası iletişimde anlaşmazlıklar neden ve nasıl ortaya çıkar konusu bu dersin başlıca hedefidir. Farklı kültürlerden gelen insanlar arasındaki farklılıklar iletişim açısından ele alınacaktır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders kültürlerarası iletişimin genel bakış açısını ortaya koymayı amaçlamıştır. Kültürlerarası iletişimde anlaşmazlıklar neden ve nasıl ortaya çıkar konusu bu dersin başlıca hedefidir. Bu dersin sonunda öğrenciler, kültürel kimliğin önemini öğrenir, farklı kültürlerde kültürel kodların ve çatışmanın önemini kavrar.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Tüketicileri pazarın önemli bir öğesi olarak algılamak ve ele almak önemlidir. Bu ders pazar uygulamaları içerisinde tüketici davranışlarını kapsayan kültürel, psikolojik ve bireysel değişkenleri incelemeyi amaçlamaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Özgün bir proje fikrinden yola çıkarak, stratejik planlamanın yapılması ve tüm iletişim adımlarının öğrenilerek bir halkla ilişkiler kampanyasının tasarlanması, dersin içeriğini oluşturmaktadır. Bu ders, kampanya fikri geliştirmeyi, fikri stratejik olarak değerlendirmeyi, anlamlandırmayı ve kampanya adımlarının hazırlanmasını amaçlar.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Ders, dijital pazarlama stratejilerini, teorik ve pratik bilgileri sosyal medya ekseninde tartışır. Dersin içeriğinde sosyal medya uygulamaları için gerekli olan stratejik planlama ve söz konusu planların bütünleşmiş pazarlama iletişimi çerçevesinde nasıl ve ne şekilde yer aldığı aktarılır. Sosyal medya pazarlama uygulamalarının dört ana ekseni olan sosyal ağlar, sosyal yayınlar, sosyal eğlence ve sosyal ticaret detaylıca ele alınır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders medyanın amaç ve kullanımlarını incelemektedir. İşlenen konular medya planlamanın temellerini ve optimum fayda için medya planlamanın nasıl yapılması gerektiğini içermektedir. Derste incelenen ve uygulaması yapılan konular medyanın temelleri ve çeşitleri, medya amaç ve stratejileri, hedef kitle ve medya karması, erişim ve sıklık, zamanlama ve mevsimsellik, mesaj tarzı ve çekicilikleri ve bütçe konularını kapsamaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste, kişilerarası iletişimin temel kavramları, süreçleri, modelleri ve teorileri kapsanacaktır. Bu dersin amacı; öğrencilere kişilerarası iletişim konusunda bilgi ve beceri kazandırmak; kişilerarası iletişim ile ilgili bakış açılarını ve kişilerarası iletişimlerini yönetme biçimlerini teorik ve uygulamalı olarak geliştirmektir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Herhangi bir halkla ilişkiler faaliyetinde, faaliyetin takip edilmesi, ölçülmesi ve değerlendirilmesi noktasında araştırma her zaman önemlidir. Halkla İlişkiler uzmanları faaliyetlerinin hedef kitle üzerindeki etkisini görmek için araştırmaya her zaman güvenmiştir. Bu ders halkla ilişkilerde araştırmanın önemini vurgulamakta ve kullanılan niteliksel/niceliksel yöntemlere odaklanmaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı öğrencilerin planlı iletişim çabası olan reklam kampanya sürecinin her aşamasını teorik olarak öğrenmesini ve uygulamalı olarak bir kampanya tasarlamalarını amaçlamaktadır. Reklam kampanyasının süreçleri olan brief oluşturma, pazar analizi, ürün hizmet analizi, hedef kitle analizi, yaratıcı strateji, bütçeleme ve değerlendirme aşamalarını ayrıntılı olarak analiz eder ve uygulamasını yapar.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders kurumların dış hedef kitlelerine ve bu hedef kitlelere ulaşmak için kullanılan iletişim araçlarına odaklanmaktadır. Paydaş yaklaşımı temelinde kurumsal imaj, itibar, markalaşma, sosyal sorumluluk, sponsorluk, kriz iletişimi, etkinlik yönetimi ve medyayla ilişkiler konuları ders kapsamında ele alınacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste ikna ve propagandanın tarihi örneklerle açıklanacak ve öğrencilerle analizlerle ilgili yöntemler paylaşılacaktır. İkna ve propaganda anlayışı iletişim tarihi, retorik, hafıza ve kültürel çalışmalar kapsamında çerçevelendirilecek ve ulusal ve uluslararası propagandanın modern teknolojiler ve sosyal medya kullanılarak nasıl yayıldığı tartışılacaktır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Tüketim kavramının ve tüketim kültürünün tarihsel olarak ve toplumsal bağlamda kavranması bu dersin temel amacıdır. Bu sebeple tüketim kültürünün ortaya çıkışından, günümüze kadar teknolojik, ekonomik ve toplumsal değişimlerle birlikte nasıl şekil değiştirdiği ve toplumsal yaşamın her yerine hangi stratejilerle nüfuz ettiği bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. Bunun yanı sıra, tüketici hareketleri, alternatif tüketim tarzları ve değişen tüketim anlayışları da işlenecektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders, kurumsal sponsorluğun planlama ve teklif geliştirme aşamasından, uygulama ve değerlendirme aşamalarına kadar tüm yönlerini kapsamaktadır. Ders kapsamında sponsorluk, stratejik iş hedeflerine ulaşmakta kullanılabilecek bir stratejisi olarak da değerlendirilmektedir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Hikaye anlatıcılığının geleneksel ve yeni medyada stratejik amaçlarla nasıl kullanıldığının anlaşılması ve halkla ilişkilerin alanında nasıl uygulanacağının teorik ve pratik olarak öğrenilmesini sağlamaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Halkla İlişkiler ve Reklam alanında çalışan ulusal ve uluslararası çeşitli kurumların tanımı, amaçları, özellikleri ve birbiriyle ilişkileri bu dersin kapsamındadır. Öğrenciler mesleklerini sürdürebilecekleri farklı kurumsal yapıları tanıyacakları gibi, çalışma hayatında ilişki içinde oldukları sektörlerin yapısına ve işleyişine hakim olacaklardır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bitirme Projesi I dersinde öğrenciler, iletişim alanı içinde çeşitli uygulamaların birini tercih edip buna uygun bir çalışma yaparak, bitmiş bir ürün sunmakla yükümlüdürler. Proje I?de ders olarak, Bitirme Projesi dersi kapsamında öğrencinin tercih ettiği iletişim alanına yönelik bir proje dosyası hazırlayarak sunması gerekmektedir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 6 saat
|
Yerel Kredi: 5
|
AKTS Kredisi: 12
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bitirme Projesi II dersinde öğrenciler, Bitirme I projesinde hazırladıkları dosyayı başarıyla uygulanabilir hale getirerek, projelerini tamamlar ve mezun olmaya hak kazanırlar.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 6 saat
|
Yerel Kredi: 5
|
AKTS Kredisi: 8
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuramsal odaklı olan bu derste pazarlamanın temelleri ve tüketici davranışları stratejik psikolojik süreçlerin ekseninde tartışılmaktadır. Tüketici davranışlarının temelinde yatan unsurların irdelenmesiyle birlikte, tüketicinin satın alma davranışında bulunurken neleri dikkate aldığının, nelerden etkilendiğinin incelenmesi dersin temel amacını oluşturmaktadır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
İletişim teknolojilerinin sürekli değişim geçirdiği ve yenilendiği bu dönemde bu ders, yeni medya üzerine teorik bilgilerin paylaşımıyla birlikte güncel dijital teknolojik araçların tanınması ve kullanımı hakkında bilgi sahibi olunmasını amaçlamaktadır. Yeni medya, birçok farklı yönüyle tartışılmaya ve incelenmeye devam eden bir alandır. Öğrenciler bu dersle yeni medya üzerine güncel tartışmaları ve kavramları öğreneceklerdir. Aynı zamanda farklı amaçlar için yapılmış uygulamalar ve araçları tanıyacaklardır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı yeni medya politika arasındaki ilişkiyi üç ayrı açıdan incelemektir: seçmen, siyasi partiler ve adaylar ve medya. Medya olarak yeni medya araçları ele alınacaktır. Özellikle etkileşim ile birlikte yeni medyanın siyaset yapma biçimini nasıl değiştirdiği ortaya konacaktır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrenciler diploma almaya hak kazanmak için staj programını tamamlamalıdırlar. Öğrencinin sektörel gelişimini sağlamak amacıyla kuramsal bilgilerini pratiğe uygulaması amaçlanmaktadır.
Kuram: 0 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 0
|
AKTS Kredisi: 8
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin genel amacı, gündelik hayattan, tarihten ve günümüz toplumlarından alınmış somut vakalar üzerinden giderek, sosyologların mesleklerini icra ederken ele aldığı meseleler ve kullandığı yöntemlerle ilgili başat örnekleri öğrencilere tanıtmaktır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Türk Dili dersleri, öğrencilerin Türk dilinin özelliklerini ve işleyiş kurallarını örnekleriyle göstermelerini; duygularını, düşüncelerini, tasarladıklarını, izlenimlerini, gözlemlerini, yaşantılarını söz ve yazıyla doğru ve etkili olarak anlatma becerisi ve alışkanlığı kazanmalarını, onların yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözcük hazinelerini geliştirmelerini; okudukları metinleri ya da dinledikleri programları doğru olarak anlayabilme kurallarını öğrenmelerini; kişiler ve kitleler arasındaki iletişimin temeli olan dil becerilerini geliştirmelerini hedeflemektedir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Amaç, öğrencilerin Türkçenin özelliklerini ve işleyiş kurallarını örnekleriyle açıklamaları; Türkçenin yazım ve söyleyiş özelliklerini örnekleriyle göstermeleridir. Öğrencilerin anlama (dinleme/okuma/izleme anlama) ve anlatma (sözlü ve yazılı anlatım) becerilerini geliştirmelerine, Türk ve dünya kültür ve edebiyatlarıyla ilişki kurmalarına olanak sağlar.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders dijital görüntü işlemeye temel giriş yapılan bir derstir. Özel uygulamalardan çok görüntü işlemenin genel ilkeleri vurgulanmaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı öğrencilerin kurumsal kimlik tasarımıyla ilgili teorik bilgi ve uygulama becerisi edinmesini sağlamaktır. Bu amaçla, genel olarak kurumsal kimlik, spesifik olarak kurum görsel kimliği konuları açıklanır. Kurum felsefesini görsel forma aktarma bilgi ve becerileri kapsamında görsel göstergebilim, görsel retorik ve temel grafik elemanlar tanıtılacaktır. Öğrenciler vektör tabanlı grafik tasarım yazılımı kullanma becerisine sahip olacak ve kurumsal görsel kimlik elemanlarını tasarlayabileceklerdir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı öğrencilerin bir görsel iletişim stratejisi geliştirmek ve buna uygun görsel malzemeleri tasarlamak üzere teorik bilgi ve uygulama becerisi kazanmalarıdır. Öğrenciler kurumsal kimlik stratejisi geliştirir ve çizgi üstü ve çizgi altı iletişim araçlarını tasarlarlar.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders görsel içerik üretiminin; temel fotoğraf teknikleri, fotoğraf işleme, senaryo yazma, çekim planlama, filme alma, kurgulama gibi süreçler için hem teorik hem de pratik temel bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
|
|