Konuyla ilgili genel kavramlar, Osmanlı İmparatorluğu?nun yıkılış sebepleri, Milli Mücadele için yapılmış olan hazırlıklar, kongreler, Sevr Antlaşması, savaşlar, TBMM?nin açılması, Mudanya Ateşkes Antlaşması, Lozan Antlaşması ile ilgili konular tartışılmaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Saltanatın kaldırılması ve Cumhuriyetin ilanı, Türk inkılabının stratejisi ve önemi, hukuk, ekonomik, siyasal, eğitim kültür alanında ve sosyal alanda yapılmış olan inkılaplar, çok partili hayata geçme denemeleri, Atatürk dönemi Türk dış politikası, Atatürk ilkeleri.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders, öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek ve bazı felsefi soru ve konularla tanışmalarını sağlamak amacıyla oluşturulmuştur. Dersin temel iki hedefi, öğrencileri bazı önemli felsefecilerin fikirleri ile tanıştırmak ve özellikle, insan ilişkileri için sonuçları olan etik sorular hakkında farkındalık ve ilgi uyandırmaktır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Metnin görsel-işitsel sanat etkinliklerindeki yerinin ve önemini kavratmak. Öğrencileri bir sorundan ve/veya bir düşünceden yola çıkılarak görsel işitsel bir sanat yapıtına temel olacak metni oluşturacak bilgi ve beceriye sahip kılmak.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Yeni iletişim teknolojilerinin iletişime getirdiği yeni ortamların belirlenmesi, geleneksel medyadan yeni medyaya geçiş sürecinde meydana gelen oluşumların hem kuramsal farklılıkların hem de teknolojik altyapıdaki değişmelerin kavranmasıdır. Ders içinde şu konular işlenir; İletişim kavramı ve iletişim modelleri Bilgi toplumu, bilgi toplumunun teknolojik dinamikleri, Yeni Medya, yeni medyanın özellikleri, Analog ve Sayısal teknolojiler, İletişimin alt yapıları, Multimedya, Bilgisayar ağları, Nano teknoloji ve iletişim teknolojileri, İletişim teknolojilerine alternatif yaklaşımlar ve tartışmalar.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste, gazetecilik mesleği ve kültür bağlantısı üzerinde durulur. Gazetecinin sahip olması gereken özellikler anlatılır. Medyanın işlevi, önemi, temel kavramları, iktidar alanı, yeni medyanın konumu, gazete okuma ve televizyon izlemenin anlamı gibi konular işlenir. Haber alma özgürlüğü ve gerekliliği tartışılır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
İletişim teknolojisi, kültürel alandaki üretimi, toplumsal dinamikler içindeki dağıtım ve tüketim ilişkileri tarihsel bağlamıyla incelenmektedir. Bir bütün olarak medyadaki ilişki biçimlerinin ve medyaya ilişkin düzenlemelerin etkisi toplumsal ilişkiler bütünü içindeki sorgulanmakta ve Türkiye?de medyanın ve medya politikalarının dönüşümü ele alınmaktadır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Giriş niteliğindeki bu dersin temel amacı, öğrencileri gazetecilik mesleğiyle tanıştırmaktır. Öğrenciler gazeteciliğin temel öğelerini öğreneceklerdir. Derste gazetecilikle ilgili çeşitli konular işlenerek öğrencilerin gazetecilik, haber, haber değerleri, haber kaynakları, haber seçimi, haber yazımı ve etik değerler konularında temel bir anlayışa sahip olmaları hedeflenmektedir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Ders kapsamında; iç ve dış politika ağırlıklı köşe yazarlığının temel ilkeleri, meslek ve araştırma yazıları, röportaj teknikleri, dizi yazılar, kültür, sanat ve bilim haberciliği gibi birbirinden çok farklı disiplinlerle ilgili olarak teorik bilgiler aktarılmakta ve uygulamalı çalışmalara yer verilmektedir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Ders kapsamında, öğrenciler bireysel ya da grup halinde önerdikleri projeleri geliştirerek, nihai bir ürün oluşturacaklardır. Yaratıcı düşünme için genel yaklaşımlar. Yaratıcı düşünmenin motivasyonları. Yaratıcılık hakkındaki gerçekler ve efsaneler. Yaratıcılık koşulları; içsel ve dışsal etkenler. Yaratıcı düşünme süreci. Iraksak ve yakınsak düşünme. Yaratıcı düşünme ve fikir üretimi için kullanılabilecek teknikler ve araçlar; bireysel ve ortaklaşa teknikler. En iyi çözümün seçimi ve karar verme teknikleri.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Gazetecilik ve haberciliğe ilişkin olarak verilen teorik bilginin pratiğe geçirilmesi için haber toplama ve yazma tekniklerinin anlaşılması ve uygulamalı çalışmalara yer verilmesi önem kazanmaktadır. Ders kapsamında; haberin içerik unsurları, haber çeşitleri ve medya organizasyonuna göre farklılıkları, rutin-özel haber üretimi ve unsurları, gündem yaratma, gündem tekniği, gerçeklik boyutu, haberin kurgusal boyutu, soru sorma teknikleri vb. gibi konular uygulamalı olarak işlenecektir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Gazeteciliğin içerisinde şekillendiği toplumsal-tarihsel süreçler boyunca ne yönde geliştiğinin incelenmesi, çağdaş basının ve basın mensuplarının güncel deneyimlerinin anlaşılması için bir rehber niteliği taşımaktadır. Türk Basın Tarihi dersi kapsamında, Türkiye?de Tanzimat?tan bu yana basın ? yayın organlarının ve gazetecilerin günümüze taşıdıkları mesleki birikimin aktarılması amaçlanmaktadır. Türkiye?de gazeteciliğin ortaya çıkışı, alanın kurucu gazetecileri ve önemli basın kuruluşları, Türkiye?nin politik ve kültürel tarihinde yaşanan gelişmeler ışığında değerlendirilmektedir. Haberleşme teknolojilerindeki gelişmeler, haberleşme ağları, bilgisayar teknolojisinin gelişimi, haberleşmede bilgisayarın yeri, network kavramı ve yeni medya tasarımları gibi konular da tarihsel bir perspektifle işlenmektedir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrencilere temel masaüstü yayıncılık kavramlarının ve yöntemlerinin uygulamalı olarak bilgisayar yardımıyla anlatımının yanında gazete, dergi ve katalog gibi çok sayfalı yayınların hazırlanışı ilgili temel bilgiler vermek amaçlanmaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Ders kapsamında, yeni medyanın bireylerin ve toplumların iş yapma biçimlerini, örgütlenmelerini, iletişim kurmalarını, eğlenmelerini ve enformasyon ihtiyaçlarını gidermelerini nasıl etkilediğine ilişkin yeni kuramsal yaklaşımlar ele alınacaktır. Ayrıca modern bir haber toplama ve yayımlama biçimi olan yeni medyanın gazetecilik, muhabir ve okur üzerinde nasıl bir etki yarattığı ve bu etkinin mesleki pratiklere nasıl dönüştüğü yine dersin bir diğer konusunu oluşturmaktadır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Değişen medya ortamında gazetecilik mesleği için en önemli şey içeriktir. İçerik geliştirme, oluşturma tasarım sürecinin ve bütünlüğünün sağlanmasında önemlidir. Bu derste farklı medya araçları kullanarak farklı biçimlerde içerik üretimi yapılmakta ve her içeriğin kendine özgü biçimleri tartışılmaktadır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders; ülkemizde bugünkü medyayı daha sağlıklı ve doğru değerlendirebilmek için basının geçmişten günümüze gelişiminin ve geçirdiği süreçlerin bilinmesini amaçlamaktadır. Ders; Türkiye?de basının doğuşu, ilk gazeteler, geçmiş dönemlerde basının yasal durumu, Tanzimat döneminden Cumhuriyet?in ilk dönemlerine ve oradan da günümüze kadar olan dönemde basınımızın gelişimi ile basın sektöründeki holdingleşme gibi konuları kapsamaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders; öğrencilerin sosyal medya kavramını anlayabilmelerini sağlarken beraberinde sosyal medyanın gazetecilere getirdiği yenilikleri öğreterek geleneksel gazetecilik pratiğine etkilerini anlamalarını sağlayacaktır. Aynı zamanda sosyal medyada üretilen haberlerin güvenilirliğini sorgulayarak gazetecilik mesleğinde görev ve sorumluluk açısından sosyal medya kullanımının önemini ortaya koymayı amaçlamaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı; iş yaşamında karşılaşılan kriz kaynaklarını kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koymak, kriz yönetimine ilişkin bilgileri detaylı olarak aktarmak ve kriz dönemlerinde medyanın nasıl kullanılması gerektiğini anlamaktır. Ders; işletmelerde beklenilmeyen, önceden tahmin edilemeyen ve mevcut durumu tehdit ederek imaj zedeleyen durumların ortadan kaldırılmasına yönelik yapılan faaliyetler ve çalışmalar, kriz ortamında nasıl bir yöntem uygulamak gerektiği, mevcut krizin ortadan kaldırılması için nelerin yapılması gerektiği ve kriz dönemlerinde etkin bir kriz yönetimi için medyanın nasıl kullanılması gerektiği gibi konuları kapsamaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Yeni iletişim teknolojileri ve yeni medya iletişim alanını ve bu alanın toplum üzerinde yarattığı tüm etkileri dönüştürmektedir. Bu nedenle yeni medya sadece iletişim sürecini anlamak açısından değil toplumsal yaşamın tüm boyutlarını açıklamak açısından dikkate alınmak durumundadır. Ders kapsamında yeni medya teorileri yeni medyanın kültürel, sosyal, ekonomik ve siyasal hayata etkileri açısından tartışılmaktadır. Özetle, ?yeni medya ile ne yaptığımız? ve ?yeni medyanın bizlere ne yaptığı? dersin temel sorularını oluşturmaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Medya Politikaları dersi kapsamında küresel, bölgesel ve ulusal çerçevede medya düzenlemeleri ve medya politikalarına ilişkin konular üzerine değerlendirmeler yapılmaktadır. Bu çerçevede, derste farklı medya politikalarına ve medya düzenlemeleri karşılaştırılmakta ve güncel konuların anlamlandırılması için bu alanlarda meydana gelen değişiklikler tarihsel bir perspektif içinde analiz edilmektedir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders öğrencilere yazı yazma konusunda mesleki ön deneyim kazandırarak, Düşünceyi yazıya dönüştürebilme, Yazıyla kompozisyon oluşturabilme, Farklı temalarda metin üretebilme; duygu hallerini yazıya dönüştürebilme, Ulusal ve uluslararası resmi yazışma kurallarını öğrenme, Mesleki etik normları edinmeyi ve Atölye üretimleriyle kendi yetenekleri üzerinde farkındalık kazanmalarını sağlamaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı; gazeteciliğin temel ilke ve kuralları çerçevesinde haber yazımına ilişkin yeteneklerin geliştirilmesini sağlamak ve bir gazetecinin ihtiyaç duyabileceği dilbilgisi kurallarıyla donatarak bir gazetenin nasıl yapılması gerektiğinin uygulamalı bir şekilde öğretilmesidir. Dersin kapsamında; gazetecinin temel ilke ve görevleri, gazetecilik mesleğinin özellikleri ve işlevleri, haber kavramının önemi ve haberlerde kullanılan anlatım biçimi, haber yazmanın temel kuralları ile haberlerin analiz edilmesi gibi konular yer almaktadır. Bu çerçevede de, üniversiteye ait yayın organı olan öğrenci odaklı uygulama gazetesi ?GençİZ?in çıkarılmasına yönelik uygulama çalışmaları yapılmaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Dergi uygulamaları dersinin amacı, sektörde dergicilik alanında çalışacak öğrencilerin bu alanla ilgili deneyim kazanmasını sağlamak adına uygulamalar yaptırmak ve bu alanda çalışacak gazeteciler yetiştirmektir. Ders kapsamında çeşitli dergi türleri incelenir. Künye, kapak, dergi reklamcılığı gibi konulara değinilir. Öğrenciler ders kapsamında başından sonuna bir dergi çıkarma sürecini yaşar.İlgi duyduğu ve uzmanlaşmak istediği konularda genel kültürünü arttırabilmesi için o alana yönelik araştırmalara yönlendirilir.Öğrenci, seçtiği konuyu derinlemesine inceler, haberini yapar. Haberi yaparken karşılaştığı sorunları ve geçtiği aşamaları sınıfta arkadaşları ile paylaşır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders öğrencilere yazı yazma konusunda mesleki ön deneyim kazandırarak, Düşünceyi yazıya dönüştürebilme, Yazıyla kompozisyon oluşturabilme, Farklı temalarda metin üretebilme; duygu hallerini yazıya dönüştürebilme, Ulusal ve uluslararası resmi yazışma kurallarını öğrenme, Mesleki etik normları edinmeyi ve Atölye üretimleriyle kendi yetenekleri üzerinde farkındalık kazanmalarını sağlamaktadır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Medya ürünleri, medya alanının içinde yer aldığı toplumsal yapının ?alan dışından? etkileri ile alanın kendine özgü üretim pratikleri çerçevesinde ?alanın içerisinden? kaynaklı etkilerin etkileşimi sonucunda oluşmaktadır. Ders, bu süreç sonucunda farklı medya ortamlarında (gazete, televizyon, internet vb.) ortaya çıkan haberlere ilişkin araştırmaları eleştirel haber kuramları çerçevesinde tartışılmakta ve değerlendirilmektedir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Radyo Televizyon haberciliği teorik ve uygulamalı olarak anlatılmaktadır. Haber toplama ve röportaj teknikleri, haber dili ve yazımı, gazetecilik etiği, haber analizi, kamera ve montaj unsurları dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bir gazetecilik türü olarak araştırmacı gazeteciliğin diğer gazetecilik türlerinden farkını, bu türü ortaya çıkaran toplumsal ve siyasal dinamikleri, kamu yararı bakımından önemini ve uygulama biçimlerini eleştirel bir yaklaşımla ortaya koymak
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders dijital çağda gazeteciliğin karşılaştığı geniş ekonomik konular olan küresel rekabet, çoklu dağıtım ortamları, teknolojiyi kapsayan ve tüketici davranışları, akış alanlarının bölümlenmesi gibi konular gözden geçirilir. Öğrencilere etkileşimli yayın teknolojileriyle temel gazeteciliğin nasıl birleştiği, etkileşimli yayın ve yönetim anlayışı verilir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Tarihsel-toplumsal bir perspektiften kültürel meselelere odaklanılacak ve yirminci yüzyılın başından itibaren medyaya analitik bir çerçeveden bakan düşünürlerin temel kuramsal görüşlerine ve yaklaşımlarına yer verilecektir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Gazetecilik tarihsel olarak iletişim alanını en eski çalışma alanını oluşturmaktadır. Teknoloji alanında yaşanan değişimlerin ve gelişmelerin sonucunda gazetecilik pratiklerinin yapıldığı mecralar değişmekte ve bu nedenle farklı adlarla anılmaktadır. Bu ders kapsamında bir pratik olarak gazeteciliğin televizyon alanında nasıl yapıldığı teorik arkaplanı ve güncel etkileri açısından değerlendirilmektedir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Dergi hazırlama teknikleri dersi kapsamında; öğrencilere farklı dergi tasarımları inceletilir. Ardından bir dergi türü seçilir ve derginin nasıl olması gerektiğine karar verilir. Derginin türüne uygun şekilde serbest yazı yazma ve haber yapma pratikleri yapılır. Yazılan uzun haberlerde ara başlık kullanmanın önemi gibi konulara dikkat çekilir. Dersin amacı; öğrenciyi gazetecilik hayatına hazırlamak ve olabildiğince çok pratik yaptırmaktır. Ders kapsamında Gençiz gazetesi için de haberler hazırlanır ve fotoğraflar çekilir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Küreselleşen dünya ile birlikte kültürler arası iletişim artmıştır. Kültürel kimliklerin getirdiği farklılıklardan kaynaklanan sorunlar bir arada yaşayan toplumlarda özellikle de göç veren ya da alan ülkelerde sıkça tartışılmaktadır. Ders kapsamında, medyanın kültürel kimliğin tanımları ve değişimi üzerindeki etkileri incelenmekte ve farklı kültürlerin medya üzerindeki temsili gibi konular üzerinde durulmaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders, öğrencilere demokrasiyi, insan haklarını, ifade özgürlüğünün önemini, çoğulcu ve çoğunlukçu demokrasi kavramlarını, medyanın vatandaşların siyasal yaşama katılmalarını ve demokrasi taleplerini geliştirmek ya da dezenformasyon yaratmak için nasıl kullanıldığını öğretmeyi amaçlamaktadır. 21. yüzyılın çokkültürlü küresel dünyasında demokrasinin ve demokratikleşmenin önemi, çoğunlukçu ve çoğulcu demokrasi kavramları, medyanın ifade özgürlüğüne ve ülkelerin demokrasi kültürüne katkıları, kitle iletişim araçlarının kötüye kullanımı ve manipülasyonu ve internet demokrasisinin geleceği, bu derste ele alınacak konular arasındadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
İnsanlar yalnızca günlük hayatlarının önemli bir kısmını medya karşısında geçirmemekte bunun yanı sıra medyada yer alan konular hakkında konuşmakta ve düşünmektedir. Dünyada olup bitenleri medyanın dolayımıyla anlamaya çalışmaktadırlar. Bu durum sistemin yeniden üretiminde temel bir role sahip olan medyanın eleştirilmesini hayati bir konuma yerleştirmektedir. Ders kapsamında toplumda şiddetin, gözetimin, korkunun yükselişindeki etkisinin yorumlanması açısından medya değerlendirilmekte ve medyanın dezavantajlı insanlar, toplumsal cinsiyet ve savaş başlıklarındaki tutumu eleştirilmektedir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders, iletişim bir egemenlik süreci olduğunun anlaşılması, kültürün ise bir inşa etme ve yaşama anlam verme etkinliği olduğunun kavranmasını amaçlamaktadır. Bu ders bağlamında toplum bilimlerinde Kültürel Çalışmalar Okulu?nun düşünürlerine dayanılarak popüler kültürün yeniden nasıl kavramsallaştığı üzerinde durulacaktır. Derslerde kültür endüstrisinin ve kültürel ürünlerin kitlesel üretim ve tüketime konu olmasının tarihsel gelişimi serimlenecek ve kitle toplumu, kitle kültürü, popüler kültür ile medya aracılığıyla toplumsal hegemonyanın kurulması hakkındaki iletişim literatüründeki tartışmalar ele alınacaktır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Dersin amacı iletişim, toplum, kültür kavramlarının ayrılmazlığını saptamak, sanatın tarihsel süreç içinde farklı sosyo- kültürel, siyasal ve ekonomik yapılardaki işlevini, topluma etkisini incelemektir. Ders kapsamında, sanat kavramının tanımı, sanatın dalları, medya sanat ilişkisi, sanat sosyolojisi ve sanatın toplum üzerindeki etkileri ele alınmaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Yeni iletişim ortamlarında biriken veri yığınları ve devletler tarafından kamuya sunulan açık verinin gazeteciler tarafından analiz edilip görselleştirilmesi ve bir hikâye oluşturularak haber haline getirilmesiyle veri gazeteciliği alanı doğmuştur. Veri gazeteciliği pratikleri ve araçları hakkında öğrencilere bilgi verilmesi bu dersin genel amacını oluşturmaktadır. Bur derste; veri bulma, toplama, doğrulama, temizleme, veriyi analiz etme, görselleştirme teknik ve araçları öğrencilere tanıtılmaktadır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Dersin genel amacı gazetecilik yapacak ya da iletişim alanında çalışacak öğrencilerin profesyonel hayata atılmadan önce daha küçük ölçekte pratik yapmalarını sağlamaktır. Öğrencilerin bir gazete çıkarma sürecinin başından sonuna kadar tüm evreleri hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. Haber toplama ve yazma, editörlük, fotoğraf çekme gibi temel gazetecilik pratiklerini tartışılmakta ve öğrenciler kendi çıkaracakları gazete ile gazetecilik alanında bir gazete çıkarma sürecinin nasıl yaşandığı görmektedirler.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Ders; internetin, bir haber toplama ve yayma aracı olarak kullanılmasına yönelik becerileri öğrencilere kazandırmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, ders süresince; internet haberciliğinin teknik, sosyal, etik ve hukuki boyutu da irdelenecektir. İletişim ve teknoloji arasındaki ilişki, yeni medyanın tanımı, geleneksel medya ile yeni medya arasındaki farklar, yeni medyanın gazetecilik pratikleri üzerindeki etkileri, yeni medyaya ilişkin kavramlar ve yaklaşımlar tartışılmaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı; gazetecilik anabilim dalı kapsamında, öğrenilen bilimsel araştırma tekniklerini uygulayarak bitirme projesi hazırlamak ve bulguların yazılı sunumunun sağlanmasıdır. Ders; Bitirme Projesine uygun olabilecek konu seçimi için ön çalışma, öğrencinin çalışmayı hedeflediği saha üzerinde çalışma, yönlendirme, kaynak araştırması, proje konusunun seçimi ve uygulamaya yönelik olası durumların araştırılması gibi konuları kapsamaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 6 saat
|
Yerel Kredi: 5
|
AKTS Kredisi: 10
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Ders kapsamında, sorun tanımlanır, projenin amacı belirlenir ve projenin dosya halinde danışmana sunulması sağlanır. Dönem sonunda, proje tamamlanarak, jüriye sunulur hale getirilir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 6 saat
|
Yerel Kredi: 5
|
AKTS Kredisi: 8
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Gazeteciliğin ilk dönemlerinde toplum ve topluma ilişkin konular çok çeşitli olmadığından haber yazmak ve benzeri etkinlikler fazla karmaşık değildi. Yeni iletişim teknolojilerinin (radyo, televizyon ve sonrasında internetin) ortaya çıkışının etkisiyle ve sosyal hayatın çeşitlenmesiyle birlikte gazetecilerin gazeteciliğin belli bir alanında (ekonomi, siyaset, magazin, sağlık, güzel sanatlar, spor vb.) uzmanlaşması ihtiyacı ortaya çıktı. Ders kapsamında bir uzmanlık alanı olarak kavramak üzere, bu gazetecilik pratiklerinin farklı karakteristikleri tartışılmaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Teknolojik gelişmelerin Dünyadaki ve Türkiye?deki geleneksel gazetecilik uygulamaları üzerinde yarattığı etkileri anlatarak, medyada özdenetimin bu yeni ve sürekli değişen tabloya nasıl oturduğunu ve bunun etik ve profesyonel standartlar açısından yol açtığı sonuçlar değerlendirilir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı, öğrencilerin güncel konular/haberler ile basının işlevleri/sorumluluğu arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olmalarıdır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders, alternatif medyayı, sürekli değişen tanımları ve örgütlenme yapıları çerçevesinde, tarihsel-toplumsal bağlamları içinde, kavramsallaştırmayı amaçlar.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı, öğrencilerin gazetecilik mesleğine yönelik mesleki pratik ve becerileri kazanmalarıdır. Ders, haber yazımı, haber üretim süreçleri, röportaj, bilgiye ulaşma kaynakları, araştırma yöntemleri gibi süreçleri ve bu süreçlerin uygulanmasını içermektedir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı, öğrencilerin internet gazeteciliğine yönelik mesleki pratik ve becerileri kazanmalarıdır. Ders, haber yazımı, haber üretim süreçleri, röportaj, bilgiye ulaşma kaynakları, araştırma yöntemleri gibi süreçleri ve bu süreçlerin uygulanmasını içermektedir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Dersin genel amacı gazetecilik yapacak ya da iletişim alanında çalışacak öğrencilerin profesyonel hayata atılmadan önce profesyonel ortamda deneyim kazanmalarıdır. Öğrencilerin pratik yaparak gazetecilik alanında farklı pozisyonlarda çalışmaları ve gazeteciliğin farklı boyutlarını kavramaları amaçlanmaktadır. Öğrenciler ders kapsamında ulusal ya da yerel gazetelerde profesyonel mesleki deneyimler edinmektedir.
Kuram: 0 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 0
|
AKTS Kredisi: 8
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Maltepe Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü?nde 1. Sınıf dersi olarak okutulan TEMEL HUKUK dersi kapsamında MUBİS sistemimizde yer alan Syllabus?a ek olarak, bu ders kapsamında, hukuk kavramı, hukuk normları, toplumsal düzen kuralları, hukuk normlarının diğer toplumsal davranış kurallarıyla ilişkisi, hukukun dalları, hukuk kurallarının uygulanması, hukukun kaynakları, yorum metodları, hukukun bölümleri, hukuki olaylar, eylemler ve işlemler ele alınmaktadır. Bu ders ile öğrencilerin hukukun temelini ve hukuk kavramını çeşitli yönleriyle anlamalarının sağlanması ve ileride görecekleri Anayasa Hukuku ve Uluslararası Hukuk derslerine bir zemin oluşturulması hedeflenmektedir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Ekonomi bilimine giriş niteliğinde olan temel kavramları tanımak dersin temel amacıdır. Bu amaç çerçevesinde ekonominin iki temel alt disiplini olan makro ve mikro ekonominin temel teorilerinin kavranması hedeflenmektedir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bilgisayar programlarını yöentimsel ve operasyonel olarak etkin bir şekilde kullanabilmeleri için, temel donanım, işletim sistemi ve ofis uygulamaları ve özellikle excel konusunda öğrencilere bilgi ve pratiklik kazandırmaktır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Genel olarak sosyal bilimler, özel olarak ise iletişim alanına özgü yöntem bilgisini kazandırmak bu dersin amacıdır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste iletişim bilimlerinin temel kavramları eleştirel bir bakışla tartışılır. Modernleşme ve küreselleşme süreçleri sözlü, yazılı ve görsel kültürlerin gelişimi üzerinden sorunsallaştırılır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders, iyi bir iletişimci olmayı hedefleyen öğrencilere kendi dilinin özelliklerini aktarmayı, iyi ve doğru yazma, konuşma, dilin unsurlarını başarılı bir şekilde kullanmayı öğretmeyi amaçlamaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Sanat Tarihi dersinin amacı çağdaş insanın meslek üyesi olmadaki yeri ve önemini kavrayan, entelektüel gelişimindeki vazgeçilmezliğini benimseyen, sanat sevgisini kazanmış, duyarlı ve sorumlu bireyler yetiştirmektir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders iletişim alanındaki savları/kuramları tarihsel bir süreç içerisinde ele alır. Eleştirel ve egemen ana akım yaklaşımları içerisinde, geçmişten günümüze kadar geliştirilen iletişim kuramlarını tartışılarak ve örneklerle aktarılır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
İletişim Etiği dersi, etik alanına ilişkin temel yaklaşımları, ilkeleri ve kuramları, tarihsel süreçleri ve toplumsal bağlamları çerçevesinde tartışmak üzere tasarlanmıştır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrencilere iletişim hukukunun temel kavramlarını tanıtmak, temel hak ve özgürlükler ile iletişim alanı arasındaki bağı kavratmak ve fikri haklarla ilgili bilgi kazandırmaktır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bas?kaları ic?in c?alıs?manın yanı sıra kendini is?ini kurabilecek o?zelliklere, bilgi ve yetkinlikler sahip olması hedeflenen o?g?rencilerin kendilerinde var olan giris?imcilik o?zelliklerini ortaya c?ıkarmaları ve bunları gelis?tirebilmeleri ic?in gerekli donanımı kazanmaları amac?lanmaktadır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders ingilizceye yeni başlayan öğrenciler için düzenlenmiş olup temel dil becerilerini geliştirmeyi hedefler. Farklı öğretim teknikleri ve uygulama çalışmaları aracılığı ile öğrencilerin dinlenme, konuşma, okuma ve yazma becerileri edinmelerine yardımcı olur. Öğrenciler, gerçek yaşamda karşılaşılan durumlar içinde kullanılan diayloglar ve metinler kullanarak temel dilbilgisi kalıpları ve sözcükleri öğrenirler. Bu ders sonunda öğrenciler İngilizce başlangıç seviyesinden orta düzeye ilerlemek üzere hazırlanırlar. İNG 171 dersi İNG 172 dersinin ön koşul dersidir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
İng 171 dersinin devamı niteliğinde düzenlenen bu ders temel dil becerilerini geliştirmeyi hedefler. Gerçek yaşamda kullanılan İngilizce sözcüklerinin öğrenilmesi ve kelime hazinesinin zenginleştirilmesi amaçlanır. Öğrencilerin yabancı dilde okuma becerileri geliştirilir. Aynı şekilde iletişim yeteneklerinin artması sağlanır. ING 171 dersi ING 172 dersinin ön koşul dersidir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: İNG 171
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrencilerde "kariyer" konusunda bir bilinç oluşturmak; öğrencilerin ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanarak ve farklı sektörleri tanıyarak kişisel bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 1
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Derste siyaset ve iletişim kavramları arasındaki ilişki incelenmektedir. Dersin amacı öğrencilerin siyasal kampanyalardan kamusal alana uzanan geniş bir alanı kapsayan siyasal iletişim alanına ilişkin temel kavramları öğrenmesidir. Öğrencilerin bu kavramları tarihsel bağlamları içerisinde öğrenmeleri ve medya, siyaset ve demokrasi başlıkları altındaki güncel tartışmaları değerlendirebilecek yorumlayabilecek bir birikime ulaşmaları hedeflenmektedir. Siyasal iletişim kavramı, siyasal iletişimin tarihçesi, siyasal iletişim alanına ilişkin farklı yaklaşımlar, medya ve demokrasi arasındaki ilişki, basın özgürlüğü ve medyanın siyasal iletişim süreçlerindeki konumu tartışılmaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
?Kültür nedir? Kültürlerarası iletişim neden önemlidir?? soruları ile giriş yapılan derste amaç kültürlerarası iletişimin tarihçesini, kişilerarası ve kültürlerarası iletişim arasındaki farkları emik ve etik yaklaşımı, kitle iletişim kuramlarını, sözlü iletişim, sözsüz iletişim kavramlarını, kültürlerarası etkileşimi etkileyen faktörleri tartışmaktır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin genel amacı, gündelik hayattan, tarihten ve günümüz toplumlarından alınmış somut vakalar üzerinden giderek, sosyologların mesleklerini icra ederken ele aldığı meseleler ve kullandığı yöntemlerle ilgili başat örnekleri öğrencilere tanıtmaktır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Türk Dili dersleri, öğrencilerin Türk dilinin özelliklerini ve işleyiş kurallarını örnekleriyle göstermelerini; duygularını, düşüncelerini, tasarladıklarını, izlenimlerini, gözlemlerini, yaşantılarını söz ve yazıyla doğru ve etkili olarak anlatma becerisi ve alışkanlığı kazanmalarını, onların yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözcük hazinelerini geliştirmelerini; okudukları metinleri ya da dinledikleri programları doğru olarak anlayabilme kurallarını öğrenmelerini; kişiler ve kitleler arasındaki iletişimin temeli olan dil becerilerini geliştirmelerini hedeflemektedir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Amaç, öğrencilerin Türkçenin özelliklerini ve işleyiş kurallarını örnekleriyle açıklamaları; Türkçenin yazım ve söyleyiş özelliklerini örnekleriyle göstermeleridir. Öğrencilerin anlama (dinleme/okuma/izleme anlama) ve anlatma (sözlü ve yazılı anlatım) becerilerini geliştirmelerine, Türk ve dünya kültür ve edebiyatlarıyla ilişki kurmalarına olanak sağlar.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Dersin amacı siyasi düşüncelerin neden değiştiğini, yeni beklentileri besleyen sosyal ve ekonomik dinamiklerin neler olduğunu incelemektir. Dersin temel ekseni şudur: Üretim ilişkilerindeki değişimler sonucu oluşan maddi değişimler farklı beklentiler, talepler ve ihtiyaçlar yaratırlar. Bunlar ihtiyaçlara cevap olarak yeni siyasal çözüm arayışlarını ortaya çıkarırlar. Liberalizm, muhafazakârlık, sosyalizm, komünizm, faşizm ve açık toplum çoğulculuğu için oluşan talepler bu maddi değişimlerin yarattığı yeni düşünce ürünlerinin sonuçlarıdır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
|
|