eMBA 510-Çağdaş İşletme Yönetimi
Bu dersin amacı, yüksek lisans öğrencilerinin işletmelerin sürdürülebilir rekabet üstünlüğünü sağlamak için kullandıkları çağdaş yönetim tekniklerini incelemelerini sağlamak ve bu konuda güncel bilgileri vermektir. Derste öğretilecek temel konular; işletmenin çevresi, örgütsel yapı ve kültürün yönetimi, yenilikçilik ve girişimcilik, karar verme ve planlama gibi konulardır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

eMBA 530-Stratejik Yönetim
Bu derste, işletmelerde stratejik kararların yönetim süreci ve stratejik yönetimin birleşenleri, işletmenin ekonomik ve ekonomik olmayan amaçları, SWOT analizi, küreselleşme ve küresel stratejiler, stratejilerin uygulanması ve değerlendirilmesi anlatılacaktır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

FEL 515-Çağımız ve Düşünsel Arka Planı
Çağımızı oluşturan felsefi görüşler eşliğinde çağın olaylarının tarihsel arka plânı ve ortaya çıkardıkları sorunlar ele alınacaktır. Dünyadaki ve ülkemizdeki toplumsal değişimler ve gelişmeler felsefi bir bakış ile irdelenecektir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

FMT 502-Film Tasarımı II
Bir sinema filminin çekim aşamaları tek tek tasarlanarak bu doğrultuda öğrencilerin film üretimini gerçekleştirmeleri hedeflenir.Öğrenciler dönemi, bir film üretiminin senaryodan, perdeye tüm aşamalarını içeren bir sinema filmi ile tamamlanır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

FMT 503-Senaryo
Dersin amacı, metnin görsel-işitsel sanat etkinliklerindeki yerinin ve önemini kavratmak; öğrencileri bir sorundan ve/veya bir düşünceden yola çıkarak görsel işitsel bir sanat yapıtına temel olacak metni oluşturacak bilgi ve beceriye sahip kılmaktır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

FMT 513-Film Estetiği
Film Estetiği, görüntünün ontolojisi, eser-izleyici dinamiği, sinematografik imge ve gerçeklik, sinematografik anlatı ve kurmaca gibi sinema sanatının temel problematiklerini konu edinir. Bu derste yukarıda ifade edilen ve film estetiğinin başat tartışmaları farklı kuramcıların düşünceleri üzerinden tartışılacaktır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

FMT 516-Moderleşme Süreçleri ve Sanat
Bu ders başlangıçtan bu yana sosyo-ekonomik formasyonları, temel dinamiklerini işleyerek modern toplum ve sonrasını, sanat ve ideolojilerini temel konulardan sayarak inceler.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

HİR 601-Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri dersi; özet olarak güncel sosyal ve nitel araştırma tasarımı, veri toplama, analiz ve raporlamadan oluşmaktadır. Dersin birinci bölümünde; veri toplama yöntemleri incelenirken bu tekniklerin gerçek bir olaya nasıl yoğunlaşarak uygulandığı işlenecektir. Dersin sonraki bölümünde ise sosyal araştırmaların yazımı ve yayınına ilişkin olarak bu tekniklerin uygulamada nasıl kullanıldığı tartışılacaktır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

HİR 603-Halkla İlişkiler ve Reklamcılıkta Yeni Yaklaşımlar
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık dersi; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki güncel gelişmeler ve yöntemler takip edilir. Yeni stratejiler ve trendler incelenir. Yardımcı kaynaklar, yeni çıkan yayınlar, dijital medya düzenli olarak takip edilerek yeni yaklaşımların iş ve toplumsal hayata kattığı artıları ve eksileri sorgulanır, öneri ve çözümler üretilir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

HİR 614-Uluslararası Reklamcılık
Küresel boyutlarda reklamcılık olgusu ile marka kimlikleri arasındaki ilişki ele alınmakta, dünyanın farklı bölgelerindeki uygulamalar incelenmektedir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

HİR 617-Kamuoyu ve Propaganda
Bu derste kamuoyu kavramının temelleri, kamuoyu oluşturmada, kamuoyunu yönlendirmede, propaganda taktikleri, kitle iletişim araçlarının kanaat oluşturmadaki
rolü, taktikleri geçmiş ve güncel örnekler ışığında incelenecektir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

HİR 620-Marka İletişimi Yönetimi
Marka İletişim Yönetimi dersi, öğrencilerin, marka iletişimi yönetimi konusunda gerekli olan stratejik iletişim bilgilerini edinmelerini ve bütünleşik pazarlama iletişiminin tüm aktörlerini bu kapsamda değerlendirebilmeleri hedefler. Marka ve markayla ilişkili temel kavramların geniş bir biçimde ele alınması, yaratıcı
stratejiler ekseninde marka konumlandırma çalışmalarının değerlendirilmesi ve marka iletişim stratejilerinin piyasa uygulamalarıyla ele alınabilmesi kapsamında alt başlıkları ve konuları içerir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

HİT 611-Kriz İletişimi Yönetimi
Emerging and developing countries, where global or local level, or the survival of species that are likely to be examined crisis, work to the pre-crisis and post-crisis effectively and emergency response, will be examined issues such as strategic planning and management of the crisis. The strategic role of public relations will be examined in these kind of crisis.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

HİT 613-Tüketim Felsefesi
Tüketim Felsefesi dersi, öğrencilerin tüketim kültürünü kavramasını, ilgili kuramları öğrenmesini ve eleştirel ve öneri geliştirici bir bakış açısını kazanmalarını amaçlamaktadır. Öğrenciler bu dersle, tüketim kültürünün temel unsurlarını ve ilişkili temel kavramları daha geniş bir biçimde düşünecek, tüketim sürecinin nasıl ve neden yönetildiğiyle ilgili bilgi birikimine sahip olacak, alana ilişkin kuramları kapsamlı bir biçimde ele alacak ve günümüz toplumu içinde değerlendirerek yeni bir bakış açısı kazanacaktır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

HİT 620-Marka İletişimi Yönetimi
Marka İletişim Yönetimi dersi, öğrencilerin, marka iletişimi yönetimi konusunda gerekli olan stratejik iletişim bilgilerini edinmelerini ve bütünleşik pazarlama iletişiminin tüm aktörlerini bu kapsamda değerlendirebilmeleri hedefler. Marka ve markayla ilişkili temel kavramların geniş bir biçimde ele alınması, yaratıcı stratejiler ekseninde marka konumlandırma çalışmalarının değerlendirilmesi ve marka iletişim stratejilerinin piyasa uygulamalarıyla ele alınabilmesi kapsamında alt başlıkları ve konuları içerir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

HVC 525-Havacılık Yönetimi I
Bu dersin amacı, öğrencilerin sivil havacılık temel kavramları, sivil havacılık kuruluşları (ICAO, EASA, EUROCONTROL vb.) ve mevzuatı, havayolları, havalimanları ve operasyonlar, havacılık kuralları, hava trafik otoriteleri ve havacılık yönetimini kapsayan tüm unsurlarla ilgili temel bilgileri kavramasını sağlamaktır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İLB 601-İletişim Çalışmalarında Yöntembilim
Ders, bilim kavramını tarihsel ve teorik perspektifte inceleyerek, bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramların öğrenilmesini amaçlar. Bunun yanı sıra, bilimsel araştırmaya ilişkin temel bilgiler ışığında bilimsel araştırmanın özellikleri, araştırma yönteminin seçilmesi, evren ve örneklemin belirlenmesi, veri toplama, analiz ve değerlendirme gibi aşamaların kavranmasını amaçlamaktadır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İLB 603-Medya, Kültür ve İletişim Kuramları
İletişim, medya ve kültür konularının ortak çalışma alanlarına dair kavram ve yöntemler tarihsel süreç içinde tartışılır. Kültür, medya ve iletişim çalışmalarındaki son gelişmelerden yola çıkarak teorik bilgiler, medya ve kültür alanından örnekler ile açıklanır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İLB 608-İnteraktif Medya
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İLB 616-Küreselleşme ve Kültürel Dönüşümler
Bu derste, küreselleşme kavramı farklı bakış açıları ve eleştiriler temel alınarak irdelenecek, küreselleşmenin ekonomik, siyasal, kültürel ve ideolojik boyutları ile bu boyutların şekillenmesinde uluslar arası örgütlenmelerin etkisi tartışılacaktır. Ayrıca, disiplinlerarası bir alan olan kültür ve kuramlarının benimsetilmesi, kültürel dönüşüm dinamiklerinin bu kuramlar çerçevesinde ele alınması amaçlanmaktadır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İLB 620-İletişim Tarihi
İletişim Tarihi dersi matbaanın bulunduğu 15. yüzyıldan başlayarak basın ve toplum sorunlarını ele alan disiplinlerarası bir konuyu kapsamaktadır. Dersin amacı tarihsel ve uluslararası bir bakış açısıyla her türlü süreli yayın faaliyetini mercek altına almak, basın tarihini Osmanlılardan günümüze değin geniş bir bakış açısı ile irdelemektir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İLB 626-Yeni Medya Sosyolojisi
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İLB 628-Görsel Kültür ve İletişim
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İLB 669-Doktora Semineri
Kuram: 0 saat
Uygulama: 1 saat
Yerel Kredi: 0
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İLB 679-Yeterlik Sınavı
Yeterlik sınavı yazılı ve sözlü olmak üzere iki aşamadan oluşmaktadır. Öğrencinin programa devam edebilmesi için her iki aşamadan da başarıyla geçmesi gerekmektedir.
Kuram: 0 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 0
AKTS Kredisi: 30
Ön Koşul: Yok

İLB 689-Doktora Tez Önerisi
Öğrenciler, yeterlik sınavında başarılı olduktan sonra alanında bilimsel ve etik kurallara uygun tez önerilerini sunarlar.
Kuram: 0 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 0
AKTS Kredisi: 30
Ön Koşul: Yok

İLB 699-Doktora Tezi
Öğrencinin alanında uzmanlık gerektiren bir doktora tezi hazırladığı dönemleri içerir.
Kuram: 0 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 0
AKTS Kredisi: 30
Ön Koşul: Yok

İŞL 521-Kurumsal Gelişim ve Büyüme
Bu dersin amacı, kurumsal gelişim ve değişim süreçlerini ve bu süreçlerin nasıl yönetilebileceğini anlamak, organizasyonlarda bireysel ve ekip gelişim araçlarını tanımak, değişim yönetimini kavramak, uygulama ve vaka analizleriyle değişim yönetiminin nasıl kurgulanabileceğini ortaya çıkartmaktır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İŞL 535-Kurumsal Yönetim
Bu ders kapsamında, kurumsal yönetim kavramı, kurumsal yönetim ilkeleri, kurumsal yönetimin ortaya çıkış süreci ve kurumsal yönetim iç kontrol sistemi arasındaki ilişki gibi konulara yer verilmektedir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İŞL 572-Liderlik ve Motivasyon
Bu derste liderlik ve motivasyon konusundaki temel kavram ve yaklaşımları tanıtmak ve öğrencilerin konuyla ilgili bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamak amaçlanmaktadır. Derste, yönetim, yönetici, lider ve liderlik, motivasyon kavramları ele alınacak ilgili teoriler aktarılacaktır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İŞL 578-Çatışma Yönetimi ve Müzakere
Bu derste öncelikle iletişim, çatışma, müzakere kavramları üzerinde durularak çatışmanın nedenleri, çatışma yönetimi, çatışma yönetim süreci ve teknikleri, çatışma yönetimini etkileyen faktörler, müzakere süreci, müzakere stratejileri ve taktikleri, müzakere becerileri, müzakereleri etkileyen faktörler ile çatışma ve müzakere sürecinin yönetiminde önemli bir yere sahip olan liderlik becerisi, zaman ve toplantı yönetimi, problem çözme, ikna, etkin iletişim, güç-otorite gibi konular üzerinde durulmaktadır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İŞL 602-İleri Muhasebe ve Denetim Uygulamaları
Uluslararası İç Denetim Standartları/Denetim Standartları (IFAC)/Denetim Standartları (TURMOB) ve Çeşitli Uygulama Örnekleri. Maliyet Kavramları ve Sınıflandırılması/Maliyet Davranışları/Maliyet- Hacim- Kâr Analizleri/Maliyet Dağıtımı/Faaliyet Tabanlı Maliyetleme/Standart Maliyetleme/ Değişken Maliyetleme/ Karar Vermeye Yönelik Maliyetler/ Kâr Planlaması, Kontrolü Ve Yönetim Süreci/Kâr Planlaması Ve Kontrolünün Temel İlkeleri/Sermaye Harcamaları Planlaması Ve Kontrolü/Nakit Planlaması Ve Kontrolü/Yönetim Kontrol Raporları/Bütçe Sapma Analizleri/Uygulama
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İŞL 603-Eleştirel Yönetim Yaklaşımları
Bu ders 1930?lu yıllarda ?Frankfurt Okulu? çevresinde gelişen ve eleştirel kuram olarak da bilinen düşünce akımının yönetim ve organizasyon kapsamındaki eleştirel perspektiflere etkisini incelemek üzere tasarlanmıştır. Uluslararası alanda yönetim ve organizasyon kapsamında eleştirel çalışmaların varlığı klasik teoriler anlamında öncelikle Marx?ın veya Weber?in kuramlarına dayandırılmaktadır. Bu derste klasik teorilerden günümüze Eleştirel Yönetim Çalışmalarının (EYÇ) eleştirel temelli farklı epistemolojik ve ontolojik varsayımları ele alınacak, temelde Frankfurt Okulu ve daha sonrasında kıta felsefesinden etkilenen ?eleştirel perspektifler? EYÇ?yi de kapsayacak şekilde daha geniş anlamda ve bütüncül olarak incelenecektir.. Eleştirel geleneğin yönetim ve organizasyon çalışmaları ile ilgili olarak dört vurgusu olan bilginin araçsal kullanımının ortaya konulması; doğal kabul edilen ve alternatifi yokmuş gibi düşünülen kavramların sorgulanması; araştırmacının üzerine çalıştığı konular ile ilgili olarak ne tür bir role sahip olduğunun bilinmesi ve tahakküm yapılarının ortaya konması konuları irdelenecektir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İŞL 604-Bütünleşik Pazarlama Yönetimi
Bun ders işletmelerde pazarlama yönlü bakışın önemi ve bunun tüm yapıya nasıl kazandırılacağının yolları ile beraber ortaya koyduğu bütünleşik pazarlama stratejileriyle de işletmenin pazardaki mücadelede nasıl öne çıkacağı ile ilgili konuları ele alır.
Öncelikle strateji kavramı ve bütünleşik pazarlama açısından önemi, bütünleşik pazarlama anlayışınsa etkili olan temel faktörler incelenecek, bütünleşik pazarlama anlayışı, gelişim süreci, bütünleşik pazarlamanın örgüt iletişimi, fonksiyonlar ve müşteri yansımaları, son olarak bütünleşik pazarlama stratejileri ve bunlara yönelik değerlendirmeler yapılacak ve bütünleşik pazarlama yönetimi ile işletmede ve pazarlamada ortaya çıkan yenilikler üzerinde durulacaktır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İŞL 620-İleri Finansal Yönetim Teknikleri
Bu ders tedarik zinciri yönetiminin kavram ve modellerini tanıtır. Öğrencilerin, örgütsel sınırların dışına çıkarak, tedarik zinciri üzerinde yer alan tüm tarafların dikkate alındığı koordinasyon stratejilerin önemini kavramaları amaçlanır. Karar problemlerinde ortaya çıkan temel denge noktalarını ve hedefleri modellemeye yönelik matematiksel araç ve teknikler tanıtılır. Tedarik zinciri dinamikleri (kamçı etkisi), tedarik zinciri tasarımı (esneklik, erteleme), tedarik zinciri planlaması (yerleşim ve dağıtım), ve tedarik zinciri koordinasyonu (kontratlar, bilgi paylaşımı ve teşvikler, talep tahmini) tartışılan konular arasındadır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İŞL 630-Örgüt ve Yönetim Teorisi
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

OÖE 517-Dijital Çağda Çocuk ve Medya
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

PİL 502-Satış Yönetimi
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

PİL 503-Bütünleşik Pazarlama İletişimi
İletişim dünden bugüne pazarlama faaliyeti içerisinde yer almakta ve önemi günden güne daha da artmaktadır. Pazarlama, satış, reklam ve halkla ilişkiler, hepsi aynı süreçte birbirini tamamlayan fonksiyonlardır, Bu dersin amacı, bu fonksiyonları tanıyarak, entegre kullanmayı öğrenmek ve teorik ve pratik uygulamaları incelemektir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

PİL 504-Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

PİL 505-İkna Stratejileri
Bu ders ikna kuramları, kavramları, stratejileri ve süreçleri üzerine odaklanmaktadır. Çağdaş toplumlarda ikna stratejileri ve süreçleri ve bunların reklam, pazarlama, seçim kampanyası ve halkla ilişkiler içindeki uygulamaları da incelenecektir. Ayrıca dilin rolü, kültür, medya ve mesajın içeriği de üzerinde durulacak konulardır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

PİL 507-Stratejik Marka Yönetimi
Stratejik Marka Yönetimi dersi, öğrencilerin marka kavramını değerlendirerek, marka yapılandırma konusunda gerekli olan stratejik bilgileri edinmelerini amaçlamaktadır. Öğrenciler bu dersle, marka ve markayla ilişkili temel kavramları daha geniş bir biçimde düşünecek, markanın nasıl yaratılacağı ve yönetileceğiyle ilgili bilgi birikimine sahip olacak, yaratıcı strateji ve mesaj stratejisi bakımından marka konumlandırma çalışmalarını eleştirebilecek ve marka iletişim stratejilerini piyasa uygulamalarıyla değerlendirebileceklerdir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

PİL 511-Reklam Yönetimi
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

PİL 512-İtibar Yönetimi
Bu ders itibar yönetiminin kurumsal anlamına odaklanarak iletişimin yönetilmesi ve örgütsel davranış çerçevesinde incelenmesini içermektedir. Bunun yanı sıra kurumun itibarını ne şekilde yönetmesi ve markalaşma sürecinin altı çizilerek, örnek incelemelerle ?itibar? kavramının derinlemesine değerlendirilmesini kapsamaktadır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

PİL 514-Postmodern Pazarlama
Bu dersin amacı, modern ve postmodern kavramaları anlamak, modernden postmodern sürece geçişte ekonomik ve sosyal süreçleri sınıflayarak, bu süreçlere ilişkin değişim aşamalarını ve unsurları açıklamak; bu süreçlere ait gelişmelerin pazarlama alanına yansımalarını ortaya koymak; yeni tüketici gruplarını ve ihtiyaçlarını inceleyerek post modern pazarlamaya ait özellikler ve ilgili stratejiler hakkında bilgi vermektir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

PİL 519-Dijital Pazarlama
Bu dersin amacı, günümüzün değişen iletişim kanalları ile değişen ve gelişen pazarlama anlayışına ışık tutmaktır. Geleneksel medya araçlarından ayrışan yöntemlerle, internet, mobil ve diğer etkileşimli platformların pazarlama dünyasında nasıl kullanıldığı ve pazarlamaya nasıl hizmet ettiği, yerli ve yabancı örneklerle pekiştirilecektir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

PİL 524-Kurumsal Sosyal Sorumluluk
Kurumsal sosyal sorumluluk anlayışının kuramsal ve tarihsel boyutu etik bağlam göz önünde tutularak değerlendirilecektir. Çok boyutlu olarak ele alınacak olan KSS?nin nasıl uygulandığı, uygulama alanlarının neler olduğu, ülkeden ülkeye farklılaşan yönleriyle tartışılacaktır. Kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarının amaçları ve işlevleri etkisi örnek uygulamalar ve teorik yaklaşımlar çerçevesinde irdelenecektir
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

PİL 531-Siyasal İletişim ve Pazarlama
Siyasal Pazarlama? adaylar, partiler, siyasal aktörler ve hükümetlerin seçimleri kazanma ya da görevde kalma amacıyla pazarlama kavramını ve araçlarını nasıl kullandıklarını ele alan bir derstir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

RTS 501-Kurgu Sineması
Bu ders öğrencilere kurgu alanındaki gelişmeleri, uygulamaları, kuram ve kuramcıları tarihsel gelişim süreci içersinde örnek yapıtlarıyla birlikte tartışmalarını sağlar.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

RTS 506-Toplumsal Değişme ve Belgesel Sinema
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

RTS 510-Çağdaş İletişim Paradigmaları
Kitle iletişim paradigmalarını ve ilişkin araştırma yöntemlerini tarihsel süreçleri içerisinde ele alır. Frankfurt okulunun bir uzantısı olarak ortaya çıkan eleştirel okul ve kültürel çalışmalar çerçevesinde medya, kitle toplumu ve kültür ilişkilerine dair farklı kuramsal yaklaşımları içerir. Farklı medya örnekleri çerçevesinde, ideoloji, temsil, kimlik, egemen söylemler, alternatif oluşumlar, küreselleşme ve ulusötesi söylemler gibi kavramları tartışır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

RTS 516-Görüntü Sineması
Bu ders öğrencilere sinema dilinin temelini oluşturan görüntü alanındaki gelişmeleri, uygulamaları, kuram ve kuramcıları tarihsel gelişim süreci içersinde örnek yapıtlarıyla birlikte ve kurgulama yöntem ve teknikleri kapsamında irdelemesini sağlamayı amaçlar.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

RTS 529-Yeni İletişim Teknolojileri ve Medya
Yeni iletişim teknolojilerinin iletişime getirdiği yeni ortamların belirlenmesi, geleneksel medyadan yeni medyaya geçiş sürecinde meydana gelen oluşumların hem kuramsal farklılıkların hem de teknolojik altyapıdaki değişmelerin kavranmasıdır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

RTS 533-Göstergebilim
Sanatın dilbilimsel olarak incelenişi, gerek kuramsal gerekse algısal olarak öğrenciyi geliştirir. Öğrenci sanata farklı bir yönden bakmayı öğrenecektir: Sanat ve dil, bir dil olarak sanat. Derste dilsel yapılanmaya uygun tüm sinemasal öğeler, özellikle filmler incelenecektir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

RTS 536-Popüler Kültür ve Medya
Dersin amacı öğrencilerin popüler kültür ve popüler kültürün toplum üzerindeki rolü ve medya ile olan ilişkisi hakkında eleştirel düşünmelerini sağlamaktır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

RTS 539-Bilim Kurgu Sineması
Bu ders öğrencilerin, bilim kurgu filmlerinin kuramsal ve uygulama yönlerini çözümlemesini amaçlar. Bilim kurgu filmlerinin çözümlemesinde geleneksel yaklaşım, genellikle mitolojik, sanatsal ve edebidir. Çözümleme yapılırken modern ve postmodern dönemlerin teknolojileri de ayrıntılı olarak incelenmelidir. Özellikle Görecelik ve Kuantum Mekaniğine dayalı kuramsal bilgilere ve bunlara dayanan açıklamalara ihtiyaç vardır. Ders bilimsel, tarihsel ve yapısal eleştirileri de içine alarak çözümlemede bütünsel bir yaklaşımı içermektedir
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

RTS 542-Dijital Kültür ve İletişim
Bu ders öğrencilerin, dijital kültürün kuramsal ve uygulama yönlerini çözümlemesini amaçlar. Dijital kültürün anlaşılmasında geleneksel yaklaşım, genellikle modernist bir yaklaşımdır. Çözümleme yapılırken postmodern dönemin teknolojileri de ayrıntılı olarak incelenmelidir. Özellikle ağ kuramlarına dayalı kuramsal bilgilere ve bunlara dayanan açıklamalara ihtiyaç vardır. Ders post modern dönemi, ağ kuramlarını, ağ kuşağını ve dijital kültürü de içine alarak çözümlemede bütünsel bir yaklaşımı içermektedir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

RTS 546-Popüler Kültür ve Müzik
Sanayileşme sürecinde müziğin seri üretim ve tüketime konu olması ve pazarda alınıp satılan bir ürüne dönüşmesi müzik-toplum ilişkisini olduğu kadar, müzik-kültür ilişkisini de etkilemiştir. Müziğin üretim ve tüketim biçimindeki değişimin ele alınacağı ders, bir tüketim aracı olarak popüler müziğin kültürel dinamiklerini analiz etmeyi amaçlamaktadır
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

RTS 547-Türk Film Araştırmaları
Bu ders; tarihsel, ekonomik ve ideolojik bağlamda Türkiye'de sinema yapımını etkileyen konuları, temaları ve yaklaşımları incelemek üzere tasarlanmıştır. Belli başlı yönetmenler ve filmlerinin yanı sıra sinema endüstrisinin yapısındaki değişiklikler, ilgili kanunlar ve fonlama mekanizmaları da incelenecektir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

SBU 520-Küreselleşmenin Siyasal ve Kültürel Dinamikleri
Bu derste, küreselleşen dünyada, kamusal ve özel alanlarda ortaya çıkan yeni dinamikler, üretim ve tüketim değişkenleri etrafında ele alınacak ve bunların siyasal yapılardaki etkileri değerlendirilecektir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

SOS 501-Sosyoloji Kuramları I
Bu derste çağdaş sosyolojideki kavramlar, kuramlar ve yaklaşımlarla ilgili tartışmalar ele alınacaktır. İki dönemlik olan ?Sosyoloji Kuramları? dersinin birinci döneminde sosyolojinin bilimsel bir bilgi alanı olarak ortaya çıkışından 20. yüzyıl ortalarına kadar olan kuramlar incelenecektir. Bilgi çağında ekonomik-toplumsal örgütlenme biçimleri, küresel iktidar ve siyaset yapıları, kolektif ve bireysel kimlik oluşumları, değişen zaman ve mekân kavramları, küresel ve yerel kültür dönüşümleri, özel ve kamusal alanın dönüşümleri ele alınacak, kapsamlı metin okumaları ve tartışmalar yoluyla özümsenecektir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

SOS 511-Bilim ve Teknoloji Sosyolojisi
Bilim, teknoloji ve tekno-bilim, tarihsel, toplumsal ve kültürel bir bağlamda ele alınıp incelenecektir. Bilgi sosyolojisi ile bilim-teknoloji-sosyolojisi ilişkisi, bilgi/enformasyon toplumu ve tekno-bilim konuları ele alınacaktır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

SOS 512-Toplumsal Hareketler ve Kimlik
Antagonistik ilişkiler, kolektif ve bireysel kimliklerin oluşumu, toplumsal kimlik ve kendilik, eski ve yeni toplumsal hareketler, bu dersin temel konuları arasındadır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

SOS 513-Siyaset Sosyolojisinde Yeni Gelişmeler
Antagonistik, agonistik ve müzakereci siyaset yaklaşımları, temsili demokrasinin krizi, vatandaşlık ve küreselleşme bu dersin temel konularıdır. Bu bağlamda, Batı Avrupa?da sanayi ve demokrasi devrimleri, dünyadaki ve bölgemizdeki siyaset/iktidar mücadeleleri tartışılacaktır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

SOS 514-Sanat Sosyolojisi
Sosyolojinin bir alt alanı olan ?Sanat Sosyolojisi?, sanat ve estetiğin sosyal dünyasını incelemektedir. Bu derste, sanat ve estetik, bilgi, kültür ve bilim ile ilişkilendirilecek; birbirleri ile etkileşimleri ve küresel dünyada sanat ve tasarımın öne çıkmasının koşulları ve etkileri tartışılacaktır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

SOS 515-Göç ve Mekan
Bu derste göçe neden olan faktörler, iç ve dış göçün toplumsal sonuçları, göçmenlerin mekanla kurduğu bağ, farklı kentlerin göçmen kimliğinin oluşumundaki rolü ve göç sonucu kültürel kimliğin dönüşümü incelenecektir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

SOS 516-Medya ve Popüler Kültür Sosyolojisi
Bu derste, popüler kültür ve popüler kültürün sosyal etkileri incelenecektir. Sinema, televizyon, müzik, moda, kitaplar, dergiler, internet gibi popüler kültürün farklı dağıtımcıları yoluyla, popüler kültürün nasıl üretildiği, başkaları ile nasıl paylaşıldığı ve nasıl tüketildiği değişik ülkelerden örnekler verilerek tartışılacaktır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

SOS 603-Bilgi Sosyolojisinde Yeni Konular
Sosyal yapılar ile bilinç ve bilgi üretimi arasındaki ilişkilerle bilgi ve ideolojiler ile sosyal yapılar arasındaki ilişkilere ve bu ilişkilerin günümüzde geçirmekte olduğu değişime çağdaş bakış açılarının incelenmesi ve sorgulanması.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

SOS 605-Toplumsal Cinsiyet Araştırmalarında Yeni Eğilimler
Toplumsal cinsiyet alanında son dönem kuramsal yaklaşımlar, kadın ve erkek kimliklerinin oluşumu ve değişimi üzerine Türkiye ve dünya genelinde gerçekleştirilen çeşitli araştırmalar konu edilecektir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

SOS 607-Kültürel Çalışmalar
Bu ders güncel kültürel teorinin ana hatlarını ve farklı bir alan olan kültürel çalışmalara şekil veren analizleri araştıracaktır. Geniş bir kapsamı olan ve farklı çalışma alanlarından oluşan bu alan kısmen Britanya?da kültürel çalışmaları biçimlendiren ve geliştiren ve bunun sonucunda kültürel çalışmaların uluslararasılaşmasına katkıda bulunan etkiler ekseninde işlenecektir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

SOS 608-Toplum ve Kent
Bu derste kentsel toplum ve kurumlar, Avrupa?da ve Asya?da kentlerin evrimleşmesi, feodal-geleneksel, erken modern, endüstriyel ve küresel kentler, kentleşme ve kentsel büyüme kuramları, uydu kentleşme, kentsel dönüşüm, güvenlik-kapılı kentsel topluluklar gibi konular tarihsel ve karşılaştırmalı olarak ele alınacaktır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

SOS 609-Din Sosyolojisinde Yeni Kuramlar ve Araştırmalar
Bu derste dinlerin, toplumsal gerçeklik içinde algılanma ve tanımlanma biçimleri, insanların bireysel ve kolektif anlam atfetme ve uygulama süreçleri toplum-din ilişkisi açısından incelenecektir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

SPİ 507-Sosyal Değişim Aracı Olarak Sanat
Toplumsal değişimle sanat da değişiyor mu, gerekli mi? Sanat tarihin bir tanığı mı?
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

SPİ 514-Modern Zamanlarda Kültürel Başkaldırı
Bu derste kendi çabası ve deneyimleriyle statükoyu değiştirebilen kanaat önderleri örnek model alınarak modern toplumlardaki karşı çıkışlar irdelenmektedir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

SSY 603-Klasik Türk Sinema Anlatısı
Bu ders kapsamında Yeşilçam Sinemasının doğuşu, gelişimi, dönemleri, içinde yer aldığı akımlar, Türk sineması dilini oluşturma çabaları, ulusal sinema, beyaz sinema, toplumsal gerçekçi sinema, Muhsin Ertuğrul, Lütfü Akad, Metin Erksan, Halit Refiğ, Memduh Ün, Atıf Yılmaz, Yılmaz Güney, Yücel Çakmaklı, Yavuz Turgul?un türk sinemasına katkıları irdelenecektir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

SSY 609-Sinema Dramaturjisi
Sinemanın bir öykü anlatma sanatı olduğu gerçeğinden hareketle, klasik anlatım yöntemlerinde öykülemenin temel dayanağı olan dramatik yapıların, bir film anlatısı içerisindeki önemi uygulama çalışmalarıyla tamamlanır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok