END 520-Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi
Tedarik zinciri yönetimi ve lojistik sistemlerinin temel kavramları, bu sistemlerin analizi için matematiksel modellerin ve sayısal tekniklerin kullanılması, tedarik zincirinin temel bileşenlerinin (satınalma, stok, üretim ve ulaştırma gibi) incelenmesi.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

HİR 614-Uluslararası Reklamcılık
Küresel boyutlarda reklamcılık olgusu ile marka kimlikleri arasındaki ilişki ele alınmakta, dünyanın farklı bölgelerindeki uygulamalar incelenmektedir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

HİR 620-Marka İletişimi Yönetimi
Marka İletişim Yönetimi dersi, öğrencilerin, marka iletişimi yönetimi konusunda gerekli olan stratejik iletişim bilgilerini edinmelerini ve bütünleşik pazarlama iletişiminin tüm aktörlerini bu kapsamda değerlendirebilmeleri hedefler. Marka ve markayla ilişkili temel kavramların geniş bir biçimde ele alınması, yaratıcı
stratejiler ekseninde marka konumlandırma çalışmalarının değerlendirilmesi ve marka iletişim stratejilerinin piyasa uygulamalarıyla ele alınabilmesi kapsamında alt başlıkları ve konuları içerir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

HİT 611-Kriz İletişimi Yönetimi
Emerging and developing countries, where global or local level, or the survival of species that are likely to be examined crisis, work to the pre-crisis and post-crisis effectively and emergency response, will be examined issues such as strategic planning and management of the crisis. The strategic role of public relations will be examined in these kind of crisis.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

HİT 620-Marka İletişimi Yönetimi
Marka İletişim Yönetimi dersi, öğrencilerin, marka iletişimi yönetimi konusunda gerekli olan stratejik iletişim bilgilerini edinmelerini ve bütünleşik pazarlama iletişiminin tüm aktörlerini bu kapsamda değerlendirebilmeleri hedefler. Marka ve markayla ilişkili temel kavramların geniş bir biçimde ele alınması, yaratıcı stratejiler ekseninde marka konumlandırma çalışmalarının değerlendirilmesi ve marka iletişim stratejilerinin piyasa uygulamalarıyla ele alınabilmesi kapsamında alt başlıkları ve konuları içerir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

HVC 522-Havalimanı İşletmeciliği
Dersin amacı, birçok ülkede uzun yıllardır merkezi veya yerel idareler tarafından işletilmekte olan havalimanlarında son yıllarda gerçekleşen dönüşümü ele almak ve havalimanı endüstrisindeki yeni eğilimleri havalimanı işletim/yönetim modelleri çerçevesinde tartışmaktır. Ders kapsamında havalimanı kavramının Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) tarafından yapılan tanımı, hava araçlarının iniş kalkışları ve yüzey hareketleri için pistler ve diğer altyapı kolaylıkları; yolcuların hava ve kara modları arasındaki değişiminde terminallerin önemi, gerek hava taşımacılığında; gerekse de havayollarında başlayan yenilikçi ve inovatif yapılanmanın havalimanı işletmeciliğindeki önemi, havalimanı işletmeciliği için dönüşümün temel nedenleri arasında olan kamu finansman kısıtları ile kamusal işletmelerin verimlilik problemleri ve havacılıkta ?kamu hizmeti? kavramının yeniden tanımlanması gereği, dünyada ve Türkiye?de oluşan yeni havalimanı yönetim modelleri işlenecek ve Türkiye?deki örnekler incelenecektir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

HVC 525-Havacılık Yönetimi I
Bu dersin amacı, öğrencilerin sivil havacılık temel kavramları, sivil havacılık kuruluşları (ICAO, EASA, EUROCONTROL vb.) ve mevzuatı, havayolları, havalimanları ve operasyonlar, havacılık kuralları, hava trafik otoriteleri ve havacılık yönetimini kapsayan tüm unsurlarla ilgili temel bilgileri kavramasını sağlamaktır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İLB 620-İletişim Tarihi
İletişim Tarihi dersi matbaanın bulunduğu 15. yüzyıldan başlayarak basın ve toplum sorunlarını ele alan disiplinlerarası bir konuyu kapsamaktadır. Dersin amacı tarihsel ve uluslararası bir bakış açısıyla her türlü süreli yayın faaliyetini mercek altına almak, basın tarihini Osmanlılardan günümüze değin geniş bir bakış açısı ile irdelemektir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İŞL 513-Finansal Tablolar ve Analiz
Dersin içeriğinde bilanço ve gelir tablosunun tanımı ve analizi, nakit akışı tablosu, fon akım tablosu, özsermaye değişim tablosu ve kar dağıtım tablosunun tanımları, nakit akışı tablosu ve fon akım tablosunun düzenlenmesi ve finansal tablolar analiz teknikleri yer almaktadır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İŞL 551-Çağdaş İşletmecilik
Bu dersin amacı, yüksek lisans öğrencilerinin işletmelerin sürdürülebilir rekabet üstünlüğünü sağlamak için kullandıkları çağdaş yönetim tekniklerini incelemelerini sağlamak ve bu konuda güncel bilgileri vermektir. Derste öğretilecek temel konular; işletmenin çevresi, örgütsel yapı ve kültürün yönetimi, yenilikçilik ve girişimcilik, karar verme ve planlama gibi konulardır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İŞL 571-Stratejik Yönetim
Bu derste, işletmelerde stratejik kararların yönetim süreci ve stratejik yönetimin birleşenleri, işletmenin ekonomik ve ekonomik olmayan amaçları, SWOT analizi, küreselleşme ve küresel stratejiler, stratejilerin uygulanması ve değerlendirilmesi anlatılacaktır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İŞL 580-Uluslararası Pazarlama Yönetimi
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İŞL 601-İleri Araştırma Yöntemleri
content of the course is to define science to the doctoral students, to explain relationships between science and the social sciences, to explain research ways and means, to teach data analysis and statistical techniques. The following topics will be covered within the scope of the course: Definition of Science, and Research in Social Sciences, Research Design, Data Collection and Analysis, Summarizing Data, Hypothesis Tests, Confidence Intervals, ANOVA analysis, Multi-Way ANOVA Analysis, Correlation and Regression Analysis, Multiple Regression Analysis, Case Studies. Explanatory Factor analysis, MANOVA analysis (multivariate ANOVA technique), Grouping Methods, Introduction of Structural Equation Model, Introduction of Structural Equation Modeling Software (AMOS), Introduction to Structural Equation Modeling Software (EQS), Confirmatory Factor Analysis, Path Analysis, Analysis of the Interaction by Structural Equation Models, Research Models of the Students and Analysis about Presentations.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İŞL 602-İleri Muhasebe ve Denetim Uygulamaları
Uluslararası İç Denetim Standartları/Denetim Standartları (IFAC)/Denetim Standartları (TURMOB) ve Çeşitli Uygulama Örnekleri. Maliyet Kavramları ve Sınıflandırılması/Maliyet Davranışları/Maliyet- Hacim- Kâr Analizleri/Maliyet Dağıtımı/Faaliyet Tabanlı Maliyetleme/Standart Maliyetleme/ Değişken Maliyetleme/ Karar Vermeye Yönelik Maliyetler/ Kâr Planlaması, Kontrolü Ve Yönetim Süreci/Kâr Planlaması Ve Kontrolünün Temel İlkeleri/Sermaye Harcamaları Planlaması Ve Kontrolü/Nakit Planlaması Ve Kontrolü/Yönetim Kontrol Raporları/Bütçe Sapma Analizleri/Uygulama
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İŞL 607-Örgütsel Davranışta İleri Okumalar
Bireysel davranış, kişilerarası iletişim, örgüt içerisindeki grup içi ve gruplar arası iletişim, davranış analizinde kavramsal araçlar, bireysel, grup ve örgüt performanslarının iyileştirilmesi ve yönetimin rolü bu ders kapsamındaki başlıklardır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İŞL 609-Pazarlama Teorisi
Bu derste; pazarlama düşüncesinin evrimine, ekonomik, ekonomik olmayan, interaktif, interaktif olmayan şeklinde sınıflandırılmış pazarlama düşünce okullarına, güncel pazarlama teorilerine ve güncel pazarlama teorisinin gelişimine değinilecektir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İŞL 616-Uluslararası Pazarlama
Bu ders, pazarlamanın uluslararası perspektiflerini tanıtmakta olup, pazarlama araştırması, pazar bölümlendirme, hedef pazarlama ve konumlandırma gibi temel kavramları kapsamaktadır. Ayrıca ders kapsamında, pazarlama stratejilerini etkileyen faktörler, uluslararası pazarlara giriş stratejileri ve uluslararası pazarlamada pazarlama karması konuları tartışılmaktadır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İŞL 617-Müşteri İlişkileri Yönetiminde (CRM) İleri Okumalar
Uluslararası pazarlama karması, Uluslararası pazarlama, Uluslararası pazarlamada çevresel faktörler, Uluslararası pazarlara giriş stratejileri, Uluslararası pazar karmasının belirlenmesi, Uluslararası Mamul Stratejileri, Uluslararası Fiyat Stratejileri, Uluslararası Tutundurma Stratejileri, Uluslararası Dağıtım Stratejileri
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İŞL 619-Örgüt Kuramı ve Strateji
Bu dersin amacı örgüterin çevresel faktörlerle ilişkilerini anlamaya yönelik makro örgüt kuramlarını ve örgütlerin çevresel faktörlerini yönetmeye yönelik stratejilerini bir arada incelemektir. Bu çerçevede koşul bağımlılık, kaynak bağımlılık, örgütsel ekoloji, örgütsel iktisat, yeni kurumsal kuram, eleştirel yönetim çalışmaları ve postmodern örgüt kuramı gibi temel makro örgüt kuramları üzerinde durulacak ve sözkonusu kuramların kaynak tabanlılık, dinamik yetenekler, kurumsal yönetişim, yenilikçilik ve işletme stratejileri gibi stratejik yönetimin temel araştırma alanlarıyla ilişkileri üzerinde durulacaktır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İŞL 620-İleri Finansal Yönetim Teknikleri
Bu ders tedarik zinciri yönetiminin kavram ve modellerini tanıtır. Öğrencilerin, örgütsel sınırların dışına çıkarak, tedarik zinciri üzerinde yer alan tüm tarafların dikkate alındığı koordinasyon stratejilerin önemini kavramaları amaçlanır. Karar problemlerinde ortaya çıkan temel denge noktalarını ve hedefleri modellemeye yönelik matematiksel araç ve teknikler tanıtılır. Tedarik zinciri dinamikleri (kamçı etkisi), tedarik zinciri tasarımı (esneklik, erteleme), tedarik zinciri planlaması (yerleşim ve dağıtım), ve tedarik zinciri koordinasyonu (kontratlar, bilgi paylaşımı ve teşvikler, talep tahmini) tartışılan konular arasındadır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İŞL 624-Finansal Karar Verme Teknikleri
Ekonometrinin finans alanındaki uygulamalarının esas alındığı bu derste öğrencinin finansal verinin farklılıkları, analizi hakkında bilgi sahibi yaparak, zaman serisi uygulamalarının ekonometri ve istatistik programlar aracılığı ile aktarılması amaçlanmaktadır. Finans alanında doktora tezi yazmayı planlayan bir öğrencinin finans literatüründeki ampirik çalışmaları rahatlıkla okuyup algılayabilmesi ve yeni yayınlar ortaya koyabilmesi hedeflenmektedir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İŞL 627-Maliyet ve Yönetim Muhasebesinde Stratejik Yaklaşımlar
Maliyet Muhasebesi, Yönetim Muhasebesi ve Maliyet Yönetimi Kavramları, Başarının Stratejik Ölçüleri, Stratejik Maliyet Yönetimi, Geleneksel Maliyetleme ile Stratejik Maliyet Yönetim Sistemleri arasındaki farklar.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İŞL 630-Örgüt ve Yönetim Teorisi
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İŞL 669-Doktora Semineri
Kuram: 0 saat
Uygulama: 1 saat
Yerel Kredi: 0
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İŞL 679-Yeterlik Sınavı
Yeterlik sınavı yazılı ve sözlü olmak üzere iki aşamadan oluşmaktadır. Öğrencinin programa devam edebilmesi için her iki aşamadan da başarıyla geçmesi gerekmektedir.
Kuram: 0 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 0
AKTS Kredisi: 30
Ön Koşul: Yok

İŞL 689-Doktora Tez Önerisi
Kuram: 0 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 0
AKTS Kredisi: 30
Ön Koşul: Yok

İŞL 699-Doktora Tezi
Öğrencinin alanında uzmanlık gerektiren bir doktora tezi hazırladığı dönemleri içerir.
Kuram: 0 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 0
AKTS Kredisi: 30
Ön Koşul: Yok

KHUK 503-Anayasa Yargısı
Bu ders kapsamında Anayasa Mahkemesinin yapısı, işleyişi ve temel işlevleri üzerinde durulacak, Mahkemenin uyguladığı denetim türleri ile kararlarının bağlayıcılığı incelenecektir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

KHUK 504-AİHM Kararları Işığında İnsan Hakları
Bu ders kapsamında, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinin (AİHS) evrensel ve bölgesel niteliği üzerinde durulacak ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi?nin (AİHM) temel işlevi anlatılacaktır. İnsan haklarını koruma ve somutlaştırma yöntemi ile bu korumanın Türk hukuku ile olan ilişkisi incelenecektir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

KHUK 505-Türk Vergi Sistemi
Türk vergi sistemi içinde gelirden, servetten ve harcamalardan alınan vergilerin yapıları, gelir vergisi, kurumlar vergisi, emlak vergisi, katma değer vergisi, özel tüketim vergisi, gümrük vergisi gibi vergilerin konusu, mükellefi, vergiyi doğuran olaylar, bu vergilerle ilgili yeni eğilimler ve Avrupa Birliğindeki uygulamalar karşılaştırmalı olarak incelenecektir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

KHUK 506-Vergi Politikaları
Temel vergileme ilkeleri, vergilemede etkinlik, yansıma, vergi yükü ve gayreti, gelir tüketim ve servet vergilenmesi, çağdaş vergi politikaları, Türk vergi politikasının güncel sorunları, gelir, kurumlar ve KDV?de yeni eğilimler incelenecektir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

KHUK 508-Uluslararası Hukukun Güncel Sorunları
Bu ders kapsamında, dünya gündemini meşgul eden uluslararası hukuksal ihtilafların ayrıntılı bir şekilde değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Bu çerçevede özellikle Türkiye?nin uluslararası hukuktan kaynaklanan güncel sorunları hukuksal boyutlarıyla incelenmektedir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

KHUK 513-Teoride ve Uygulamada Uluslararası Ceza Hukuku
Dersin amacı, uluslararası ceza hukuku teorisi ve uygulaması ile ilgili gerekli bilgilerin verilmesi ve hukukçuların bu alanda karşılaşacakları sorunları çözmede gerekli donanımlarının sağlanmasıdır. İşbu amaçların gerekleştirilmesi için: uluslararası ceza hukukunun teorisi; bir uluslararası hukuk kişisi olarak bireylerin uluslararası cezai sorumluluğu; BM Eski Yugoslavya Uluslararası Ceza Mahkemesi, BM Ruanda Uluslararası Ceza Mahkemesi, BM Uluslararası Ceza Mahkemeleri Rezidüel Mekanizması gibi ad hoc nitelikli uluslararası yargı kuruluşları ile Uluslararası Ceza Mahkemesi; savaş suçları, soykırım suçu, insanlığa karşı işlenen suçlar ve saldırı suçu; adı geçen yargı kuruluşlarının işbu anlamdaki kararları incelenecektir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

KHUK 526-AB Hukukunda Yargısal Koruma
Bu derste, AB Adalet Divanı (ABAD)?ın yapısı, genel olarak yargı denetimi ve Divan?ın yargı yetkisi incelenecektir. Özellikle ABAD?ın yargılamada kullandığı hukuki metinlerin kapsamı ve yargı yetkisinin yorum yolu ile genişlemesi ve bunun AB hukukundaki olumlu ve olumsuz yansımaları ABAD kararları ışığında ele alınacaktır. Başvuru yolları ve yargısal korumada söz konusu olan dava türleri ile bunların konu, taraflar ve esaslar yönünden özellikleri üzerinde durulacaktır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

PİL 512-İtibar Yönetimi
Bu ders itibar yönetiminin kurumsal anlamına odaklanarak iletişimin yönetilmesi ve örgütsel davranış çerçevesinde incelenmesini içermektedir. Bunun yanı sıra kurumun itibarını ne şekilde yönetmesi ve markalaşma sürecinin altı çizilerek, örnek incelemelerle ?itibar? kavramının derinlemesine değerlendirilmesini kapsamaktadır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

PİL 519-Dijital Pazarlama
Bu dersin amacı, günümüzün değişen iletişim kanalları ile değişen ve gelişen pazarlama anlayışına ışık tutmaktır. Geleneksel medya araçlarından ayrışan yöntemlerle, internet, mobil ve diğer etkileşimli platformların pazarlama dünyasında nasıl kullanıldığı ve pazarlamaya nasıl hizmet ettiği, yerli ve yabancı örneklerle pekiştirilecektir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

PİL 531-Siyasal İletişim ve Pazarlama
Siyasal Pazarlama? adaylar, partiler, siyasal aktörler ve hükümetlerin seçimleri kazanma ya da görevde kalma amacıyla pazarlama kavramını ve araçlarını nasıl kullandıklarını ele alan bir derstir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

RTS 542-Dijital Kültür ve İletişim
Bu ders öğrencilerin, dijital kültürün kuramsal ve uygulama yönlerini çözümlemesini amaçlar. Dijital kültürün anlaşılmasında geleneksel yaklaşım, genellikle modernist bir yaklaşımdır. Çözümleme yapılırken postmodern dönemin teknolojileri de ayrıntılı olarak incelenmelidir. Özellikle ağ kuramlarına dayalı kuramsal bilgilere ve bunlara dayanan açıklamalara ihtiyaç vardır. Ders post modern dönemi, ağ kuramlarını, ağ kuşağını ve dijital kültürü de içine alarak çözümlemede bütünsel bir yaklaşımı içermektedir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

SOS 603-Bilgi Sosyolojisinde Yeni Konular
Sosyal yapılar ile bilinç ve bilgi üretimi arasındaki ilişkilerle bilgi ve ideolojiler ile sosyal yapılar arasındaki ilişkilere ve bu ilişkilerin günümüzde geçirmekte olduğu değişime çağdaş bakış açılarının incelenmesi ve sorgulanması.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

UTL 604-Tedarik Zinciri Tasarımı
Bu dersin amacı, öğrencilere tedarik zinciri tasarımına ilişkin stratejik ve taktiksel seviyede verilen kararların temel prensipleri ve teorileri hakkında derinlemesine bilgi vermektir. Ders kapsamında, tedarik zincirinin işleyişi ve bileşenleri, tedarik zinciri ağ tasarımı amaçları, tedarik zinciri ağ tasarımında kullanılan kısıtlar, tasarım kararları, konum kararı, yerçekimi konum modelleri, dağıtım ağları, doğrusal programlama, aktarma problemleri, ağ optimizasyon modelleri konuları işlenmektedir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

UTL 613-Uluslararası Ticarette İş Geliştirme
Bu dersin amacı, öğrencilerin yeni pazarlar, yeni tedarikçiler bulmayı, değişik ulusal kültürle nasıl ve ne şekilde verimli ve güvenilir işbirlikleri oluşturmayı öğrenmesini sağlamaktır. Ders kapsamında, küresel ticaret, uluslararası işe katılan firmalar, KOBİ?lerin büyüme stratejileri, dünyadaki politik ve yasal sistemler, küresel iş kültürleri, uluslararası ticaret ve yatırım teorileri, uluslararası işe devletlerin müdahaleleri, bölgesel ekonomik entegrasyon, uluslararası pazarlar, stratejiler, doğrudan dış yatırım, küresel kaynak kullanımı, şirket birleşme ve alımları konuları işlenmektedir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok