ATA 151-Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
Konuyla ilgili genel kavramlar, Osmanlı İmparatorluğu?nun yıkılış sebepleri, Milli Mücadele için yapılmış olan hazırlıklar, kongreler, Sevr Antlaşması, savaşlar, TBMM?nin açılması, Mudanya Ateşkes Antlaşması, Lozan Antlaşması ile ilgili konular tartışılmaktadır.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 2
Ön Koşul: Yok

ATA 152-Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II
Saltanatın kaldırılması ve Cumhuriyetin ilanı, Türk inkılabının stratejisi ve önemi, hukuk, ekonomik, siyasal, eğitim kültür alanında ve sosyal alanda yapılmış olan inkılaplar, çok partili hayata geçme denemeleri, Atatürk dönemi Türk dış politikası, Atatürk ilkeleri.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 2
Ön Koşul: Yok

İNG 131-İngilizce I
-
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 2
Ön Koşul: Yok

İNG 132-İngilizce II
-
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 2
Ön Koşul: İNG 131

İNG 277-Mesleki İngilizce I
-
Kuram: 2 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

İNG 278-Mesleki İngilizce II
Kuram: 2 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

KPL 100-Kariyer Planlaması
Öğrencilerde "kariyer" konusunda bir bilinç oluşturmak; öğrencilerin ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanarak ve farklı sektörleri tanıyarak kişisel bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktır.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 1
AKTS Kredisi: 2
Ön Koşul: Yok

SHN 101-Oyunculuğa Giriş
Bu dersin amacı oyunculukta var olan temel prensiplerin akıcı ve doğal olarak kullanılabilmesini sağlamaktır. Oyunculuk prensiplerini tanımlamak ve kavramak, uygulamaya dayalı bir ortamda oyunculuk ilkelerini edinmek, bireyin otantik kişiliğini dürüst ve gerçekçi olarak kullanması, doğaçlamalarla bu olguların kendiliğinden ve akıcı olarak kullanılabilir hale getirilmeleri hedeflenir.
Kuram: 0 saat
Uygulama: 5 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 7
Ön Koşul: Yok

SHN 102-Oyunculukta Temel Dinamikler
Bu dersin amacı oyuncunun sahne üstü becerilerinin geliştirilmesi ve rol inşasına varacak sürecin temel dinamiklerinin öğretilmesidir. Batı kaynaklı psikolojik gerçekçi oyunculuk yaklaşımı üzerinden öğrencinin rol metniyle ilişki kurması sağlanmaktadır. Ders kapsamında kısa parçalar hazırlanarak oyuncu adayının kendi bedensel enstrümanları üzerinde hakimiyet kurarken karakter inşasının ilk adımını atması beklenir.
Kuram: 0 saat
Uygulama: 5 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 7
Ön Koşul: Yok

SHN 103-Ses-Konuşma: Diksiyon-Artikülasyon
Oyunculuğun temel enstrümanlarından olan oyuncunun sesi, bu ders kapsamında sanatına uygun bir biçimde eğitilerek oyuncunun kendi denetimine ve hakimiyetine sokulmaya çalışılır. Ses eğitiminin konuşmaya dönüşmeden önceki ilk aşaması olan diksiyon temelinden hareketle oyuncu, temel ses eğitiminden doğru konuşma ve karakterde ses inşasına doğru yol alır.
Kuram: 0 saat
Uygulama: 4 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 104-Ses-Konuşma: Fonetik-Fonoloji
Bu dersin amacı oyuncunun konuşma becerisinin Türkçe?nin fonetik ve fonolojik değerleri korunarak sahne üzerinde geliştirilmesidir. Fonetik alfabesi aracılığıyla yazma ve okuma becerisi kazanan öğrenci, kendisine verilen tiradları seslerden kelimelere ve kelimelerden cümlelere bir tümevarımla yeniden yazar ve oynar.
Kuram: 0 saat
Uygulama: 4 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 105-Doğaçlamaya Giriş
Bu derste oyuncu adayının yaratıcılık unsurlarının farkına varması, gözlem yeteneğinin gelişmesi, kendi sınırlarının farkına varması, ortak iş çıkarabilme, sezgi, dikkat, aynı anda birkaç iş yapabilme becerilerinin gelişmesi, kendisini tanıması, farkına varması, takım çalışmasına hazırlanması ve kendisini planlanmış aksiyonun dışında da var edebilmesi amaçlanır.
Kuram: 0 saat
Uygulama: 4 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 106-Doğaçlama
Bu ders kapsamında oyuncu adayının planlı olmayan bir sahne akışını kendiliğinden ve sahnenin doğasına uygun hızda inşa etmesinin temel dinamikleri öğretilir. Doğaçlama konusunda bilgi ve deneyim kazanmış olan oyuncunun sahne arkadaşıyla ortak doğaçlama yaratımı yapması sağlanarak ikili doğaçlamada; mekan, zaman, çatışma ve statü kurma bilgileri öğrenciye kazandırılır.
Kuram: 0 saat
Uygulama: 4 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 107-Oyunculuk ve Hareket I
Bu dersin amacı oyuncunun gündelik hareketle gündelik-dışı harekete karşılık gelen sahne üstü hareket algısını birarada anlamasını sağlamaktır. Gündelik hareketi ve buna bağlı olarak gelişen ?en az enerji ilkesini? kavrayan oyuncu, sahne üstü çalışmalarla gündelik-dışı hareket ve sahne enerjisi bilgisini geliştirip kullanır.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 3 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 108-Oyunculuk ve Hareket II
Bu dersin amacı öğrencinin mekan ve zaman içerisinde bir hareket bilgisi edinmesidir. Zaman-uzam içerisindeki hareket bilgisi sahne üzerinde yapılan tekil uygulamalarla geliştirilerek oyuncunun mevcudiyet çalışmalarının temelini oluşturur. Öğrencilerin temel hareket bilgisini edinmelerinin ardından bir arada hareketlerini geliştirmek adına ikili ya da çoklu kontakt çalışmaları yapılır.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 3 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 109-Metin Çözümleme
Günümüzde metin kavramıyla kastedilen alan çok geniştir. Metin sözcüğü artık konvansiyonel yaklaşımda olduğu gibi salt yazılı olanı değil, kendisinden anlam inşa edilen her şeyi içerir. Bu derste, metin kavramına çağdaş yaklaşımlardan hareketle, farklı disiplinlerden metinler seçilecek; karşılaştırmalı okumalarla tiyatro öğrencilerinin metin çözümleme yetilerinin geliştirilmesi hedeflenecektir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

SHN 110-Oyun Çözümleme
Bu derste, bir tiyatro metninin hangi ölçütlere göre okunması ve incelenmesi gerektiği ele alınır. Dramatik yapı, karakter, zaman ve mekân gibi temel unsurlar klasik oyun metinleri üzerinden karşılaştırmalı olarak çalışılır. Amaç, tiyatro metinleriyle yeni tanışan öğrencilere dramatik yapının temel esaslarına dair genel bir perspektif sunmaktır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

SHN 115-Mesleki Oryantasyon
Bu dersin amacı oyuncu adayına mesleğin dinamiklerini eğitiminin ilk aşamasında öğretmektir. Öğrenci, üst bir başlık olarak tiyatro alanının ve özelde oyunculuk mesleğinin etik ilkelerini ve temel ahlaki isterlerini öğrenir. Tiyatro etiğinin öğrenciler tarafından kavranması ile öğrencilerin oyunculuk eğitimi süresince bu temel mesleki isterleri deneyimleyip bir alışkanlığa dönüştürmesi beklenir.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 1
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

SHN 116-Tiyatro Pratikleri
Bu ders, bir önceki dönemin tiyatro etik bilgisinin devamı niteliğinde olup öğrencinin sahne üstü; teknik ve uygulama bilgisini pekiştirmesini sağlama amacındadır. Bu amaçla birinci sınıf öğrencileri, Bahar döneminde oyun sahneleyecek olan 3. ve 4. sınıfların oyunlarında Teknik ekip olarak görev alır ve tiyatro pratik bilgisini uygulama hususunda ilk adımı atmış olurlar.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 1
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

SHN 201-Sistem Oyunculuğu
Bu ders, oyunculuk öğrencisinin Stanislavski metodu hakkında bilgi edinmesi ve temel temrinleri uygulamasını hedefler. Bu deneyim ve becerileri kazanan öğrenci, karakter inşası sürecinin temel isterlerini edinmiş olur. Kısa parçalar ve sahnelerle, bu kazanımların sahne üzerinde akıcı ve doğal olarak kullanılmasına çalışılır.
Kuram: 0 saat
Uygulama: 4 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 7
Ön Koşul: Yok

SHN 202-Shakespeare Oyunculuğu
Bu ders kapsamında öğrenci, psikolojik gerçekçi oyunculuk tekniğinin ve beden odaklı oyunculuk tekniklerinin birikimleriyle, alanın en önemli metinlerinden olarak Kabul edilen Shakespeare oyunları üzerine odaklanır. First Folio öğretileri üzerinden, gerek tek başına tirad çalışmaları gerekse iki ve daha fazla kişiyle sahne çalışmaları gerçekleştirilir. Bu ders Batılı oyunculuk tekniğinin Halk tiyatrosu geleneği göz önünde bulundurularak öğretildiği bir derstir.
Kuram: 0 saat
Uygulama: 4 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 7
Ön Koşul: Yok

SHN 203-Ses-Konuşma Teknikleri
Bu ders birinci sınıfta alınan Ses-Konuşma derslerinin devamı niteliğindedir. İlk iki dönemde; diksiyon, artikülasyon, fonetik ve fonoloji bilgisini edinmiş olan öğrenci Ses-Konuşma Teknikleri dersi kapsamında söz konusu yeteneklerini sahne üstü vokal yeteneklere dönüştürür. Dolayısıyla bu derste alınan eğitim, ses ve konuşma becerilerinin oyunculuk ekseninde sahne üstü anlatıma dönüşmesini sağlar.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 204-Oyunculukta Ses İnşası
Ses-konuşma derslerinin sonuncusu olan Oyunculukta Ses İnşası dersinde, oyuncunun halihazırda edinmiş olduğu; fonetik, fonoloji, diksiyon, artikülasyon ve sahne üstü vokal yeteneğinin ışığında otantik bir ses inşası yaratması beklenir. Bu becerinin kazanılmasıyla öğrencinin kendi gündelik sesinin yanında gündelik-dışı ses tekniklerinde uzmanlaşması sağlanır.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 205-Oyunculuk Dinamikleri
Bu dersin amacı öğrencinin oyunculuğun temel dinamiklerini kavramasını sağlamaktır. Söz konusu temel oyunculuk dinamikleri metin, sahne ve bedensel anlatı düzlemlerinde ele alınıp geliştirilir. Oyuncunun bu üç temel düzlemde orijinal bir anlatı geliştirmesi için çeşitli metin, sahne ve beden odaklı temrinler birarada uygulanır.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 206-Sahne Çalışması
Oyunculuk dersinde başlatılan çalışmanın devamı olan bu derste, farklı oyun metinlerinden sahneler kullanılarak, bu sahnelerdeki dramatik aksiyon, roller, karakterler analiz edilir. Oyuncunun inanılır ve heyecan verici sahneler oynamak için yapabileceği seçimler incelenir, uygulanır.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 207-Oyunculuk ve Beden I
Bu dersin amacı oyuncunun kendi bedenini bir anlatı aracı olarak tanımasını sağlamaktır. Bu yolla bir beden bilinci geliştirilerek oyuncunun beden hareketliliğinin anlamları ve sınırlılıkları deneyimlenir.. Söz konusu sınırlılıkların anlatının amacı dahilinde aşılmaya çalışılmasıyla oyuncunun gösterim becerileri geliştirilir.
Kuram: 0 saat
Uygulama: 4 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 208-Oyunculuk ve Beden II
Bu derste, oyuncunun eğitimi, bedensel anlatım niteliğinin gelişimi için Doğu tiyatrosunu pratikleri üzerinden sürdürülür. Japon, Çin ve Hint tiyatrosunun bedensel ifade araçları ile oyunculuk pratiklerinin yanısıra Türk Tiyatrosu?nun anlatı pratikleri de dersin çalışma setini oluşturmaktadır.
Kuram: 0 saat
Uygulama: 4 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 209-Batı Tiyatrosunun Kaynakları
Bu derste, Batı tiyatrosunda Antik Yunan kent devletlerinden Atina?da dog?dug?u do?nem olarak kabul edilen M.O?. 5. yu?zyıldan, 18. yu?zyıla kadar geçen sürede yaşanan gelişmeler u?zerine okumalar, oyun incelemeleri ve aras?tırmalar gerçekleştirilir. Batı tiyatrosunun gelişimi, toplumsal, düşünsel ve bilimsel gelişmeler ışığında değerlendirilir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 210-Batı Tiyatrosunun Gelişimi
Batı Tiyatrosunun 18. yüzyıldan günümüze kadar geçirdiği değişim ve dönüşüm üzerinde çalışılır. Her tarihi dönemin kültürü ve toplumsal yapısının tiyatroya nasıl yansıdığı vurgulanarak, o dönemde ele alınan konular, dramatik yapı, oyun yazarları, oyunculuk teknikleri ve yaklaşımları, oyun mekanı ve görsel unsurlar, günümüz tiyatrosuna etkileri tartışılarak irdelenir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 213-Şarkı Söyleme
Bu ders öğrencinin müzikal-vokal yetenekleri ile duyma ve ritim yetisini geliştirmeyi amaçlar. Temel ses, nefes ve şan tekniklerine hakim olmaya başlayan öğrenci basit melodilerle şarkı söyleme becerisinin temellerine sahip olmaya başlar. Ders döneminin sonuna doğru vokal yetenekleri gelişmeye başlayan öğrenci, basit tek sesli şarkıları enstrüman eşliğinde söyler.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

SHN 214-Tiyatroda Şarkı
Bu ders kapsamında şarkı söylemenin temellerini kavramış olan öğrencinin müzikal ve vokal yeteneklerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Ders kapsamında ses ve şarkı çalışmaları; müzikli oyun, müzikal, operet, opera parçalarından yapılan seçkilerle sürdürülür. Öğrencilerin şarkı söyleme yeteneklerinin gelişimine paralel olarak çok sesli parçalar enstrüman eşliğinde seslendirilir.
Kuram: 0 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 1
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

SHN 217-Ritm ve Dans
Öğrencilerin ritim duygularının geliştirilmesinin hedeflendiği bu derste; beden ritmi ve sahne ritmi arasında bir uyum yaratılmaya çabalanır. Öğrencinin bu yolla kendi bedensel anlatı araçlarını daha iyi tanıması ve kullanması hedeflenir. Dersin ilerleyen döneminde özgün kısa sahne eserleri üretilir.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 218-Dans Teknikleri
Ders oyuncuların eklem hareket genişliğini, koordinasyon ve doğru duruşlarını geliştirmeyi amaçlar. Bu amaç doğrultusunda geliştirilen egzersizlerle oyuncuların hareket, ritim ve mekan kavrayışları geliştirilir. Beden/hareket farkındalığı, hareketi mekan, zaman ve enerji unsurları içinde çalışmak, kuvvet çalışmaları, koordinasyon, temasa dayalı doğaçlama dersin temel konu başlıklarıdır.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 223-Solfej
Bu dersin amacı, temel düzeyde solfej eğitimi verebilmek ve öğrencinin işitsel algı düzeyini geliştirmektir. Böylelikle öğrenci bir yandan ritm duygusunu geliştirirken bir yandan da basit nota okuma becerisini geliştirir. Dersin işleyiş sürecinde, piyano eşliliğiyle şarkı söylenerek öğrenilen bilgiler uygulama düzlemine geçirilir.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 225-Oyun ve Tiyatro Pedagojisi
Bu dersin amacı, çocuk seyirci için de tiyatro yapacak öğrenci-oyuncuların, çocuğun dünyasını algılamalarını, tiyatro sanatı ve çocuk ilişkisi ile çocuk tiyatrosunun bileşenleri üzerinde düşünmelerini ve kazanımlarını uygulama yaparak deneyimlemelerini sağlamaktır. Ders içerisinde drama etütleri yer alır.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 229-Klasik Metin Okumaları
Bu derste, dünya edebiyatından seçilecek klasikleşmiş çeşitli metinler dramaturjik bir çözümleme ekseninde okunacaktır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 233-Müzikal
Bu dersin amacı öğrencileri müzikal yapımla tanıştırmaktır. Öğrenciler; seçme süreci, prova süreci ile ilgili deneyim sahibi olarak herhangi bir müzikalden bir bölüm sahneleyeceklerdir. Bu ders bir müzikal prodüksiyonunun nasıl ortaya konacağına yönelik giriş çalışmalarını içerir.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 234-Müzikal Sahneleme
Bu dersin amacı öğrencileri müzikal yapımla tanıştırmaktır. Öğrenciler ; seçme süreci, prova süreci ile ilgili deneyim sahibi olarak herhangi bir müzikalden bir bölüm sahneleyeceklerdir. Bu ders bir müzikal prodüksiyonunun sahneleme ve seyirci karşısına çıkma sürecini içerir.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 240-Oyunculuk Kuramları
Bu dersin amacı Batılı oyunculuk tekniklerinin kendi tarihsel izleği içerisinde teorik olarak ele alınması ve öğrenciler tarafından kısa etütlerle deneyimlenmesidir. 20. Yüzyıl oyunculuk tekniklerinin dört büyük ekolü olan Konstantin Stanislavski, Vsevolod Meyerhold, Bertolt Brecht ve Jerzy Grotowski?nin oyunculuk anlayışları karşılaştırmalı olarak ele alınır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 249-Radyo Tiyatrosu
Dersin amacı ses doğaçlamaları ve alıştırmaları aracılığıyla sözün doğru kullanılışı yolunda öğrenci-oyuncunun karşılaşabileceği ses ve artikülasyon kusurlarını tanımasını ve gidermesini sağlamaktır. Ses ve konuşmanın kelime ve metin ile bütünleşmesine yönelik çalısmalar radio tiyatrosunun bileşenleriyle geliştirilir.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 250-Sinemadan Tiyatroya Adaptasyon
Bu dersin amacı tiyatro ve sinema sanatları arasındaki ilşkiyi teorik olarak incelerken iki sanat alanının eserlerinin karşılaştırmalı olarak analiz edilmesidir. Bu yöntemle oyunculuk bölümü öğrencileri iki mecra arasındaki eser farklılığını öğrenirken kendilerini bri oyuncu olarak sahne ve kamera önü çalışmalarda nasıl konumlandırmaları gerektiğini öğrenirler.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 301-20. Yüzyıl Oyunculuk Yöntemleri
Bu dersin amacı Konstantin Stanislavski ile başlayan 20. yy. oyunculuk yöntemlerinin çalışılması ve yöntemler arasındaki farklılardan da yola çıkılarak oyuncunun temsil becerilerinin çeşitlenip geliştirilmesidir. Bu bağlamda ders, dört temel yirminci yüzyıl oyunculuk anlayışını temsil eden; sistem oyunculuğu, kutsal oyuncu, epik oyuncu ve biyomekanik oyuncu kavramları etrafında şekillenir.
Kuram: 0 saat
Uygulama: 4 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 302-Oyunculukta Yeni Yönelimler
Bu dersin amacı 1980 sonrası gelişmeye başlayan yeni oyunculuk anlayışlarının öğrencilerle beraber araştırılarak tatbik edilmesidir. Bu bağlamda postdramatik tiyatroda oyuncunun konumu ile performans ilişkisi, temel araştırma ve çalışma başlığını ifade etmektedir. Bu ders öğrenciye kazandırılmak istenen, ?oyunculuk sanatında öğrenmeyi öğrenme? algısı ve becerisinin son halkasıdır.
Kuram: 0 saat
Uygulama: 4 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 303-Şan
Bu ders tiyatro sanatçısı için gerekli olan doğru nefes alma ve sesini iyi kullanmayı öğretmeyi amaçlar. İnsandaki ses sisteminin işlevleri. Zihinsel ve bedensel rahatlamanın sağlanması. Nefes ve şan etüdleri, eserler. Bu çalışmalar genel olarak bireysel, zaman zaman da toplu olarak yapılmaktadır.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 304-Şan Uygulama
Bu derste insan ses sistemine öğrencinin teorik olarak hakim olmasının ardından uygulamalı ses nefes ve diyafram çalışmaları gerçekleştirilmeye başlanır. Öğrenci her bir ses etüdünden önce teknik olarak kendi beden enstrümanını nasıl hazırlaması gerektiğini öğrenir ve tatbik eder.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 305-Oyun Çalışması - Hazırlık
Bu ders öğrencinin temel oyunculuk eğitiminin ve oyunculuk sanatını inşa sürecinde kendisine kazandırılan alan bilgisinin, sahneye konulacak oyun ile bir araya gelmesini ve sahnede uygulanmasını kapsar. Seçilmiş olan oyunu prova sürecinde anlamak, yorumlamak, karakterleri çıkarmak ve oyunu sahnelemeye hazırlamak bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Kuram: 0 saat
Uygulama: 8 saat
Yerel Kredi: 4
AKTS Kredisi: 8
Ön Koşul: SHN 101,SHN 102

SHN 306-Oyun Çalışması - Sahneleme
Bu ders öğrencinin temel oyunculuk eğitiminin ve oyunculuk sanatını inşa sürecinde kendisine kazandırılan alan bilgisinin, sahneye konulacak oyun ile bir araya gelmesini ve sahnede uygulanmasını kapsar. Seçilmiş olan oyunu tüm unsurlarıyla sahne üstünde deneyimlemek, seyirci-oyuncu ilişkisinin sağlanması ve bir rolün yahut performansın oyun zamanı süresince devamlılığı becerilerinin kazandırılması dersin temel amaçlarını oluşturmaktadır
Kuram: 0 saat
Uygulama: 9 saat
Yerel Kredi: 4
AKTS Kredisi: 11
Ön Koşul: SHN 305

SHN 307-Sahne Dövüş Teknikleri
Bu dersin amacı dramatik bir durum içerisinde güvenli, heyecan verici ve inanılır şiddet illüzyonları oluşturulup oynanabilmesi için gerekli becerileri kazandırmaktır. Sahne dövüşü tekniklerini, şiddet ve dövüş illüzyonlarının oluşturulmasını, koordinasyonu, quarterstaff tekniklerini, silah kullanımını ve tüm bunların güvenlik içinde uygulanmasını içerir.
Kuram: 0 saat
Uygulama: 4 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

SHN 312-Ortaklaşa Yaratım Tiyatrosu Uygulamaları
Bu dersin amacı ortaklaşa yaratım tiyatrosunun (devised) unsurlarını ve uygulama yöntemlerini kavramış olan öğrencilerle bir eserin oluşturulmasını sağlamaktır. Bu kapsamda sınıf mevcudununun tamamı ortak bir proje için tasarım ve uygulama aşamalarında iş bölümü yaparak ortaklaşa yaratım tiyatrosu pratiğinde bir işi seyirciye sunarlar.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 315-Okuma Tiyatrosu
Bu dersin amacı okuma tiyatrosunun tarihini ve çağdaş uygulamalarını öğrencilerle teorik düzlemde paylaşmak, onları tiyatronun bu alt türüyle tanıştırmaktır. Dersin kalan bölümündeyse uygulamaya dönük çalışmalara geçilerek okuma tiyatrosu için üretilmiş metinler üzerinden çalışmalar yapılır.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 316-Okuma Tiyatrosu-Sahneleme
Bu ders kapsamında okuma tiyatrosunun temel dinamiklerine ve okuma tiyatrosu için özel üretilmiş metinlere hakim olan öğrencilerle herhangi bir dramatic metin okuma tiyatrosunun normları ve imkanları içerisinde çalışılır. Çalışılan okuma tiyatrosu sahneleri ya da oyunları dinleyici/seyirciyle buluşturulur.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 319-Dramaturji
Derste, klasik, modern ve çağdaş dramaturjiye örnek metinler yoluyla, dramaturji yönteminin kavranması amaçlanır. Karakter, eylem, dil, diyalog, monolog, uzam, zaman, metin, oyunculuk gibi öğelerin nasıl farklılaştığı üzerine çalışılır. Dramaturji kavramının tiyatro sanatı içindeki yerini ve işlevini, teorik ve uygulamalı olarak anlamaya yönelik bir derstir.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 1 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

SHN 320-Dramaturji Uygulamaları
Temel dramaturji bilgisinin ileri bir düzeye taşınmasının hedeflendiği bu derste, ekip halinde ağırlıklı olarak metin dramaturjisi uygulamaları yapılır. Metnin dramaturjik analizine paralel olarak, oyunların dönem, yazar ve sahneleme anlayışları, günümüz yorumları ile karşılaştırmalı olarak ve sunumlar eşliğinde çalışılır.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

SHN 329-Performans Çalışmaları
Ders, tiyatronun ontolojisinden hareketle, performans alanının doğuşuna ve gelişimine odaklanır. Derste hem tiyatro karşıtlığı düşüncesinden gelişen deneysel tiyatro girişimleri hem de plastik sanatlardan türeyen performans sanatı örneklerle incelenir.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 369-Çocuk ve Gençlik Tiyatrosu
Bu dersin amacı, çocuk seyirci için de tiyatro yapacak öğrenci-oyuncuların, çocuğun dünyasını algılamalarını, tiyatro sanatı ve çocuk ilişkisi ile çocuk ve gençlik tiyatrosunun bileşenleri üzerinde düşünmelerini ve kazanımlarını uygulama yaparak deneyimlemelerini sağlamaktır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 370-Çocuk ve Gençlik Tiyatrosu Uygulamaları
Bu dersin amacı çocuk ve gençlik tiyatrosu hakkında temel bilgilerin edinilmesi ve türün dünyadaki başlıca örneklerinin öğrencilerle paylaşılmasının ardından uygulama çalışmalarına geçilmesidir. Uygulama iki aşamada gerçekleşir ilk aşamada çocuk ve gençlik oyunları yazımı konusunda öğrencilerle çalışmalar yürütülür. Ardından ikinci aşamada oluşan eserler sahnelenip seyirci karşısına çıkar.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 371-Tiyatro Atölyesi I
Bu dersin amacı alandan farklı çalışma konularına sahip uzmanlarla öğrencilerin minimum iki maksimum dört haftalık periyotlarla atölye çalışmaları bünyesinde buluşmalarını sağlamaktır. Bu yolla, öğrencilerin sahne sanatları / oyunculuk alanındaki yeni araştırma ve yönelimleri deneyimleyebilmeleri sağlanmaktadır.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 379-Geleneksel Türk Tiyatrosu
Bu ders, Türkiye?nin geleneksel tiyatro türlerinin gelecek nesillere aktarılması için, köy seyirlik oyunları, meddah, gölge oyunu (Karagöz-Hacivat), Ortaoyunu gibi türlerin yer aldığı Halk tiyatrosunun tarihi ve örneklerinin analiz edilmesi ve uygulanması için tasarlanmıştır. Osmanlı Şenlikleri ve bu şenliklerde yer alan dramatik türler de ele alınır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 380-Türk Tiyatro Tarihi
Tanzimat?tan başlayarak, Türkiye?de Batı tarzı tiyatronun gelişiminin idrak edilmesi amaçlanır. Tanzimat Tiyatrosu, Meşrutiyet Tiyatrosu ve Cumhuriyet Tiyatrosu olmak üzere üç döneme ayrılarak ele alınan ders, günümüz tiyatrosunun anlaşılması için gereken tarihi ve sanatsal verilerle bir tiyatro tarihi ve düşüncesi nosyonu geliştirilmesini hedefler.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 401-Mezuniyet Projesi-Dramaturji
Bu derste öğrencilerin dört yıl boyunca edindikleri bilgi, yetenek ve deneyimleri üzerinden kendi projelerini oluşturarak sergilemeleri amaçlanır. Mezuniyet projesi dört bölümden oluşur. 1) Amaç, 2) Hazırlık, 3) Uygulama ve 4) Değerlendirme. Dersin ilk döneminde öğrencilerin, Mezuniyet Projesi Ders Komisyonunun rehberliğinde projelerini seçip masa başı tasarım ve dramaturji çalışmalarını tamamlamaları sağlanır.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 1 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 9
Ön Koşul: Yok

SHN 402-Mezuniyet Projesi-Sahneleme
Bu derste öğrencilerin dört yıl boyunca edindikleri bilgi, yetenek ve deneyimleri üzerinden kendi projelerini oluşturarak sergilemeleri amaçlanır. Dersin ikinci döneminde öğrencilerin projelerini sahne üstünde realize edip seyirciye oynamaları sağlanır. Projenin bitiminde bu dört aşamayı içeren (ve proje ile ilgili yazınsal, görsel malzemelerin bulunduğu) dosyanın Bölüm Başkanlığına verilmesi zorunludur.
Kuram: 0 saat
Uygulama: 3 saat
Yerel Kredi: 1
AKTS Kredisi: 9
Ön Koşul: Yok

SHN 405-Mezuniyet Oyunu - Hazırlık
Mezuniyet Oyunu dersi, öğrencilerin lisans programı boyunca edindikleri tüm bilgi ve becerileri, profesyonel bir yönetmenin tasarımı içinde yer alarak ortaya çıkaracakları bir derstir. Dersin ilk aşamasında öğrenciler, profesyonel standartlarda bir oyunun ilk tasarım-prova süreçlerine katılarak deneyim kazanır ve seyirci karşısına çıkmaya hazırlanırlar.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 8 saat
Yerel Kredi: 6
AKTS Kredisi: 13
Ön Koşul: SHN 306

SHN 406-Mezuniyet Oyunu-Sahneleme
Mezuniyet Oyunu dersi, öğrencilerin lisans programı boyunca edindikleri tüm bilgi ve becerileri, profesyonel bir yönetmenin tasarımı içinde yer alarak ortaya çıkaracakları bir derstir. Dersin son aşamasında öğrenciler, profesyonel standartlarda bir oyunun sahne üstü uygulama ve prova süreçlerini deneyimleyerek seyirci karşısına çıkarlar.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 8 saat
Yerel Kredi: 6
AKTS Kredisi: 13
Ön Koşul: SHN 405

SHN 409-Tiyatroda Çağdaş Yönelimler
Bu derste, 1970?lerden günümüze çağdaş sahneleme örnekleri eşliğinde, çağdaş tiyatrodaki peyzaj metin, fiziksellik, performativite, kültürler-arasılık, deneysellik, yeni-avangardizm gibi yönelimler ve bunların kökenleri araştırılır.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 3 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 411-Kamera Önü Oyunculuk Teknikleri
Bu ders öğrencilere kamera önü oyunculuk teknikleri ve becerilerini kazandırmayı amaçlar. Oyuncu adaylarının kamera karşısında performanslarını geliştirmek üzere yapılan bir derstir. Konstantin Stanislavski?nin Amerika?da gelişen metot oyunculuğu izleği öğrenim metodolojisini oluşturur.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 3 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 412-Kamera Önü Deneme Çekimleri
Bu dersin kapsamında öğrenci kamera önü oyunculuğun temellerine hakim olur. Bu yolla öğrenci kamera önünde bir karakter inşasının süreçleri hususunda bilgi ve deneyim sahibi olurken kendini bu alanda nasıl ifade etmesi gerektiğini öğrenir. Çalışmalar deneme çekimleri ile sürdürülür.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 3 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 417-Dans Tiyatrosu
Bu dersin amacı dans tiyatrosunun tarihinin ve estetik anlayışının öğrenciler tarafından kavranmasının ardından türe ait etüt ve çalışların gerçekleştirilmesidir. Ders kapsamında hazırlanan sololar, grup çalışmaları ce koreografiler seyirci karşısına çıkar. Öğrenci bu yolla teorik ve uygulamalı bir dans eğitimini seyirci karşısında, sahne üstünde deneyimler.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 3 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 431-Oyunculuk Teknikleri
Bu dersin amacı oyunculukta var olan temel elementlerin ve prensiplerin akıcı ve doğal olarak kullanılabilmesini sağlamaktır. Oyunculuk tekniklerini tanımlamak ve kavramak, yapmaya dayalı hayali bir ortamda dürüst yaşam oyunculuk ilkesi, bireyin otantik kişiliğini dürüst ve gerçekçi olarak kullanması, amaç, engel, eylem, beklenti olgularının incelenmesi dersin içeriğini oluşturur.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 3 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 439-Portfolyo ve Prodüksiyon Yönetimi
Bu dersin amacı öğrencileri ?yapım? çalışmasıyla tanıştırmaktır. Öğrenciler; seçme süreci, prova süreci ile ilgili deneyim sahibi olarak herhangi bir oyundan bir bölüm sahneleyeceklerdir. Bu ders bir prodüksiyonunun nasıl ortaya konacağına yönelik giriş çalışmalarını ve uygulamanın genel örneklemini içerir.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 3 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 440-Sahne Sanatları Yönetimi
Bu dersin amacı değişen tiyatro dinamiklerini ve mecralarını dünyadaki örnekleri üzerinden öğrencilerle paylaşmak ve dijitalleşen çağda tiyatronun olanaklarını tartışmaya açmaktır. Öğrenciler dersin öğretim elemanının danışmalığında dijital mecraları kullanarak kendi denemelerini geliştirirler.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 3 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

SHN 450-Dijital Çağda Tiyatro
Bu dersin amacı değişen tiyatro dinamiklerini ve mecralarını dünyadaki örnekleri üzerinden öğrencilerle paylaşmak ve dijitalleşen çağda tiyatronun olanaklarını tartışmaya açmaktır. Öğrenciler dersin öğretim elemanının danışmalığında dijital mecraları kullanarak kendi denemelerini geliştirirler.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 3 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

TRD 157-Türk Dili I
Türk Dili dersleri, öğrencilerin Türk dilinin özelliklerini ve işleyiş kurallarını örnekleriyle göstermelerini; duygularını, düşüncelerini, tasarladıklarını, izlenimlerini, gözlemlerini, yaşantılarını söz ve yazıyla doğru ve etkili olarak anlatma becerisi ve alışkanlığı kazanmalarını, onların yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözcük hazinelerini geliştirmelerini; okudukları metinleri ya da dinledikleri programları doğru olarak anlayabilme kurallarını öğrenmelerini; kişiler ve kitleler arasındaki iletişimin temeli olan dil becerilerini geliştirmelerini hedeflemektedir.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 2
Ön Koşul: Yok

TRD 158-Türk Dili II
Amaç, öğrencilerin Türkçenin özelliklerini ve işleyiş kurallarını örnekleriyle açıklamaları; Türkçenin yazım ve söyleyiş özelliklerini örnekleriyle göstermeleridir. Öğrencilerin anlama (dinleme/okuma/izleme anlama) ve anlatma (sözlü ve yazılı anlatım) becerilerini geliştirmelerine, Türk ve dünya kültür ve edebiyatlarıyla ilişki kurmalarına olanak sağlar.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 2
Ön Koşul: Yok