PSİ 502-İleri İstatistik
Sosyal Bilimler alanında istatistik için gerekli alt yapıyı oluşturmak ve verilerin istatistik olarak analizini yapma becerisi kazandırmak.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

PSİ 515-Klinik Psikopatoloji I
ik psikolojinin mesleki özellikleri, alanda kullanılan kavramlar ve tanımlar, etik ve profesyonel konular. linik psikoloğun
özellikleri. Tarihçesi, bireysel danışmanlıkta ölçme değerlendirme, psikoterapi uygulamaları ve diğer tedavi seçenekleri.
Klinik psikolojide geliştirilmesi gereken konular ve alanın geleceği. Örnek vaka analizleri ve vaka formülizasyonları.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 6
Ön Koşul: Yok

PSİ 517-Oyun ve Gelişim
Bu dersin amacı, oyunun çocukların fiziksel, zihinsel, sosyal ve duygusal gelişimleri ile bağlantısını gelişim kuramları ışığında incelemek ve son yıllarda bu konularda yapılmış araştırmaları gözden geçirmektir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

PSİ 518-Aile Psikolojisi
Bu dersin amacı, evlilik, ebeveyn-çocuk ve kardeşler alt sistemlerinden oluşan sosyal bir sistem olan aile içerisinde bu alt sistemlerin her birinin diğerini nasıl etkilediği ve diğerlerinden nasıl etkilendiğini, gelişim kuramları ışığında incelemek ve son yıllarda bu konularda yapılmış araştırmaları gözden geçirmektir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 6
Ön Koşul: Yok

PSİ 519-Bilişsel Süreçler
İnsan davranışını yöneten zihinsel süreçlerin neler olduklarını ve bu süreçlerin nasıl araştırıldıklarını öğrenmektir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 6
Ön Koşul: Yok

PSİ 520-Gelişimsel Nöropsikoloji
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 6
Ön Koşul: Yok

PSİ 522-Klinik Psikopatoloji II
Bu dersin genel amacı, yetişkinlikte görülen psikolojik bozuklukların kuramsal bağlamda öğrenilmesidir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 6
Ön Koşul: Yok

PSİ 531-Benlik ve Kimlik
Bu derste benlik ve kimlikle ilgili temel kavramlar ve kuramsal yaklaşımlar ilgili araştırma sonuçlarına değinilerek aktarılacaktır. Spesifik olarak, benlik kavramı, benlik saygısı, kendini sunma, özgün kişilik, sosyal kimlik teorisi ve kategori farklılaşması kavram ve kuramları üzerinde durulacaktır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

PSİ 532-Toplum Temelli Klinik Psikoloji Uygulamaları
Bu ders, klinik psikoloji yüksek lisans öğrencilerinin disiplinlerarası, kültürlerarası ve kurumlararası işbirlikleriyle toplumda deneyim kazanarak gerçek yaşama hazırlanmaları ile üniversitenin topluma hizmet misyonuna katkı sunmayı amaçlar. Klinik psikoloji eğitimi kapsamında toplumda gerçekleştirilecek çalışmalarda, bireylerin güçlü yanlarına odaklanılarak, ?güvenli bağlanma? temelli ilişkisel yaklaşımı benimsenir. Dersi alan öğrencilerin dezavantajlı bireylere kendi sosyokültürel ortamlarında ilgili kurumlarla işbirliği içinde, travma bilgisine dayalı, beden-odaklı psikodinamik yaklaşımla psikososyal destek vermeleri hedeflenir. Düzenli süpervizyonlarla desteklenen öğrencilere bu dersin sağladığı mesleki, kişisel ve sosyal kazanımlar şu şekilde özetlenebilir:
? Terapötik ilişki kurma becerileri ve duygusal olarak kapsama yeterlilikleri gelişir,
? Kişilerarası ilişkileri, iletişim, empati, gözlem vb. becerileri gelişir
? Sosyal olarak dezavantajlı genç nüfusu ve ailelerini tanıma, toplumun gerçeklerini öğrenme fırsatını bulur
? Farklı gruplarla çalışma deneyimi kazanır, kişisel farkındalığı artar ve zorluklarla baş edebilme becerileri gelişir, farklı bakış açıları geliştirir,
? Sosyal sorunlara farkındalığı artar.
? Kuramsal bilgilerini süpervizyon altında hayata geçirir,
? Mesleki ve etik sınırlara farkındalığı artar,
? Disiplinlerarası bir ekiple işbirliği içinde çalışma deneyimi kazanır

Bu ders, öğrencilerin mesleki, kişisel ve sosyal gelişimlerini destekleyerek onları mezuniyet sonrası sürece gerçek hayatın içinde hazırlar. Öğrenmenin toplum merkezli olması, öğrencileri profesyonel yaşama teşvik edici, destekleyici ve yol gösterici rol oynar.
Kuram: 4 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 5
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

PSİ 534-Psiko-Onkoloji
Kanser sadece bedeni değil aynı zamanda zihnide etkileyen, etiyolojisi, patogenezi, tedavisi ve sonuçlarıyla çok değişkenli bir hastalıktır. Teşhis ve sonrasında gelen uzun ve yorucu tedaviler, günlük ve sosyal yaşamdaki değişimler ve işlevselliğin etkilenmesi ve ölümle yüz yüze gelindiği düşüncesiyle kanser, birtakım psikososyal sıkıntıları beraberinde getirmektedir. Bu ders kapsamında, kanser hastalarının hastalık sürecinde ve hastalık sonrasında yaşadıkları söz konusu psikososyal durumlar ve sorunlar bilimsel çalışmalar ışığında incelenecektir. Bu bağlamda yalnızca hastaların değil aynı zamanda hasta yakınları ve ailelerinin de deneyimleri ve psiko-onkoloji alanında uygulanan, kanıta dayalı psikososyal müdahalelerden bahsedilecektir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

PSİ 536-Psikoterapi Yöntemleri
Trans-teorik model, davranışçı psikoterapi, bilişsel psikoterapi, depresyonun bilişsel-davranışçı psikoterapisi
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 6
Ön Koşul: Yok

PSİ 538-Çocuk Psikopatolojisi
Bu derste öğrenme bozuklukları, yaygın gelişimsel bozukluklar, Dikkat bozukluğu ve hiperaktivite, anoreksia nervosa, bulimia, anksiyete bozuklukları, iletişim bozuklukları, mental retardasyon konuları öğrenciye anlatılır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 6
Ön Koşul: Yok

PSİ 543-Yetişkin Psikopatolojisi I
Bu dersin amacı öğrencilerin normallik ve normal dışı davranışlar üzerine düşünmelerini sağlamak, psikolojinin farklı kuramları açısından yetişkin psikopatolojisini incelemelerine yardımcı olmak, normaldışı davranışların sınıflarını ve tanılarını öğrenmelerini sağlamak, bilimsel bir yaklaşım ve inceleyici bir düşünce süreci kullanmalarını desteklemektir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 6
Ön Koşul: Yok

PSİ 547-Farklı Gelişen Çocuklar I
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 6
Ön Koşul: Yok

PSİ 559-Araştırma Yöntemleri
Bilimin ve bilimsel araştırmaların niteliğini kavramak, rasyonel düşünme yeteneği kazanmak, bir araştırma projesi hazırlamak için gerekli bilgi ve anlayışı kazanmak.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

PSİ 566-Klinik Değerlendirme
Dersin amacı kişilik özeliklerini klinik açıdan değerlendirebilmek için, kuramsal çalışmanın ardından klinik vaka örnekleri ile uygulamaya yönelik bilgileri kazandırmak.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 6
Ön Koşul: Yok

PSİ 569-Yüksek Lisans Semineri
Araştırma yöntemleri dersinde kazanılmış olan bilimsel araştırma yöntemi bilgilerinin, literatür incelemesinde ve araştırma planı (tez önerisi) hazırlanmasında uygulanması.
Kuram: 0 saat
Uygulama: 1 saat
Yerel Kredi: 0
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

PSİ 571-Nörogelişimsel Bozukluklar
Nörolojik sistemlerden kaynaklanan nörogelişimsel bozuklukların nedenlerini anlamak amaçlanır. Dikkat eksikliği/hiperaktivite bozukluğu (DEHB), otizm spektrum bozukluğu, özel öğrenme güçlükleri, zihinsel engellilik (zeka geriliği), tik bozuklukları gibi nörogelişimsel bozuklukları farklı bağlamlarda ele alınır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

PSİ 580-Sosyal Gelişim
Sosyal gelişim üzerinde klasik kuramlar (Psikoanalitik Yaklaşım, Sosyal Öğrenme Yaklaşımı) Sosyal gelişime güncel bakış açıları (Modern Evrimsel Yaklaşımlar, Ekolojik Sistem Kuramı)Duygusal Gelişim,Yakın ilişkilerin oluşumu (Bağlanma Kuramı)Yetişkin Bağlanma Benliğin ve Sosyal Benliğin Gelişimi, Cinsel Kimlik ve Cinsiyet Rolleri, Ahlak gelişimi, Başarı, Aile,Sosyal gelişimde aile dışı etkiler: Televizyon, bilgisayar ve okul , Sosyal gelişimde aile dışı etkiler: Arkadaşlık İlişkileri
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 6
Ön Koşul: Yok

PSİ 582-Klinik Uygulama ve Süpervizyon I
Şube X (Analitik yaklaşım): Bu dersin amacı, öğrencilerin psikanalitik yaklaşımın temel çerçevesini uygulayarak klinik süpervizyon altında psikoterapötik müdahale yapabilme becerisini geliştirmektir. Bunun yanısıra, klinik ortamın özelliklerini deneyimleyebilmesi için, öğrenciden klinik müdahale yapılan bir kurumda staj yapması beklenir. Klinik süpervizyon, öğrencinin danışan ile her hafta düzenli olarak gerçekleştirdiği görüşme sonrasında, öğrenciyle yüzyüze veya mümkün olan diğer bir iletişim yoluyla gerçekleştirilir. Değerlendirme notunun %70ini klinik süpervizyon (en az 8 hafta süreli terapötik süreci kapsamalıdır), %30unu klinik staj oluşturur.

Şube Y (Bilişsel Yaklaşım): Psi 582 ve Psi 594 kodlu Klinik Uygulama ve Süpervizyon I ve II dersleri genel olarak; öğrencinin Klinik Psikoloji alanında Klinik Değerlendirme, Klinik Görüşme: İlke ve Teknikler, Psikopatoloji, Psikoterapi Yöntemleri gibi derslerde edindiği kuramsal bilgilerini psikoterapi uygulamasına aktarma becerisini geliştirmesini amaçlamaktadır. Bu amaçla öğrencinin klinik ortamda deneyim kazanması, süpervizyon desteği ile beraber klinik değerlendirme yapması, vaka formülasyonu oluşturması, ihtiyaca uygun psikoterapi teknikleri uygulaması istenmektedir. Psikoterapi etiği konusunda duyarlı olmaları beklenen öğrencilerin bu ders aracılığıyla mesleki yetkinliklerini korumaları ve geliştirmeleri hedeflenmektedir. Öğrencilerin, bu süreçte arttırmaları beklenen öz-farkındalıklarının da, bu hedefler katkı sağlaması beklenmektedir.
İfade edilen amaçlar doğrultusunda öğrencilerin derse katılımları ve dersin koşullarını yerine getirmeleri gerekmektedir. Süpervizyon süreci diğer öğrencilerin deneyimlerinden öğrenmeye son derece olanaklı olduğundan, öğrencilerin sorumlulukları sadece kendi klinik deneyimleriyle ve takip ettikleri vakalarla sınırlı değildir. Bu çerçevede rol canlandırmaları, hipotetik vaka formülasyonları gibi uygulamalardan ders sürecinde sıklıkla faydalanılmakta, öğrencilerin grup içi etkileşimden faydalanması desteklenmektedir.
Süpervizyon desteğinin kuramsal içeriği, dersi yürüten öğretim elemanın geçmiş eğitimi ve deneyimi ile beraber öğrencinin aldığı dersler ve tecrübesi gözetilerek belirlenecektir. Dersle ilgili beklentiler ve değerlendirme prosedürü dönem başında öğrenciler ile paylaşılacak, ihtiyaç halinde gerekli görülen değişikliklere beraber karar verilmeye çalışılacaktır. Bu amaçlar doğrultusunda öğrenciler ders takibi, dersin beklentilerinin karşılanması, mevcut kuramsal bilgileri psikoterapi pratiğine aktarma becerisinin gelişimi ile ilişkili olarak değerlendirilecektir.

Şube Z (Psikodinamik/Beden Psikoterapisi Yaklaşımı): Bu şube sadece ?Beden Psikoterapisi Sertifikalı Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programı? öğrencilerine açıktır. Bu dersin amacı, klinik süpervizyon eşliğinde, öğrencilerin beden psikoterapisi ve psikodinamik psikoterapi yaklaşımları ile terapötik müdahalede bulunabilme becerilerini geliştirmektir. Klinik süpervizyon, öğrenciyle yüz yüze veya mümkün olan diğer bir iletişim yoluyla gerçekleştirilir. Öğrenciye stajını Maltepe Üniversitesi Sokakta Yaşayan ve Çalışan Çocuklar için Araştırma ve Uygulama Merkezi? (SOYAÇ) tarafından gerçekleştirilen toplum merkezli projelerde yapması olanağı sunulur. .Değerlendirme notunun %70 ini klinik süpervizyon (en az 8 hafta süreli terapötik süreci kapsamalıdır), %30 unu klinik staj oluşturur. Klinik Psikoloji alanında klinik değerlendirme, klinik görüşme, psikopatoloji, psikoterapi yöntemleri gibi derslerde edindiği kuramsal bilgilerini ve terapötik becerilerini uygulamada kullanabilmesi ve geliştirmesini amaçlamaktadır. Bu amaçla öğrencinin klinik ortamda deneyim kazanması, süpervizyon desteği ile beraber klinik değerlendirme yapması, vaka formülasyonu oluşturması, uygun psikoterapi teknikleri uygulaması istenmektedir. Psikoterapi etiği konusunda duyarlı olmaları beklenen öğrencilerin bu ders aracılığıyla mesleki yetkinliklerini korumaları ve geliştirmeleri hedeflenmektedir. Öğrencilerin, bu süreçte arttırmaları beklenen öz-farkındalıklarının öğrenim hedeflerine ulaşmada katkı sağlaması beklenmektedir. İfade edilen amaçlar doğrultusunda öğrencilerin derse katılımları ve dersin koşullarını yerine getirmeleri gerekmektedir. Süpervizyon süreci diğer öğrencilerin deneyimlerinden de öğrenmeye olanak verdiğinden, öğrencilerin sorumlulukları sadece kendi klinik deneyimleriyle ve takip ettikleri vakalarla sınırlı değildir. Bu çerçevede rol canlandırmaları, hipotetik vaka formülasyonları gibi uygulamalardan ders sürecinde sıklıkla faydalanılmakta, öğrencilerin grup içi etkileşimden öğrenmesi desteklenmektedir. Süpervizyon desteğinin kuramsal içeriği, dersi yürüten öğretim elemanın geçmiş eğitimi ve deneyimi ile beraber öğrencinin aldığı dersler ve tecrübesi gözetilerek belirlenecektir. Dersle ilgili beklentiler ve değerlendirme prosedürü dönem başında öğrenciler ile paylaşılacak, ihtiyaç halinde gerekli görülen değişikliklere beraber karar verilmeye çalışılacaktır. Bu amaçlar doğrultusunda öğrenciler ders takibi, dersin beklentilerinin karşılanması, mevcut kuramsal bilgileri psikoterapi pratiğine aktarma becerisinin gelişimi ile ilişkili olarak değerlendirilecektir.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 4 saat
Yerel Kredi: 0
AKTS Kredisi: 10
Ön Koşul: Yok

PSİ 589-Psikoterapi: İleri Düzey
Bu ders kapsamında öğrencilerin kognitif-bilişsel terapi kapsamında psikopatoloji, değerlendirme ve psikoterapi kavramlarına hakim olmaları hedeflenmektedir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 6
Ön Koşul: Yok

PSİ 594-Klinik Uygulama ve Süpervizyon II
Klinik Uygulama ve Süpervizyon I dersini almış olmak ön koşuldur. İlk dönemde başlayan psikoterapi sürecinin ve süpervizyonun devamı niteliğindedir. Öğrenci bu dersin bir yükümlülüğü olarak da klinik stajına devam eder. Bu dersin amacı öğrencilerin psikoterapi becerilerini geliştirmelerine ve derinleştirmelerine katkı sağlamaktır.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 4 saat
Yerel Kredi: 0
AKTS Kredisi: 10
Ön Koşul: PSİ 582

PSİ 599-Yüksek Lisans Tezi
Tezli yüksek lisans öğrencilerinin özgün bir akademik tez hazırlamaları ve bu tezi bölüm öğretim elemanlarının huzurunda sunarak savunmaları sağlanacaktır.
Kuram: 0 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 0
AKTS Kredisi: 30
Ön Koşul: Yok

PSİ 613-Davranışın Nörobiyolojik Temelleri ve Bilişsel Süreçler
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 15
Ön Koşul: Yok

PSİ 618-Klinik Psikolojide Güncel Araştırmalar
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

SOS 520-Sağlık ve Hastalık Sosyolojisi
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok