Liderlik, yöneticilik, liderlik ve yöneticilik, Durumsal liderlik, kültürel liderlik, liderlik ve kriz yönetimi, çatışma, çatışma yönetimi, çatışmaları çözümleme teknikleri, Örnek olaylar.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Dersin amacı kültürel farklılıkların bireysel ve okul yaşantısına etkilerinin derinlemesine anlaşılmasını sağlamaktır. Bu bağlamda; liderlerin okulda kültürel farklılıklar nedeniyle karşılaştıkları olası problemleri çözmeye ve krizlere müdahale etme yeterliği kazanması amaçlanmaktadır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders, okul liderlerinin karşılaşabileceği zorluklar ve sorunları katılımcılara tanıtmak, bu zorluklar ve sorunlar karşısında okul liderlerinin neler yapabileceğini düşünmelerini ve tartışmalarını sağlayarak onların liderlik potansiyelini geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Okul liderleri örgütsel öğrenmeye ve gelişmeye uygun bir ortam yaratılmasında anahtar rol ve işleve sahiptir. Katılımcıların bu rol ve işlevi anlamalarına yardım etmek için derste araştırma kuram ve uygulamanın ilişkilendirilerek biraraya getirilmesi amaçlanmaktadır.Derste çağdaş liderlik kuramlarına ve bu kuramların okul ortamına ilişkin içerimleri konusunda yeni bir bakış açısı geliştirilmesi hedeflenmektedir. Bu amaçla liderlik araştırma ve kuramlarının okullar, özellikle IB okulları bağlamındaki sonuçları incelenecek ve tartışılacaktır.Pratik fikirlerin paylaşılması sağlanarak okul liderlerinin uygulamarını geliştirmelerine yardımcı olmak amaçlanmaktadır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Küreselleşmenin ve artan uluslararası etkileşimlerin ulusal eğitim politikaları, eğitim programları ve eğitim-öğretim süreçleri üzerindeki etki ve yansımalarına odaklanan bu derste öncelikle uluslararası ve karşılaştırmalı eğitim alanının kökenleri ve gelişimi üzerinde durulacaktır. Derste genel olarak uluslararası eğitim programlarının felsefi temelleri, vizyon ve misyon ifadeleri ile yapı, amaç ve politikalarının karşılaştırmalı bir bakış açısı ile incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda özellikle son yıllarda ülkemizde çok sayıda okulda uygulanan ve Milli Eğitim Bakanlığının Eğitim 2023 vizyonu üzerinde de çeşitli yönleri ile etkili olan Uluslararası Bakalorya programının yapısı, öğrenen profilleri, öğretim programı, eğitim ve öğretim yaklaşımları, öğretim yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme süreçleri, öğretmen mesleki gelişim uygulamaları ve yönetim yaklaşım ve uygulamalarının. derinlemesine incelenmesi hedeflenmektedir. Uluslararası Bakalorya programını uluslararası düzeyde etkili ve başarılı bir yapı ve program konumuna getiren eğitsel ve yönetsel dinamiklerin, politikaların ve mekanizmaların anlaşılması okullardaki eğitim-öğretim süreçlerinin niteliğini geliştirme konusunda eğitim yöneticilerine önemli birtakım kavramsal ve pratik yararlar sağlayacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste eğitim liderliğinin önemi, eğitim liderinde bulunması gereken nitelikler vurgulandıktan sonra, liderlerin okul kültürünü biçimlendirmeleri, paylaşılan bir stratejik vizyon ve misyon oluşturmaları, amaç, hedef ve performans göstergeleri belirlemede öğrencilere yardımcı olunmaktadır. Bu bağlamda, yönetişim modelinin gelişimi, yönetişimde aktörler, kurumsal sosyal sorumluluk, kurumsal iletişim, sosyal ağlar tartışılmaktadır. Bu bağlamda çevre ve ülke kültürel özellikleri ile bağ kurulacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı; eğitim yönetimi ve denetimi kapsamında, sistem düşüncesi yaklaşımı ile öğrenenlerin liderlik potansiyelini geliştirmek ve onlara evrensel düzeyde farklı bakış açıları sunmaktır. Sistem düşüncesi yaklaşımı okul yöneticilerinin, bütüne odaklanma-büyük resmi görme, karmaşık sistemleri anlama, disiplinlerarası bağlantılar kurma, ilişkileri nedensel döngüler halinde anlama, problemleri tanıma ve problemlere alternatif çözümler arama gibi eğitim sistemini analiz etme ve yönetim becerilerini geliştirmeye odaklanmaktadır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders öğrencilere, eğitim yönetimi ve denetimine uygun süreç ve ürün değerlendirme ilkelerini ve tekniklerini sosyal bilimler alanında kullanılan istatistikle ilgili kavramlarla harmanlayarak kavratmayı amaçlamaktadır. Bununla birlikte öğrencilere öğretim sürecinde ölçme değerlendirmenin önemini anlama, eğitimde değerlendirmeyi uygulama, sınav sonuçlarını kullanma ve yorumlama becerilerini kazandırmayı hedeflemektedir. Dersin diğer bir hedefi ise öğrencilerin betimsel ve çıkarımsal istatistik tekniklerine dair uygulamaları öğrenmelerine ve anlamalarına yardımcı olmaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders, eğitim yöneticilerinin ve öğretmenlerin mesleki düşünce ve uygulamalarını geliştirme süreçlerinde, öğretme ve öğrenmenin niteliğini ve liderlik becerilerini geliştirmelerine desteklemek için tasarlanmıştır. Bu kapsamda, öğrenme ve öğretme süreçlerine ilişkin çağdaş ve güncel yaklaşımları, kendi bağlamlarında keşfetmesi ve uygulaması, bu yaklaşımları kendi profesyonel yaşamları ile bütünleştirmesi ve yansıtıcı uygulayıcılar olarak mesleki gelişim göstermeleri beklenmektedir. Ders, öğrenme ve öğretme süreçlerine ilişkin çağdaş ve yenilikçi fikirlerin kuramsal alt yapısını ve öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin bu süreçleri nasıl yönetip teşvik ettiğini incelemeyi hedeflemektedir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bilim, Bilimsel Yöntem ve Araştırma ile İlgili Temel Kavramlar; Araştırma Türleri: Temel araştırmalar, Uygulamalı araştırmalar; Araştırmanın Aşamaları; Araştırma Eğitimi; Araştırmalarda Rapor Hazırlama; Araştırma Modeli ve Türleri: Tarama modelleri, Deneme modelleri; Araştırmalarda Verilerin İşlenmesi, Çözümü ve Yorumlanması; Araştırma Süreç ve Teknikleri: Giriş-Problem, Yöntem, Bulgular ve yorum, Özet, Yargı ve öneriler.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Araştırma Yöntemlerinde işlenen konuların kısaca tekrarı. Kabul edilmiş bir tezin incelenerek (her öğrenci farklı tez inceleyecek) araştırma yöntemleri ve istatistik derslerindeki kazanımlar bağlamında analiz edilerek gruba sunumu. Tezle ilgili sunumların birlikte tartışılması. Araştırma önerisi formatının incelenmesi. Araştırma önerisi hazırlanması ve gruba sunumu. Sunumu yapılan önerilerin tartışılması. Önerinin bazı bölümlerinin araştırma alanında denenmesi.
Kuram: 0 saat
|
Uygulama: 1 saat
|
Yerel Kredi: 0
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders, bir araştırmanın bağımsız olarak baştan sona yürütülmesi ve buna dair becerilerin öğrenilmesini içermektedir. Buna göre, bir danışmanla beraber ilk önce bir araştırması sorusu belirlenmekte, bu soru üzerine literatür taraması yapılmakta, literatürde bu sorunun araştırılmasına ilişkin yöntemlerle beraber eksiklikler de dikkate alınarak özgün bir hipotez ve araştırma deseni kurulmaktadır. Daha sonra bu araştırma deseni çerçevesinde veri toplanmakta ve deneyin kuramsal temeli, yöntemi, sonuçları ve sonuçların değerlendirilmesini içeren bir tez yazılmaktadır.
Kuram: 0 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 0
|
AKTS Kredisi: 30
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Çocuğun değeri, toplumsal tarihte çocuk, çocuk kültürü, kültürlerarası çalışmalar ve çocuk, anababa eğitimi çalışmaları, medya, okul ve toplumsal kültür, çocukla ilgili politikalar ve değerler, çocuğun katılımı, çocuk hakları, tartışmalı konular-problem alanları (çocuk istismarı ve ihmali, çalışan çocuklar, eğitimde şiddet vb.), ilgili kuramlar ve ampirik araştırmalar ışığında incelenecek ve tartışılacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
|
|