Konuyla ilgili genel kavramlar, Osmanlı İmparatorluğu?nun yıkılış sebepleri, Milli Mücadele için yapılmış olan hazırlıklar, kongreler, Sevr Antlaşması, savaşlar, TBMM?nin açılması, Mudanya Ateşkes Antlaşması, Lozan Antlaşması ile ilgili konular tartışılmaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Saltanatın kaldırılması ve Cumhuriyetin ilanı, Türk inkılabının stratejisi ve önemi, hukuk, ekonomik, siyasal, eğitim kültür alanında ve sosyal alanda yapılmış olan inkılaplar, çok partili hayata geçme denemeleri, Atatürk dönemi Türk dış politikası, Atatürk ilkeleri.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Felsefenin temel kavramlarını ve sorun ve sorularını, felsefe disiplinlerini ve aralarındaki bağlantıları inceler.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Varlık felsefesinin temel kavramlarını, sorunlarını, varlığın farklı görünümlerini inceler. Varlık felsefesinin diğer felsefe disiplinleriyle olan ilişkisine ve bu ilişkinin önemine dikkati çeker. Felsefe tarihinin konuya ilişkin önemli örneklerini ele alır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders, tarihsel sıralaması içerisinde Thales'ten Platon'a kadar olan Eskiçağ düşünürlerinin görüşlerini tanıtır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste, öğrencilerin Platon ve Aristoteles felsefelerinin temel kavramlarını ve görüşlerini ve antik dönemdeki temel felsefi problemleri öğrenmeleri amaçlanır. Öğrenci antik dönem felsefesinin düşünme ve tartışma biçimini ve bunların Ortaçağ ve modern dönemden farkını öğrenmeyi hedefler.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 9
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Antikçağ düşüncesi kapsamında Aristoteles'in kurucusu olduğu -günümüzün temel sembolik mantığının da dayanağını oluşturan- klasik/geleneksel mantığın temel kavramsal çerçevesi ile konularının/sorunlarının yanı sıra, dilin ve düşüncenin gerisindeki mantıksal yapı ve mantığın tüm düşünsel etkinlik alanlarında üstlenebileceği önemli işlevsel rol.
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 4
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Doğruluk fonksiyonu mantığı ve niceleme/yüklemler mantığı başlıkları altında ele alınan temel sembolik mantığın tarihsel süreci, Aristoteles kökenli geleneksel mantıkla olan farkı ve ilişkisi, temel kavramları ve -içerikli dil söylemlerini mantıksal açıdan- denetleme yöntemlerinin yanı sıra, formel bir dil alanı olan sembolik mantık ile gündelik dil ya da özel alan dilleri gibi içerikli bir dil alanı arasındaki -sembolleştirme ve yorumlama aracılığıyla kurulan- köprü temelinde, içerikli dilin formel (mantıksal) açıdan irdelenmesi.
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 4
|
AKTS Kredisi: 9
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı öğrencilere eğitime felsefe açısından bakmanın ne anlama geldiğini göstermektir. Ders kapsamında Eskiçağdan günümüze eğitimle felsefe arasındaki bağlara dikkat çekilir. Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki, eğitim felsefesinin tanımı, eğitimi etkileyen temel felsefi akımlarla eğitim felsefesi akımlarını incelemektir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders, öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek ve bazı felsefi soru ve konularla tanışmalarını sağlamak amacıyla oluşturulmuştur. Dersin temel iki hedefi, öğrencileri bazı önemli felsefecilerin fikirleri ile tanıştırmak ve özellikle, insan ilişkileri için sonuçları olan etik sorular hakkında farkındalık ve ilgi uyandırmaktır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bilgi felsefesinin temel kavramlarını ve sorunlarını inceler. Bilgi felsefesinin diğer felsefe disiplinleriyle olan ilişkisine ve bu ilişkinin önemine dikkati çeker. Felsefe tarihinin konuya ilişkin önemli örneklerini ele alır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders etiğe giriş dersi olarak tasarlanmıştır. Dersin ana konusunu, etiğin araştırma alanına giren konuların/sorunların doğası ve değeri ile bu sorunların felsefe bakış açısıyla incelenmesi oluşturmaktadır. Bu amaca yönelik olarak, etiğe yaklaşımlar ve kuramlar incelendikten sonra bazı somut problemler ele alınarak etik perpektiften tartışılacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Ortaçağ ve Rönesans felsefesinin temel kavramları, sorunları, soruları, bu dönemlerin felsefi söyleminin yapıtaşlarını oluşturan temel tarihsel ve sistematik ögeler, Eskiçağ felsefesinden gelen etkilerle Rönesansa bırakılan etkiler incelenir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Eskiçağdaki filozofların görüşlerine odaklanan bu derste özellikle Sokrates, Platon ve Aristoteles?in düşünceleri ele alınacaktır. Bilgi felsefesi, etik ?estetik ve ontoloji alanlarındaki temel tartışmalara ders kapsamında yer verilecektir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste Ortaçağ ve Rönesans dönemi düşünürlerinin görüşleri ele alınarak tartışılacaktır. Ortaçağ ve Rönesans düşüncesi karşılaştırılarak, değişen insan, bilgi, bilim anlayışları değerlendirilecektir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders tıp etiği ilkelerinin ve hasta haklarının genel etik ve insan hakları görüşlerinden hareketle incelenmesini içerir. Sağlık çalışanı-hasta ilişkisinin insanın değeri, değerleri ve insan onuruyla olan ilgisine dikkat çeker ve sağlık hizmetleri alanında karşılaşılan güncel sorunların çözüm yollarını felsefe temelli insan hakları açısından araştırır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders bilim felsefesinin temel kavramlarını ve sorunlarını inceler. Bilim felsefesinin diğer felsefe disiplinleriyle olan ilişkisine ve bu ilişkinin önemine dikkati çeker. Felsefe tarihinin konuya ilişkin önemli örneklerini ele alır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
17. yüzyılda felsefenin genel özellikleri, bu döneme ait filozofların ele aldıkları ana sorunlar ve ortaya koydukları görüşler.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
18. yy. İngiliz Empiristlerinden başlayarak, Kant ve idealizm anlayışını içeren bir çerçevede, filozofların görüşlerini kendi metinlerine dayanarak inceler.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste çağdaş siyasetin yurttaşlık, hak-ödev, özgürlük-eşitlik konuları ele alınır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Dil felsefesinin temel kavramlarını, soru ve sorunlarını ayrıntılı olarak ele almak; dil felsefesinin felsefe tarihindeki konumunu belirginleştirmek; dil felsefesi ile dilbilgisi, filoloji, dilbilim ve imbilim (göstergebilim) arasındaki ilişkileri ayrıntılı olarak incelemek.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste insan ve değer sorunları üzerine felsefe açısından düşünme amaçlanır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste nörofelsefenin sorun edindiği bilinç kimlik, kendilik, benlik, davranışlar ve eylemler, karar alma, değerlendirme, özgür irade/belirlenim, bireyleşme/toplumsallaşma, genetik/çevre, plastisite, ve bunlarla bağlantılı konular ele alınmaktadır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Konusu genel olarak zihnin/bilincin aydınlatılması olan zihin felsefesini, tarihi, temel kavramları, başlıca sorunları ve çözüm önerileri ile tanıtımının yanı sıra sorgulayıcı bir bakış açısı temelinde hem olgusal/empirik bir bilgi alanı olarak bilişsel bilimin öneminin vurgulanması hem de bilişsel bilim disiplinlerindeki güncel gelişmelere yönelik duyarlılığın oluşturulması.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı, öğrencilerin bir problemden hareket eden bir araştırmanın veya projenin nasıl geliştirileceğini, uygulanacağını ve sonuçlarının nasıl değerlendirileceğini öğrenmelerine yardımcı olmaktır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: FEL 415
|
|
Bu derste 19. yüzyıldaki felsefe anlayışının ayrıntıları ele alınacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste 20. yüzyıldaki felsefe anlayışının ayrıntıları ele alınacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrenciler çeşitli zorluk derecelerindeki temel felsefi metinlerin nasıl ele alınıp çözümlenmesi gerektiğine ilişkin bir beceri kazanırlar.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Sanat felsefesinin doğuşu, estetikten farkı, Eskiçağdan günümüze çeşitli sanat görüşleri, sanat felsefesinin ana kavramları ve temel soruları.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Çağımızın insana bakışını kavramak ve insana ilişkin sorunlar konusunda yaklaşım kazanmak bu dersin hedefleri arasındadır. İnsana ilişkin temel sorunlar felsefe tarihi bağlamında ele alınır. Ders kapsamında insanı insan yapan koşullar insanın bütünselliği- üzerinde durulur.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste felsefi bilginin günlük yaşamla ilgisini göstermek; günlük yaşamda her an her yerde karşılaşılan kimi problemlere bu bilginin sağladığı bakışla çözüm bulma becerisi kazandırmak amaçlanır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders, öğrencilerin, dünyanın siyasal, düşünsel ve kültürel açıdan durumunu, felsefi bir yaklaşımla değerlendirebilmeleri amacını taşır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders, iki ayrı etkinlik türü olan felsefe ile edebiyat arasındaki ilişkiyi ortaya koymayı amaçlar. Bu doğrultuda öncelikle felsefe ve edebiyat nedir gibi temel soruların ele alınacağı derste ayrıca bu iki alan arasındaki ortaklık tartışılacaktır
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste belli başlı filozoflarının eserlerinin feminist söylem açısından incelenmesinin yanı sıra, bir eleştirel bakış açısı olarak feminist kuramın önem ve etkisinin tartışılması amaçlanmaktadır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders, öğrencilere mantık hataları, çelişkiler ve önyargılar ile ilgili bilgi vererek onların eleştirel düşünme kapasitelerini geliştirmelerine yardımcı olur.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Dersin amacı iki yüzyılı aşkın bir süredir dünya siyasetine hakim olan ve onu şekillendiren siyasi ilkelere ve kuramlara açık, kavranabilir ve kapsamlı bir giriş yapmaktır. Derste hem 19. yy ideolojileri olan liberalizmin, muhafazakarlığın, milliyetçiliğin ve sosyalizmin, hem de yakın zamanların en güçlü siyasal eğilimi olan neoliberalizmin düşünsel arka planı, hem tarihsel gelişimleriyle/değişimleriyle hem de etkileriyle ele alacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
İnsan haklarının ne özellikte ilkeler olduğuna ve neleri talep ettiklerine ilişkin genel bilgiler verildikten sonra, eğitim hakkının ihlalleri ? özellikle de dikkat çekmeyen ihlalleri ?örneklendirilecek ve bu hakkın nasıl korunabileceği üzerinde durulacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: İNG 131
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrencilerde "kariyer" konusunda bir bilinç oluşturmak; öğrencilerin ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanarak ve farklı sektörleri tanıyarak kişisel bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 1
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste felsefenin temel disiplinleri etik, metafizik, epistemoloji, zihin felsefesi ve eğitim felsefesi tanıtılarak, özellikle eğitim felsefesi alanındaki sorunlar ve tartışmalar güncel örnekler eşliğinde incelenir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders, öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek ve bazı felsefi soru ve konularla tanışmalarını sağlamak amacıyla oluşturulmuştur. Dersin temel iki hedefi, öğrencileri bazı önemli felsefecilerin fikirleri ile tanıştırmak ve özellikle, insan ilişkileri için sonuçları olan etik sorular hakkında farkındalık ve ilgi uyandırmaktır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders etiğe giriş dersi olarak tasarlanmıştır. Dersin ana konusunu, etiğin araştırma alanına giren konuların/soruların doğası ve değeri ile bu soruların felsefe bakış açısıyla incelenmesi oluşturmaktadır. Bu amaca yönelik olarak, etiğe yaklaşımlar ve kuramlar incelendikten sonra bazı somut problemler ele alınarak etik perspektiften tartışılacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste, temel psikolojik kavramların öğretilmesi amaçlanmaktadır. Dersin içeriğinde, öğrenme süreci, beyin, bellek, fizyoloji ve davranış, duyumlar ve algı, motivasyon ve duygular gibi kavramlar ele alınacak ve ayrıca farklı psikolojik alanların tanıtılmasına çalışılacaktır.
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 4
|
AKTS Kredisi: 13
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste, psikoloji alanında konu edilen bazı kavramlar ve teorilerden bahsedilecektir. Kişilik, psikoterapi, anormal davranışlar, sosyal psikoloji, bilişsel yetenekler ve testler, stres ve sağlık gibi konular üzerine tartışma ve bilgi edindirme amaçlanmaktadır.
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 4
|
AKTS Kredisi: 13
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Endüstri ve örgüt psikolojisi, iş yaşamıyla ilgili insan davranışları üzerinde uzmanlaşan bir davranış bilimidir. Endüstri ve örgütsel psikolog, örgütsel davranışı, grup ve bireyle ilgili prensipleri, araştırmalardan hareket ederek yapılandıran kişidir. Bu dersin amacı, iş yaşamında endüstride çalışacak olan psikoloji bölümü öğrencilerini alanla ilgili bilgilendirmektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders kapsamında sosyal psikolojinin temel kavramları incelenip, alandaki araştırmalar tanıtılacaktır. Öğrenciye bu alandaki araştırmaların nasıl uygulanacağı ve yorumlanacağı ile ilgili bilgiler verilecektir. Öğrencilerin yaptıkları projeler değerlendirilerek, rapor hazırlanması araştırmanın sunumuna yönelik uygulamaları desteklenecektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Batı psikolojisinin geldiği noktaya eleştirel bir bakış, kültürlerarası psikoloji, araştırmalar ve farklı kültürleri kıyaslayan araştırma sonuçları, yerel ve kültürel psikolojinin ortaya çıkışı, ana kavramlar, metodoloji ve buna ilişkin tartışmaların sunulması, sosyo tarihsel kültürel psikolojinin kuramsal yaklaşımı, uygulamalar ve bu alanda deneyimler. Bu dersin en önemli amacı psikolojiyi yaşamın içinden yaratmak ve nitel teknik metotlarını araştırmaktır. Sosyo kültürel psikoloji yöntemi ile araştırma ve uygulama yapmak ve kültürel materyal geliştirmek bu dersin diğer hedefleridir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Sosyolojik düşüncenin ortaya çıkışı, ilk sosyologlar, ilk sosyoloji kuramları, sosyoloji bilgisinin temelini oluşturan ana kavramlar, kurumlar ve yapıların açıklanması, sosyolojik düşünme yeteneği geliştirme amacıyla tartışmalar yürütülmesi ve bunların gündelik hayatla ilişkilendirilmesi.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders toplumsal cinsiyet ve aile üzerine sosyolojik kuramların incelenmesini amaçlamaktadır. Toplumsal cinsiyet ve aile hakkında çeşitli kuramsal perspektifler; okumalar ve günlük hayattan örnekler üzerinden incelenecek ve tartışılacaktır. Aile ve toplumsal cinsiyet ilişkilerini şekillendiren sosyal faktörler irdelenecektir. Aile ve toplumsal cinsiyette oluşan değişiklikler tarihsel ve kültürel açılardan analiz edilecektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
İnsanların ?sosyal ilişki? ve ? yapı? arasında inşa ettikleri ve yanı zamanda inşa edildikleri birlikte bulunma tarzlarının ?örgüt?ler ve örgütleri kapsayıcı ?kurumlar? altında tanımlanmasının, kurumların oluşum sürecinin, söz konusu süreçte insanların çeşitli statülerde aldıkları pozisyonlar ve pozisyonlar içinde oynadıkları rollerin, temel toplumsal kurumlar çatısı altında genel özellikleri ile birlikte incelenir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Son yıllarda siyasetin yapısı ve pratikleri hızla değişmektedir. Temsili demokrasi krizleri devam etmektedir. Siyaset alanındaki bu değişmeleri sosyolojik bağlamları çerçevesinde anlamak yararlı olacaktır. Bu dersi alan öğrencilerin Batı Avrupa?da sanayi ve demokrasi devrimlerinden sonra siyasal yapıların nasıl değiştiğinden başlayarak günümüzde gerçekleşmekte olan değişmelere kadar önemli tartışmaları öğrenmeleri ve dünyadaki ve bölgemizdeki değişmeleri gözlemlemeleri, anlamaları, araştırmaları ve analiz etmeleri çok önemlidir. Bu ders Türkçe olarak verilecektir; ancak, öğrencilerden bazı İngilizce kaynakları okumaları ve tartışabilmeleri istenebilecektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Günümüz sosyolojisinde öne çıkan kuramsal bakış açıları ve belli başlı kuramların sorunsal çerçevelerini irdelemenin yanı sıra, çağdaş toplumsal yapılanma süreçlerinin sosyolojik açıdan ele alınıp değerlendirilmesi.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Türk Dili dersleri, öğrencilerin Türk dilinin özelliklerini ve işleyiş kurallarını örnekleriyle göstermelerini; duygularını, düşüncelerini, tasarladıklarını, izlenimlerini, gözlemlerini, yaşantılarını söz ve yazıyla doğru ve etkili olarak anlatma becerisi ve alışkanlığı kazanmalarını, onların yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözcük hazinelerini geliştirmelerini; okudukları metinleri ya da dinledikleri programları doğru olarak anlayabilme kurallarını öğrenmelerini; kişiler ve kitleler arasındaki iletişimin temeli olan dil becerilerini geliştirmelerini hedeflemektedir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Amaç, öğrencilerin Türkçenin özelliklerini ve işleyiş kurallarını örnekleriyle açıklamaları; Türkçenin yazım ve söyleyiş özelliklerini örnekleriyle göstermeleridir. Öğrencilerin anlama (dinleme/okuma/izleme anlama) ve anlatma (sözlü ve yazılı anlatım) becerilerini geliştirmelerine, Türk ve dünya kültür ve edebiyatlarıyla ilişki kurmalarına olanak sağlar.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
|
|