Konuyla ilgili genel kavramlar, Osmanlı İmparatorluğu?nun yıkılış sebepleri, Milli Mücadele için yapılmış olan hazırlıklar, kongreler, Sevr Antlaşması, savaşlar, TBMM?nin açılması, Mudanya Ateşkes Antlaşması, Lozan Antlaşması ile ilgili konular tartışılmaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Saltanatın kaldırılması ve Cumhuriyetin ilanı, Türk inkılabının stratejisi ve önemi, hukuk, ekonomik, siyasal, eğitim kültür alanında ve sosyal alanda yapılmış olan inkılaplar, çok partili hayata geçme denemeleri, Atatürk dönemi Türk dış politikası, Atatürk ilkeleri.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Felsefenin temel kavramlarını ve sorun ve sorularını, felsefe disiplinlerini ve aralarındaki bağlantıları inceler.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders iktisat teorisine bir giriş niteliğinde olup iktisat politikası çıkarımları ve iktisadi kurumlar hakkında bilgi sahibi olmaya yardımcı olmaktadır. Ders ana çizgileri ile mikro ve makro iktisada odaklanmaktadır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: İNG 131
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrencilerde "kariyer" konusunda bir bilinç oluşturmak; öğrencilerin ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanarak ve farklı sektörleri tanıyarak kişisel bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 1
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste, temel psikolojik kavramların öğretilmesi amaçlanmaktadır. Dersin içeriğinde, öğrenme süreci, beyin, bellek, fizyoloji ve davranış, duyumlar ve algı, motivasyon ve duygular gibi kavramlar ele alınacak ve ayrıca farklı psikolojik alanların tanıtılmasına çalışılacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 12
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste, psikoloji alanında konu edilen bazı kavramlar ve teorilerden bahsedilecektir. Kişilik, psikoterapi, anormal davranışlar, sosyal psikoloji, bilişsel yetenekler ve testler, stres ve sağlık gibi konular üzerine tartışma ve bilgi edindirme amaçlanmaktadır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 12
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders kapsamında sosyal psikolojinin temel kavramları incelenip, alandaki araştırmalar tanıtılacaktır. Öğrenciye bu alandaki araştırmaların nasıl uygulanacağı ve yorumlanacağı ile ilgili bilgiler verilecektir. Öğrencilerin yaptıkları projeler değerlendirilerek, rapor hazırlanması araştırmanın sunumuna yönelik uygulamaları desteklenecektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Sosyolojik düşüncenin ortaya çıkışı, ilk sosyologlar, ilk sosyoloji kuramları, sosyoloji bilgisinin temelini oluşturan ana kavramlar, kurumlar ve yapıların açıklanması.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 9
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Sosyolojik bilginin temelini oluşturan ana kavramlar, kurumlar, yapılar, değişim ve dönüşümlerin açıklanması.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 12
|
Ön Koşul: SOS 101
|
|
Sosyolojik düşüncenin ortaya çıkışı, ilk sosyologlar, ilk sosyoloji kuramları, sosyoloji bilgisinin temelini oluşturan ana kavramlar, kurumlar ve yapıların açıklanması, sosyolojik düşünme yeteneği geliştirme amacıyla tartışmalar yürütülmesi ve bunların gündelik hayatla ilişkilendirilmesi.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders katılımcılarına, antropoloji disiplinin başlıca kuramsal perspektiflerini, temel tartışmalarını ve kavramlarını tanıtmak ve etnografyanın bakış açısına dair genel bir perspektif kazandırmayı amaçlar. Ders kapsamında antropolojinin bir alt disiplini olan sosyal/kültürel antropolojinin tarihsel gelişimi, yöntemi ve bakış açısı farklı kültürlerden etnografya örnekleri ışığında incelenecektir. Dönem sonunda, derse katılanların sosyal yaşamı eleştirel olarak değerlendirebilmesi, kültürler arasındaki farklılıkların nedenlerini anlayabilmesi ve analiz edebilmesi, ve bir vakayı sosyal ve kültürel ağlar içinde ve kendi özel bağlamında değerlendirebilmesi beklenmektedir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste, öğrencilere sosyal araştırmanın ilke ve uygulamaları bir başlangıç olarak sunulacaktır. Araştırma tasarımının mantığı ve uygulamaları; teori ile araştırma arasındaki ilişki, çeşitli veri toplama ve analiz teknikleri ve bulguların sunumu hakkında bilgi verilecektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: SOS 101
|
|
Bu ders, birinci dönemde verilen Sosyoloji?de Araştırma Yöntemleri (SOS 201) dersinin devamı niteliğindedir. Bir önceki derste ?araştırma? kavramı ve yöntemleri ile tanışmış olan öğrenciler, bu derste ise, sosyal dünya ile ilgili sorulara bilimsel yanıt aramak üzere yapılan bilimsel araştırmaların nasıl tasarlandığını, uygulandığını, toplanan verilerin nasıl değerlendirildiğini ve yorumlandığını ayrıntılı şekilde göreceklerdir. Bu anlamda niteliksel araştırmalara da yer verilmekle birlikte, niceliksel araştırmalara ağırlık verilecektir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: SOS 201
|
|
Sosyoloji disiplinin doğuşunu hazırlayan sosyal ve bilimsel temeller; alanın ortaya çıkışı ve bir bilim olarak kabul edilmesi sürecini hazırlayan ve oluşturan tarihsel ve toplumsal olaylar ile düşüncelerin tanıtılması.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: SOS 101
|
|
İki dönemlik olan Sosyoloji Tarihi dersinin birinci döneminde Sosyolojinin bilimsel bir bilgi alanı olarak ortaya çıkışından 20.yüzyıl ortalarına kadar olan gelişmesi, kronolojik açıdan incelenmektedir. İkinci dönemde ise öğrenciler yirminci yüzyılın ikinci yarısında hakim teori olan Parson ve Merton?ın Yapısal-İşlevselci kuramını ve ona alternatif olarak ortaya çıkan kuramları öğreneceklerdir. Dersin ikinci yarısında Post-modern meydan okuma ve Foucault?nun teorisi sunulacak ve daha sonra Foucault?ya ve post-modernizme alternatif kuramlar ve kuramcılar sunulacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: SOS 203
|
|
Bu ders toplumsal cinsiyet ve aile üzerine sosyolojik kuramların incelenmesini amaçlamaktadır. Toplumsal cinsiyet ve aile hakkında çeşitli kuramsal perspektifler; okumalar ve günlük hayattan örnekler üzerinden incelenecek ve tartışılacaktır. Aile ve toplumsal cinsiyet ilişkilerini şekillendiren sosyal faktörler irdelenecektir. Aile ve toplumsal cinsiyette oluşan değişiklikler tarihsel ve kültürel açılardan analiz edilecektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Toplumsal değişme kuramları, birinci, ikinci ve üçüncü dünya toplumlarının modernleşmesinin tarihsel ve kuramsal çerçevesi, modernleşme ve azgelişmişlik kuramlarının eleştirisi. Küreselleşme kuramları, dünya sistemi, Enformasyonel kapitalist ağ toplumu, küresel imparatorluk, küresel karmaşıklık. Düz çizgisel olmayan toplumsal değişme süreçleri. İletişimsel eylem kuramı açısından toplumsal değişme, sosyal bütünleşme ve sistem bütünleşmesi. Modern toplumda alanların farklılaşması ve kültürel, sosyal sermayelerin çeşitlenmesi.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Sosyal bilimlerin bir alt disiplini ve bir toplumsal kurum olan ve aynı zamanda sosyal gerçekliğin; insanların üretim, tüketim ve işbölümü ilişkilerinin makro ve mikro düzlemlerdeki görünümü demek olan ekonominin, birey ve toplum arasındaki çeşitlenmeleri, tarihsel temelde incelenir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Toplumsal sorunların belirlenmesine ve çözümlerine yönelik yaklaşımlar. Türkiye modernleşmesi ve toplumsal sorunlar. Mikro düzeydeki toplumsal sorunlar ve makro düzeydeki toplumsal sorunlar. Birey, hane, tabaka, sınıf, etnik grup bağlamlarında ortaya çıkan sorunlar. Toplumsal sorunların zaman ve mekan bağlamında değişmesi. Bölgesel toplumsal sorunlar.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
İnsanların ?sosyal ilişki? ve ? yapı? arasında inşa ettikleri ve yanı zamanda inşa edildikleri birlikte bulunma tarzlarının ?örgüt?ler ve örgütleri kapsayıcı ?kurumlar? altında tanımlanmasının, kurumların oluşum sürecinin, söz konusu süreçte insanların çeşitli statülerde aldıkları pozisyonlar ve pozisyonlar içinde oynadıkları rollerin, temel toplumsal kurumlar çatısı altında genel özellikleri ile birlikte incelenir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders, tıp sosyolojisinin merkezi meselelerine bir girizgâh yapacaktır. Sağlığın ve hastalığın öznel deneyimleri, hastalığın, sağlığın ve sağlık hizmetlerinin sosyal sebepleri ve sonuçları, toplum ve sağlık arasındaki ilişkiler başlıklarına odaklanacaktır. İlaveten, sağlığın pazarda bir meta olarak ticarileşmesi, sağlık tüketimciliğinin yükselişi, tıbbileştirme, farmasötik akın, risk söylemlerinin yükselişi ve sağlıkçılık ideolojisi gibi tıp sosyolojisinin halihazırdaki tartışma konularını ele alacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Sağlık sosyolojisi alanının temel kuram ve çalışma konularının incelenmesi ve bu konuların güncel tartışmalarla ilişkilendirilerek pekiştirilmesi hedeflenmektedir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı; araştırma bulgularının değerlendirilmesiyle ilgili temel istatistik bilgilerinin (temel istatistiksel kavramlar, veri toplama, merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri, normal dağılım eğrisi, korelasyon vb.) verilmesidir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste, araştırma bulgularının değerlendirilmesiyle ilgili temel istatistik bilgiler verilmektedir. Ders kapsamında, istatistiksel varsama ve hipotezin test edilmesinde olasılık işlemleri; normal dağılım eğrisi ve fonksiyonları; güvenirlik, geçerlilik; Binom dağılımı; İstatistik anlamlılık testleri; hipotezi test etme; t-testi (tek yönlü ve iki yönlü test) gibi konular ele alınmaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin temel amacı öğrencilere sosyolojik düşünüş ve tahayyül yetisini kazandırmaktır. Giriş niteliğinde olacak bu dersin içeriği öğrencilerin toplumu ve toplumsallığı sosyolojik bakış açısıyla ele almada rehberlik edebilecek kavram ve temalara odaklanmıştır. Öğrencilerin tarihsel, düşünsel ve toplumsal yanıyla, modern toplumu analitik olarak kavramaları, farklı yaklaşımları tartışılabilmeleri ve tüm bunları gündelik hayat ile ilişkilendirebilmeleri amaçlanmaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Sosyolojinin tanımı, sosyolojinin alt dalları, eğitim sosyolojisinin tanımı, kapsamı ve gelişimi, toplumsallaşma süreci, eğitimin toplumsal işlevleri, yabancılaşma ve eğitim, toplumsal hareketlilik ve eğitim, göç, medya, küreselleşme ve bunların eğitim sistemine etkisi, toplumsal bir sistem olarak okul, okul-çevre ilişkisi, okul ve şiddet.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Birinci yarıyılda, sosyal ilişkiden kuruma, kurumdan yapıya giden inşa sürecinde Türkiye?nin toplumsal tarihi, toplumsal yapıyı oluşturan kurumlar temelinde incelenir. İlk iki yılda edinilen teorik bilgi ve sosyolojik düşünme biçimleri, Türkiye gerçekliğinde irdelenir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
İkinci yarıyılda ise, Türkiye?nin toplumsal yapısı konusundaki çeşitli çözümlemeler incelenir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: SOS 301
|
|
Sosyal bilim alanlarında kullanılan niteliksel ve niceliksel araştırma yöntemlerinin temel alındığı bu derste, öğrencilere, sosyoloji araştırma yapmaları için pratik kazandırılması amaçlanır. Yarıyıl boyunca, öğrencilerin bir araştırmanın tasarımından, sonuçlarının sunumuna kadar, her evresinde rol almaları sağlanır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Belirli bir zaman ve mekânda ortaya çıkan toplumsal dinamikler ve süreçlerin tarihsel-toplumsal biçimlenmesi ve insanların örgütlenmelerinde, biçimlenmelerinde işgal ettikleri statülere, konumlara ve rollere yansıyan farklılaşmaları incelenir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Son yıllarda siyasetin yapısı ve pratikleri hızla değişmektedir. Temsili demokrasi krizleri devam etmektedir. Siyaset alanındaki bu değişmeleri sosyolojik bağlamları çerçevesinde anlamak yararlı olacaktır. Bu dersi alan öğrencilerin Batı Avrupa?da sanayi ve demokrasi devrimlerinden sonra siyasal yapıların nasıl değiştiğinden başlayarak günümüzde gerçekleşmekte olan değişmelere kadar önemli tartışmaları öğrenmeleri ve dünyadaki ve bölgemizdeki değişmeleri gözlemlemeleri, anlamaları, araştırmaları ve analiz etmeleri çok önemlidir. Bu ders Türkçe olarak verilecektir; ancak, öğrencilerden bazı İngilizce kaynakları okumaları ve tartışabilmeleri istenebilecektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Günümüz sosyolojisinde öne çıkan kuramsal bakış açıları ve belli başlı kuramların sorunsal çerçevelerini irdelemenin yanı sıra, çağdaş toplumsal yapılanma süreçlerinin sosyolojik açıdan ele alınıp değerlendirilmesi.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders süresince öğrenciler yakın dönem sosyolojisinde öne çıkan tarihsel-kuramsal bakış açıları ile belli başlı kuramların sorunsal çerçevelerini irdelemenin yanı sıra, çağdaş toplumsal yapılar ve süreçleri tarihsel sosyoloji açısından ele alıp değerlendirmeyi öğreneceklerdir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste öğrenciler sosyal hayatı anlamak için sosyolojik kavram ve teorilerle fotoğrafın görsel yöntemlerini bir araya getirme yollarını araştıracak ve uygulayacaklardır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
?Toplumsal cinsiyet? kavramı, cinsiyet olgusunun biyolojik yönünü vurgulayan (biyolojik) ?cinsiyet? kavramından bu olgunun, sosyal ve kültürel olarak inşa edildiğini imlemesiyle ayrılır. Toplumsal cinsiyet çalışmaları yirminci yüzyılın ikinci yarısından itibaren, sosyoloji, sosyal ve kültürel antropoloji, psikoloji, sinema, medya ve iletişim çalışmaları, hukuk, iktisat, tarih ve siyaset bilimi gibi alanlardan çalışmalarla sosyal bilimlerde disiplinlerarası bir çalışma alanı olarak ortaya çıkmıştır. Bu alan, kadınlar, LGBTQ?lar ve erkekler üzerine tartışmalar dolayımıyla, toplumsal cinsiyet kimlikleri, toplumsal cinsiyet rolleri, cinsiyetler arası eşitsizlikleri ve toplumsal cinsiyet temsillerini eleştirel bir biçimde ele almaktadır. Bu derste toplumsal cinsiyet çalışmaları alanındaki başlıca kuram ve yaklaşımlar, alandaki son dönemde yapılan çalışmalar da dikkate alınarak ele alınacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kültürler arası/ötesi iletişimle ilgili temel bazı kavram ve yaklaşımların tartışıldığı bu derste amaç, başka insanlarla ilişkilerimizde, her birimizin ?kültür?ünün ne denli önemli rol oynadığını öğrencilere göstererek, bu konuda onların farkındalık düzeylerini artırmak ve böylece, gündelik ve mesleki hayatlarındaki ilişkilerinde başarılı olmalarına katkıda bulunmaktır. Bu amaçla, ?kültür?, ?kültürlenme?, ?iletişim için bir bağlam olarak kültür?, ?iletişimi etkileyen kültürel farklılıklar ve örüntüler?, ?kültürler içinde kültürler?, çeşitli kültürlerden örneklerle tartışılmaktadır
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Yerel mekânlar ile küresel mekânlar arasında bir nirengi noktası olarak yer alan ve değişen toplumsal, ekonomik, kültürel ve siyasal dinamiklerin ortaya çıkardığı yeni bir mekân olarak Ulus-Devlet incelenir. Ayrıca Ulus-Devlet içinde, vatandaş olma nitelikleri nesnel ölçütlerle tanımlanan bireylerin, ?ben? ve ?ben olmayan?, ?ben? ve ?diğeri/öteki? arasındaki benzerlik ve farklılıklarla tanımlanarak, kendilerini ifade etme ve anlamlandırma tarzlarının yeni bir kimlik kavramında yansıması süreci ele alınır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Yasaların toplumsal temellerinin anlaşılması ve araştırılmasına yönelik yaklaşımlar, kavramlar, ve kuramlar. Yasalar ve merkezi devlet ilişkileri, iktidar ve otorite. Suç ve sapkınlığa yönelik kavram ve kuramlar. Ceza yasası ve toplumsal yapı arasındaki ilişkiler. Polis ve toplum. Mahkemeler, hapishaneler ve diğer yasa, suç ve cezaya ilişkin kurumların sosyolojik incelemesi. Osmanlı ve cumhuriyet dönemlerindeki hukuk, suç ve ceza kurumlarının gelişmesi ve şimdiki durumları.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste dersi alan öğrencilerin ilgi alanları da dikkate alınarak kuramsal metinler ve araştırma monografları/ raporları/ makaleleri okunup tartışılacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Geleneksel köy toplum yapısı, geleneksel toplumdan modern toplum yapısına geçiş, pazar için üretimin ve modern teknolojinin köylere girişi, köy dönüşüm tipolojisi, köy dönüşümlerinin tarihsel ve karşılaştırılmalı ele alınışı, köydeki toplumsal değişmede devlet politikalarının rolü, dünya ekonomisi içinde köy toplumları vb. bu dersin konularını oluşturmaktadır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kentsel toplum ve kurumların tarihsel ve karşılaştırmalı ele alınışı. Avrupa?da ve Asya?da kentlerin evrimleşmesi, feodal-geleneksel, erken modern, endüstriyel ve küresel kentler. Kentleşme ve kentsel büyüme kuramları. Uydu kentleşme, kentsel dönüşüm, güvenlik-kapılı kentsel topluluklar gibi konular incelenmektedir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Dinamik toplumsal süreçlerin etkileyen/etkilenen niteliğinin, sanayileşme, nüfus hareketlilikleri ve kentleşme bağlamında insanların kendilerini ve çevrelerini algılama, anlama ve açıklama pratiklerindeki değişmeler incelenir. Köyden kente ve kentten kente olan İç göçlerin dönemsel ve bölgesel farklılıkları ve bunların nedenleri tartışılır. Uluslar arası göçler, dönemsel-tarihsel ve ülkelerin gelişmişlik düzeyi ile ilişkisel bağlamı içinde ele alınır. Göç, diaspora, kimlik, sığınmacılık, kaçak göç, zorunlu göç gibi güncel konular ele alınıp eleştirel olarak tartışılır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bilginin toplumsal inşası sürecini tarihsel ve kavramsal olarak ele alacak bu derste, bilginin sosyolojik kökenlerini, bilgiyi kullanmanın toplumsal kodlarını, sosyal bir eylem alanı olarak bilgiyi ve bilgi çağının küresel dinamikleri tartışılmaktadır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Türk Dili dersleri, öğrencilerin Türk dilinin özelliklerini ve işleyiş kurallarını örnekleriyle göstermelerini; duygularını, düşüncelerini, tasarladıklarını, izlenimlerini, gözlemlerini, yaşantılarını söz ve yazıyla doğru ve etkili olarak anlatma becerisi ve alışkanlığı kazanmalarını, onların yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözcük hazinelerini geliştirmelerini; okudukları metinleri ya da dinledikleri programları doğru olarak anlayabilme kurallarını öğrenmelerini; kişiler ve kitleler arasındaki iletişimin temeli olan dil becerilerini geliştirmelerini hedeflemektedir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Amaç, öğrencilerin Türkçenin özelliklerini ve işleyiş kurallarını örnekleriyle açıklamaları; Türkçenin yazım ve söyleyiş özelliklerini örnekleriyle göstermeleridir. Öğrencilerin anlama (dinleme/okuma/izleme anlama) ve anlatma (sözlü ve yazılı anlatım) becerilerini geliştirmelerine, Türk ve dünya kültür ve edebiyatlarıyla ilişki kurmalarına olanak sağlar.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
|
|