Konuyla ilgili genel kavramlar, Osmanlı İmparatorluğu?nun yıkılış sebepleri, Milli Mücadele için yapılmış olan hazırlıklar, kongreler, Sevr Antlaşması, savaşlar, TBMM?nin açılması, Mudanya Ateşkes Antlaşması, Lozan Antlaşması ile ilgili konular tartışılmaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Saltanatın kaldırılması ve Cumhuriyetin ilanı, Türk inkılabının stratejisi ve önemi, hukuk, ekonomik, siyasal, eğitim kültür alanında ve sosyal alanda yapılmış olan inkılaplar, çok partili hayata geçme denemeleri, Atatürk dönemi Türk dış politikası, Atatürk ilkeleri.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Eskiçağdaki filozofların görüşlerine odaklanan bu derste özellikle Sokrates, Platon ve Aristoteles?in düşünceleri ele alınacaktır. Bilgi felsefesi, etik ?estetik ve ontoloji alanlarındaki temel tartışmalara ders kapsamında yer verilecektir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste Ortaçağ ve Rönesans dönemi düşünürlerinin görüşleri ele alınarak tartışılacaktır. Ortaçağ ve Rönesans düşüncesi karşılaştırılarak, değişen insan, bilgi, bilim anlayışları değerlendirilecektir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: İNG 131
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Armoni-I dersinin amacı, fonksiyon bilgisi, fonksiyonların birbirleri ile olan bağlantıları ve kadans bilgisi gibi çok sesli müziğin temelini oluşturan öğeleri kavratmaktır. Bu ders, koral yazım kuralları, şifreli bas sistemi içerisinde kök beşli akorların birbirine bağlanışı, tam kadans, yarım kadans gibi temel kadansları ve kök beşli akorlar içerisinde şan armonizasyonu çalışmalarını kapsar. Bu çalışmaları teorik olarak kavratıp davranışa dönüştürmeyi hedefler.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Armoni-II dersi, Armoni-I dersinin devamı olup, öğrenilen koral yazım kuralları içerisinde fonksiyonların birbirleri ile olan bağlantı kurallarını kavratmayı hedefler. Bu ders, şifreli bas sistemi içerisinde kök beşli ve birinci çevrim beşli akorların bağlanışı, plagal kadans, kırık kadans, beşli akorların kök ve birinci çevrimi içerisinde şan armonizasyonu ve armonik analiz çalışmalarını kapsar.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Müzik Teorisi-I dersinin amacı, müzik eğitiminin temelini oluşturan nota okuma, yazma ve işitme için gerekli olan teorik bilgileri vermek ve bunları pratiğe dönüştürecek becerileri kazandırmaktır. Bu ders, anahtar bilgisi, aralık bilgisi, akor bilgisi, tonalite, modalite bilgisi, ritmik okuma-yazma çalışmaları, dört diyez, dört bemol majör ve minör tonlarda melodik okuma-yazma çalışmalarını kapsar.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Müzik Teorisi-II dersi, Müzik Teorisi I dersinin devamı olup, temel müzik teorisi konularını genişletilmiş olarak işler. Bu ders, çeşitli anahtarlarda nota okuma-yazma, farklı tartımsal kalıplarda ritmik okuma-yazma, tüm tonlarda melodik okuma-yazma becerilerini kazandırmayı hedefler.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders başta öğrencilere ?Sanat nedir?? sorusunun cevabını bulmaları için izlemeleri gereken yolu göstermeyi amaçlamaktadır. Sanat ve sanat felsefesi, sanatçı ve sanat eseri kavramları, sanat tarihinin diğer bilim alanlarıyla ilişkisi, sanat tarihinin dönemleri, insanoğlunun ilk sanat denemeleri, Paleolitik, Mezolitik, Neolitik, Kalkolitik ve Tunç çağlarında karşılaşılan sanat eserlerinin incelenmesi; birçok ilkle karşılaşılan Sümer, Akkad, Assur, Babil gibi Mezoptamya uygarlıkları ile Mısır uygarlığının tanıtılması bu dersin konusunu oluşturmaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste öğrencilere, yaşadığımız coğrafyayı biçimlendiren ve bıraktıkları kültürel mirasla bu toprakların geçmişine ışık tutan Hitit, Geç Hitit, Urartu, Frig, Lidya gibi Anadolu uygarlıkları ile dünya sanat tarihinde önemli bir yeri olan Yunan ve Roma uygarlıklarının tanıtılması ve bu uygarlıklara ait sanat eserlerinin detaylı olarak incelenmesi amaçlanmaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Avrupa'nın çok sesli müzik kültürünün temel çerçevesinin çizilmesi, müzik tarihi ile ilişkili diğer disiplinlerin ( dil, kültür, felsefe vb ) açıklanarak dersin mantıksal yapısının kavratılması.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Avrupa' nın çoksesli müzik kültüründe etken dönem. İlk 600 yılda müziği etkileyen faktörlerin anlatılması.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Müzik Teorisi-III dersi, Müzik Teorisi-II dersinin devamı olup, müziksel okuma, yazma ve işitme becerilerini ileri seviyeye taşımayı hedefler. Bu ders, çeşitli anahtarlarda nota okuma, aksak ve karma ölçülerde, karışık tartımlarda ritmik okuma, poliritim çalışmaları, yedili akor bilgisi ve tüm tonlarda melodik okuma-yazma çalışmalarını kapsar.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Müzik Teorisi-IV dersi, Müzik Teorisi-III dersinin devamı olup, müziksel okuma, yazma ve işitme becerilerini ileri seviyeye taşımayı hedefler. Bu ders, tüm anahtarlarda nota okuma, aksak ve karma ölçülerde, karışık tartımlarda ritmik okuma, poliritim çalışmaları, dokuzlu akor bilgisi ve tüm tonlarda melodik okuma-yazma ve çok sesli yazma çalışmalarını kapsar.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrencilerde "kariyer" konusunda bir bilinç oluşturmak; öğrencilerin ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanarak ve farklı sektörleri tanıyarak kişisel bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 1
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 0 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 1
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 0 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 1
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 0 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 1
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 0 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 1
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 0 saat
|
Uygulama: 4 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 0 saat
|
Uygulama: 4 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 4
|
AKTS Kredisi: 7
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 4
|
AKTS Kredisi: 7
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Türk Dili dersleri, öğrencilerin Türk dilinin özelliklerini ve işleyiş kurallarını örnekleriyle göstermelerini; duygularını, düşüncelerini, tasarladıklarını, izlenimlerini, gözlemlerini, yaşantılarını söz ve yazıyla doğru ve etkili olarak anlatma becerisi ve alışkanlığı kazanmalarını, onların yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözcük hazinelerini geliştirmelerini; okudukları metinleri ya da dinledikleri programları doğru olarak anlayabilme kurallarını öğrenmelerini; kişiler ve kitleler arasındaki iletişimin temeli olan dil becerilerini geliştirmelerini hedeflemektedir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Amaç, öğrencilerin Türkçenin özelliklerini ve işleyiş kurallarını örnekleriyle açıklamaları; Türkçenin yazım ve söyleyiş özelliklerini örnekleriyle göstermeleridir. Öğrencilerin anlama (dinleme/okuma/izleme anlama) ve anlatma (sözlü ve yazılı anlatım) becerilerini geliştirmelerine, Türk ve dünya kültür ve edebiyatlarıyla ilişki kurmalarına olanak sağlar.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 4
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 4
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: TRM 101
|
|
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 4
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 4
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 4
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: TRM 102
|
|
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 4
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 4
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 4
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: TRM 301
|
|
Kuram: 0 saat
|
Uygulama: 4 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 0 saat
|
Uygulama: 4 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: TRM 303
|
|
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 4
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 4
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 4
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: TRM 302
|
|
|
|