Çocukların eğitiminde kavramların ve sorgulamanın öğrenilmesi aşamasında, eleştirel düşünme biçiminin kazandırılmasına yardımcı olacak bilgi ve araçları gözden geçirmeyi amaçlayan bu derste, eğitim olgusuna felsefi yaklaşımlar, çocuklara felsefeyi sevdirecek yöntemler ve araçlar, eleştirel düşünmenin arka planı üzerinde durulacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Sosyal Bilimler alanında istatistik için gerekli alt yapıyı oluşturmak ve verilerin istatistik olarak analizini yapma becerisi kazandırmak.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı, oyunun çocukların fiziksel, zihinsel, sosyal ve duygusal gelişimleri ile bağlantısını gelişim kuramları ışığında incelemek ve son yıllarda bu konularda yapılmış araştırmaları gözden geçirmektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı, evlilik, ebeveyn-çocuk ve kardeşler alt sistemlerinden oluşan sosyal bir sistem olan aile içerisinde bu alt sistemlerin her birinin diğerini nasıl etkilediği ve diğerlerinden nasıl etkilendiğini, gelişim kuramları ışığında incelemek ve son yıllarda bu konularda yapılmış araştırmaları gözden geçirmektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste benlik ve kimlikle ilgili temel kavramlar ve kuramsal yaklaşımlar ilgili araştırma sonuçlarına değinilerek aktarılacaktır. Spesifik olarak, benlik kavramı, benlik saygısı, kendini sunma, özgün kişilik, sosyal kimlik teorisi ve kategori farklılaşması kavram ve kuramları üzerinde durulacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders, erken çocukluk döneminde gelişen dil ve iletişim becerilerinin, çocukların fiziksel ve sosyal dünyaya dair oluşturdukları temsillerle etkileşimine odaklanır. Derste, dil gelişimi ve bilişsel gelişimine dair temel kuramsal bilgi kısaca gözden geçirilip, güncel araştırmalar yöntem ve bulgular açısından tartışılacaktır. Dersin amacı, dil ve düşünce ilişkisinin gelişim süresince çift yönlü doğasını anlamak ve çocuğun bilişsel gelişimi ve bilgi ediniminin sosyal etkileşim içinde ele almaktır
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bilimin ve bilimsel araştırmaların niteliğini kavramak, rasyonel düşünme yeteneği kazanmak, bir araştırma projesi hazırlamak için gerekli bilgi ve anlayışı kazanmak.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Araştırma yöntemleri dersinde kazanılmış olan bilimsel araştırma yöntemi bilgilerinin, literatür incelemesinde ve araştırma planı (tez önerisi) hazırlanmasında uygulanması.
Kuram: 0 saat
|
Uygulama: 1 saat
|
Yerel Kredi: 0
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Nörolojik sistemlerden kaynaklanan nörogelişimsel bozuklukların nedenlerini anlamak amaçlanır. Dikkat eksikliği/hiperaktivite bozukluğu (DEHB), otizm spektrum bozukluğu, özel öğrenme güçlükleri, zihinsel engellilik (zeka geriliği), tik bozuklukları gibi nörogelişimsel bozuklukları farklı bağlamlarda ele alınır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı benlik ve benlik değeri ile ilgili güdüler, sosyal biliş, yükleme süreçleri, yakın ilişkiler ve bağlanma, saldırganlık ve yardım etme davranışları ile sosyal kimlik, kalıpyargı ve önyargı gibi sosyal psikolojinin temel bazı konularını kapsamlı bir biçimde ele almaktır. Ayrıca, sosyal psikoloji alanındaki güncel kuramsal yaklaşımları, araştırma paradigmalarını ve güncel araştırma konularını tanıtmak amaçlanmaktadır. Bu dersin sonunda, öğrenci alandaki başlıca kuramsal yaklaşımlar, sosyal psikologların cevaplamaya çalıştığı soru türleri ve alandaki mevcut durum hakkında genel bir bakışa sahip olacaklardır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Sosyal gelişim üzerinde klasik kuramlar (Psikoanalitik Yaklaşım, Sosyal Öğrenme Yaklaşımı) Sosyal gelişime güncel bakış açıları (Modern Evrimsel Yaklaşımlar, Ekolojik Sistem Kuramı)Duygusal Gelişim,Yakın ilişkilerin oluşumu (Bağlanma Kuramı)Yetişkin Bağlanma Benliğin ve Sosyal Benliğin Gelişimi, Cinsel Kimlik ve Cinsiyet Rolleri, Ahlak gelişimi, Başarı, Aile,Sosyal gelişimde aile dışı etkiler: Televizyon, bilgisayar ve okul , Sosyal gelişimde aile dışı etkiler: Arkadaşlık İlişkileri
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Tezli yüksek lisans öğrencilerinin özgün bir akademik tez hazırlamaları ve bu tezi bölüm öğretim elemanlarının huzurunda sunarak savunmaları sağlanacaktır.
Kuram: 0 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 0
|
AKTS Kredisi: 30
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 15
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Psikolojik danışmanlık alanını toplumun ve bireyin değişen gereksinimlerini göz önünde tutarak yeni teknik ve kavramların tartışıldığı bir derstir. Dersin içeriğinde çağdaş kuramlar (psikanalitik, Adleryan, varoluşçu, gestalt, birey merkezli, davranışçı, bilişsel, akılcı duygusal-davranışçı yaklaşım, feminist terapi ve çözüm odaklı kısa süreli danışma kuramları) ve uygulamaları karşılaştırılıp tartışılır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
|
|