Konuyla ilgili genel kavramlar, Osmanlı İmparatorluğu?nun yıkılış sebepleri, Milli Mücadele için yapılmış olan hazırlıklar, kongreler, Sevr Antlaşması, savaşlar, TBMM?nin açılması, Mudanya Ateşkes Antlaşması, Lozan Antlaşması ile ilgili konular tartışılmaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Saltanatın kaldırılması ve Cumhuriyetin ilanı, Türk inkılabının stratejisi ve önemi, hukuk, ekonomik, siyasal, eğitim kültür alanında ve sosyal alanda yapılmış olan inkılaplar, çok partili hayata geçme denemeleri, Atatürk dönemi Türk dış politikası, Atatürk ilkeleri.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders, öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek ve bazı felsefi soru ve konularla tanışmalarını sağlamak amacıyla oluşturulmuştur. Dersin temel iki hedefi, öğrencileri bazı önemli felsefecilerin fikirleri ile tanıştırmak ve özellikle, insan ilişkileri için sonuçları olan etik sorular hakkında farkındalık ve ilgi uyandırmaktır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Dersin amacı, öğrencilere, grafik tasarım sırasında kullanacakları bilgisayar ve programları konusunda ön bilgi vermek ve görsel iletişimdeki temel kavramlar ve metotlar doğrultusunda yaratıcı çalışmalar yapmaktır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste, öğrencilerin bir kampanyanın planlama ve uygulama süreçleri tüm detaylarıyla öğrenerek ve görseller üreterek gerçek bir kampanya için çalışmalar yapması hedeflenmektedir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kişilerarası iletişim dersi, öğrencinin toplumsal etkileşim yollarını öğreneceği; günlük yaşam, beden dili, toplumsal cinsiyet, kimlik, kültür, değer, başarı, aile, söylem, rol gibi temel kavramlar üzerinden yürüyen kuramsal bir yapı sergiler. Öğrencinin kendi varlığı ile sürekli değişen toplumsal durumlar arasında sağlıklı bir köprü kurmasına yardımcı olacak bilgiler sunar. Öğrencinin kişisel isteklerini toplumsal kodlarla uyum içinde ifade edebilmesini sağlamaya yöneliktir. Öğrenciyi ideal insan ilişkileri kurmak konusunda desteklemeyi de amaçlar.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 9
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Halkla İlişkilere Giriş dersi, öğrencilerin halkla ilişkiler bilimi ve uygulamalarıyla ilgili başlangıç bilgilerini edinmelerini sağlamak üzere tasarlanmıştır. Bu dersle öğrenciler, halkla ilişkiler kavramını anlayacak, halkla ilişkiler sürecini kavrayacak, Halkla ilişkiler uygulamalarını algılayıp eleştirebilecek teorik bilgilere sahip olacaktır. Bu derste, halkla ilişkiler kavramı ve ilgili diğer kavramlar, halkla ilişkiler süreci, medya ilişkileri, halkla ilişkiler uygulamaları yer alacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 8
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrencilere iletişim süreci ve pazarlama karması içerisinde yer alan temel reklamcılık fikirlerini vermeyi amaçlamaktadır. Özellikle, reklamların pazarlama iletişimi sürecindeki yeri ile tüketici karar süreci ile ilişkileri de bu ders de işlenecektir. Reklam kavramı, tanımı, tarihsel gelişim süreçleri ve reklamların Pazar ekonomisi içindeki yeri ve önemi ele alınacaktır. Reklamların değişen işlevleri, reklam araştırmaları ve reklam mecralarının kazandığı farklı tanımlar da bu ders kapsamında işlenecektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 8
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Protokol ve İlişki Yönetimi dersi, sosyal yaşam ve iş yaşamında protokolün önemi, kamu veya özel kurumların etkinliklerinde uyulması gereken protokol bilgileri, nezaket kuralları, hitap, tanıştırma gibi davranışları kapsayan sosyal protokol konularını içermektedir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrenciler bu dersle, pazarlama iletişiminin temel unsurlarını ve ilişkili temel kavramları daha geniş bir biçimde düşünecek, pazarlama iletişimi planlamasının ve uygulamalarının nasıl yönetileceğiyle ilgili bilgi birikimine sahip olacak, yaratıcı strateji ve mesaj stratejisi bakımından uygulamaları eleştirebilecek ve pazarlama iletişimi uygulamalarıyla değerlendirebileceklerdir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders marka iletişimi ile ilgili, marka konumlandırma, duygusal pazarlama, mesaj stratejileri, tekrarların analiz edilmesi gibi marka kavramları ve iletişim çalışmalarını açıklamayı amaçlamaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Halkla ilişkiler hem bir stratejik yönetim fonksiyonudur hem de müşterileri için iletişim stratejileri öneren, danışmanlık yapan bir yapıya sahiptir. Bunları yaparken araştırmayı çok yoğun olarak kullanmak durumundadır. Sektördeki artan rekabet ile araştırması olmayan, ölçümlenmesi yapılamayan kampanyaların bir değeri yoktur. Bu ders kapsamında halkla ilişkiler alanında araştırmaların yapılması ve değerlendirilmesi becerilerine sahip olunması amaçlanmaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste öğrenciler; kurumların amaç ve hedeflerine ulaşmasına katkı sağlamak üzere kurumun hedef kitlelerle ilişkilerini düzenleyerek onları bilgilendirmek ve olumlu bir algı yaratmak amaçlı yönetim sürecinin bir fonksiyonu olan kurumsal iletişimi kavramsal temeli ve uygulamaları ile ele alacaklardır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrencilere yönetim ve organizasyon hakkında temel bilgilerin verilmesi ve yönetim kuram ve fonksiyonlarının öğretilmesi.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı beden dilinin iletişimdeki rolünü anlamak ve stratejik bir biçimde nasıl kullanılacağı hakkında bilgi sahibi olmaktır. Birey iletişiminin sözsüz mesajlarını içeren beden dili; jestler, göz ve baş hareketleri, mesafe, temas gibi unsurları içermekte ve sinema, politika gibi alanlarda stratejik bir biçimde kullanılmaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
,Bu derste, dinamik pazarlama ve reklam stratejilerinin oluşturulmasında ve yürütülmesinde web teknolojilerinin kullanımı, dijital dünyanın olanakları ve yaratıcı süreçleri ile web analitik ve arama metotları ele alınacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Reklam Çözümlemeleri dersi, öğrencilerin farklı medya türleri içinde yer alan farklı reklam metinlerini analiz etme yöntemlerine hakim olmasını hedeflemektedir. Birer kültürel metin olma özelliği de taşıyan reklam metinlerinin oluşturduğu mesajların, ürün ve hizmetlerin tüketilmesini sağlamak kadar kültürel değerlerimizi belirlemek gibi bir işlevi de bulunmaktadır. Dolayısıyla reklam metinlerinin yarattığı düzanlamlar kadar, yananlamlar da önem taşımaktadır. Öğrenciler, reklam metinlerinin yananlamlarını göstergebilim üzerinden analiz etmeyi öğrenecektir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders, öğrencinin kendini tanıma, gereğince ifade etme, grup çalışmasına katılma gibi becerileri geliştirmesini hedefleyen, bunu yaparken de toplum, kültür, medya, gündelik yaşam gibi kavramların önemini vurgulayan kuramsal ağırlıklı bir derstir. Dönem başında bu dersi alan tüm öğrencilerin ortak kararıyla bir televizyon dizisi belirlenir ve her öğrenci bu diziyi takip etmek ve iletişim becerileri dersinde işlenen iletişim çatışmaları, rol-statü sorunları, iletişimsizlik gibi izlekler üzerinden bu metni okumayı, yorumlamayı öğrenmek durumundadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders öğrencinin birey-grup ilişkisinin önemini kavramasını, herhangi bir konuda liderlik yapmanın ne anlama geldiğini öğrenmesini ve sorun çözme becerileri geliştirmesini amaçlar. Ayrıca bu dersteki film gösterimleriyle, ünlü liderlerin yaşamlarından ve liderlik konulu filmlerin içeriklerinden hareketle yönetme ve ilişki kurma süreçlerine yönelik dolaylı bilgi edinmek ve bunları yorumlamak öğrencinin sorumluluğunu oluşturmaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Yaşanan teknolojik gelişmeler ekseninde tüketicilerin gündeminde sosyal medya oldukça önemli bir yer işgal etmektedir. Halkla ilişkiler çalışmalarında güdülen, imaj ve itibar yönelimli kampanyaların sosyal medyada ne şekilde yer aldığının, farkındalık yaratma ve ayırt edici olma konusunda yeni medyanın ne şekilde konumlandırıldığının incelenmesine yönelik bir derstir. Örnekler üzerinden değerlendirilecek sosyal medyanın, hedef kitlelere ulaşmada ve onları etkilemede hangi süreçlere işaret ettiği analiz edilecektir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
İletişim alanında dünyada ve ülkemizde gündemi oluşturan akademik metinler irdelenecektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; ? Bir işletme fonksiyonu olarak reklamın yükselişini kavrayabilecekler ? Markaların iletişim sürecinde reklamcılığın önemini açıklayabilecekler ? Ajans ve müşteri arasındaki ilişkiyi kavrayabilecekler ? Reklamda yaratıcılık sürecini anlayabilecekler ? Reklamcılık yönetiminin, kar amacı gütmeyen ve uluslararası kuruluşlar gibi farklı yönlerini tanımlayabileceklerdir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Gönüllülük olgusunu tarihsel temelleri, toplumsal boyutları ve çeşitli uygulama biçimleri bağlamında inceleyerek öğrencilerin toplumsal duyarlıklarını artırmak ve gönüllülük konusunda deneyim edinmelerini sağlamak.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders, öğrencilerin halkla ilişkiler kampanyası gerçekleştirilebilecek teorik bilgi, beceri ve donanıma sahip olması, ?aktif öğrenme? ile uygulama deneyimini kazanmasını hedeflemektedir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Reklamın stratejik olarak planlanmasından üretim sürecine kadar geçirilen aşamaları teorik ve uygulamalı olarak paylaşılacağı derste öğrencilerin reklam kampanyası sürecini deneyimlemeleri hedeflenmektedir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Önemli bir yönetim unsuru olan halkla ilişkilerin kapsamında etkinliklerin stratejik olaraknasıl planlandığı, yürütüldüğü ve ölçümlendiği derste öğrencilerin organizasyonel yetkinliklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste kurum içi halkla ilişkilerin önemli bir unsuru olan insan kaynakları yönetiminin kurum içindeki işlevleri, iç iletişim ve kurumsal iletişim konuları tartışılacaktır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bir ürün veya hizmete ait reklam mesajını, potansiyel tüketicilere iletmenin en iyi yolu nedir sorusuna yanıt bulmak için, bir dizi probleme en iyi cevapları sağlayacak kararları inceler. Potansiyel tüketicinin ne kadarına ulaşılmalı, reklam mesajı iletmek için hangi medya araçları kullanılmalı, belirli bir zaman aralığında hedef kitle bir reklamı kaç kez, hangi zaman diliminde, hangi pazarda görmeli konularının araştırılması sağlanmaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı, öğrencilere ihtiyaç duyacakları yazarlık bilgisini ve becerisini kazandırmak ve bu sayede de halkla ilişkiler ve reklam yönetimi kapsamında mesaj tasarımının nasıl planlanması ve yapılması gerektiğinin uygulamalı bir şekilde öğretilmesidir. Dersin kapsamında; halkla ilişkiler ve reklam yazarlığının önemi ve amaçları irdelenecektir. Halkla ilişkilerde ve reklamda kullanılan yazılı ve görsel materyaller, haber üretim sürecinde halkla ilişkiler uzmanları ile gazeteciler arasındaki ilişkiler, halkla ilişkiler ve reklam yazarlığında etkili mesaj oluşturma ve yazım süreci, halkla ilişkilerde ve reklamcılıkta medyaya yönelik uygulamalar gibi konular yer almaktadır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste öğrenciler, reklam araştırmalarıyla ilgili kuramsal bir altyapı kazanırlar. Reklam araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanırlar, reklam araştırmalarının reklamveren, reklam ajansı ve medya açısından önemini anlarlar.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders, öğrencilerin müşteri ilişkileri yönetimi ile ilgili temel bilgi ve becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Pazarlama iletişimi araçlarının neler olduğu, onların üstün ve zayıf yanları, kullanımlarını ve pazarlama iletişimi etkinliklerinin planlanmasındaki yerlerini öğretir. Pazarlamanın, ürün/hizmet ve müşteri arasındaki ilişkisinin marka, marka konumları, algılanan imajlar ve kurum/marka kimliği açısından değerlendirildiği bir derstir. Öğrenciler bu dersle, iletişim-pazarlama bağlantılarını, pazarlamadaki yeni yaklaşımlarla iletişim etkinliklerinin müşteri/marka ilişkisine etkilerini öğrenebilecektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders itibar yönetiminin kurumsal anlamına odaklanarak iletişimin yönetilmesi ve örgütsel davranış çerçevesinde incelenmesini içermektedir. Bunun yanı sıra kurumun itibarını ne şekilde yönetmesi ve markalaşma sürecinin altı çizilerek, örnek incelemelerle ?itibar? kavramının derinlemesine değerlendirilmesini kapsamaktadır. Örgüt kuramları ve davranışları çerçevesinde itibar kavramı, gelişen ve değişen örgütlerin itibarlarını sürdürmek üzere kullandığı yeni stratejiler, yeni yönetsel yaklaşımlar ve yönetişim kavramı derinlemesine incelenmektedir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders değerlendirme kuramları, ölçme ve değerlendirme, ölçümleme modelleri, ölçümleme araştırma metotları ve ölçümleme uygulamalarına ağırlık vermeyi amaçlamaktadır. Konular, ölçmenin önemi ve eleştirileri ve halkla ilişkiler ölçümlerinin nasıl değerlendirileceğini içermektedir. Bu ders ölçümleme modelleri, halkla ilişkiler aktivitelerinin ölçümlenmesi ile ilgili fikir ve eleştirilerle, ölçümleme araştırma metotları ve ölçümleme uygulamalarını içermektedir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Pazarlama yönetimi çerçevesinde, satış becerilerinin oluşturulması, satış gücünün verimliliğini arttırma stratejilerinin belirlenmesi ve uygulanması konularının incelendiği bir derstir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
,Bu dersin amacı, öğrencilerin güncel konular/haberler ile medyanın işlevleri/sorumluluğu arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olmalarıdır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders öğrencinin birey-grup ilişkisinin önemini kavramasını, herhangi bir konuda liderlik yapmanın ne anlama geldiğini öğrenmesini ve sorun çözme becerileri geliştirmesini amaçlar. Ayrıca bu dersteki film gösterimleriyle, ünlü liderlerin yaşamlarından ve liderlik konulu filmlerin içeriklerinden hareketle yönetme ve ilişki kurma süreçlerine yönelik dolaylı bilgi edinmek ve bunları yorumlamak öğrencinin sorumluluğunu oluşturmaktadır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı, reklâmcılık alanında geçerli olan kavramları ve bu kavramların gündelik yaşam uygulamaları içindeki kullanımlarını, kültürle olan bağlarını; hem kuramsal hem de uygulamaya dönük çalışmalarla öğrenciye sunmaktır. Öğrenci bu dersin sunduğu bilgiler ışığında, reklamda anlam oluşumu sürecini ve tüketici algısını çözümlemeler (afiş, dergi reklamı vb.) üzerinden irdeleyebilecektir. Reklamcılık alanında ihtiyaç duyulan yaratıcı faaliyetleri ve bunların reklam metnine nasıl yansıdığını kavrayabilecektir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Stratejik yönetim işletmeye yön belirleyebilmek için yapılacak çalışmaların planlanması, örgütlenmesi, uygulaması, kontrol edilmesi ve değerlendirilmesi sürecidir. Bir işletme fonksiyonu olan halkla ilişkilerin yönetime katkısının tartışmasız bir gerçek olduğunun anlatılması amaçlanmaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Dersin amacı; öğrencinin farklı görüşleri dinleme, anlama ve tartışma becerilerini geliştirmek ve düşüncelerini ön yargılardan bağımsız olarak ifade edebilmesini sağlamaktır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bitirme Projesi I dersinde öğrenciler, iletişim alanı içinde çeşitli uygulamaların birini tercih edip buna uygun bir çalışma yaparak, bitmiş bir ürün sunmakla yükümlüdürler. Proje I?de ders olarak, Bitirme Projesi dersi kapsamında öğrencinin tercih ettiği iletişim alanına yönelik bir proje dosyası hazırlayarak sunması gerekmektedir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 6 saat
|
Yerel Kredi: 5
|
AKTS Kredisi: 10
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bitirme Projesi II dersinde öğrenciler, Bitirme I projesinde hazırladıkları dosyayı başarıyla uygulanabilir hale getirerek, projelerini tamamlar ve mezun olmaya hak kazanırlar.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 6 saat
|
Yerel Kredi: 5
|
AKTS Kredisi: 8
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Tüketici Davranışları dersi, firmanın pazarlama iletişimi stratejilerinin geliştirilmesinde, bazı süreçlerin nasıl işlediğinin dikkate alınmasını amaçlamaktadır. Tüketici davranışlarının temelinde yatan unsurların irdelenmesiyle birlikte, tüketicinin satın alma davranışında bulunurken neleri dikkate aldığının, nelerden etkilendiğinin(öğrenme, tutum, algılama, değer ve ihtiyaçlar, kültür, yaşantılar ve kişilik vb.) incelenmesi dersin temel amacını oluşturmaktadır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kamu diplomasisi doğrultusunda küreselleşme ve halkla ilişkiler kavramlarının etkileşimi ve kültürel farklılıkların halkla ilişkiler uygulamalarına yansımasının incelenmesi. Halkla ilişkiler sektörünün ülkelerin kültürel, politik ve ekonomik farklılıkları çerçevesinde gelişimine bakılması. Uluslararası şirketlerin halkla ilişkiler alanındaki çalışmalarının incelenmesi.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders öğrencilere iş yaşamında yapmaları gereken sunuş çalışmaları için gereksinme duyacakları sunuş hazırlama ve sunma bilgi ve becerinin kazandırılmasını hedeflemektedir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Halkla ilişkiler ve tanıtım alanında çalışan profesyonellerce ürün hizmet tanıtım, bütünleşik iletişim pazarlaması, sosyal sorumluluk, kurumsal iletişim vb. konularda yapılmış olan kampanyaların incelenmesi ve bu doğrultuda öğrencilerin sektöre hazırlanması amaçlanmaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Hizmet pazarlamasına ilişkin kavram ve stratejiler hizmet sektörünün muazzam bir hızla büyümesine karşılık olarak geliştirilmiştir. Ürün ve hizmet kavramları arasındaki eski ayrım zamanla kaybolmakta olup pek çok ürün hizmet içeren bir yapıya dönüşmektedir. Dolayısıyla; bugün iş hayatına atılmayı planlayan bir kişi yüksek ihtimalle bir hizmet organizasyonunda çalışacaktır. Bu dersin amacı hizmet pazarlaması ve yönetimine ilişkin ana ilkeleri ve kavramları tanıtmak ve işletmelerin ihtiyaç duyduğu kaliteli hizmet anlayışını ve markaları yaratmak için gerekli strateji ve taktikleri değerlendirmektir. Dersin içeriği rekabet avantajı yaratacak hizmet pazarlaması stratejilerini uygulamak için gereken bilgileri içermektedir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste öğrenciler, kriz iletişimi yönetiminin ana ilkelerine göre kriz iletişimi planı yapabileceklerdir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste öğrencinin, sağlık sisteminin ülkemize özgü yapısını ve uygulamalarını anlayarak sağlık iletişimi açısından gerekli bilgilerle donanması hedeflenir. Öğrenci özellikle ilaç sektöründeki en güçlü iletişim kanalı olan sağlık profesyonellerine yönelik iletişim ve kullanılan satış tekniklerini yakından tanıyacak, böylece bu alandaki iş fırsatlarını daha iyi değerlendirebilecektir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrencinin sektörel gelişimini sağlamak amacıyla kuramsal bilgilerini pratiğe uygulaması amaçlanmaktadır.
Kuram: 0 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 0
|
AKTS Kredisi: 8
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Maltepe Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü?nde 1. Sınıf dersi olarak okutulan TEMEL HUKUK dersi kapsamında MUBİS sistemimizde yer alan Syllabus?a ek olarak, bu ders kapsamında, hukuk kavramı, hukuk normları, toplumsal düzen kuralları, hukuk normlarının diğer toplumsal davranış kurallarıyla ilişkisi, hukukun dalları, hukuk kurallarının uygulanması, hukukun kaynakları, yorum metodları, hukukun bölümleri, hukuki olaylar, eylemler ve işlemler ele alınmaktadır. Bu ders ile öğrencilerin hukukun temelini ve hukuk kavramını çeşitli yönleriyle anlamalarının sağlanması ve ileride görecekleri Anayasa Hukuku ve Uluslararası Hukuk derslerine bir zemin oluşturulması hedeflenmektedir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Ekonomi bilimine giriş niteliğinde olan temel kavramları tanımak dersin temel amacıdır. Bu amaç çerçevesinde ekonominin iki temel alt disiplini olan makro ve mikro ekonominin temel teorilerinin kavranması hedeflenmektedir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bilgisayar programlarını yöentimsel ve operasyonel olarak etkin bir şekilde kullanabilmeleri için, temel donanım, işletim sistemi ve ofis uygulamaları ve özellikle excel konusunda öğrencilere bilgi ve pratiklik kazandırmaktır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Genel olarak sosyal bilimler, özel olarak ise iletişim alanına özgü yöntem bilgisini kazandırmak bu dersin amacıdır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste iletişim bilimlerinin temel kavramları eleştirel bir bakışla tartışılır. Modernleşme ve küreselleşme süreçleri sözlü, yazılı ve görsel kültürlerin gelişimi üzerinden sorunsallaştırılır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders, iyi bir iletişimci olmayı hedefleyen öğrencilere kendi dilinin özelliklerini aktarmayı, iyi ve doğru yazma, konuşma, dilin unsurlarını başarılı bir şekilde kullanmayı öğretmeyi amaçlamaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Sanat Tarihi dersinin amacı çağdaş insanın meslek üyesi olmadaki yeri ve önemini kavrayan, entelektüel gelişimindeki vazgeçilmezliğini benimseyen, sanat sevgisini kazanmış, duyarlı ve sorumlu bireyler yetiştirmektir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders iletişim alanındaki savları/kuramları tarihsel bir süreç içerisinde ele alır. Eleştirel ve egemen ana akım yaklaşımları içerisinde, geçmişten günümüze kadar geliştirilen iletişim kuramlarını tartışılarak ve örneklerle aktarılır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
İletişim Etiği dersi, etik alanına ilişkin temel yaklaşımları, ilkeleri ve kuramları, tarihsel süreçleri ve toplumsal bağlamları çerçevesinde tartışmak üzere tasarlanmıştır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrencilere iletişim hukukunun temel kavramlarını tanıtmak, temel hak ve özgürlükler ile iletişim alanı arasındaki bağı kavratmak ve fikri haklarla ilgili bilgi kazandırmaktır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bas?kaları ic?in c?alıs?manın yanı sıra kendini is?ini kurabilecek o?zelliklere, bilgi ve yetkinlikler sahip olması hedeflenen o?g?rencilerin kendilerinde var olan giris?imcilik o?zelliklerini ortaya c?ıkarmaları ve bunları gelis?tirebilmeleri ic?in gerekli donanımı kazanmaları amac?lanmaktadır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders ingilizceye yeni başlayan öğrenciler için düzenlenmiş olup temel dil becerilerini geliştirmeyi hedefler. Farklı öğretim teknikleri ve uygulama çalışmaları aracılığı ile öğrencilerin dinlenme, konuşma, okuma ve yazma becerileri edinmelerine yardımcı olur. Öğrenciler, gerçek yaşamda karşılaşılan durumlar içinde kullanılan diayloglar ve metinler kullanarak temel dilbilgisi kalıpları ve sözcükleri öğrenirler. Bu ders sonunda öğrenciler İngilizce başlangıç seviyesinden orta düzeye ilerlemek üzere hazırlanırlar. İNG 171 dersi İNG 172 dersinin ön koşul dersidir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
İng 171 dersinin devamı niteliğinde düzenlenen bu ders temel dil becerilerini geliştirmeyi hedefler. Gerçek yaşamda kullanılan İngilizce sözcüklerinin öğrenilmesi ve kelime hazinesinin zenginleştirilmesi amaçlanır. Öğrencilerin yabancı dilde okuma becerileri geliştirilir. Aynı şekilde iletişim yeteneklerinin artması sağlanır. ING 171 dersi ING 172 dersinin ön koşul dersidir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: İNG 171
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrencilerde "kariyer" konusunda bir bilinç oluşturmak; öğrencilerin ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanarak ve farklı sektörleri tanıyarak kişisel bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 1
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin genel amacı, gündelik hayattan, tarihten ve günümüz toplumlarından alınmış somut vakalar üzerinden giderek, sosyologların mesleklerini icra ederken ele aldığı meseleler ve kullandığı yöntemlerle ilgili başat örnekleri öğrencilere tanıtmaktır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Türk Dili dersleri, öğrencilerin Türk dilinin özelliklerini ve işleyiş kurallarını örnekleriyle göstermelerini; duygularını, düşüncelerini, tasarladıklarını, izlenimlerini, gözlemlerini, yaşantılarını söz ve yazıyla doğru ve etkili olarak anlatma becerisi ve alışkanlığı kazanmalarını, onların yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözcük hazinelerini geliştirmelerini; okudukları metinleri ya da dinledikleri programları doğru olarak anlayabilme kurallarını öğrenmelerini; kişiler ve kitleler arasındaki iletişimin temeli olan dil becerilerini geliştirmelerini hedeflemektedir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Amaç, öğrencilerin Türkçenin özelliklerini ve işleyiş kurallarını örnekleriyle açıklamaları; Türkçenin yazım ve söyleyiş özelliklerini örnekleriyle göstermeleridir. Öğrencilerin anlama (dinleme/okuma/izleme anlama) ve anlatma (sözlü ve yazılı anlatım) becerilerini geliştirmelerine, Türk ve dünya kültür ve edebiyatlarıyla ilişki kurmalarına olanak sağlar.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Dersin amacı siyasi düşüncelerin neden değiştiğini, yeni beklentileri besleyen sosyal ve ekonomik dinamiklerin neler olduğunu incelemektir. Dersin temel ekseni şudur: Üretim ilişkilerindeki değişimler sonucu oluşan maddi değişimler farklı beklentiler, talepler ve ihtiyaçlar yaratırlar. Bunlar ihtiyaçlara cevap olarak yeni siyasal çözüm arayışlarını ortaya çıkarırlar. Liberalizm, muhafazakârlık, sosyalizm, komünizm, faşizm ve açık toplum çoğulculuğu için oluşan talepler bu maddi değişimlerin yarattığı yeni düşünce ürünlerinin sonuçlarıdır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
|
|