Osmanlı Devleti'nin yıkılışını hazırlayan iç ve dış sebepler, XIX. yüzyılda Osmanlı Devleti'nde yenilik hareketleri, siyasi ve askeri durum, son dönem fikir akımları, I. Dünya Savaşı, Ermeni Meselesi, Anadolu'nun işgali ve tepkiler, Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun'a çıkışı ve Milli Mücadele için yapılan hazırlıklar, TBMM'nin açılması, Sevr Antlaşması, Milli Mücadele savaşları, Mudanya Mütarekesi, Lozan Antlaşması.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Siyasal, sosyal, eğitim, kültür, hukuk alanında yapılan inkılaplar, Atatürk dönemi çok partili hayata geçiş denemeleri ve tepkiler, Cumhuriyet dönemi Türk ekonomi politikası ve kaynaklar, Atatürk dönemi Türk dış politikası ve Türkiye'nin diğer devletlerle olan ilişkileri, Milletler Cemiyetine üyelik, Balkan Antantı, Sadabad Paktı, Montrö Sözleşmesi, Hatay'ın ana vatana katılması gibi önemli dış politik olaylar, Atatürkçü düşünce sistemi ve Atatürk ilkeleri, Atatürk'ten sonra Türkiye, İsmet İnönü'nün Cumhurbaşkanlığı dönemi, Demokrat Partinin iktidar yılları, 1960 ve 1970'li yıllarda Türkiye, 1960 sonrası Türkiye'nin dış politikası.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kütüphane sistemlerini tanıma, kaynaklara ulaşmak amacıyla internette ve elektronik veri tabanlarında tarama yapma, ödev ve rapor yazım kuralları
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
İstenilen bir öğretimin gerçekleştirilebilmesi için öğretim etkinliklerinin planlanması, öğrenci merkezli öğrenme süreçlerinin düzenlenmesinde kullanılan öğrenme yaklaşımları, öğretim stratejileri ile öğretim yöntem ve tekniklerinin uygulanmasına yönelik bilgi ve becerileri geliştirmektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; araştırma süreci (sorunu fark etme, problemi ve örneklemi belirleme, veri toplama ve analizi, sonuçları yorumlama); veri toplama araçlarının genel özellikleri; verilerin analizi ve değerlendirilmesi; makale, tez ve veri tabanlarına erişim; araştırma modelleri ve türleri; bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar; nicel ve nitel araştırma desenleri; nitel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi; nitel araştırmada geçerlik ve güvenlik; makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma; araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama; eğitimde aksiyon (eylem) araştırması.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb.) geliştirilmesi ve çeşitli nitelikteki materyallerin değerlendirilmesi.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
İstatistik ile ilgili temel kavramlar, Verilerin hazırlanması, Betimsel istatistik, Olasılık hesapları, olasılık dağılımları, Parametrik ve nonparametrik hipotez testleri, Korelasyon ve türleri, Basit doğrusal ve çoklu regresyon analizleri, t testleri, varyans analizi ve bu istatistiklerin paket programlarında uygulanması.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Ölçme ile ilgili temel kavramlar; ölçek ve ölçek çeşitleri. Değerlendirmenin eğitim sistemindeki yeri, değerlendirmenin amaçları, öğeleri, değerlendirme türleri, ölçme araçlarının psikometrik özellikleri; güvenirlik ve güvenirlik hesaplanma yöntemleri; geçerlik kanıtları ve türleri, başarı testi geliştirme; test ve madde analizlerinin yapılması, yorumlanması ve not verme.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
-Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve liselerdeki eğitsel, mesleki ve kişisel/sosyal RPD etkinliklerinin incelenmesi, test ve test dışı tekniklerin uygulanması ve yorumlanması; çeşitli konularda grup rehberliği programlarının geliştirilerek uygulanması.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 6 saat
|
Yerel Kredi: 5
|
AKTS Kredisi: 10
|
Ön Koşul: Yok
|
|
-Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve liselerdeki eğitsel, mesleki ve kişisel/sosyal RPD etkinliklerinin incelenmesi, test ve test dışı tekniklerin uygulanması ve yorumlanması; çeşitli konularda grup rehberliği programlarının geliştirilerek uygulanması.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 6 saat
|
Yerel Kredi: 5
|
AKTS Kredisi: 10
|
Ön Koşul: EĞTY 405
|
|
Eğitim kavramının tanımı, sistem kavramı, alt sistemler, eğitim- hukuk ilişkisi ve eğitim yasal dayanakları, Türk Eğitim Sistemi?nin genel amaçları, ilkeleri, örgüt yapısı, merkez ve taşra örgütü, Türk Eğitim Sistemi?nin yönetim sorunları, örgüt ve yönetim kavramı ve kuramları, örgütün boyutları, yönetim süreçleri, okul müdürlerinin görev yetki ve sorumlulukları, okul ve eğitim yöneticilerinin yetiştirilmesi, eğitim ve öğretim ile ilgili hizmetler, okul, aile ve çevre ilişkisi.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Felsefenin temel kavramlarını ve sorun ve sorularını, felsefe disiplinlerini ve aralarındaki bağlantıları inceler.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
İnsan haklarının ne özellikte ilkeler olduğuna ve neleri talep ettiklerine ilişkin genel bilgiler verildikten sonra, eğitim hakkının ihlalleri ? özellikle de dikkat çekmeyen ihlalleri ?örneklendirilecek ve bu hakkın nasıl korunabileceği üzerinde durulacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: İNG 131
|
|
Bu ders; Özel eğitimle ilişkili temel kavramların açıklanması, zihinsel yetersizliği olan çocukların eğitimi, işitme yetersizliği olan çocukların eğitimi, görme yetersizliği olan çocukların eğitimi, dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların eğitimi, öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimi, otizmi olan çocukların eğitimi,üstün zekalı ve yetenekli çocukların eğitimi, çoklu yetersizliği olan çocukların eğitimi, duygu ve davranış bozukluğu olan çocukların eğitimi, fiziksel yetersizliği ve süreğen hastalığı olan olan çocukların eğitimi konularını içermektedir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Psikolojik danışma ve rehberliğe ilişkin temel kavram ve ilkeler, psikolojik danışma ve rehberliğin tarihçesi, alanı ve dalları, kullanılan araştırma ve değerlendirme yöntemleri, psikolojik danışma süreci, psikolojik danışma kuramları, psikolojik danışma ve rehberlikte etik ve yasal konular
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 8
|
Ön Koşul: Yok
|
|
-Konuyla ilgili genel kavramlar, psikanalitik yaklaşım, Alfred Adler ve Bireysel Psikoloji, Carl Gustav Jung ve Analitik Psikoloji, Karen Horney'in kuramı, Erich Fromm'un kuramı, Harry Sullivan'ın kuramı, Erik Erikson ve Psikososyal Gelişim Kuramı, Carl Rogers ve İnsancıl Yaklaşım.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 10
|
Ön Koşul: Yok
|
|
-Öğrenmenin temel kavramları, öğrenme süreci, tepkisel koşullama, edimsel koşullama, bitişiklik kuramı, bağlaşımcılık kuramı, sosyal öğrenme kuramı, işaret-gestalt kuramı, gestalt öğrenme kuramı, bilgiyi işleme kuramı, beyin temelli öğrenme.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
-1 Tanışma ve ders içeriğinin açıklanması. Psikolojik danışma sürecinin tanıtılması. 2 Psikolojik danışma basamaklarının ve becerilerinin incelenmesi. 3 Terapötik koşulların ve temel becerilerin incelenmesi. 4 Psikolojik danışmada ilişki kurma süreci ve temel teknikler 5 Psikolojik danışmada; danışanın gerekçesini değerlendirme 6 Psikolojik danışmada amaç oluşturma süreci 7 Amaç oluşturma sürecinde kullanılan teknik ve yöntemlerin incelenmesi 8 Ara sınav 9 Psikolojik Danışmada Müdahale Seçimi ve Planlama 10 Duygular İle İlgili Müdahaleler 11 Bilişsel Müdahaleler 12 Davranışçı Müdahaleler 13 Sistemik Müdahaleler 14 Son dönemde etkin kullanılan yaklaşımların müdahalelerinin tanıtılması Sonlandırma ve İzleme 15 Final sınavı
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7
|
Ön Koşul: Yok
|
|
-Okul ve okulda yapılan çalışmalara ilişkin bilgi, okullarda rehberlik servisi ve rehber uzmanın çalışma ve uygulamalarına ilişkin bilgi, kaynakalar ve onlardan yararlanma becerileri, Okuldaki mesleki, eğitsel, kişisel/sosyal PDR etkinliklerini gözlemleme, Psikolojik danışmanın bir gününü gözlemleme, bireyi tanıma tekniklerini uygulama, mesleki, kişisel ve eğitsel rehberlik etkinlikleri hazırlama ve uygulama. Okuldaki tüm rehberlik ve psikolojik danışma çalışma ve uygulamaları değerlendirme.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
-Testler, içerikleri ve örnekleri, rapor yazma; test seçme ve uygulama yapma. Bu derste öğrencilere psikolojik danışma ve rehberlikte kullanılan teste dayalı teknikler tanıtılmaktadır. Amaç öğrencilerin psikolojik testlerin içeriklerini, kavramlarını ve uygulamalarını anlamaları, test raporu hazırlama ve yorumlama hakkında bilgi olmalarıdır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 4 saat
|
Yerel Kredi: 4
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
-Bu ders kapsamında, grupla psikolojik danışmaya ilişkin temel kavramlar, psikolojik danışma gruplarının özellikleri ve grup çeşitleri, grupla psikolojik danışmada etik ilkeler, grubun planlanması ve oluşturulması, grubun evreleri, grup liderinin kişisel ve mesleki nitelikleri, grupla psikolojik danışmada kullanılabilecek teknikler, grup üyelerinde zor davranışlar ve bunlarla baş etme anlatılmaktadır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 4
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
-Bu ders kapsamında öğrenciler, temel psikolojik danışma kuramları hakkında bilgi sahibi olarak örnek vakalar üzerinden kuramları değerlendirir. Ders kapsamında, Psikanalitik terapi, Adler Terapisi, Varoluşçu terapi, Birey Merkezli Terapi, Davranışçı Terapi, Gestalt Terapi, Akılcı-Duygusal-Davranışçı Terarpi, Bilişsel Davranışçı Terapi, Gerçeklik Terapisi, Feminist Terapi, Postmodern yaklaşımlar, Aile sistemleri terapisi temel kavramlar, terapötik amaç ve süreçler, danışan/danışman ilişkisi, psikolojik danışma uygulamalarında kullanılan yöntemler karşılaştırmalı olarak örnek vakalar üzerinden incelenecektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
-Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı ile ilgili temel kavram ve ilkeler; kariyer gelişim sürecini etkileyen psikolojik faktörler, kariyer gelişim sürecini etkileyen diğer faktörler, kariyer danışmanlığında psikodinamik ve gelişimsel yaklaşımlar, Türkiye?de Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
-Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığında kullanılan ölçme araçlarını uygulama ve değerlendirme; kariyer gelişim programları hazırlama ve uygulama; bireyle ve grupla kariyer psikolojik danışmanlığı yapma
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 4 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
-Psikopatoloji nedir öğrenmek, ruhsal rahatsızlığı olan biriyle karşılaşınca onun hangi hastalığa sahip olduğunu anlama.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
-Davranış bozuklukları olarak değerlendirilen davranışların belirlenmesi, istenmeyen davranışları açıklayan yaklaşımlar, davranış bozukluklarını ortadan kaldırmak için uygulanabilecek işlevsel davranış analizlerini yapma, istenmeyen davranışları ortadan kaldırmak için planlar yapma. Farklı kuramlara göre davranış bozukluklarının tanımı ve nedenleri, klasik sınıflandırma ve güncel DSM tanı ölçütleri; DSM tanı ölçütlerine göre davranış bozuklukluları ve müdahale yöntemleri
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: PDRY 401
|
|
-Psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki etik ilkeler ve genel uygulama standartları, mesleki etiğe uygun karar verme, danışan hakları ve psikolojik danışmanın sorumlulukları, yasal sorunlar.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
-Süpervizyon altında, temel psikolojik danışma beceri ve tekniklerini kullanarak başından sonuna kadar bireyle psikolojik danışma uygulamalarını gerçekleştirme
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 4
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
-Süpervizyon altında, temel psikolojik danışma beceri ve tekniklerini kullanarak başından sonuna kadar bireyle psikolojik danışma uygulamalarını gerçekleştirme
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 4
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: PDRY 405
|
|
Bu dersin amacı, davranışın temel özellikleri ile nörofizyolojik ve bilişsel süreçler hakkında öğrencilere bilgi vermektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Temel psikolojik kavramların öğretilmesi, psikolojinin farklı alanlarının tanıtılması, bu farklı alanların araştırma yöntemlerinin aktarılması.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders, öğrencilere döllenmeden çocukluk sonuna kadar geçen süreçte insanoğlunda gerçekleşen değişiklikleri aktarmayı amaçlamıştır. Süreç iki başlık altında toplanmıştır. Doğum öncesi ve sonrası (bebeklik, ilk çocukluk, son çocukluk). Sözü edilen evrelerde fiziksel, motor, bilişsel, psikososyal, dil kazanımı, cinsel rol kazanımı, ahlaki yargılama gelişim özellikleri işlenecektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı erinlik ve ergenliği psikolojik ve sosyal boyutlarını açıklamak, bu dönemdeki bilişsel ve psikososyal davranış değişikliklerine dikkat çekmek genç ve aile; genç ve arkadaş grubu ilişkilerini kültürlerarası karşılaştırmayla ortaya koymak, gençlik döneminde sıkça rastlanılan risk davranışları ve şiddet davranışını analiz etmektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: PSİ 213
|
|
Bu ders kapsamında sosyal psikolojinin temel kavramları incelenip, alandaki araştırmalar tanıtılacaktır. Öğrenciye bu alandaki araştırmaların nasıl uygulanacağı ve yorumlanacağı ile ilgili bilgiler verilecektir. Öğrencilerin yaptıkları projeler değerlendirilerek, rapor hazırlanması araştırmanın sunumuna yönelik uygulamaları desteklenecektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik öneriler geliştirme, bunları sistemleştirerek projeler hazırlama, sosyal sorumluluk bilinci çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 4 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Türkçenin tarihi gelişimi ve gramer yapısı. Modern Türk edebiyatının safhaları, Türk modernleşmesi ve kültür-sanat alanında oluşturduğu değişiklikler, Türk edebiyatında roman ve öykü türünün ilk örnekleri, Tanzimat dönemi edebiyatçıları ve eserleri.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste, özellikle sözlü anlatım becerileri ve bunları edinme süreçleri üzerinde durulacaktır. Öğrencilere bu bağlamda, hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma, konferans, tartışma, münazara, açıkoturum, röportaj, televizyon ve radyo konuşmaları gibi sözlü anlatım türleri hakkında kuramsal bilgiler verilecektir. Öğrencilerin bu türlerde çalışmalar yapmasına olanak sağlanacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
|
|