Osmanlı Devleti'nin yıkılışını hazırlayan iç ve dış sebepler, XIX. yüzyılda Osmanlı Devleti'nde yenilik hareketleri, siyasi ve askeri durum, son dönem fikir akımları, I. Dünya Savaşı, Ermeni Meselesi, Anadolu'nun işgali ve tepkiler, Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun'a çıkışı ve Milli Mücadele için yapılan hazırlıklar, TBMM'nin açılması, Sevr Antlaşması, Milli Mücadele savaşları, Mudanya Mütarekesi, Lozan Antlaşması.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Siyasal, sosyal, eğitim, kültür, hukuk alanında yapılan inkılaplar, Atatürk dönemi çok partili hayata geçiş denemeleri ve tepkiler, Cumhuriyet dönemi Türk ekonomi politikası ve kaynaklar, Atatürk dönemi Türk dış politikası ve Türkiye'nin diğer devletlerle olan ilişkileri, Milletler Cemiyetine üyelik, Balkan Antantı, Sadabad Paktı, Montrö Sözleşmesi, Hatay'ın ana vatana katılması gibi önemli dış politik olaylar, Atatürkçü düşünce sistemi ve Atatürk ilkeleri, Atatürk'ten sonra Türkiye, İsmet İnönü'nün Cumhurbaşkanlığı dönemi, Demokrat Partinin iktidar yılları, 1960 ve 1970'li yıllarda Türkiye, 1960 sonrası Türkiye'nin dış politikası.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme; problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; işletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); kelime işlem programları; hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemleri; web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
İstenilen bir öğretimin gerçekleştirilebilmesi için öğretim etkinliklerinin planlanması, öğrenci merkezli öğrenme süreçlerinin düzenlenmesinde kullanılan öğrenme yaklaşımları, öğretim stratejileri ile öğretim yöntem ve tekniklerinin uygulanmasına yönelik bilgi ve becerileri geliştirmektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; araştırma süreci (sorunu fark etme, problemi ve örneklemi belirleme, veri toplama ve analizi, sonuçları yorumlama); veri toplama araçlarının genel özellikleri; verilerin analizi ve değerlendirilmesi; makale, tez ve veri tabanlarına erişim; araştırma modelleri ve türleri; bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar; nicel ve nitel araştırma desenleri; nitel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi; nitel araştırmada geçerlik ve güvenlik; makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma; araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama; eğitimde aksiyon (eylem) araştırması.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Ölçme ile ilgili temel kavramlar; ölçek ve ölçek çeşitleri. Değerlendirmenin eğitim sistemindeki yeri, değerlendirmenin amaçları, öğeleri, değerlendirme türleri, ölçme araçlarının psikometrik özellikleri; güvenirlik ve güvenirlik hesaplanma yöntemleri; geçerlik kanıtları ve türleri, başarı testi geliştirme; test ve madde analizlerinin yapılması, yorumlanması ve not verme.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması, öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler, güncel okuryazarlıklar, araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı, tematik öğretim materyali tasarlama, alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Rehberliğin tanımı, amacı, ilkeleri ve hizmetleri ele alınmaktadır. Test ve test dışı bireyi tanıma teknikleri incelenmektedir. Eğitim kurumlarında uygulanan rehberlik hizmetleri ele alınmaktadır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Eğitim kavramının tanımı, sistem kavramı, alt sistemler, eğitim- hukuk ilişkisi ve eğitim yasal dayanakları, Türk Eğitim Sistemi?nin genel amaçları, ilkeleri, örgüt yapısı, merkez ve taşra örgütü, Türk Eğitim Sistemi?nin yönetim sorunları, örgüt ve yönetim kavramı ve kuramları, örgütün boyutları, yönetim süreçleri, okul müdürlerinin görev yetki ve sorumlulukları, okul ve eğitim yöneticilerinin yetiştirilmesi, eğitim ve öğretim ile ilgili hizmetler, okul, aile ve çevre ilişkisi.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
İnsan haklarının ne özellikte ilkeler olduğuna ve neleri talep ettiklerine ilişkin genel bilgiler verildikten sonra, eğitim hakkının ihlalleri ? özellikle de dikkat çekmeyen ihlalleri ?örneklendirilecek ve bu hakkın nasıl korunabileceği üzerinde durulacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Saylar, karmaşık sayılar ve özellikleri.Fonksiyon , fonksiyon çeşitleri trigonometrik fonksiyon,üstel fonksiyon ve logaritmik fonksiyonlar ,limit ,süreklilik kavramları ve uygulamaları, türev , türevin uygulamaları ve grafik çizimi.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Belirsiz integral ve integral alma yöntemleri. Riemann toplam , belirli integral ve belirli integral uygulamaları.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Doğal sayılar, doğal sayılarla işlemler, kesirler, kesirlerle işlemler, ondalık gösterim, yüzdeler, çarpanlar ve katlar, kümeler, tam sayılar, tam sayılarla işlemler, rasyonel sayılar, rasyonel sayılarla işlemler, oran, oran ve orantı, üslü ifadeler, kareköklü ifadeler, cebirsel ifadeler ve özdeşlikler, eşitsizlikler
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Matematik programında geometri, istatistik ve olasılık, öğrenme alanlarındaki (temel geometrik kavramlar ve çizimler, üçgen ve dörtgenler, üçgenler, uzunluk ve zaman ölçme, alan ölçme, geometrik cisimler, açılar, doğrular ve açılar, çember, çember ve daire, sıvı ölçme, dönüşüm geometrisi, çokgenler, cisimlerin farklı yönlerden görünümleri, eşlik ve benzerlik, veri toplama ve değerlendirme, veri analizi, basit olayların olma olasılığı) konulara ilişkin temel kavramlar ve özellikleri, bu kavramların birbiriyle ilişkisi, matematiksel kavramların tartışılması ve çoklu gösterimlerle birbirlerine dönüştürülmesi ve bu konuların matematik öğretimin amaç, ilke ve ortaokul matematik programıyla ilişkisi.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Sembolik mantık ve kanıt teknikleri; kümeler, kümeler cebiri, küme takımları, küme takımlarının parçalanışları, çarpım kümeleri; bağıntılar, bağıntının tersi, bağıntıların bileşkesi, denklik bağıntıları ve denklik sınıfları, sıralama bağıntıları; kısmi sıralı küme, tam sıralı küme; fonksiyonlar, bire bir ve örten fonksiyonlar, fonksiyonların bileşkesi, fonksiyonların tersi, kombinasyonlar, permütasyonlar, işlemler. gruplar, halkalar, cisimler
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste işlenecek konular şunlardır: İkili işlemler, grup tanımı, alt gruplar, permütasyon grupları, homomorfizma, devirli gruplar, kalan sınıfları, normal alt grupları, bölüm grupları, halka tanımı, alt halkalar ve idealler.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Matrisler, matrislerle işlemler, özel tipteki matrisler; elementer işlemler, eşelon matris, elementer matrisler bir matrisin tersi, bir matrisin rankı; Determinant, determinant fonksiyonunun özellikleri; lineer denklem sistemleri, lineer denklem sistemlerini çözme yöntemleri (Gauss yok etme, Gauss-jordan indirgeme, ters matris ile çözüm)
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Vektör uzayları, Lineer bağımsızlık, Lineer kombinasyonlar, germe, baz ve boyut; lineer dönüşümler, Bir lineer dönüşümün çekirdeği ve görüntüsü; izomorfileri, Öz-değerler ve öz- vektörer; karakteristik polinomlar; köşegenleştirme, İççarğım uzayları, vektörlerin ortagonalliği, ortanormal vektör kümeieri
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası; matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları; matematik öğretiminde temel kavramlar ve beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri; matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Sayı sistemi kurma, doğal sayılar, doğal sayılarda işlemler, değişik tabanlı sayılar, tam sayılar, çarpanlar ve katları, bölünebilme kuralları, EKOK ve EBOB kavramları ve uygulamaları; oran, orantı kavramları ve uygulamaları; reel sayılar, üslü ve köklü çokluklar, kesirler, ondalık gösterimler, yüzdeler; rasyonel ve irrasyonel sayılar; kümeler ve kümelerle ilgili temel kavramlar konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrenci zorluklarını, hatalarını, kavram yanılgılarını ve nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Çok değişkenli fonksiyonlar, limit ,süreklilik, kısmi türev, kısmi türevin geometrik yorumu, yüksek mertebeden türevler, ve zincir kuralı. Diziler ve seriler.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Olasılık,Kümeler kuramı,Örnek uzaylar,örnek noktalar ve olaylar,Örnek noktaları sayma kuralı Permütasyonlar,Kombinasyonlar.Binom teoremi,Bir olayın olasılığı; olasılık aksiyomları,Bazı olasılık kuralları, Geometrik olasılık,Koşullu olasılık,bağımsız olaylar,Bayes teoremi,Rasgele değişkenler;kesikli ve sürekli rasgele değişkenler, iki boyutlu rasgele değişkenler. Beklenen değer, Varyans ve özellikleri. Momentler .Moment üreten fonksiyon, Chebyshev Eşitsizliği. Bazı özel kesikil dağılımlar, kesikli özel dağlılımlar
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste işlenecek konular şunlardır: Diferansiyel denklem kavramı, diferansiyel denklemlerin sınıflandırılması, başlangıçdeğer problemleri, değişkenlerine ayrılabilen diferansiyel denklemler, homojen diferansiyel denklemler, homojen hale dönüştürülebilen diferansiyel denklemler, tam diferansiyel denklemler, integrasyon çarpanı ve tam diferansiyel denklemlere dönüştürülebilen denklemler, birinci mertebeden lineer diferansiyel denklemler, Bernoulli ve Riccati tipi diferansiyel denklemler, değişkenlerden birini içermeyen ikinci mertebeden diferansiyel denklemler, ikinci mertebeden diferansiyel denklemlerin uygulamaları, yüksek mertebeden diferansiyel denklemler ve lineer diferansiyel denklemler ve çözümleri.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Düzlemde ve uzayda kartezyen koordinatlar; düzlemde ve uzayda vektörler; düzlemde doğrular; üç boyutlu uzayda doğru ve düzlemler; doğru ve düzleme göre yansımalar; nokta-doğru; doğru-düzlem ve düzlemlerin birbirleriyle ilişkileri; düzlemde öteleme ve dönme.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Van Hiele düşünme düzeyleri; temel geometrik kavramlar, geometrik yapılar, geometrik cisimler; eşlik ve benzerlik, dönüşüm geometrisi, izdüşüm, örüntü ve süslemeler, fraktalar, Pisagor teoremi; ölçmenin doğası, zaman, uzunluk, alan, hacim ve açı ölçme konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama; öğrenci zorluklarını, hatalarını, kavram yanılgılarını ve nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisini kurma bağlamında alan ve pedagojik alan bilgisini geliştirmektir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Tanımlayıcı ve çıkarımsal istatistiksel terimlere ve sosyal bilimler ve işletmede karar alma amacına yönelik yöntemlere giriş. Konular verilerin gruplanması, merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri, olasılık terimleri, örnekleme, istatistiksel tahmin ve istatistiksel hipotez tahminlerini içerir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Olasılıkla ilgili temel kavramlar, olasılık cesitleri, olasılık simulasyonları ve olasılık dagılımları; veri toplama, verilerin organize edilmesi, gosterimi ve analizi, dagılım kavramı, sıklık dagılımları, merkezi egilim olcüleri ve dagılım olculeri konularının ogretimi (ders icerigini duzenleme-uygun ogretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara iliskin ogrenci bilgisi (kavramlara iliskin ogrenci dusuncesini anlama, yorumlama, ogrencilerin yasadıgı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını ve bunların nedenlerini bilme); bu konuların gunluk hayat ve diger derslerle iliskisi.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Cebirsel düşünme, cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemi; cebir öncesi dönem, aritmetik-cebir ilişkisi; genelleştirilmiş aritmetik ve fonksiyonel düşünme, temel cebir kavramları; cebir öğretiminde farklı gösterimler; değişken, cebirsel ifade, eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler, özdeşlikler ve eşitsizlikler konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.), bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını ve bunların nedenlerini bilme), bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Problem ve problem çözme, problem türleri, problem çözme öğretiminin önemi, problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler, matematiksel problem çözme stratejileri ve problem çözmede çoklu gösterimlerin önemi; farklı problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örnekleri, problem çözmenin değerlendirilmesi; problem kurmanın tanımı, süreci, özellikleri ve önemi, problem kurma sınıflamaları, problem kurma stratejileri, farklı problem kurma çalışmalarının yapılması; ortaokul matematik dersi öğretim programında ve ders kitaplarında problem kurma; problem kurmanın değerlendirilmesi.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme, öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 6 saat
|
Yerel Kredi: 5
|
AKTS Kredisi: 11
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme, öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 6 saat
|
Yerel Kredi: 5
|
AKTS Kredisi: 12
|
Ön Koşul: İMÖY 401
|
|
Modelleme döngüsü (problemi tanımlama, manipülasyon, tahmin ve doğrulama), model geliştirme basamakları; model geliştirme prensipleri, modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması ve öğretmenin rolü; matematiksel modelleme etkinlikleri hazırlama ve öğrencilerin matematiksel düşünme süreçlerinin izlenmesi.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Matematiğin ontolojisi ve epistemolojisi; sayılar, kümeler, fonksiyonlar vb. matematiksel kavramlar ile önerme ve matematiksel ifadelerin anlamları; matematiğin temelleri, yöntemleri ve matematiğin doğasına ilişkin felsefi problemler, matematikte nesnellik ve gerçek dünyaya uygulanabilirlik; Frege, Russel, Hilbert, Brouwer ve Gödel gibi matematik felsefesi öncülerinin çalışmaları; düzlük ve boyut kavramı, matematik felsefesinde temel kuramlar mantıkçılık (Logicism), biçimcilik (Formalism) ve sezgicilik (Intuitionism), yarı-deneyselciler ve Lakatos; matematik felsefesinin matematik eğitimi ile ilişkisi, matematik eğitimi felsefesinde sosyal gruplar.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: İNG 131
|
|
Öğrencilerde "kariyer" konusunda bir bilinç oluşturmak; öğrencilerin ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanarak ve farklı sektörleri tanıyarak kişisel bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 1
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders; Özel eğitimle ilişkili temel kavramların açıklanması, zihinsel yetersizliği olan çocukların eğitimi, işitme yetersizliği olan çocukların eğitimi, görme yetersizliği olan çocukların eğitimi, dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların eğitimi, öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimi, otizmi olan çocukların eğitimi,üstün zekalı ve yetenekli çocukların eğitimi, çoklu yetersizliği olan çocukların eğitimi, duygu ve davranış bozukluğu olan çocukların eğitimi, fiziksel yetersizliği ve süreğen hastalığı olan olan çocukların eğitimi konularını içermektedir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik öneriler geliştirme, bunları sistemleştirerek projeler hazırlama, sosyal sorumluluk bilinci çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 4 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Türkçenin tarihi gelişimi ve gramer yapısı. Modern Türk edebiyatının safhaları, Türk modernleşmesi ve kültür-sanat alanında oluşturduğu değişiklikler, Türk edebiyatında roman ve öykü türünün ilk örnekleri, Tanzimat dönemi edebiyatçıları ve eserleri.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste, özellikle sözlü anlatım becerileri ve bunları edinme süreçleri üzerinde durulacaktır. Öğrencilere bu bağlamda, hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma, konferans, tartışma, münazara, açıkoturum, röportaj, televizyon ve radyo konuşmaları gibi sözlü anlatım türleri hakkında kuramsal bilgiler verilecektir. Öğrencilerin bu türlerde çalışmalar yapmasına olanak sağlanacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
|
|