ATA 153-Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi I
Osmanlı Devleti'nin yıkılışını hazırlayan iç ve dış sebepler, XIX. yüzyılda Osmanlı Devleti'nde yenilik hareketleri, siyasi ve askeri durum, son dönem fikir akımları, I. Dünya Savaşı, Ermeni Meselesi, Anadolu'nun işgali ve tepkiler, Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun'a çıkışı ve Milli Mücadele için yapılan hazırlıklar, TBMM'nin açılması, Sevr Antlaşması, Milli Mücadele savaşları, Mudanya Mütarekesi, Lozan Antlaşması.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

ATA 154-Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi II
Siyasal, sosyal, eğitim, kültür, hukuk alanında yapılan inkılaplar, Atatürk dönemi çok partili hayata geçiş denemeleri ve tepkiler, Cumhuriyet dönemi Türk ekonomi politikası ve kaynaklar, Atatürk dönemi Türk dış politikası ve Türkiye'nin diğer devletlerle olan ilişkileri, Milletler Cemiyetine üyelik, Balkan Antantı, Sadabad Paktı, Montrö Sözleşmesi, Hatay'ın ana vatana katılması gibi önemli dış politik olaylar, Atatürkçü düşünce sistemi ve Atatürk ilkeleri, Atatürk'ten sonra Türkiye, İsmet İnönü'nün Cumhurbaşkanlığı dönemi, Demokrat Partinin iktidar yılları, 1960 ve 1970'li yıllarda Türkiye, 1960 sonrası Türkiye'nin dış politikası.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

BİL 157-Bilişim Teknolojileri
Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme; problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; işletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); kelime işlem programları; hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemleri; web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

EĞTY 101-Eğitim Bilimlerine Giriş
Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

EĞTY 201-Öğretim İlke ve Yöntemleri
İstenilen bir öğretimin gerçekleştirilebilmesi için öğretim etkinliklerinin planlanması, öğrenci merkezli öğrenme süreçlerinin
düzenlenmesinde kullanılan öğrenme yaklaşımları, öğretim stratejileri ile öğretim yöntem ve tekniklerinin uygulanmasına
yönelik bilgi ve becerileri geliştirmektir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

EĞTY 203-Bilimsel Araştırma Yöntemi
Araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; araştırma süreci (sorunu fark etme, problemi ve örneklemi belirleme, veri toplama ve analizi, sonuçları yorumlama); veri toplama araçlarının genel özellikleri; verilerin analizi ve değerlendirilmesi; makale, tez ve veri tabanlarına erişim; araştırma modelleri ve türleri; bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar; nicel ve nitel araştırma desenleri; nitel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi; nitel araştırmada geçerlik ve güvenlik; makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma; araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama; eğitimde aksiyon (eylem) araştırması.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

EĞTY 309-Ölçme ve Değerlendirme
Ölçme ile ilgili temel kavramlar; ölçek ve ölçek çeşitleri. Değerlendirmenin eğitim sistemindeki yeri, değerlendirmenin
amaçları, öğeleri, değerlendirme türleri, ölçme araçlarının psikometrik özellikleri; güvenirlik ve güvenirlik hesaplanma
yöntemleri; geçerlik kanıtları ve türleri, başarı testi geliştirme; test ve madde analizlerinin yapılması, yorumlanması ve not
verme.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

EĞTY 312-Sınıf Yönetimi
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta
disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri,
sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta
zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

EĞTY 314-Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması, öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler, güncel okuryazarlıklar, araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı, tematik öğretim materyali tasarlama, alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

EĞTY 407-Rehberlik
Rehberliğin tanımı, amacı, ilkeleri ve hizmetleri ele alınmaktadır. Test ve test dışı bireyi tanıma teknikleri incelenmektedir.
Eğitim kurumlarında uygulanan rehberlik hizmetleri ele alınmaktadır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

EĞTY 414-Eğitimde Örgüt ve Yönetim
Eğitim kavramının tanımı, sistem kavramı, alt sistemler, eğitim- hukuk ilişkisi ve eğitim yasal dayanakları, Türk Eğitim
Sistemi?nin genel amaçları, ilkeleri, örgüt yapısı, merkez ve taşra örgütü, Türk Eğitim Sistemi?nin yönetim sorunları, örgüt
ve yönetim kavramı ve kuramları, örgütün boyutları, yönetim süreçleri, okul müdürlerinin görev yetki ve sorumlulukları, okul ve
eğitim yöneticilerinin yetiştirilmesi, eğitim ve öğretim ile ilgili hizmetler, okul, aile ve çevre ilişkisi.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

FEL 161-Eğitim Felsefesi
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 6
Ön Koşul: Yok

İHA 300-Eğitim ve İnsan Hakları
İnsan haklarının ne özellikte ilkeler olduğuna ve neleri talep ettiklerine ilişkin genel bilgiler verildikten sonra, eğitim hakkının ihlalleri ? özellikle de dikkat çekmeyen ihlalleri ?örneklendirilecek ve bu hakkın nasıl korunabileceği üzerinde durulacaktır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

İMÖY 101-Analiz I
Saylar, karmaşık sayılar ve özellikleri.Fonksiyon , fonksiyon çeşitleri trigonometrik fonksiyon,üstel fonksiyon ve logaritmik
fonksiyonlar ,limit ,süreklilik kavramları ve uygulamaları, türev , türevin uygulamaları ve grafik çizimi.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 6
Ön Koşul: Yok

İMÖY 102-Analiz II
Belirsiz integral ve integral alma yöntemleri. Riemann toplam , belirli integral ve belirli integral uygulamaları.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 6
Ön Koşul: Yok

İMÖY 103-Matematiğin Temelleri I
Doğal sayılar, doğal sayılarla işlemler, kesirler, kesirlerle işlemler, ondalık gösterim, yüzdeler, çarpanlar ve katlar, kümeler,
tam sayılar, tam sayılarla işlemler, rasyonel sayılar, rasyonel sayılarla işlemler, oran, oran ve orantı, üslü ifadeler, kareköklü
ifadeler, cebirsel ifadeler ve özdeşlikler, eşitsizlikler
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

İMÖY 104-Matematiğin Temelleri II
Matematik programında geometri, istatistik ve olasılık, öğrenme alanlarındaki (temel geometrik kavramlar ve çizimler,
üçgen ve dörtgenler, üçgenler, uzunluk ve zaman ölçme, alan ölçme, geometrik cisimler, açılar, doğrular ve açılar, çember,
çember ve daire, sıvı ölçme, dönüşüm geometrisi, çokgenler, cisimlerin farklı yönlerden görünümleri, eşlik ve benzerlik, veri
toplama ve değerlendirme, veri analizi, basit olayların olma olasılığı) konulara ilişkin temel kavramlar ve özellikleri, bu
kavramların birbiriyle ilişkisi, matematiksel kavramların tartışılması ve çoklu gösterimlerle birbirlerine dönüştürülmesi ve bu
konuların matematik öğretimin amaç, ilke ve ortaokul matematik programıyla ilişkisi.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 6
Ön Koşul: Yok

İMÖY 201-Soyut Matematik
Sembolik mantık ve kanıt teknikleri; kümeler, kümeler cebiri, küme takımları, küme takımlarının parçalanışları, çarpım
kümeleri; bağıntılar, bağıntının tersi, bağıntıların bileşkesi, denklik bağıntıları ve denklik sınıfları, sıralama bağıntıları; kısmi
sıralı küme, tam sıralı küme; fonksiyonlar, bire bir ve örten fonksiyonlar, fonksiyonların bileşkesi, fonksiyonların tersi,
kombinasyonlar, permütasyonlar, işlemler. gruplar, halkalar, cisimler
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

İMÖY 202-Cebir
Bu derste işlenecek konular şunlardır: İkili işlemler, grup tanımı, alt gruplar, permütasyon grupları, homomorfizma, devirli
gruplar, kalan sınıfları, normal alt grupları, bölüm grupları, halka tanımı, alt halkalar ve idealler.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

İMÖY 203-Lineer Cebir I
Matrisler, matrislerle işlemler, özel tipteki matrisler; elementer işlemler, eşelon matris, elementer matrisler bir matrisin tersi,
bir matrisin rankı; Determinant, determinant fonksiyonunun özellikleri; lineer denklem sistemleri, lineer denklem sistemlerini
çözme yöntemleri (Gauss yok etme, Gauss-jordan indirgeme, ters matris ile çözüm)
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

İMÖY 204-Lineer Cebir II
Vektör uzayları, Lineer bağımsızlık, Lineer kombinasyonlar, germe, baz ve boyut; lineer dönüşümler, Bir lineer dönüşümün
çekirdeği ve görüntüsü; izomorfileri, Öz-değerler ve öz- vektörer; karakteristik polinomlar; köşegenleştirme, İççarğım
uzayları, vektörlerin ortagonalliği, ortanormal vektör kümeieri
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

İMÖY 205-Matematik Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları
Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası; matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı;
matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine
yansımaları; matematik öğretiminde temel kavramlar ve beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; matematik
öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri; matematik öğretimine
sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

İMÖY 206-Sayıların Öğretimi
Sayı sistemi kurma, doğal sayılar, doğal sayılarda işlemler, değişik tabanlı sayılar, tam sayılar, çarpanlar ve katları, bölünebilme kuralları, EKOK ve EBOB kavramları ve uygulamaları; oran, orantı kavramları ve uygulamaları; reel sayılar, üslü ve köklü çokluklar, kesirler, ondalık gösterimler, yüzdeler; rasyonel ve irrasyonel sayılar; kümeler ve kümelerle ilgili temel kavramlar konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrenci zorluklarını, hatalarını, kavram yanılgılarını ve nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

İMÖY 207-Analiz III
Çok değişkenli fonksiyonlar, limit ,süreklilik, kısmi türev, kısmi türevin geometrik yorumu, yüksek mertebeden türevler, ve
zincir kuralı. Diziler ve seriler.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

İMÖY 208-Olasılık
Olasılık,Kümeler kuramı,Örnek uzaylar,örnek noktalar ve olaylar,Örnek noktaları sayma kuralı
Permütasyonlar,Kombinasyonlar.Binom teoremi,Bir olayın olasılığı; olasılık aksiyomları,Bazı olasılık kuralları, Geometrik
olasılık,Koşullu olasılık,bağımsız olaylar,Bayes teoremi,Rasgele değişkenler;kesikli ve sürekli rasgele değişkenler, iki
boyutlu rasgele değişkenler. Beklenen değer, Varyans ve özellikleri. Momentler .Moment üreten fonksiyon, Chebyshev
Eşitsizliği. Bazı özel kesikil dağılımlar, kesikli özel dağlılımlar
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

İMÖY 210-Diferansiyel Denklemler
Bu derste işlenecek konular şunlardır: Diferansiyel denklem kavramı, diferansiyel denklemlerin sınıflandırılması, başlangıçdeğer problemleri, değişkenlerine ayrılabilen diferansiyel denklemler, homojen diferansiyel denklemler, homojen hale
dönüştürülebilen diferansiyel denklemler, tam diferansiyel denklemler, integrasyon çarpanı ve tam diferansiyel denklemlere
dönüştürülebilen denklemler, birinci mertebeden lineer diferansiyel denklemler, Bernoulli ve Riccati tipi diferansiyel
denklemler, değişkenlerden birini içermeyen ikinci mertebeden diferansiyel denklemler, ikinci mertebeden diferansiyel
denklemlerin uygulamaları, yüksek mertebeden diferansiyel denklemler ve lineer diferansiyel denklemler ve çözümleri.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

İMÖY 301-Analitik Geometri
Düzlemde ve uzayda kartezyen koordinatlar; düzlemde ve uzayda vektörler; düzlemde doğrular; üç boyutlu uzayda doğru ve düzlemler; doğru ve düzleme göre yansımalar; nokta-doğru; doğru-düzlem ve düzlemlerin birbirleriyle ilişkileri; düzlemde öteleme ve dönme.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

İMÖY 302-Geometri ve Ölçme Eğitimi
Van Hiele düşünme düzeyleri; temel geometrik kavramlar, geometrik yapılar, geometrik cisimler; eşlik ve benzerlik, dönüşüm geometrisi, izdüşüm, örüntü ve süslemeler, fraktalar, Pisagor teoremi; ölçmenin doğası, zaman, uzunluk, alan, hacim ve açı ölçme konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama; öğrenci zorluklarını, hatalarını, kavram yanılgılarını ve nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisini kurma bağlamında alan ve pedagojik alan bilgisini geliştirmektir.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

İMÖY 303-İstatistik
Tanımlayıcı ve çıkarımsal istatistiksel terimlere ve sosyal bilimler ve işletmede karar alma amacına yönelik yöntemlere giriş. Konular verilerin gruplanması, merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri, olasılık terimleri, örnekleme, istatistiksel tahmin ve istatistiksel hipotez tahminlerini içerir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

İMÖY 304-Olasılık ve İstatistik Öğretimi
Olasılıkla ilgili temel kavramlar, olasılık cesitleri, olasılık simulasyonları ve olasılık dagılımları; veri toplama, verilerin organize
edilmesi, gosterimi ve analizi, dagılım kavramı, sıklık dagılımları, merkezi egilim olcüleri ve dagılım olculeri konularının
ogretimi (ders icerigini duzenleme-uygun ogretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara iliskin ogrenci
bilgisi (kavramlara iliskin ogrenci dusuncesini anlama, yorumlama, ogrencilerin yasadıgı zorlukları, hatalarını, kavram
yanılgılarını ve bunların nedenlerini bilme); bu konuların gunluk hayat ve diger derslerle iliskisi.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

İMÖY 305-Cebir Öğretimi
Cebirsel düşünme, cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemi; cebir öncesi dönem, aritmetik-cebir ilişkisi; genelleştirilmiş aritmetik ve fonksiyonel düşünme, temel cebir kavramları; cebir öğretiminde farklı gösterimler; değişken, cebirsel ifade, eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler, özdeşlikler ve eşitsizlikler konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.), bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını ve bunların nedenlerini bilme), bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

İMÖY 306-Matematikte Problem Çözme
Problem ve problem çözme, problem türleri, problem çözme öğretiminin önemi, problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler, matematiksel problem çözme stratejileri ve problem çözmede çoklu gösterimlerin önemi; farklı problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örnekleri, problem çözmenin değerlendirilmesi; problem kurmanın tanımı, süreci, özellikleri ve önemi, problem kurma sınıflamaları, problem kurma stratejileri, farklı problem kurma çalışmalarının yapılması; ortaokul matematik dersi öğretim programında ve ders kitaplarında problem kurma; problem
kurmanın değerlendirilmesi.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

İMÖY 401-Öğretmenlik Uygulaması I
Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme, öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 6 saat
Yerel Kredi: 5
AKTS Kredisi: 11
Ön Koşul: Yok

İMÖY 402-Öğretmenlik Uygulaması II
Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme, öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 6 saat
Yerel Kredi: 5
AKTS Kredisi: 12
Ön Koşul: İMÖY 401

İMÖY 403-Matematik Öğretiminde Modelleme
Modelleme döngüsü (problemi tanımlama, manipülasyon, tahmin ve doğrulama), model geliştirme basamakları; model geliştirme prensipleri, modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması ve öğretmenin rolü; matematiksel modelleme etkinlikleri hazırlama ve öğrencilerin matematiksel düşünme süreçlerinin izlenmesi.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

İMÖY 404-Matematik Tarihi ve Felsefesi
Matematiğin ontolojisi ve epistemolojisi; sayılar, kümeler, fonksiyonlar vb. matematiksel kavramlar ile önerme ve matematiksel ifadelerin anlamları; matematiğin temelleri, yöntemleri ve matematiğin doğasına ilişkin felsefi problemler, matematikte nesnellik ve gerçek dünyaya uygulanabilirlik; Frege, Russel, Hilbert, Brouwer ve Gödel gibi matematik
felsefesi öncülerinin çalışmaları; düzlük ve boyut kavramı, matematik felsefesinde temel kuramlar mantıkçılık (Logicism), biçimcilik (Formalism) ve sezgicilik (Intuitionism), yarı-deneyselciler ve Lakatos; matematik felsefesinin matematik eğitimi ile ilişkisi, matematik eğitimi felsefesinde sosyal gruplar.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

İNG 131-İngilizce I
-
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 2
Ön Koşul: Yok

İNG 132-İngilizce II
-
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 2
Ön Koşul: İNG 131

KPL 100-Kariyer Planlaması
Öğrencilerde "kariyer" konusunda bir bilinç oluşturmak; öğrencilerin ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanarak ve farklı sektörleri tanıyarak kişisel bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktır.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 1
AKTS Kredisi: 2
Ön Koşul: Yok

ÖZÖY 205-Özel Eğitim
Bu ders; Özel eğitimle ilişkili temel kavramların açıklanması, zihinsel yetersizliği olan çocukların eğitimi, işitme yetersizliği
olan çocukların eğitimi, görme yetersizliği olan çocukların eğitimi, dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların eğitimi,
öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimi, otizmi olan çocukların eğitimi,üstün zekalı ve yetenekli çocukların eğitimi, çoklu
yetersizliği olan çocukların eğitimi, duygu ve davranış bozukluğu olan çocukların eğitimi, fiziksel yetersizliği ve süreğen
hastalığı olan olan çocukların eğitimi konularını içermektedir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

PSİ 276-Eğitim Psikolojisi
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

SOS 254-Eğitim Sosyolojisi
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

THUY 302-Topluma Hizmet Uygulamaları
Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik öneriler
geliştirme, bunları sistemleştirerek projeler hazırlama, sosyal sorumluluk bilinci çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü
olarak yer alma.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 4 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

TRD 155-Türk Dili I
Türkçenin tarihi gelişimi ve gramer yapısı. Modern Türk edebiyatının safhaları, Türk modernleşmesi ve kültür-sanat alanında
oluşturduğu değişiklikler, Türk edebiyatında roman ve öykü türünün ilk örnekleri, Tanzimat dönemi edebiyatçıları ve eserleri.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

TRD 156-Türk Dili II
Bu derste, özellikle sözlü anlatım becerileri ve bunları edinme süreçleri üzerinde durulacaktır. Öğrencilere bu bağlamda,
hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma, konferans, tartışma, münazara, açıkoturum, röportaj, televizyon ve radyo konuşmaları gibi
sözlü anlatım türleri hakkında kuramsal bilgiler verilecektir. Öğrencilerin bu türlerde çalışmalar yapmasına olanak
sağlanacaktır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok