ATA 153-Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi I
Osmanlı Devleti'nin yıkılışını hazırlayan iç ve dış sebepler, XIX. yüzyılda Osmanlı Devleti'nde yenilik hareketleri, siyasi ve askeri durum, son dönem fikir akımları, I. Dünya Savaşı, Ermeni Meselesi, Anadolu'nun işgali ve tepkiler, Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun'a çıkışı ve Milli Mücadele için yapılan hazırlıklar, TBMM'nin açılması, Sevr Antlaşması, Milli Mücadele savaşları, Mudanya Mütarekesi, Lozan Antlaşması.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

ATA 154-Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi II
Siyasal, sosyal, eğitim, kültür, hukuk alanında yapılan inkılaplar, Atatürk dönemi çok partili hayata geçiş denemeleri ve tepkiler, Cumhuriyet dönemi Türk ekonomi politikası ve kaynaklar, Atatürk dönemi Türk dış politikası ve Türkiye'nin diğer devletlerle olan ilişkileri, Milletler Cemiyetine üyelik, Balkan Antantı, Sadabad Paktı, Montrö Sözleşmesi, Hatay'ın ana vatana katılması gibi önemli dış politik olaylar, Atatürkçü düşünce sistemi ve Atatürk ilkeleri, Atatürk'ten sonra Türkiye, İsmet İnönü'nün Cumhurbaşkanlığı dönemi, Demokrat Partinin iktidar yılları, 1960 ve 1970'li yıllarda Türkiye, 1960 sonrası Türkiye'nin dış politikası.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

BİL 157-Bilişim Teknolojileri
Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme; problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; işletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); kelime işlem programları; hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemleri; web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

EĞTY 101-Eğitim Bilimlerine Giriş
Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

EĞTY 201-Öğretim İlke ve Yöntemleri
İstenilen bir öğretimin gerçekleştirilebilmesi için öğretim etkinliklerinin planlanması, öğrenci merkezli öğrenme süreçlerinin
düzenlenmesinde kullanılan öğrenme yaklaşımları, öğretim stratejileri ile öğretim yöntem ve tekniklerinin uygulanmasına
yönelik bilgi ve becerileri geliştirmektir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

EĞTY 203-Bilimsel Araştırma Yöntemi
Araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; araştırma süreci (sorunu fark etme, problemi ve örneklemi belirleme, veri toplama ve analizi, sonuçları yorumlama); veri toplama araçlarının genel özellikleri; verilerin analizi ve değerlendirilmesi; makale, tez ve veri tabanlarına erişim; araştırma modelleri ve türleri; bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar; nicel ve nitel araştırma desenleri; nitel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi; nitel araştırmada geçerlik ve güvenlik; makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma; araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama; eğitimde aksiyon (eylem) araştırması.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

EĞTY 205-Öğretim Teknolojileri
Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim
materyallerinin (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb.) geliştirilmesi ve çeşitli
nitelikteki materyallerin değerlendirilmesi.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

EĞTY 305-Kurumlarda Gözlem
Ders boyunca yapılacak aktiviteler şunlardır: Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir
dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını,
derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin
dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün
görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo
hazırlama.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 4 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

EĞTY 307-İstatistik
İstatistik ile ilgili temel kavramlar, Verilerin hazırlanması, Betimsel istatistik, Olasılık hesapları, olasılık dağılımları,
Parametrik ve nonparametrik hipotez testleri, Korelasyon ve türleri, Basit doğrusal ve çoklu regresyon analizleri, t testleri,
varyans analizi ve bu istatistiklerin paket programlarında uygulanması.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

EĞTY 309-Ölçme ve Değerlendirme
Ölçme ile ilgili temel kavramlar; ölçek ve ölçek çeşitleri. Değerlendirmenin eğitim sistemindeki yeri, değerlendirmenin
amaçları, öğeleri, değerlendirme türleri, ölçme araçlarının psikometrik özellikleri; güvenirlik ve güvenirlik hesaplanma
yöntemleri; geçerlik kanıtları ve türleri, başarı testi geliştirme; test ve madde analizlerinin yapılması, yorumlanması ve not
verme.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

EĞTY 312-Sınıf Yönetimi
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta
disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri,
sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta
zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

EĞTY 407-Rehberlik
Rehberliğin tanımı, amacı, ilkeleri ve hizmetleri ele alınmaktadır. Test ve test dışı bireyi tanıma teknikleri incelenmektedir.
Eğitim kurumlarında uygulanan rehberlik hizmetleri ele alınmaktadır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

EĞTY 409-Öğretmenlik Uygulaması I
Kuram: 2 saat
Uygulama: 6 saat
Yerel Kredi: 5
AKTS Kredisi: 10
Ön Koşul: OÖEY 301

EĞTY 410-Öğretmenlik Uygulaması II
Kuram: 2 saat
Uygulama: 6 saat
Yerel Kredi: 5
AKTS Kredisi: 10
Ön Koşul: EĞTY 409

EĞTY 414-Eğitimde Örgüt ve Yönetim
Eğitim kavramının tanımı, sistem kavramı, alt sistemler, eğitim- hukuk ilişkisi ve eğitim yasal dayanakları, Türk Eğitim
Sistemi?nin genel amaçları, ilkeleri, örgüt yapısı, merkez ve taşra örgütü, Türk Eğitim Sistemi?nin yönetim sorunları, örgüt
ve yönetim kavramı ve kuramları, örgütün boyutları, yönetim süreçleri, okul müdürlerinin görev yetki ve sorumlulukları, okul ve
eğitim yöneticilerinin yetiştirilmesi, eğitim ve öğretim ile ilgili hizmetler, okul, aile ve çevre ilişkisi.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

İHA 300-Eğitim ve İnsan Hakları
İnsan haklarının ne özellikte ilkeler olduğuna ve neleri talep ettiklerine ilişkin genel bilgiler verildikten sonra, eğitim hakkının ihlalleri ? özellikle de dikkat çekmeyen ihlalleri ?örneklendirilecek ve bu hakkın nasıl korunabileceği üzerinde durulacaktır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

İNG 131-İngilizce I
-
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 2
Ön Koşul: Yok

İNG 132-İngilizce II
-
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 2
Ön Koşul: İNG 131

KPL 100-Kariyer Planlaması
Öğrencilerde "kariyer" konusunda bir bilinç oluşturmak; öğrencilerin ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanarak ve farklı sektörleri tanıyarak kişisel bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktır.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 1
AKTS Kredisi: 2
Ön Koşul: Yok

OÖEY 101-Erken Çocukluk Eğitimine Giriş
Erken çocukluğun tanımı ve ilkeleri; erken çocukluk eğitiminde temel olan görüşler ve tarihsel gelişimi; Türkiye?de ve dünyada erken çocukluk eğitimi; çocuğun gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri; okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.), fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri; erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemi.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

OÖEY 102-Anne-Çocuk Sağlığı ve Beslenme
Ülkemizde ve dünyada çocuk sağlığının durumu, hamileliğin oluşumu, anne karnında çocuk gelişimi, hamilelikte geçirilebilecek hastalık ve kazaların çocuğun gelişimine etkileri, 0-6 yaş çocuklarının fiziksel gelişimi (diş, boy, kilo) ve takibi, 0-6 yaş çocuklarında görülen çocuk hastalıkları (ishal ve solunum yolu enfeksiyonları, bağışıklama ve döküntülü hastalıklar, paraziter enfeksiyonlar vb.) ve korunma yöntemleri, aşılar, kadının yaşam dönemlerine göre sağlık sorunları, aile planlaması, kırık-çıkık, yanma, yaralanma, böcek sokması, zehirlenme, yabancı cisim yutma vb. durumlarda öğretmenin yapması gereken ilkyardım. Beslenmenin tanımı, önemi, besin öğeleri, besinler, besinlerin besin değerleri yönünden zenginleştirilmesi, hamile ve süt veren kadının beslenmesi, kötü beslenmenin zararları, çocuklarda beslenme sorunları, 0-6 yaş çocuğu için uygun besinler, okul öncesi dönemi için mönü oluşturma, besinlerin hazırlanmasında sağlık ve temizlik kuralları.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

OÖEY 103-İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi
İnsan vücudu ve işleyişi hakkında temel bilgiler, merkezi ve periferik sinir sistemi, hareket sistemi, duyu organları, dolaşım sistemi, sindirim sistemi, solunum sistemi, boşaltım sistemi, endokrin sistem, üreme sistemi, bu sistemlerin geliştirilmesinin 0-6 yaş dönemindeki önemi.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

OÖEY 201-Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I
0-8 yaştabilişsel gelişim, bilişsel gelişim kavramları ve kuramları (Piaget, Vygotsky), dil gelişimi ile ilgili kavramlar, dili oluşturan sistemler, dilin nörolojik ve fizyolojik temelleri, 0-8 yaş çocuklarının dil gelişimi, dil gelişimini etkileyen olumlu ve olumsuz etkenler, dilin işlevi ve dil ile düşünce arasındaki ilişki, iki dillilik.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 6
Ön Koşul: Yok

OÖEY 202-Erken Çocukluk Döneminde Gelişim II
0-8 yaş arası sosyal gelişim, duygusal gelişim, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi, cinsel gelişim ile ilgili kavramlar, özellikler ve kuramlar.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 6
Ön Koşul: OÖEY 201

OÖEY 203-Çocukluk Döneminde Oyun Gelişimi
Erken çocukluk döneminde oyunun eğitsel ve gelişimsel değerleri; oyunu, çocuğu tanıma ve değerlendirmede ve etkili bir öğretim yöntemi olarak kullanma; oyunun tanımı, önemi, gelişimi, toplumsal rolü, oyun kuramları, oyunu etkileyen faktörler, oyunu destekleme, oyun etkinlikleri planlama ve uygulama
Kuram: 2 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

OÖEY 204-Çocuk Edebiyatı
Dünyada ve Türkiye?de çocuk edebiyatının gelişimi. Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarını işlevi. Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin (tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi. Niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması. Öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar. Çocuklara seslenen çeşitli yazınsal türlerin(destan, masal, şiir, öykü, roman, v.b.) ve dilsel gereçlerin(sayışmaca, tekerleme, bilmece v.b.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

OÖEY 205-Okul Öncesinde Fen Eğitimi
Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin tanımı ve önemi; fen eğitiminde ilke ve standartlar; bilimsel süreç becerileri; bilimin doğası, fen eğitimi kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; fen eğitiminde öğrenme merkezleri düzenlenmesi; erken çocukluk eğitiminde kullanılan fen programları; temel fen eğitimi kavramlarının kazanılması; fen etkinlikleri planlama ve uygulama.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

OÖEY 206-Okul Öncesinde Matematik Eğitimi
Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi, matematik eğitiminde ilke ve standartlar; matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; matematik eğitimi ve oyun; matematik programları; temel matematiksel kavramlarının kazanılması, problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma, sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları, semboller, işlemler, geometri, mekanda konum, ölçme, veri analiz-grafik/olasılık; matematik etkinlikleri planlama ve uygulama.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

OÖEY 207-Okul Öncesinde Müzik Eğitimi
Okul öncesi eğitimde müziğin önemi, müzik ve eğitim ilişkisi; 0-8 yaş çocuğunun müzik gelişimi ve müzikal becerileri; okul öncesi eğitim programındaki hedeflere ulaşmada müziğin kullanımı ve buna uygun repertuar oluşturma; çocuk şarkılarının tanıtımı ve analizi, çocuk şarkılarının seçiminde dikkat edilecek ölçütler; okul öncesi çocuklarına şarkı öğretme teknikleri; okul öncesi eğitim kurumlarında müzik eğitimi ile ilgili eğitim ortamı ve donanımın oluşturulması; müzik etkinlikleriyle bütünleştirilmiş sarmal eğitim modeli.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

OÖEY 208-Okul Öncesinde Drama
Drama teriminin tanımı ve anlamı; psiko-drama, yaratıcı drama, eğitici drama sosyo-drama vb. kavramlar; drama-oyun ilişkisi; eğitimde drama uygulamalarının tarihçesi; eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları; drama ortamı ve öğretmen nitelikleri; dramanın değerlendirilmesi; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri, örnekler geliştirilmesi ve uygulanması.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

OÖEY 210-Okul Öncesinde Hareket gelişimi ve Oyun Öğretimi
Çocukta motor gelişimi ve özellikleri; hareket becerilerinin ve fiziksel yeteneklerin gelişimi; oyun ve hareket arasındaki ilişki; yaşlara göre hareket gelişimi, hareket gelişimine yönelik eğitim ortamlarının planlanması; okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

OÖEY 301-Okul Öncesi Eğitim Programı
-Eğitim programının önemi, ilkeleri ve ögeleri; Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim
süreci; Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, kazanımlar, göstergeler, ortam
özellikleri, etkinlikler, programda kullanılacak formlar, planlama (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı),
uygulama ve değerlendirme; okul öncesi eğitim programı ile ilgili sınıf içi uygulamalı çalışmalar.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

OÖEY 302-Özel Öğretim Yöntemleri
-
Kuram: 2 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 6
Ön Koşul: OÖEY 301

OÖEY 303-0-3 Yaş Çocukların Eğitimi
-
Kuram: 2 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

OÖEY 306-Çocuk Ruh Sağlığı
-Ruh sağlığı kavramı, ruh sağlığında etkili faktörler, gelişim ve ruh sağlığı ilişkisi, bebeklerde ve çocuklarda sık karşılaşılan
duygu ve davranış problemleri tartışılmaktadır
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

OÖEY 401-İlkokula Hazırlık ve İlkokul Programları
-
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

OÖEY 402-Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme
-
Kuram: 2 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

OÖEY 403-Okul Öncesinde Kaynaştırma
-Kaynaştırma-normalleştirme-bütünleştirme, destek hizmet kavramları, kaynaştırmanın tarihsel gelişimi, kaynaştırmanın yasal dayanakları, kaynaştırma ekibinin sorumlulukları, sosyal kabul, farklı yetersizliğe sahip kaynaştırma öğrencilerine yönelik destek özel eğitim hizmetleri, öğretim ve değerlendirme süreçlerini uyarlama
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

OÖEY 404-Aile Eğitimi ve Katılımı
-
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

ÖZÖY 205-Özel Eğitim
Bu ders; Özel eğitimle ilişkili temel kavramların açıklanması, zihinsel yetersizliği olan çocukların eğitimi, işitme yetersizliği
olan çocukların eğitimi, görme yetersizliği olan çocukların eğitimi, dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların eğitimi,
öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimi, otizmi olan çocukların eğitimi,üstün zekalı ve yetenekli çocukların eğitimi, çoklu
yetersizliği olan çocukların eğitimi, duygu ve davranış bozukluğu olan çocukların eğitimi, fiziksel yetersizliği ve süreğen
hastalığı olan olan çocukların eğitimi konularını içermektedir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

PSİ 161-Psikolojiye Giriş
Temel psikolojik kavramların öğretilmesi, psikolojinin farklı alanlarının tanıtılması, bu farklı alanların araştırma yöntemlerinin aktarılması.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

PSİ 276-Eğitim Psikolojisi
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

THUY 302-Topluma Hizmet Uygulamaları
Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik öneriler
geliştirme, bunları sistemleştirerek projeler hazırlama, sosyal sorumluluk bilinci çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü
olarak yer alma.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 4 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

TRD 155-Türk Dili I
Türkçenin tarihi gelişimi ve gramer yapısı. Modern Türk edebiyatının safhaları, Türk modernleşmesi ve kültür-sanat alanında
oluşturduğu değişiklikler, Türk edebiyatında roman ve öykü türünün ilk örnekleri, Tanzimat dönemi edebiyatçıları ve eserleri.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

TRD 156-Türk Dili II
Bu derste, özellikle sözlü anlatım becerileri ve bunları edinme süreçleri üzerinde durulacaktır. Öğrencilere bu bağlamda,
hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma, konferans, tartışma, münazara, açıkoturum, röportaj, televizyon ve radyo konuşmaları gibi
sözlü anlatım türleri hakkında kuramsal bilgiler verilecektir. Öğrencilerin bu türlerde çalışmalar yapmasına olanak
sağlanacaktır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok