Bu dersin amacı, temel anatomi bilgileri, terminoloji, kemik, eklem, kas, hakkında genel bilgilerin kavranması ve Lokomotor sistemi oluşturan organların ve bu organlar arasındaki yapısal ve komşuluk ilişkilerinin açıklanmasıdır.
Dersin içeriğinde, kemiklerin gelişmesi, yapısı ve fonksiyonları hakkında genel bilgiler, eklemlerin sınıflandırılması, eklemlerde yapılan hareket çeşitleri, üst ve alt eksrtemite eklemleri, kas dokusunun fonksiyonel özellikleri ve önemli kasların yerleri, dolaşım, solunum, sindirim, endokrin, ürogenital ve sinir sistemleri ile duyu organları hakkında genel bilgilerin kavranması ve sistemleri oluşturan organların ve bu organlar arasındaki yapısal ve komşuluk ilişkileri incelenir.
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 4
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Konuyla ilgili genel kavramlar, Osmanlı İmparatorluğu?nun yıkılış sebepleri, Milli Mücadele için yapılmış olan hazırlıklar, kongreler, Sevr Antlaşması, savaşlar, TBMM?nin açılması, Mudanya Ateşkes Antlaşması, Lozan Antlaşması ile ilgili konular tartışılmaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Saltanatın kaldırılması ve Cumhuriyetin ilanı, Türk inkılabının stratejisi ve önemi, hukuk, ekonomik, siyasal, eğitim kültür alanında ve sosyal alanda yapılmış olan inkılaplar, çok partili hayata geçme denemeleri, Atatürk dönemi Türk dış politikası, Atatürk ilkeleri.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste öğrenci, beslenme kavramı, yeterli ve dengeli beslenmenin önemi, besin öğeleri, özel durumlar ve hastalıklarda beslenme özelliklerini öğrenir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı, öğrenciye, biyokimyanın önemi, hemşirelikte yeri ve kullanım alanları hakkında genel bilgilerin verilmesi ve temel biyokimyasal kavramların öğretilmesidir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrencilerin tıbbi farmakolojinin temel kavram ve amaçlarını, ilaçların kullanım ilkeleri, etkileri, yan etkileri, endikasyonları, kontraendikasyonlarını öğrenmeleridir. Kliniklerde karşılaşılan hastalıkların tedavi ilkeleri hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmalarıdır. Farmakoloji bilimine giriş, ilaçların vücütta emilim, dağılım, metabolizasyon ve eliminasyonu (farmakokinetik), İlaçların etki mekanizmaları (farmakodinamik), terapötik etki, ilaç etkileşimleri, toksikoloji, farmakogenetik, vitaminler
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı insan vücudundaki hücre, doku, organ ve sistemlerin normal işleyiş mekanizmaları ve bunların kontrol yöntemleri hakkında bilgi kazandırmaktır. Dersin içeriğinde, hemşirelik uygulamaları açısından insan fizyolojisi ile ilgili genel ve özel bilgiler sunulmakta, hücre, uyarılabilen dokularda aksiyon potansiyelleri, sinir ve hareket sistemi, özel duyular, hormonlar, kan, dolaşım, solunum, boşaltım, sindirim ve üreme sistemleri tartışılmaktadır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı, öğrenciye hemşirelik felsefesini, temel kavramlarını, etik ilke ve değerlerini, etkili iletişim ilke ve yöntemlerini kavratmak ve hemşirelik mesleğine yönelik olumlu duygular oluşturmaktır. Dersin içeriğinde, hemşireliğin temel kavramları ve felsefesi, hemşireliğin meslekleşme süreci, dünyada ve ülkemizde tarihsel gelişimi, rol ve sorumlulukları, ülkemizde hemşirelik eğitimi, çalışma alanları, değerleri ve etik kodu, yasaları, etkili iletişim ilke ve yöntemleri, toplumun hemşirelik algı ve düşüncesi, hemşirelikte problem çözme yaklaşımı konuları yer alır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin içeriğinde, hemşirelik bakım süreci, hasta kabulü, medikal ve cerrahi asepsi, kişisel hijyen uygulamaları, yaşam bulguları, vücut mekaniği, oral ve parenteral ilaç uygulamaları, yara bakımı, pre-op ve post-op bakım, sıcak-soğuk uygulamalar, solunum sistemi uygulamaları, sindirim sistemi uygulamaları, uyku ve dinlenme, terminal dönem hasta bakımını kapsar.
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 12 saat
|
Yerel Kredi: 10
|
AKTS Kredisi: 14
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Tamamlayıcı terapiler bireylerin sağlığını kazanmak için modern tıbbın paralelinde uygulanan yöntemlerin tümüne verilen isimdir. Tamamlayıcı ve destekleyici bakım uygulamaları bireyi güçlendirmeyi optimal sağlık ve iyi oluşlarını arttırmayı, yaşam tarzında değişiklikleri de içeren holistik bir çerçevede değerlendirmeyi amaçlar Bu ders öğrencilere tamamlayıcı ve destekleyi bakım uygulamaları alanında kabul edilen görsel imgeleme, gevşeme teknikleri, refleksoloji, enerji terapileri, aromaterapi, akupunktur ve akupres, beden-zihin çalışmaları, homeopati, fitoterapi gibi uygulamalara yönelik bilgilerini geliştirmeyi ve bu bilgileri uygulamaya aktarma konusunda farkındalık kazandırmayı amaçlamaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı, kadın sağlığını birey, aile, toplum ve üreme sağlığı kapsamı içinde aile merkezli bakım yaklaşımla ele alarak temel sağlık hizmetleri felsefesi doğrultusunda kadın sağlığının değerlendirilmesi, geliştirilmesi, korunması ve sürdürülmesi konularında bilgi, beceri ve problem çözme yeteneği kazandırmaktır. Dersin içeriği, kadın sağlığını birey, aile, toplum ve üreme sağlığı kapsamı içinde ele alarak bilgi, beceri ve problem çözme yeteneği kazandırır ve temel sağlık hizmetleri felsefesi doğrultusunda aileyi bütüncü bir yaklaşımla ele alarak sağlığın geliştirilmesi, korunması ve sürdürülmesi konularında bilgi ve beceri kazandırır.
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 8 saat
|
Yerel Kredi: 8
|
AKTS Kredisi: 10
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste çocuk hemşireliğinin bütüncü, aile merkezli, atravmatik bakım felsefesi, dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığının durumu, çocuk hakları, çocuk sağlığını geliştirici, koruyucu, tedavi ve rehabilite edici hemşirelik bakımı uygulamaları, büyüme gelişme özellikleri ve gelişimi destekleyici bakım aktiviteleri, fonksiyonel sağlık örüntülerine göre çocuk ve aile sağlığının değerlendirilmesi, problemlerinin tanılanması, girişimlerinin planlanıp uygulanması, değişik akut ve kronik hastalığa sahip çocuk ve ailelerinin hemşirelik bakımı gibi konular yer alır.
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 8 saat
|
Yerel Kredi: 8
|
AKTS Kredisi: 10
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Çocuğu bütüncü yaklaşımla ele alarak yaş dönemlerine göre sağlığını değerlendirebilmeyi ve gerektiği durumlardaki uygun hemşirelik yaklaşımlarını içerir
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Sağlık bilimlerinde kanıta dayalı bilimsel bilgi birikiminin önemini kavrama ve hemşirelik uygulamasında kanıt temelli yaklaşım üzerinde durulur.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kadın sağlığını koruma, erken tanı ve tedaviye yönelik değerlendirme, eğitim ve danışmalık verebilme konuları ele alınır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Dersin amacı, bireyin hastalığı nedeniyle ortaya çıkan semptomlarını belirlemeyi, iyileştirmeyi ve yaşam kalitesini artırmayı sağlayan planı geliştirebilmeyi öğretmektir
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrenci, insanın büyüme gelişme dönemlerini ve bu dönemlerin temel özelliklerini, gelişim kuramcıları ve kuramlarını, büyüme ölçütlerini ve büyüme gelişmeyi destekleyici hemşirelik yaklaşımlarını öğrenir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste kronik hastalıklarda yaşam kalitesini artırıcı ve böylece bireyin hastalığı ile birlikte yaşamdan doyum almasını sağlayıcı hemşirelik uygulamaları öğretilir
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı, psikodrama kavramı, kuramsal temelleri, işlevi ve kullanım alanları, aşama ve türlerine ilişkin bilgi sağlamaktır. Yaşantı yoluyla öğrenmeye temellenen derste öğrencilerin kendilik değeri, özben, rol ve sosyal atom gibi psikodramaya özel kavramları fark edebilmeleri hedeflenmektedir. Uygulama esnasında empati, etkin iletişim sağlama, benlik bilinci ve mesleki kimlik kavramlarını yaşantı yoluyla fark edebilme de diğer bir amaçtır. Dersin içeriği, psikodrama kavramı, unsurları, aşamaları ve uygulanma yöntemleri hakkında teorik bilgi kazandırma ve buna ilişkin uygulamaları içermektedir. Uygulamalarda kendini tanıma, kimlik gelişimi, mesleki kimlik, içgörü kazanma, empati ve iletişim teknikleri ve katarzis sağlamaya ilişkin dramatizasyon çalışmaları gerçekleştirilmektedir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste; öğrencilerin hemşirelik mesleğinde kullanacakları temel kişilerarası ilişkiler ve iletişim becerilerine ilişkin bilgi verilmektedir. Kursta öğrencilerin iletişim becerilerini kavramaları ve etkin bir şekilde hasta ve yakınları için uygulayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Pataloji, organ ve sistemlerde yapısal değişiklikler ve fonksiyonel bozukluklar, hastalıklara yol açan nedenler ile hastalıklı doku ve organların morfolojik ( biçimsel, görüntüsel) özelliklerinin incelenmesi ve bu alanda kullanılan rutin tetkik ve ileri analizler için geliştirilen yöntemler hakkında bilgi verir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı, öğrenciye, sağlık alanında istatistiğin öneminin kavratmakı ve sağlık alanında istatistiğin uygulanmasına yönelik beceri kazandırmaktır. Dersin içeriğinde, biyoistatistiğin temel bileşenleri doğrultusunda; verileri analize hazırlama, verileri çözümleme, yorumlama ve raporlandırma girişimleri konuları tartışılmaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı, öğrenciye yaşlanma süreci içinde yaşlı bireyde meydana gelen fizyolojik, psikolojik ve sosyal değişimin belirlenerek gerekli hemşirelik bakımını planlama, uygulanma ve değerlendirme becerisi kazandırmaktır. Dersin içeriğinde, dünyada ve ülkemizde yaşlı nüfus, yaşlanmanın biyolojisi, yaşlanma teorileri, yaşlanmaya bağlı fizyolojik ve psiko-sosyal değişimler, yaşlı bireylerde yaşam kalitesi, geriatrik rehabilitasyon, Türk kültüründe yaşlılık ve yaşlıların durumu konuları yer almaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı, öğrenciye iç hastalıkları, hastalıklardan korunma ilkeleri, kliniğe başvuran bireyleri değerlendirebilme, bireye ve yakınlarına özel hemşirelik bakımı planlama, uygulama ve değerlendirme bilgi, becerileri kazandırmaktır. Dersin içeriğinde, yetişkin hastalıklarından korunma ilkeleri. Kliniğe başvuran yetişkin ve yaşlı bireylerin değerlendirilmesi ve tanılanması, sistemler ve hastalıklarının tıbbi özellikleri, akut ve kronik hastalıkların hemşirelik bakımlarının planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi, kronik hastalıklarda temel rehabilitasyon ilkeleri yer almaktadır.
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 12 saat
|
Yerel Kredi: 10
|
AKTS Kredisi: 12
|
Ön Koşul: HEM 108
|
|
Bu dersin amacı, öğrenciye, peri-operatif bakım, sistemlere özel cerrahi işlem gerektiren durumlarda semptom yönetimi ve hemşirelik bakımı, gerekli eğitim planlamasının yapılması, cerrahi işlemlere karşılık bireyin tepkileri ve rehabilitasyonu konularında bilgi ve beceri kazandırmaktır. Dersin içeriği, Cerrahide temel kavramlar, peri-operatif bakım, sistemlere özel cerrahi işlem gerektiren durumlarda semptom yönetimi ve hemşirelik bakımı, eğitim planlaması, cerrahi işlemlere karşılık bireyin tepkileri ve cerrahi girişim sonrası rehabilitasyon ilkelerini kapsamaktadır.
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 12 saat
|
Yerel Kredi: 10
|
AKTS Kredisi: 12
|
Ön Koşul: HEM 108
|
|
Sağlığın değerlendirilmesi dersi hemşirelik öğrencilerine topladıkları veriyi analiz ederken kritik düşünme becerisi kazandırmayı öğretmeyi hedefler. Bu dersin sonunda öğrencilerin sağlık durumunun değerlendirilmesi ve yöntemleri konusunda bilgi ve beceri kazanmaları amaçlanmıştır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı, öğrencilere afet kavramı ve türleri, afetlerde hemşireliğin önemi ve afet hemşiresinin görevleri, afetlerde insan kaynakları yönetiminin önemi, afet triyajı, afetlerde riskli grupların hemşirelik bakımına yönelik bilgiler ve acil durumlarda uygulanacak ilk yardım konularında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı, öğrencilere toplum sağlığı hemşireliğinin temel bilgi, kavram ve ilkeleri doğrultusunda; birey, aile ve toplum gruplarının sağlığını koruma, sürdürme ve geliştirmeye yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. Dersin içeriğinde, Halk Sağlığı Hemşireliği temel kavramları ve uygulamaları ve birinci basamak sağlık hizmetlerinde birey, aile ve topluma bakım verebilme konuları tartışılmaktadır.
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 8 saat
|
Yerel Kredi: 8
|
AKTS Kredisi: 10
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders öğrencilere sağlığı geliştirme davranışlarını artırmada hemşirelik girişimlerinin davranışsal etkilerinin anlaşılmasında entegre bir bakış açısı sağlar.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı, stres ve kriz kavramı, kuramsal temelleri, stres ile baş etme yöntemleri, kriz reaksiyonları ve müdahale yöntemleri; kimlik, mesleki kimlik ve iletişim tekniklerine ilişkin bilgi sağlamaktır. Derste aynı zamanda klinikte sıkça karşılaşılan olayları etkili ve etkisiz baş etme davranışları açısından analiz yeteneği kazandırmak hedeflenmektedir. Dersin içeriğinde, stres, stresör, uyum, baş etme, kriz kavramları ve insan yaşamındaki önemi, stresle olumlu olumsuz başaçıkma yolları, strese bağlık hastalıklar, iletişim ve stres, iş yaşamı ve hemşirelikte stres, stres ve kriz yönetimi yer almaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı, ruh sağlığının gelişimini etkileyen biyo-psikososyal faktörleri değerlendirerek bireyleri bütüncül olarak ele alabilen, ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi ve ruh sağlığının bozulduğu durumlarda tedavisi ve iyileştirilmesinde ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliğine özgü kavramları ve hemşirelik sürecini kullanarak yerine getirebilen hemşireler yetiştirmektir.
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 8 saat
|
Yerel Kredi: 8
|
AKTS Kredisi: 10
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Evde bakım hizmetlerinin gelişimi ve önemi, evde sağlık bakımına gereksinimi olan bireyleri tanıma ve hemşirelik süreci doğrultusunda bakımını uygulama konularını kapsar.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Enfeksiyon etkenleri, bulaşma yolları, enfeksiyon oluşumu ve korunma yolları, hastane enfeksiyonları, enfeksiyon hastalıklarının tedavi ve kontrolü ile hemşirelik bakım ilkeleri konularını ele alır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı öğrencilerin hemşireliğin, tıbbın tarihsel süreçi içinde gelişimini kavraması, hemşirelikle ilgili uluslararası ve ulusal kuruluşların oluşturduğu etik kodları, yasa ve yönetmelikleri öğrenmesi, etik kavram ve ilkeler ışığında vaka örnekleri üzerinde tartışarak etik karar verebilme bilgi ve becerilerini edinmesini sağlamaktır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Birey/Aile/Toplumun bakım gereksinimlerinin belirlenmesinde ve hemşirelik girişimlerinin planlanmasında kültürel farklılığın ortaya konulması hedeflenmektedir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı, araştırma kültürü geliştirir, araştırma sürecini inceler, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenir, belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmek için; kaynak tarar, problemi belirler, planlar, veri toplar, verileri değerlendirir ve rapor yazma tekniklerini uygulamalı olarak öğrenir. Düşünmeyi, öğrendiklerini elde ettiği verilerle birleştirmeyi bilir, bilgilerini ifade edebilir, meslek yaşamında araştırmacı tutumunu benimseyerek bunları sergiler. Dersin içeriğinde, araştırmanın hemşirelikte önemi, sağlık ve hemşirelik araştırmalarının özellikleri, araştırma yöntemleri, araştırma projesinin hazırlanması, raporlandırılması, araştırmaların kritiği ve klinik uygulamalarda kullanımı üzerinde durulur.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrencinin yaşadığı topluma özgü sosyal, kültürel ve çevresel sorunları tanımlayarak, sosyal sorumluluk kapsamında bir proje konusu belirlemesine/saptamasına, projeyi tasarlamasına, yürütmesine, değerlendirmesine ve kamu/özel kurum ve kuruluşlarla, sivil toplum örgütleriyle disiplinlerarası işbirliği içinde yaşama geçirilmesine odaklanır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders öğrencilere, bilgi, bilim ve teknolojinin sistematik bir şekilde kullanımı olan bilişimin, hemşirelikte eğitim, uygulama ve araştırmalardaki kullanımı konusunda bilgi verir. Hemşirelikte bilişim sistemlerinin sağlıklı/hasta bireyin mahremiyetine zarar vermemesi ve evrensel etik ilkeler doğrultusunda bilişim teknolojilerinin kullanılması konusunda öğrencilerde farkındalık oluşturur. Öğrencinin hemşirelikte ortak dil kullanımının evrensel boyuttaki önemini kavramasını sağlar. Hemşirelikte bilişimin geleceği konusunda öğrencilerin öngörü sahibi olmasına yardım eder.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 1
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders, sosyoekonomik açıdan dezavantajlı, engelli, fiziksel-cinsel istismara uğramış, sokakta çalışan ve yaşayan, göç eden, suç işleyen, doğal afet ve savaş mağduru çocukların hemşirelik bakımını içerir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste öğrencilerin, bütüncül (holistik) bakış açısını benimseyerek genel kliniklerde tedavi gören hastaların psikososyal boyutunu da değerlendirmeyi ve insanın vazgeçilmezi olan psikolojik müdahaleyi; çok boyutlu bakabilme ve bilimsel bilgiye dayalı olarak kritik edebilme becerilerini geliştirmek amaçlanmaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrencinin bağımlılık, bağımlılık yapıcı maddeler ve etkileri, bağımlılığı önleme, bağımlılık tedavisi ve hemşirelik yaklaşımları gibi konularda bilgi kazanmasına odaklanır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı, birey/aile/toplumun sağlığının geliştirilmesi ve korunması için gereken eğitim ihtiyacını belirleyebilme, sağlık eğitimi planlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilmeye yönelik bilgi, beceri ve tutumları kazandırmak, hemşirenin eğitici rolünün özümsenmesi ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımının benimsenmesini sağlamaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 4
|
AKTS Kredisi: 7
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Dersin amacı, hemşirelik hizmetleri yönetiminin temel kavram ve ilkeleri, yönetim süreçi basamakları, hemşirelik yönetiminde liderlik, motivasyon, değişim, stres kriz yönetimi , kaliteyi sürekli iyileştirme, hemşire insan gücü planlama, kariyer planlama, toplum sağlığı ve hemşireliği ilgilendiren yasaların bilgisini ve hemşirelik hizmetleri yönetimi için gereken beceri, davranış ve tutumlarının kazandırılmasıdır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 4 saat
|
Yerel Kredi: 4
|
AKTS Kredisi: 7
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı, öğrencinin, psikiyatri hemşireliğinin gelişim süreci, birey, aile ve toplumun ruh sağlığını koruma, geliştirme, iyileştirme ve rehabilitasyonuna katkı vermede psikiyatri hemşirelerinin sahip olması gereken temel rol ve sorumlulukları kavrayarak planlı bakım süreci doğrultusunda bireylerin gereksinimlerine uygun bakım verebilmelerini öğretmektir. Bu derste, psikiyatri hemşireliği gelişim süreci, temel felsefesi, rol , işlevleri, psikiyatrik tedavi ortamını oluşturmada hemşirenin rolü , birincil, ikincil, üçüncül ruh sağlığı hizmetleri, psikiyatri hemşireliğinde planlı bakım süreci, gözlem ve görüşme becerileri, ruhsal durum muayenesi, terapötik hasta hemşire ilişkisi, çeşitli hasta davranışlarına yaklaşım, psikiyatri hastasının bakımında psikososyal uygulamalar, psikiyatride hasta ve çalışan güvenliği, risk yönetimi, grup dinamiği ve grup terapi ilke ve yöntemleri, psikiyatrik evde bakım, ailenin psikiyatrik hastanın bakım ve tedavisindeki yeri ve önemi vurgulanmaktadır.
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 24 saat
|
Yerel Kredi: 16
|
AKTS Kredisi: 20
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı, cerrahide aseptik ilkeler, cerrahi enfeksiyonlar, yara ve bakımı,yanıklar ve şok, acil servis yönetimi, triaj, peri-operatif bakım, sistemlere özel cerrahi işlem gerektiren durumlarda semptom yönetimi, komplikasyonların izlenmesi ve hemşirelik bakım ilkeleri ve cerrahi alanına özel güncel bilgi ve beceri kazandırmaktır. Dersin içeriği, Homeostazis,cerrahide aseptik ilkeler, cerrahi enfeksiyonlar, yara ve bakımı, yanıklar ve şok, acil servis yönetimi, triaj, peri-operatif bakım, sistemlere özel cerrahi işlem gerektiren durumlarda semptom yönetimi, komplikasyonların izlenmesi ve hemşirelik bakım ilkelerini kapsar.
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 24 saat
|
Yerel Kredi: 16
|
AKTS Kredisi: 20
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı, öğrencinin erişkin bireyin sağlık algılaması ve yönetimi ilgili temel kavramları anlamasını, erişkin bireyi fonksiyonel örüntülere göre bütüncül değerlendirmesini, hemşirelik bakımını planlanma, uygulama ve değerlendirmeye yönelik bilgi, beceri ve tutumları kazanmasını sağlamaktır. Dersin içeriğinde, erişkin sağlığının geliştirilmesi, akut ve kronik sağlık sorunlarının önlenmesi, giderilmesi, tedavi ve rehabilitasyonu ile ilişkili konular tartışılmaktadır.
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 24 saat
|
Yerel Kredi: 16
|
AKTS Kredisi: 20
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste öğrenci, akut ve kronik hastalıklı çocuk ve ailelerine sağlığı koruyucu, geliştirici, düzeltici, rehabilte edici hemşirelik bakımı sunma becerisi kazanır.
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 24 saat
|
Yerel Kredi: 16
|
AKTS Kredisi: 20
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste öğrenciler, okul, işyeri, ev gibi ortamlarda, hemşirelik bakımı gereksinimi olan birey, aile ve toplumun sağlığını geliştirme, koruma, sürdürme ve rehabilite etmeye yönelik hemşirelik bakımı sunma becerileri kazanır.
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 24 saat
|
Yerel Kredi: 16
|
AKTS Kredisi: 20
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders, okul sağlığı hemşireliğine giriş, hemşirelikte klinik yaklaşımlar, bilimsel alanda okul sağlığı hemşiresinin rolüne ilişkin bilgi vermeyi amaçlar. Aynı zamanda okullarda ve diğer toplum sağlığı merkezlerinde okul sağlığı hemşireliğinin prensipleri ve felsefesi tanımlanacak olup okul sağlığı hemşiresinin profesyonel ve gelişmiş uygulama alanlarına ilişkin tanımlamalar olacaktır. Bu ders okul sağlığı hemşireliğinin ilkeleri, rolleri ve müdahale alanlarını içermektedir. Ayrıca okul çocuğunun psikososyal çevresi ile birlikte fiziksel, mental ve sosyal değerlendirmesi, okullarda ve diğer toplum merkezlerinde sağlık eğitim aktiviteleri ilkeleri, etkili iletişim yöntemleri, okul çağı çocuğunun ve ailelerinin problem alanlarının değerlendirilmesi ve müdahale edilmesi ve bazı çözüm önerileri tartışılacaktır.
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 24 saat
|
Yerel Kredi: 16
|
AKTS Kredisi: 20
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders öğrenme süreci, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim tekniği, ders hazırlama ve sunum teknikleri, temel hemşirelik eğitimini planlama ve uygulamaya yönelik bilgi ve beceri kazandırır. Bu ders, öğretim teori ve kuramları, öğrenme yöntemi seçimi, eğitimin planlanmasını, uygulamasını ve değerlendirilmesini, sağlığın geliştirilmesini ve sağlık eğitimini kapsar.
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 24 saat
|
Yerel Kredi: 16
|
AKTS Kredisi: 20
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrencinin ameliyathane hemşireliğinin temel kavramlarını ve aseptik teknik kuralları öğrenmesi, cerrahi girişimlerde ekip kavramını ve ameliyathane hemşireliğinin önemini anlaması, yeni teknolojilerin kullanabilmesi.
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 24 saat
|
Yerel Kredi: 16
|
AKTS Kredisi: 20
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı, öğrenciye onkoloji hemşireliğine özel bakım ve semptom kontrolü konusunda teorik bilgi ve uygulama becerisi kazandırmaktır. Onkoloji hemşireliği ile ilgili kavramları ve uygulama modellerini bilerek, kanser hastalarına bakım vermede holistik bakış açısını benimser ve bu bağlamda ilgili rol ve uygulamaları planlar, uygular ve değerlendirir. Kanser yaşantısının hasta, ailesi ve psikososyal çevresi üzerindeki etkilerini holistik bakış açısı doğrulturunda değerlendirebilme bilgi ve becerisi kazandırır.
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 24 saat
|
Yerel Kredi: 16
|
AKTS Kredisi: 20
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste öğrencilerin; yoğun Bakımla ilgili temel kavramları anlaması, yoğun bakıma kabul edilen birey ve yakınlarını bütüncül değerlendirmesi, bireye ve yakınlarına özel hemşirelik bakımının planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesine yönelik bilgi, beceri ve tutumları kazanması, ekip çalışmasına ve işbirliğine önem vermesi, etik ilkelere uyması amaçlanmaktadır. Dersin içeriğinde, yoğun bakım kavramı, yoğun bakım ekibi ve yoğun bakım ünitesinin özellikleri, yoğun bakım gereksinimi olan hastalar ve ailelerinin hemşirelik bakımlarını planlanma, uygulanma ve değerlendirme, yoğun bakım ünitelerinde kullanılan araç gereçler ve uygulanan tedaviler, yoğun bakım ünitelerinde sık karşılaşılan enfeksiyonlar ve önleyici yaklaşımlar, kardiyopulmoner resustasyonu uygulaması, hasta hakları ve etik ilkelere uygun davranma konuları yer alır.
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 24 saat
|
Yerel Kredi: 16
|
AKTS Kredisi: 20
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Prekonsepsiyonel dönemden başlayarak fetal, prenatal, natal ve postnatal dönem boyunca sağlığın korunması ve geliştirilmesi, riskli durumların erken tanısı ve tedavisine yönelik koruyucu, iyileştirici, rehabilite edici hemşirelik bakım ve uygulamaları konusunda bilgi ve beceri kazandırılır.
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 24 saat
|
Yerel Kredi: 16
|
AKTS Kredisi: 20
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrencilere acil bakım gereksinimi olan çocuk ve ailesinin gereksinimlerinin belirlenmesi, aile merkezli bakım felsefesi doğrultusunda uygun bakımın planlanarak uygulanması ve değerlendirilmesi konularında güncel bilgileri sunmaya odaklanır.
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 24 saat
|
Yerel Kredi: 16
|
AKTS Kredisi: 20
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 4 saat
|
Uygulama: 24 saat
|
Yerel Kredi: 16
|
AKTS Kredisi: 20
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: İNG 131
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrencilerde "kariyer" konusunda bir bilinç oluşturmak; öğrencilerin ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanarak ve farklı sektörleri tanıyarak kişisel bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 1
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Hemşirelik eğitimine başlayan öğrencilere mikrobiyoloji bilimi ve hemşirelikte yeri ve önemi hakkında genel bilgilerin verilmesi ve hastalık yapan mikroorganizmalar ve bunlara karşı insanda gelişen savunma mekanizmalarının öğretilmesi amaçlanmaktadır. Mikroorganizmaların sınıflandırılması, bakterilerin yapısı, üreme ve boyanma özellikleri; bakterilerin genetik yapısı ve genetik madde aktarım mekanizmaları, sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemleri, antimikrobik maddeler: etki ve direnç gelişim mekanizmaları, immün sistemin genel özellikleri, immün yanıt oluşumu, enfeksiyonlara karşı immün yanıt gelişim mekanizmaları, aşılar ve antiserumların özellikleri ve uygulama yolları, hastane enfeksiyonlarının genel özellikleri ve önleme yolları.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Temel psikolojik kavramları öğrenmek ve temel kavramlarla ilgili bilgi alt yapısı oluşturmaktır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Sağlık sosyolojisi alanının temel kuram ve çalışma konularının incelenmesi ve bu konuların güncel tartışmalarla ilişkilendirilerek pekiştirilmesi hedeflenmektedir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Türk Dili dersleri, öğrencilerin Türk dilinin özelliklerini ve işleyiş kurallarını örnekleriyle göstermelerini; duygularını, düşüncelerini, tasarladıklarını, izlenimlerini, gözlemlerini, yaşantılarını söz ve yazıyla doğru ve etkili olarak anlatma becerisi ve alışkanlığı kazanmalarını, onların yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözcük hazinelerini geliştirmelerini; okudukları metinleri ya da dinledikleri programları doğru olarak anlayabilme kurallarını öğrenmelerini; kişiler ve kitleler arasındaki iletişimin temeli olan dil becerilerini geliştirmelerini hedeflemektedir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Amaç, öğrencilerin Türkçenin özelliklerini ve işleyiş kurallarını örnekleriyle açıklamaları; Türkçenin yazım ve söyleyiş özelliklerini örnekleriyle göstermeleridir. Öğrencilerin anlama (dinleme/okuma/izleme anlama) ve anlatma (sözlü ve yazılı anlatım) becerilerini geliştirmelerine, Türk ve dünya kültür ve edebiyatlarıyla ilişki kurmalarına olanak sağlar.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
|
|