Konuyla ilgili genel kavramlar, Osmanlı İmparatorluğu?nun yıkılış sebepleri, Milli Mücadele için yapılmış olan hazırlıklar, kongreler, Sevr Antlaşması, savaşlar, TBMM?nin açılması, Mudanya Ateşkes Antlaşması, Lozan Antlaşması ile ilgili konular tartışılmaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Saltanatın kaldırılması ve Cumhuriyetin ilanı, Türk inkılabının stratejisi ve önemi, hukuk, ekonomik, siyasal, eğitim kültür alanında ve sosyal alanda yapılmış olan inkılaplar, çok partili hayata geçme denemeleri, Atatürk dönemi Türk dış politikası, Atatürk ilkeleri.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
İNG 131 kodlu bu ders, Öğrencilerin başlangıç düzeyde İngilizce dil bilgisi ve kelime bilgisi ile birlikte okuma , yazma, dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimini kapsar.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
İNG 132 kodlu bu ders, Öğrencilerin başlangıç düzeyde İngilizce dil bilgisi ve kelime bilgisi ile birlikte okuma , yazma, dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimini kapsar.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: İNG 131
|
|
İNG 317 kodlu bu ders, öğrencilerin başlangıç düzeyde Mimari Restorasyon alanında İngilizce metinleri okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimini ve bu alanda kelime dağarcığını geliştirmeyi kapsar.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
İNG 318 kodlu bu ders, öğrencilerin başlangıç düzeyde Mimari Restorasyon alanında İngilizce metinleri okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimini ve bu alanda kelime dağarcığını geliştirmeyi kapsar.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrencilere malzemeye giriş; iç yapı, malzemede mekanik, ısısal, fiziko-kimyasal gibi çeşitli özellikler aktarılarak, yapı malzemelerinin özelliklerin tanıma bilgisinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrencilere genelde sanat, özelde mimarlık konusunda genel bilgi verilmektedir. Mimarinin tarihsel gelişimi, geçirdiği evreler ve değişim süreçleri de bu dersin kapsamı içerisindedir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrencilere sanatın tanımı, doğuşu, kaynağı, amacı ve işlevinin işlendiği bu disiplin içinde mimarlık ile toplumun, şehirciliğin, fiziksel çevrenin ilişkileri, mimarlığın tanımı ve kavramları konularının anlatımı amaçlanmaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrencilere temel matematik ve geometri bilgisi vermek. Temel Matematik ,Açılar,Üçgenler, Özel Üçgenler, Poligonlar, Dörtgenler,Daire, Yay ve Açı, Benzer Üçgenler, Benzer Poligonlar, Üçgen içindeki Metrik İlişkiler , Paralel Doğrular ve Düzlemler konusunun anlatılması amaçlanmaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrencilere Konum ve tespit kıstasları, Sit-Anıt çalışması; Tescil çalışması; sit lejantları çalışması; Tek yapının incelenmesi; Kentsel Sit?in incelenmesi; Envanter çalışması; Röleve projesi, araştırma kazısı; Kentsel sit için bilgi toplama çalışması; Sağlıklaştırma ve yeniden işlevlendirme konularının anlatımı amaçlanmaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrencilere korunması gereken taşınmaz kültür varlıklarına ait yapı bilgisi ve bilinci kazandırmaya yöneliktir. Bu amaçla, Geleneksel Yapı Bilgisi - I dersinde Selçuklu ve Osmanlı Dönemi eserleri genelde yapısal açıdan incelenmektedir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Yaklaşık 200 yıl önce keşfedilen ve günümüze kadar çok hızlı değişim ve gelişim gösteren, her alanda, bilginin görsel yolla iletimini sağlamada önemli bir yöntem olan fotoğrafçılığın, teknik ve estetik yönlerini öğrencilere aktararak onların olaylara yâda temalara olan bakışlarını kendi fotoğrafları aracılığı ile ortaya koymaları, ifade etmeleri ve sunmaları hedeflenmektedir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrencilere, yeni bir dil olarak, kendisini ifade edebilmesi amacıyla mimari çizim dili anlatılmakta, bu amaçla önce basit çizimler, daha sonra iki boyutlu obje çizimi ve ifadesi gösterilmesi amaçlanmaktadır
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 4 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrencilere korunması gereken taşınmaz kültür varlıklarına ait yapı bilgisi ve bilinci kazandırmaya yönelik olarak Selçuklu ve Osmanlı Dönemi eserleri genelde yapısal açıdan incelenmesi amaçlanmaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrencilere; korunması gerekli kültür varlıklarının koruma sorunlarının saptanması, kültür varlıklarına uygulanabilecek müdahale türlerinin tanımlanması, kültürel varlıkların korunmasına yönelik çalışmalar örnek uygulamalarla yasal çerçevede anlatılması amaçlanmaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bilgisayar destekli bir çizim programıyla iki boyutlu çizimin öğrenilmesi, Rölöve I dersi kapsamında çalışılan tarihi eserin dijital ortama aktarılması konusunda çalışmalar yapılması, üç boyutlu çizim konusunda temel bilgilerin verilmesi.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Rölövenin tanımının, amacının ve restorasyon sürecindeki yerinin öğrenilmesi, geleneksel ölçme ve belgeleme yöntemleri hakkında bilgi edinilerek, küçük ölçekli bir kültür varlığının teknik çizim kurallarına göre belgelenmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrencilerin iş hayatına başlamadan önce mesleki alanda ilgilerini test etme olanağı sunma, öğrencilerin elde ettikleri teorik bilgileri uygulamaya aktarma becerisi ile mesleki alanda yeteneklerini geliştirme imkânı sağlamak, öğrencilerin akademik ortamdan çalışma ortamına uyum sağlamasına katkı yapmak ve öğrencilerin sorumluluk anlayışlarını artırmaktır.
Kuram: 0 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 0
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Genel kimya bilgilerini öğrenmek, tarihi yapılardaki bozulmaları kimyasal açıdan incelemek, kimyasal maddelerle korumanın nasıl yapılacağını öğrenmek.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrenciye, geleneksel mimarimizde kullanılan taş türleri, özellikleri, yapıda uygulama şekilleri, teknolojileri ve bozulma mekanizmaları teorik olarak açıklandıktan sonra atölyede çeşitli taş yüzey işlemeleri ve yüzey temizleme uygulamalarının yaptırılması amaçlanmaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrenciye, geleneksel mimarimizde kullanılan metal türleri, özellikleri, yapıda uygulama şekilleri, üretim teknolojileri ve bu metallerdeki bozulma mekanizmaları teorik olarak açıklandıktan sonra atölyede metal yüzey temizliği, döküm teknikleri gibi çeşitli uygulamalar yaptırılmaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrencilere geleneksel yapılarımızın, iç ve dış süsleme elemanlarının teknik ve estetik yönleriyle yaşatılması, taşınabilir eserler dâhil olmak üzere onarım konusunda teorik ve uygulamalı yaklaşımları, alçı süsleme (kartonpiyer, furuş vb) alçı, pencere, Malakari, Edirnekari, stuko, fresk işlemlerinin yapım teknikleri konularında teorik bilgi ve uygulama bilgilerinin verilmesi amaçlanmaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrencilere, taşınabilir kültür varlıklarımızın temel malzemesini oluşturan pişmiş toprak ve cam eserler ile ilgili olarak eser belgeleme aşamaları, formu bütünlemeye yönelik eksik tamamlama yöntemleri yine aynı form üzerinde desen tamamlamayı ayrıca restorasyon aşamasında kullanılan restorasyon malzemeleri gerek kimyasal gerekse mekanik olarak uygulama çalışmaları için malzeme tanıtımı ve kullanımını öğretmek amaçlanmaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Geleneksel mimari alanında yapılması olası maket türlerinin belirlenmesi, maket yapımında dikkat edilmesi zorunlu özellikler, kullanılabilecek malzemeler ve kalke etme, kesme, montaj gibi süreçlerde uygulanacak tekniklerin anlatılması ve gerekli uygulamaların yaptırılarak öğrencilerin öğrenim yaşamları boyunca ve sonrasında gerekli düzeyde maketler üretebilmelerini sağlamak amaçlanmaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Geçmişten günümüze varlığını sürdüren geleneksel Türk el sanatlarının teknik ve tarihsel açıdan ayrıntılı olarak tanıtılması, bu sanat dallarına ait yapıtların koruma ve onarımında hangi tür tekniklerin kullanılması gerektiğinin anlatılması amaçlanmaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Organik bir malzeme olarak ahşabın genel yapısının incelenmesi, kimyasal yapısı ve fiziksel özellikleri, ahşabın özürleri, ahşabı tahrip eden bitkisel ve hayvansal zararlılar ve bunların oluşturdukları ahşap hastalıkları; su ve nem ilişkisi, yapılarda kullanılan ağaç türlerinin makroskopik özelliklerine göre örneklerle tanıtılması, ahşap yığma ve ahşap iskelet yapım teknikleri, geleneksel ağaç işçiliği teknikleri, yapı elemanlarının bağlantı, geçme ve ekleme teknikleri, bağlantılarda kullanılan metal elemanlar, markalama ve kesme teknikleri öğretilir. Ayrıca çizim ve atölye uygulamaları yapılır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Yapıldığı dönemin kültür ve yaşam biçimi yansıtan birer tarihi, kültürel değer ve sanat eseri olan mozaiklerin yapım tekniklerini öğretmek, bozulma sebeplerini ve süreçlerini tespit etmek ve doğru onarım-koruma yöntemlerini anlatmak, uygulama yaptırmaktır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Eski eser bilincini oluşturmak, çağdaş müzecilik, belgeleme ve belgeleme yöntemleri, eski eserleri korumak ve bakımlarına ilişkin bilgileri öğretmek, arkeolojik kazılarda uygulanan tekniklerin uygulamalı olarak öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrencilere; kamu ihale yasası ve taşınmaz kültür varlıklarının bakım, onarım, restorasyon,değerlendirme,muhafaza ve nakil işleriyle bu maksatta hazırlanacak projelerin yapılması hakkındaki yönetmeliğin incelenmesi; Şantiyeler; Yapılarda kontrollük hizmetleri; Birim fiyat tarif ve analizleri; Kazı ve talımazlar ve hesap işleri, ihale dosyalarının hazırlanması amaçlanmaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Korunması gerekli kültür varlıklarımızdan seçilen yapıların öğrenci grupları tarafından rölöve ve analizlerinin, analiz raporu ve fotoğraf albümlerinin hazırlanması, restitüsyon ve/veya restorasyon önerilerinin geliştirilmesi, bu çalışmaları üç dönem boyunca edindikleri teorik ve teknik bilgiler ışığında gerçekleştirmeleri amaçlanmaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Tarihi yapıların yeniden işlevlendirilmesi kavramı, eski ve yeni işlev analizleri, iç mekân tasarım yaklaşımları ele alınarak, öğrencilerin daha sonraki yıllarda yapacakları restorasyon ve yeniden işlevlendirme projelerine hazırlanmaları amaçlanır. Bu dersin sonunda öğrenci, ders kapsamında aktarılan bilgiler ve yapılan uygulamalar doğrultusunda yeniden işlevlendirilen tarihi yapılar hakkında bilgi sahibi olma, bu yapılarda yer alan kullanıcı gereksinimleri, işlevsel çözümleme ve teknik gereksinimleri algılama becerisini kazanır. Yeniden işlevlendirme kavramı tarihsel gelişimi, dünya ve ülkemizdeki ödüllü yeniden işlevlendirme projelerinin incelenmesi ve saha analizi ile uygulamaların incelenmesi dersin içeriğini oluşturur.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Üç boyutlu modelleme ile canlandırma ve kaplama bağlamında; Sketch Up, 3ds Max vb. programlar kullanılarak nesne oluşturma, modelleme yapma, mekân projesi çizme ve diğer CAD programları ile bu programlar arasında veri alışverişi yapabilme yetkinliğini kazandırmak amaçlanmaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
İş Sağlığı ve Güvenliğinin temel kavramlarını, Türkiye?deki ve Dünyadaki gelişim sürecini anlatmak; İş Güvenliği Mevzuatına dair olan yasa, tüzük, yönetmelik, TSE Standartlarını ve Uluslararası Sözleşmeleri anlatıp; uygulama alanlarını açıklamak, İş sağlığı ve Güvenliğine aykırılıktan doğan sözleşme üzerindeki tasarrufları, idari yaptırımlar ile cezaları anlatmak amaçlanmaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bilgisayar destekli bir çizim programında mimari proje çizimi için gerekli ayarların öğrenilmesi, Rölöve II dersinde çalışılan yapı veya yapıların iki boyutlu dijital çizimlerinin, ölçülendirme ve sunum çalışmalarının yapılması, analiz çizimlerinin oluşturulmasında dijital yöntemlerin anlatılması dersin kapsamını oluşturur.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Seçilen yapı veya yapıların geleneksel ve çağdaş belgeleme tekniklerinden yararlanarak detaylı rölöve projelerinin hazırlanması, yazılı ve görsel belgeleme ile desteklenmesi dersin konusunu oluşturmaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
İnce yapı tasarımının ve uygulamalarının genel ilke ve yöntemlerinin anlatılması, kaba yapı sürecini takiben yapının kullanılmasına yönelik pencere, kapı, bölmeler, döşeme, duvar ve tavan kaplamaları konularında tasarım ve çözüm ilkeleri ile uygulama yöntemlerinin incelenmesi bu dersin kapsamını oluşturmaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Tarih boyunca sayısız uygarlık ve kültüre ev sahipliği yapmış, arkeolojik ve mimari kalıntılarıyla adeta bir açık hava müzesi haline gelmiş İstanbul kentinde farklı türlerde inşa edilen başta ikonik tarihi yapılar olmak üzere her türlü tarihi yapının üslup ve özelliklerini tanıtmak, kültürel etkileşim süreçlerini incelemek bu dersin ana hatlarını oluşturmaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Türk Dili dersleri, öğrencilerin Türk dilinin özelliklerini ve işleyiş kurallarını örnekleriyle göstermelerini; duygularını, düşüncelerini, tasarladıklarını, izlenimlerini, gözlemlerini, yaşantılarını söz ve yazıyla doğru ve etkili olarak anlatma becerisi ve alışkanlığı kazanmalarını, onların yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözcük hazinelerini geliştirmelerini; okudukları metinleri ya da dinledikleri programları doğru olarak anlayabilme kurallarını öğrenmelerini; kişiler ve kitleler arasındaki iletişimin temeli olan dil becerilerini geliştirmelerini hedeflemektedir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Amaç, öğrencilerin Türkçenin özelliklerini ve işleyiş kurallarını örnekleriyle açıklamaları; Türkçenin yazım ve söyleyiş özelliklerini örnekleriyle göstermeleridir. Öğrencilerin anlama (dinleme/okuma/izleme anlama) ve anlatma (sözlü ve yazılı anlatım) becerilerini geliştirmelerine, Türk ve dünya kültür ve edebiyatlarıyla ilişki kurmalarına olanak sağlar.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
|
|