İDE 501-İngiliz Dili Eğitiminde Çağdaş Yöntemler
Bu derste, 1990?lara değin yaygın biçimde kullanılan yöntem ve yaklaşımların tarihsel ve eleştirel biçimde ele alınması ve yapılandırmacı yaklaşım, içerik odaklı, görev odaklı, bütünce odaklı dil öğretimi, çoklu zekâ ve bütüncül dil yaklaşımı gibi İngilizce öğretimindeki güncel konular üzerinde durulması amaçlanmaktadır. Çağdaş öğretim yaklaşımları üzerine yapılacak çalışmalar ışığında öğrencilerin, kendi sınıf içi öğretim uygulamalarını değerlendirmeleri ve öğretim ortamlarına uygun olarak geliştirecekleri ders tasarımlarıyla İngilizce öğretimi alanına katkıda bulunmaları amaçlanmaktadır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 6
Ön Koşul: Yok

İDE 504-Applied Linguistics
Bu dersin amacı, dersi alacak Yüksek Lisans öğrencilerinin dillerin biçimi ve kullanımı arasındaki ilişkileri anlamalarını sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda bu ders içeriği, dil eğitimcilerinin ve dil politikalarını oluşturan dil planlayıcılarının uygulamalarını kapsadığı gibi yabancı dil ve ikinci dil öğrenimi ve öğretimi çalışmalarına eleştirel bir yaklaşımı da içine almaktadır. Ayrıca sözcükbilimi, çeviri bilim ve özellikle makine çevirisi, dil ve konuşma bozuklukları, dil eğitimi ve dil planlaması gibi farklı alanlarda dil ve dilbilimi ilgilendiren uygulama sorunlarını incelemek ve çözüm yollarını araştırmak da bu dersin kapsamında ele alınacaktır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 6
Ön Koşul: Yok

İDE 508-Theories of Second Language Acquisition
Bu derste, birinci ve ikinci dil edinimi kuramlarının (davranışçılık, doğuştanlık, bilgi işlemleme, bağlantıcı modeller, etkileşimsel yaklaşım) tarihsel gelişim sürecine dayalı olarak eleştirel biçimde ele alınması ve anadil ile erek dilin gelişim evreleri ve süreçleri üzerinde durulması amaçlanmaktadır. Öğrencilerin ikinci/yabancı dil edinim ortamlarında yürütecekleri durum çalışmaları yoluyla, çocuklarda ve yetişkinlerdeki ikinci dil ediniminin karşılaştırması, anadil ediniminde gelişim aşamaları, ikinci dildeki biçim-sözdizimsel gelişim evreleri, ikinci dil edinimi süreçleri, ikinci dil ediniminde öğrenen özellikleri ve bireysel farklılıklar (örn. kişilik etkisi, dil yeteneği, zeka, edinim yaşı, motivasyon ve tutum, öğrenen tercihleri ve inançları), ikinci dil ve yabancı dil öğrenim bağlamlarının farklılığı (örn. doğal ve örgün eğitim ortamları) gibi konular konusunda yetkinlik kazanmaları hedeflenmektedir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 6
Ön Koşul: Yok

İDE 511-Söylem Çözümlemesi
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 6
Ön Koşul: Yok

İDE 521-Pragmatics and ELT
Bu dersin amacı; dilin kullanım boyutunu önceleyen edimbilim alanının İngiliz dili öğretimi ile yakından ilgili olduğu saptamasından hareketle, bilişsel yaklaşımları temel alarak ?bağlam içinde anlam? olgusunu bütün yönleriyle tartışmaktır. Bu kapsamda; ?anlam, bağlam, sözce, konuşma sezdirimleri, söz eylem,bağıntı, sezdirim, açık/örtülü söylem? gibi konular hem kuramsal hem de uygulamalı olarakBağıntı Kuramı çerçevesinde ele alınacaktır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İDE 522-Contemporary Issues in ELT
Dil öğretimi, teknik ve metotlardan farklı araştırma alanlarına, ilgili alanlardaki önerilerden farklı araştırma sonuçlarına kadar çok geniş bir alanı kapsar. Bu ders, söz konusu alanda en temel ve işlevsel kısımları ele alarak, çoklu görüş açılarını ve bu konularla alakalı eleştirisel yaklaşımları geliştirmeyi
hedefler.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İDE 525-Teaching English to Preschool and Primary School Students
Bu derste erken yaş öğrenenlerin öğrenme biçemleri, öğrenme stratejileri, sınıf yönetim teknikleri, sözcük öğretimi, dil becerilerinin öğretimi, değerlendirme, çocuklara yönelik farklı izlence türleri ve öğretim yaklaşımları üzerinde durulacaktır. Birinci ve ikinci dil edinim kuramları ışığında erken yaş dil öğrenenleri ile diğer yaşlardaki öğrenenler arasındaki bilişsel ve duyuşsal farklılıklar sunulacak; dersi alan
öğrencilerin, çocukların değişik gelişim aşamaları ve yaş düzeyine bağlı olarak ders taslakları ve ders
gereçleri hazırlamaları ve geliştirmeleri beklenecektir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İDE 526-Approaches, Methods and Techniques in ELT
İngiliz Dili Öğretiminde (İDÖ) temel konu ve süreçler; yaklaşım, yöntem ve teknik kavramların arasındaki ayrımlar ve bu kavramların İngilizce öğretimindeki önemi; İngilizce öğretimindeki önemli yöntem ve yaklaşımlar: Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi, Doğrudan Anlatım, İşitsel-Duyusal Yöntem, Sessiz Yöntem, Topluluk Dil Öğrenimi, İletişimsel Yaklaşım, Doğal Yaklaşım. İngiliz Dili Öğretiminde (İDÖ?de) ders tasarımı, ikinci/ yabancı/ uluslararası/ özel amaçlı/ akademik dil olarak İngilizce gibi farklı öğrenci ihtiyacına uygun yaklaşımlar; yapılandırmacı yaklaşım, içerik odaklı, görev odaklı, sorun odaklı, bütünce odaklı dil öğretimi, çoklu zeka ve bütüncül dil yaklaşımı gibi güncel uygulamalar; ikinci/ yabancı dil öğretimi ve dil öğretiminde kültürün önemi, teknolojinin dil sınıflarında kullanımı, gelişen dünyada iletişimin yeri ve kültürler arası etkileşim.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İDE 527-Literature and Language Teaching
İngiliz ve Amerikan edebiyatı eserlerinden ve orijinalinde yazım dili İngilizce olan eserlerden seçilen kısa hikaye, roman, tiyatro ve şiir örnekleri ve bu türleri diğer türlerden farklı özellikleri; her dil düzeyinde gençler ve yetişkinlerle edebiyat kullanımına değişik yaklaşımlar; edebiyat ve İngiliz dili öğretiminin bu edebi türlerde (kısa hikaye, roman, tiyatro ve şiir) kuram ve uygulama boyutunda bütünlenmesi, edebi metinlerin içerik zenginliği ve dilsel özellikler dikkate alınarak incelenmesi; kültür öğretimi yöntemlerinin bu türlerdeki edebi eserlerin kullanımı yoluyla belirtilen alanlarda incelenmesi: karşılaştırmalı ve karşıtsal açıdan ana ve erek dil ve kültüründeki nesne ve ürünler; atasözleri ve deyimler, kültürel değerleri taşıyan kalıplaşmış ifadeler; toplumsal yapılar, roller ve ilişkiler; gelenekler/ görenekler/ adetler; inançlar, değerler, yasaklar ve tabular, toplumlara özgü batıl inançlar; siyasi, tarihi ve ekonomik özgeçmiş; kültürel kurumlar; mecazi/ çağrışımsal yan anlam, mizah kullanımı.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İDE 529-Dünya İngilizceleri
Dünya üzerinde konuşulan farklı İngilizcelerin tanım ve tasniflerinin yapılması ve çağdaş İngilizcedeki farklılıkların İngiliz dilini öğrenme ve öğretmede ne anlama geldiğini tartışmaktır. Dersin bir başka amacı da özellikle ortak iletişim dili olarak ve uluslararası dil olarak İngilizcenin kullanımı vurgulanarak çağdaş İngilizcedeki farklılıklar ile ilgili farkındalık yaratmaktır. İngilizcedeki farklılaşmanın tarihi, siyasi ve sosyal etkenlerinin kısa bir değerlendirmesi de kapsam içinde bulunacaktır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İDE 559-Research Methods
Bu dersin amacı yüksek lisans öğrencilerinin bilimsel araştırma yöntemleri ve tekniklerini öğrenmesini ve uygulamasını sağlamak, öğrencilerin yüksek lisans tez yazımına hazırlanmaları amacıyla küçük çapta
araştırma ödevi yapmalarını sağlamaktır. Ders, içerik olarak bilim ve temel kavramları (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi v.b.), bilim tarihine ilişkin temel bilgileri, bilimsel araştırmanın yapısını, bilimsel yöntemleri ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşleri, problemleri, araştırma modellerini, evren ve örneklemi, verilerin toplanmasını ve veri toplama yöntemlerini (nicel ve nitel veri toplama
teknikleri), verilerin kaydedilmesini, analizini, yorumlama ve raporlaştırmayı içerir. Yazma etik ve kurallarını, kaynak kullanımını ve kaynaklara atıfta bulunma tekniklerini, yazı yazma etiğini ve telif haklarına saygının vurgulanmasını kapsayacaktır.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İDE 569-Master's Seminar
Bu seminerde öğrencilerin, tez konularını belirleyebilmek için yoğunlaşmak ihtiyacını duydukları problemlerden birkaçı üzerinde durulacaktır.
Kuram: 0 saat
Uygulama: 1 saat
Yerel Kredi: 0
AKTS Kredisi: 7.5
Ön Koşul: Yok

İDE 599-Master's Thesis
Öğrenciler danışmanlarıyla çalışır ve tezlerini hazırlar.
Kuram: 0 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 0
AKTS Kredisi: 30
Ön Koşul: Yok