Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste felsefi bilginin günlük yaşamla ilgisini göstermek; günlük yaşamda her an her yerde karşılaşılan kimi problemlere bu bilginin sağladığı bakışla çözüm bulma becerisi kazandırmak amaçlanır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders insan bilimlerinin sorunlarını teorik bir çerçevede, felsefe açısından ele alır. İnsan Bilimlerinin temel kavramları, sorunları ve bu sorunların çözümlerine ilişkin farklı felsefi çözüm yollarını inceler.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Metinlerle Aristoteles dersinin amaçları Aristotelesin metinlerini okuyarak, onun felsefesinin çeşitli alanlarında ortaya koyduğu bilgileri ve getirdiği kavramları öğrencilerin tanımalarına ve bu bilgilerin ortaya konuşundaki hareket noktalarını görmelerine yardımcı olmak, böylece de bunların felsefi bilgi üretmede önemine dikkat çekmektir. Ders kapsamında özellikle Aristotelesin etik görüşü üzerinde durulacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Çağımızı oluşturan felsefi görüşler eşliğinde çağın olaylarının tarihsel arka plânı ve ortaya çıkardıkları sorunlar ele alınacaktır. Dünyadaki ve ülkemizdeki toplumsal değişimler ve gelişmeler felsefi bir bakış ile irdelenecektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste etik ve değer felsefesinin belli başlı tartışma konularından biri olan değerlendirme sorunu tüm ayrıntılarıyla incelenecektir. Değerlendirmenin neliği, moral ikilemler ve seçim, seçimde değerlendirmenin rolü, değerlendirme ve değerler, değerlendirme türleri bu derste ele alınacak konular arasındadır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı, özellikle, Felsefe Anabilim Dalında kendini geliştirmek isteyen felsefe öğretmenlerine, İlk ve Ortaöğretimde yürütülmesi söz konusu olan Düşünme Eğitimi ve Felsefe derslerini, amacına uygun ve başarılı bir şekilde yürütebilecek donanımı vermek ve onların gelişimine bu yönde katkıda bulunmaktır. Bu bağlamda, Platon?un söz konusu amaca yönelik diyalogları okunacak ve yine bu amaca uygun şekilde seçilmiş edebiyat eserleri (hem çocuk edebiyatından hem de dünya klasiklerinden) felsefe açısından incelenecektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
?Metinlerle Kant? dersinin ana amacı Kant?ın temel metinlerinden yola çıkarak, onun felsefesinin çeşitli alanlarında ortaya koyduğu bilgileri ve getirdiği kavramları tanımlarken, bu bilgi ve kavramların felsefi arka planını incelemektir. Bu derste, özellikle Kant?ın etik alanındaki başyapıtları olan Pratik Aklın Eleştirisi ve Ahlak Metafiziğinin Temelleri başlıklı eserlerine odaklanılacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Felsefi danışmanlık ekseninde Platon yeniden değerlendirilir ve özellikle diyalog biçimindeki metinlerin felsefi danışmanlık bağlamında ne denli önemli olduğu üzerinde durulur.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Dersin amacı, felsefe araştırmalarında hareket edilen noktaları ve izlenen yolları, felsefe tarihinden örneklere dayanarak ortaya koymak; diğer bilgi alanlarında izlenen yollarla ortak ve farklı noktalarını göstermek ve bu karşılaştırmadan edinilen bilgilere dayanarak felsefenin ve diğer bilgi alanlarının yeni bilgilere/açıklamalara götürmedeki elverişliliğini /elverişsizliğini tartışmaktır. Dersin saptanan amaçları doğrultusunda, doğa bilimlerinden ve felsefenin çeşitli dallarından metinler seçilerek, filozofların araştırmalarında izledikleri yollar ile hareket noktaları incelenecek ve getirdikleri sonuçlar açısından birbirleriyle karşılaştırılacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
İnsanın en temel ediminin anlam verme ediminden hareketle anlam, anlamlandırma, anlaşma, anlaşamamaya ilişkin sorunlar çözümleyici bir yöntemle ele alınır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Schopenhauerun özellikle antropoloji ve etik alanındaki görüşleri, metinlerinden hareketle ele alınır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders, felsefede bir problemin ortaya konulmasında ve sınırlandırılmasında karşılaşılan sorunlara ya da felsefe alanına özgü günümüzdeki tartışmalara yoğunlaşır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders, anlama, açıklama ve yorumlama kavramlarını, hermeneutik akımının önde gelen temsilcileri olan Dilthey, Gadamer, Habermas ve Ricoeur gibi düşünürlerin metinlerinden hareketle tartışır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste insan hakları kavramı, insan hakları sınıflamaları ve tek tek haklar ile özgürlüklerin kavramsal içeriği incelenecek ve bu kavramların ölçüt oluşturma özelliği tartışılacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste toplumsal ilişkilerin düzenlenmesinin ve devletin örgütlenmesinin temel ilkeleri olarak insan haklarını tek tek durumlara uygulama sorunu araştırılıp tartışılacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste bilgisel bir alan olarak etik üzerinde durulacak, sorunları örneklendirilerek ele alınacak ve bu temel üzerinde insan haklarının etik boyutları gösterilecektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste, öğrencide insan olma bilincinin oluşmasına yardımcı olmak amacıyla, insanlığın ortak mirası olan insan başarılarından nasıl malzeme oluşturulabileceği tartışılacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste yurttaş ve yurttaşlık hakları kavramları çeşitli boyutları ve tarihsel arka plânıyla incelenecek ve yurttaş olma bilincinin kazandırdığı "bakış"ın özelliği ve bu özelliğin insan haklarının korunmasıyla ilgisi tartışılacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste, insan haklarıyla ilgili olarak karşılaşılan ve öğrenci grubunun özellikleri göz önüne alınarak, ders sorumlusu tarafından seçilen teorik sorunlar tartışılacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste, çeşitli uluslararası ve bölgesel kuruluşların oluşturdukları belli başlı belgeler tanıtılacak ve bu belgelerde yer alan hakların yaşama geçirilmesinde karşılaşılan sorunlar üzerinde durulacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste, insan haklarının uygulanmasıyla ilgili olan ve öğrenci grubunun özellikleri göz önünde tutularak ders sorumlusu tarafından seçilen, uygulamaya ilişkin sorunlar tartışılacak ve alıştırmalar yapılacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste disiplinlerarası bir alanda araştırma yapmanın özellikleri üzerinde durulacak ve belirli bir güncel sorunu araştırmada farklı disiplinlerin yeri ve katkıları tartışılarak örneklendirilecektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu seminerde öğrencilerin, tez konularını belirleyebilmek için yoğunlaşmak ihtiyacını duydukları problemlerden birkaçı üzerinde durulacaktır.
Kuram: 0 saat
|
Uygulama: 1 saat
|
Yerel Kredi: 0
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrenciler danışmanlarıyla çalışır ve tezlerini hazırlar.
Kuram: 0 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 0
|
AKTS Kredisi: 30
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders kapsamında Anayasa Mahkemesinin yapısı, işleyişi ve temel işlevleri üzerinde durulacak, Mahkemenin uyguladığı denetim türleri ile kararlarının bağlayıcılığı incelenecektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders kapsamında, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinin (AİHS) evrensel ve bölgesel niteliği üzerinde durulacak ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi?nin (AİHM) temel işlevi anlatılacaktır. İnsan haklarını koruma ve somutlaştırma yöntemi ile bu korumanın Türk hukuku ile olan ilişkisi incelenecektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Türk vergi sistemi içinde gelirden, servetten ve harcamalardan alınan vergilerin yapıları, gelir vergisi, kurumlar vergisi, emlak vergisi, katma değer vergisi, özel tüketim vergisi, gümrük vergisi gibi vergilerin konusu, mükellefi, vergiyi doğuran olaylar, bu vergilerle ilgili yeni eğilimler ve Avrupa Birliğindeki uygulamalar karşılaştırmalı olarak incelenecektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Temel vergileme ilkeleri, vergilemede etkinlik, yansıma, vergi yükü ve gayreti, gelir tüketim ve servet vergilenmesi, çağdaş vergi politikaları, Türk vergi politikasının güncel sorunları, gelir, kurumlar ve KDV?de yeni eğilimler incelenecektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders kapsamında, dünya gündemini meşgul eden uluslararası hukuksal ihtilafların ayrıntılı bir şekilde değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Bu çerçevede özellikle Türkiye?nin uluslararası hukuktan kaynaklanan güncel sorunları hukuksal boyutlarıyla incelenmektedir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Dersin amacı, uluslararası ceza hukuku teorisi ve uygulaması ile ilgili gerekli bilgilerin verilmesi ve hukukçuların bu alanda karşılaşacakları sorunları çözmede gerekli donanımlarının sağlanmasıdır. İşbu amaçların gerekleştirilmesi için: uluslararası ceza hukukunun teorisi; bir uluslararası hukuk kişisi olarak bireylerin uluslararası cezai sorumluluğu; BM Eski Yugoslavya Uluslararası Ceza Mahkemesi, BM Ruanda Uluslararası Ceza Mahkemesi, BM Uluslararası Ceza Mahkemeleri Rezidüel Mekanizması gibi ad hoc nitelikli uluslararası yargı kuruluşları ile Uluslararası Ceza Mahkemesi; savaş suçları, soykırım suçu, insanlığa karşı işlenen suçlar ve saldırı suçu; adı geçen yargı kuruluşlarının işbu anlamdaki kararları incelenecektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste, AB Adalet Divanı (ABAD)?ın yapısı, genel olarak yargı denetimi ve Divan?ın yargı yetkisi incelenecektir. Özellikle ABAD?ın yargılamada kullandığı hukuki metinlerin kapsamı ve yargı yetkisinin yorum yolu ile genişlemesi ve bunun AB hukukundaki olumlu ve olumsuz yansımaları ABAD kararları ışığında ele alınacaktır. Başvuru yolları ve yargısal korumada söz konusu olan dava türleri ile bunların konu, taraflar ve esaslar yönünden özellikleri üzerinde durulacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders kapsamında Türkiye?de özellikle 1980 sonrasından itibaren hayat bulan görece genç siyasi akımların düşünce hayatı ele alınacaktır. Bu akımların bir kısmı, söz gelimi feminizm, çevrecilik, küreselleşme karşıtlığı gibi hareketler bütün dünya için yenidir. Liberalizm, muhafazakârlık gibi bazı akımlar ise 19. yüzyıl ideolojilerine dayanmakla birlikte kendilerini yenileyerek Türk siyasi hayatının son döneminde etkili olmaktadır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
|
|