ATA 151-Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
Konuyla ilgili genel kavramlar, Osmanlı İmparatorluğu?nun yıkılış sebepleri, Milli Mücadele için yapılmış olan hazırlıklar, kongreler, Sevr Antlaşması, savaşlar, TBMM?nin açılması, Mudanya Ateşkes Antlaşması, Lozan Antlaşması ile ilgili konular tartışılmaktadır.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 2
Ön Koşul: Yok

ATA 152-Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II
Saltanatın kaldırılması ve Cumhuriyetin ilanı, Türk inkılabının stratejisi ve önemi, hukuk, ekonomik, siyasal, eğitim kültür alanında ve sosyal alanda yapılmış olan inkılaplar, çok partili hayata geçme denemeleri, Atatürk dönemi Türk dış politikası, Atatürk ilkeleri.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 2
Ön Koşul: Yok

İNG 131-İngilizce I
-
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 2
Ön Koşul: Yok

İNG 132-İngilizce II
-
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 2
Ön Koşul: İNG 131

MÇGE 107-Çocuk Gelişimi I
Okul öncesi dönemde ve bebeklik döneminde gelişim ilkeleri, temel gelişim kavramları, gelişimi etkileyen etmenler ve gelişim kuramları, 0-8 yaş arası çocukların motor, bilişsel, dil, sosyal, duygusal ve özbakım gelişim özellikleri incelenecek.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

MÇGE 108-Çocuk Gelişimi II
8-14 yaş arası ilköğretim çağı çocuklarının gelişim özellikleri ve gelişim kuramları, fiziksel bilişsel, dil, sosyal, duygusal gelişim özellikleri incelenecek.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

MÇGE 109-Çocukta Bilim ve Teknoloji
Okul öncesi dönemde bilim eğitiminin önemi, bilgisayar kullanımı, bilim etkinlikleri planlama ve uygulamalar yapılır.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

MÇGE 117-Anne Çocuk Beslenmesi
Beslenmenin tanımı, önemi ve besin öğelerini inceler, hamile ve süt veren kadının beslenmesi, beslenmenin anne ve çocuk sağlığı açısından önemine dikkat çeker. 0 ? 6 yaş çocuklar için yaşa özel beslenme özellikleri ve beslenme sorunları ile bu sorunlara yaklaşımları tartışır.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

MÇGE 121-Psikolojiye Giriş
Öğrencilerin, psikoloji alanına ilişkin temel kavramları ve konuları öğrenmeleri, psikolojinin tanımı ve alt dalları, davranış, öğrenme, algı, bellek, güdülenme, tutumlar , duygu ve heyecanlar konuları ele alınır.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

MÇGE 122-Yaratıcılık ve Eğitimi
Öğrencilerin yaratıcılığı tanımlayabilmeleri, yaratıcılığı geliştiren ve engelleyen faktörleri açıklayabilmeleri, öğrencilerin kendi yaratıcılıklarını keşfetmeleri, geliştirmeleri ve etkinlik uygulamaları ile öğrendiklerini pekiştirmeleri.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 2
Ön Koşul: Yok

MÇGE 125-Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri
Bu derste, özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, , zihinsel yetersizlik, otizm spektrum bozukluğu, özel öğrenme güçlüğü, işitme yetersizliği, görme yetersizliği, bedensel yetersizlik, dil ve konuşma bozuklukları,, özel yetenek, dikkat eksiliği ve hiperaktivite bozukluğu ile dünyada ve Türkiye?de özel eğitim uygulamaları konuları tartışılmaktadır.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

MÇGE 126-Kaynaştırma Eğitimi
Bu derste, kaynaştırma-normalleştirme-bütünleştirme, destek hizmet kavramları, kaynaştırma uygulamaları, kaynaştırmanın yasal
dayanakları, kaynaştırma ekibinin sorumlulukları, sosyal kabul, farklı yetersizliğe sahip kaynaştırma öğrencilerine yönelik destek özel eğitim
hizmetleri, öğretim ve değerlendirme süreçlerini uyarlama ve problem davranışların yönetilmesi konuları tartışılmaktadır.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

MÇGE 127-Anne Çocuk Sağlığı
Bu derste, anne -çocuk sağlığının tanımı, etkileyen faktörler, anne ve çocuk sağlığını koruyucu ve geliştirici uygulamalar, 0 - 6 yaş döneminde
büyüme-gelişme ve bu dönemde sık görülen sağlık sorunları ele alınacaktır.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

MÇGE 128-Erken Çocukluk Eğitiminde Program ve Uygulamalar
Bu derste, eğitim programının önemi, ilkeleri ve ögeleri; Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim süreci; Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, kazanımlar, göstergeler, ortam özellikleri, etkinlikler, programda kullanılacak formlar, planlama (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulama ve değerlendirme ile ilgili konular ele alınacaktır.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

MÇGE 129-Erken Çocukluk Eğitimine Giriş
Bu derste, erken çocukluk kavramı, Türkiye?de ve dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitim, okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve
yararları, okul öncesi eğitime temel olan görüşler ve okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi, dünyada ve Türkiye?de okul öncesi eğitimin bugünkü
durumu, okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri, okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim k urumlarının
çeşitleri (anaokulu, kreş vb.), okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri, okul öncesi eğitim döneminde ailenin
rolü ve önemi konularına değinilecektir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

MÇGE 130-Bilgisayara Giriş
Bu derste, bilgisayar temel kavramlarını ve donanım bileşenlerini tanıma, bilgisayarı temel düzeyde kullanabilme (belge hazırlama, tablo hazırlama), bilgisayar kullanımına yeni başlayanlar için kelime işlem programlarının ve elektronik hesap tablolama programlarının kullanımını gibi konular üzerinde durulacaktır.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

MÇGE 132-Erken Çocuklukta Dil Gelişimi
Bu derste, dilin günlük yaşantımızdaki önemi, dil ve konuşmanın fizyolojik temelleri, dilin bileşenleri, dil gelişimi yaklaşımları, erken çocukluk döneminde dil gelişim aşamaları, çocuğun dil gelişimi sürecinin desteklenmesine yönelik uygun ortamların düzenlenmesi ve dil gecikmesi ve dil bozuklukları olan çocukların özellikleri ve desteklenmesi konuları yer almaktadır.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

MÇGE 204-Çocuk Hakları ve Koruma
Bu dersin amacı, öğrencilerin, çocuğun hakları ve korunması hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Bu derste Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları, çocuk ihmal ve istismarı ve buna yönelik koruyucu önlemler ve de çocuk haklarının korunması konusunda yapılan çalışmalar değerlendirilmektedir.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

MÇGE 210-Çocuk ve Çevre
Okul öncesi dönemde çevre bilinci oluşturma, çevre sorunlarının tanımı, çevre eğitimi, çevre koruma etkinlikleri planlama ve koruma konuları incelenir.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

MÇGE 217-Çocuk ve Drama
Bu dersin amacı; eğitsel drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı, çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi, eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, eğitici dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, eğitsel drama ortamı ve öğretmen nitelikleri, eğitsel drama da özel teknikler, eğitsel dramanın değerlendirilmesi, uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

MÇGE 219-Çocuk ve Müzik
Bu dersin amacı, öğrencilerin okul öncesi eğitimde müzik etkinliklerini uygulayabilmesine fırsat tanımaktır. Bu derste müzik bilgisi, müzik etkinliklerini planlama ve uygulama yer almaktadır.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

MÇGE 220-Çocuk Edebiyatı
Çocuk edebiyatının temel kavramlarını ve tarihçesini örnekleriyle inceler. Öğrencilere çocukla nitelikli kitabın nasıl buluşabileceğini anlatır. Öğrencilere çocuk edebiyatı kitaplarının nasıl inceleneceğini aktarılır. Çocuk yayınlarının, çocukların düşünsel, ruhsal ve toplumsal gelişmelerindeki katkısına dikkati çeker. Öğrencilerin çocuk edebiyatının temel yapıtlarıyla ilişki kurmasını sağlar.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

MÇGE 221-Çocuk Ruh Sağlığı
Öğrencilerin ruh sağlığı ve çocuk ruh sağlığı konularını kavrayabilmeleri, çocuk ruh sağlığını etkileyen faktörleri açıklayabilmeleri, çocuklarda ruhsal sorunların neler olduğunu tanıyabilmeleri.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

MÇGE 222-Eğitimde Araç-Gereç Geliştirme
Bu dersin amacı öğrenciye okulöncesi eğitimde araç gereç geliştirme yeterlikleri kazandırmaktır. Ayrıca bu derste öğrencilerin sınıflarında uygulayabilecekleri sınıf yönetimi ile ilgili araç gereçler planlaması, kukla ve aksesuarlar yapmalarının öğretimi de hedeflemektedir.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

MÇGE 223-Çocuk ve Oyun
Oyun ve oyuncağın tarihçesi, oyunun önemi, çocuğun gelişimine katkıları incelenir. Oyun ile ilgili kuram ve görüşler, çocuğun gelişimine bağlı oyun aşamaları ve farklı gelişen çocuklarda oyun ele alınır ve uygulama örneklerini öğrenir.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 5
Ön Koşul: Yok

MÇGE 224-Okul Öncesi Rehberlik
Bu derste rehberliğin tanımı, ilkeleri, gelişimi ve tarihçesi gibi temel kavramlar ve konularını ele alınır. Rehberliği gerekli kılan nedenler, bireyi tanıma teknikleri ve rehberlik uygulamaları öğretilir.
Kuram: 3 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

MÇGE 225-Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitimi
Sanatın tanımı ve işlevi, temel sanat eğitimi, sanat eğitimi tarihi, çağdaş eğitimde sanat eğitiminin yeri ve önemi, bir sanat eserini tanıyabilme ve değerlendirebilme, gelişim evrelerine göre çocuk resmi ve özellikleri, sanat eğitiminin okul öncesi çocuğuna kazandırdıkları, okul öncesinde görsel sanat eğitimi yöntem ve teknikleri, kullanılan malzemeler, müze eğitimi.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

MÇGE 227-Okul Öncesi Eğitiminde Bilgisayar Öğretimi
Dersin en temel amacı, okul öncesi eğitiminde bilgisayar kullanmanın gerekliliğini ve önemini, yaşayarak öğrenme fırsatı sunmaktır. Bu ders kapsamında; öğrencilere, okul öncesi eğitiminde bilgisayarı etkili bir şekilde kullanma, sosyal medya araçları ile ilgili yetkinlik kazanma, çocuklara yönelik yaratıcı görsel multimedya ürünleri üretebilme, blog ve metin yazarlığı yeteneklerini geliştirme, internet üzerinde sosyal topluluklar oluşturma, internetteki içeriklerin tanıtımına yönelik teknikleri ve araçları öğrenme becerileri kazandırmak hedeflenmektedir.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

MÇGE 228-Kişisel Gelişim
Bu derste amaç, öğrencilerin kişisel ve mesleki yeterliliklerini geliştirmektir. İletişim, iletişimin öğeleri ve süreçleri, çocuk, aile ve iş ortamında ilişkiler konuları ele alınarak ve uygulama örnekleri sunmaktır.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

MÇGE 232-Türkçe Eleştirel Okuma ve Yazma
Bu dersin amacı, Türkçe?nin doğru kullanımını, öğrencileri Türk edebiyatının yapıtlarıyla tanıştırmayı, eleştirel, sorgulayıcı ve yaratıcı düşünceyi geliştirmektir. Bu derste yeryüzündeki diller ve dil aileleri, Türkçe?nin bağlı olduğu dil ailesi ve özellikleri, Türkçe?nin ses, yapı ve sözdizimi özellikleri, noktalama işaretleri ve yazım kuralları hakkında bilgi verilerek öğrencilerin güzel konuşma ve yazma yeteneklerinin geliştirilmesi üzerine çalışmalar yapılır. Ayrıca, bilgilendirici yazım türleri olan makale, köşe yazısı, deneme, günlük, anı gibi yazılarla yaratıcı yazı türleri olan roman, öykü ve tiyatro üzerine teorik bilgiler ve yazım denemeleri yapılır.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

MÇGE 233-Çocukla İletişim
Bu dersin kapsamında iletişimin tanımı ve kişiler arası iletişim, iletişimde kendini tanımanın önemi, iletişim engelleri, aile içi iletişim, çocuklarla etkili iletişim, empati, iletişimle ilgili temel kavramlar, iletişimin türleri, çocukla etkili iletişim için gerekli bilgi ve beceriler, iletişim engelleri, sağlıklı iletişim konularına yer verilmiştir.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

MÇGE 238-Okul Öncesinde Cinsel Eğitim
Bu derste, 0-12 yaş arası cinsel gelişim, ergenlik döneminde cinsel gelişim, cinsel eğitim konusunda anne babalara düşen görevler, cinsel gelişimle ilişkili oyunlar, medya ve cinsellik, cinsel gelişimde gözlenen durumlar, cinsel eğitimde öğretmenlere düşen görevler gibi konular tartışılacaktır.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

MÇGE 240-Çocukta Davranış Problemleri
Bu dersin amacı, öğrencilerin duygu, davranış ve uyum bozukluğu yaşayan çocukların gösterdiği belirtileri tanımaları, çocuklarda davranış yönetimi konusunda bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

MÇGE 251-İlk Yardım
İlkyardım temel ilkeleri, temel yaşam desteği, yaralanmalarda ya da acil durumlarda ilk yardım desteğinin sağlanması ile ilgili konular incelenir.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 2
Ön Koşul: Yok

MÇGE 253-Okul Deneyimi
Bu derste, öğrencilerin gerçek sınıf ortamlarında sınıf yönetimi, sınıf organizasyonu ve grup çalışması gibi konularda gözlemler yapmaları sağlanmaya çalışılmaktadır.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 4 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 6
Ön Koşul: Yok

MÇGE 254-Aile Eğitimi ve Katılımı
Bu derste, aile ve aile eğitimi hakkında bilgi, aile eğitim programlarının amacı, faydaları, kimlere, hangi şekilde ne tür eğitimlerin verilmesinin uygun olduğu, Türkiye'de ve dünyada uygulanan aile eğitim programları, farklı özellikleri olan ailelerle ilgili eğitimler (tek ebeveynli aile, hastalık, kaza veya travma durumlarında aile, sosyal zorluklar ve uyum sorunları yaşayan aile vb) gibi konular üzerinde durulacaktır.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 2
Ön Koşul: Yok

MÇGE 255-Sınıf Yönetimi
Bu derste, öğrencilerin sınıf yönetiminin anlamını, özelliklerini, farklı sınıf yönetimi modellerini tanıma, disiplin ile ilgili temel kuramları ve farklı disiplin modellerini ve bunların uygulamaya ilişkin sonuçlarını kavramaları amaçlanmaktadır.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

MÇGE 256-Topluma Hizmet Uygulamaları
Bu ders, öğrencilerin sosyal sorumluluk projeleri geliştirmeleri ve uygulamalarını içermektedir.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 4
Ön Koşul: Yok

MÇGE 258-Kurumlarda Uygulama
Bu derste, öğrencilerin okul öncesi eğitim kurumlarında gözlem, görüşme ve uygulama yapmaları beklenmektedir.
Kuram: 1 saat
Uygulama: 4 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 6
Ön Koşul: Yok

MÇGE 260-Öğrenme Psikolojisi
Bu derste, öğrenmenin temel süreçlerini ve kavramlarını öğretmek; öğrenmenin davranış değişikliğindeki ve eğitimdeki rolünü öğrenme teorileri açıklamak ve tartışmak amaçlanmaktadır.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

MÇGE 262-Erken Çocuklukta Güncel Konular
Bu derste, son yıllarda erken çocukluk döneminde üzerinde durulan konular ile erken çocuklukla ilgili gündemde olan konular tartışılacaktır.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

MÇGE 264-Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme Teknikleri
Bu derste, çocuğu tanımanın önemi, tanımanın boyutları, tanıma teknikleri (gözlem, görüşme, portfolyo, projektif testler, kontrol listeleri, gelişim test ve ölçekleri), tanı ilke ve yöntemleri, farklı kültürlerdeki gelişimsel normların karşılaştırılması, gelişimin değerlendirilmesi ve raporlanması ve çocuğu tanıma ve değerlendirmede ekip yaklaşımı konuları tartışılmaktadır.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

MÇGE 266-Erken Çocuklukta Değerler Eğitimi
Bu derste, değerler eğitiminin tanımı, önemi ve kapsamı, toplumsal bağlamda değerler eğitimi, değerler eğitiminde ahlak ve karakter eğitiminin yeri, okul öncesi dönemde değerler eğitiminin yeri ve önemi, okul öncesi eğitim programında değerler eğitiminin kapsamı, okul öncesi dönem değerler eğitiminde öğretmen ve okulun rolü, okul öncesi dönem değerler eğitiminde ailenin rolü ile okul öncesi dönemde değerler eğitimi uygulamaları konuları yer almaktadır.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 3
Ön Koşul: Yok

MÇGE 268-Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Bu derste çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla alana özgü öğretim materyallerinin (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb.) geliştirilmesi ve çeşitli nitelikteki materyallerin değerlendirilmesi konuları ele alınmaktadır.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 2 saat
Yerel Kredi: 3
AKTS Kredisi: 2
Ön Koşul: Yok

TRD 157-Türk Dili I
Türk Dili dersleri, öğrencilerin Türk dilinin özelliklerini ve işleyiş kurallarını örnekleriyle göstermelerini; duygularını, düşüncelerini, tasarladıklarını, izlenimlerini, gözlemlerini, yaşantılarını söz ve yazıyla doğru ve etkili olarak anlatma becerisi ve alışkanlığı kazanmalarını, onların yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözcük hazinelerini geliştirmelerini; okudukları metinleri ya da dinledikleri programları doğru olarak anlayabilme kurallarını öğrenmelerini; kişiler ve kitleler arasındaki iletişimin temeli olan dil becerilerini geliştirmelerini hedeflemektedir.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 2
Ön Koşul: Yok

TRD 158-Türk Dili II
Amaç, öğrencilerin Türkçenin özelliklerini ve işleyiş kurallarını örnekleriyle açıklamaları; Türkçenin yazım ve söyleyiş özelliklerini örnekleriyle göstermeleridir. Öğrencilerin anlama (dinleme/okuma/izleme anlama) ve anlatma (sözlü ve yazılı anlatım) becerilerini geliştirmelerine, Türk ve dünya kültür ve edebiyatlarıyla ilişki kurmalarına olanak sağlar.
Kuram: 2 saat
Uygulama: 0 saat
Yerel Kredi: 2
AKTS Kredisi: 2
Ön Koşul: Yok