Konuyla ilgili genel kavramlar, Osmanlı İmparatorluğu?nun yıkılış sebepleri, Milli Mücadele için yapılmış olan hazırlıklar, kongreler, Sevr Antlaşması, savaşlar, TBMM?nin açılması, Mudanya Ateşkes Antlaşması, Lozan Antlaşması ile ilgili konular tartışılmaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Saltanatın kaldırılması ve Cumhuriyetin ilanı, Türk inkılabının stratejisi ve önemi, hukuk, ekonomik, siyasal, eğitim kültür alanında ve sosyal alanda yapılmış olan inkılaplar, çok partili hayata geçme denemeleri, Atatürk dönemi Türk dış politikası, Atatürk ilkeleri.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: İNG 131
|
|
Okul öncesi dönemde ve bebeklik döneminde gelişim ilkeleri, temel gelişim kavramları, gelişimi etkileyen etmenler ve gelişim kuramları, 0-8 yaş arası çocukların motor, bilişsel, dil, sosyal, duygusal ve özbakım gelişim özellikleri incelenecek.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
8-14 yaş arası ilköğretim çağı çocuklarının gelişim özellikleri ve gelişim kuramları, fiziksel bilişsel, dil, sosyal, duygusal gelişim özellikleri incelenecek.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Okul öncesi dönemde bilim eğitiminin önemi, bilgisayar kullanımı, bilim etkinlikleri planlama ve uygulamalar yapılır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Beslenmenin tanımı, önemi ve besin öğelerini inceler, hamile ve süt veren kadının beslenmesi, beslenmenin anne ve çocuk sağlığı açısından önemine dikkat çeker. 0 ? 6 yaş çocuklar için yaşa özel beslenme özellikleri ve beslenme sorunları ile bu sorunlara yaklaşımları tartışır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrencilerin, psikoloji alanına ilişkin temel kavramları ve konuları öğrenmeleri, psikolojinin tanımı ve alt dalları, davranış, öğrenme, algı, bellek, güdülenme, tutumlar , duygu ve heyecanlar konuları ele alınır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrencilerin yaratıcılığı tanımlayabilmeleri, yaratıcılığı geliştiren ve engelleyen faktörleri açıklayabilmeleri, öğrencilerin kendi yaratıcılıklarını keşfetmeleri, geliştirmeleri ve etkinlik uygulamaları ile öğrendiklerini pekiştirmeleri.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste, özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, , zihinsel yetersizlik, otizm spektrum bozukluğu, özel öğrenme güçlüğü, işitme yetersizliği, görme yetersizliği, bedensel yetersizlik, dil ve konuşma bozuklukları,, özel yetenek, dikkat eksiliği ve hiperaktivite bozukluğu ile dünyada ve Türkiye?de özel eğitim uygulamaları konuları tartışılmaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste, kaynaştırma-normalleştirme-bütünleştirme, destek hizmet kavramları, kaynaştırma uygulamaları, kaynaştırmanın yasal dayanakları, kaynaştırma ekibinin sorumlulukları, sosyal kabul, farklı yetersizliğe sahip kaynaştırma öğrencilerine yönelik destek özel eğitim hizmetleri, öğretim ve değerlendirme süreçlerini uyarlama ve problem davranışların yönetilmesi konuları tartışılmaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste, anne -çocuk sağlığının tanımı, etkileyen faktörler, anne ve çocuk sağlığını koruyucu ve geliştirici uygulamalar, 0 - 6 yaş döneminde büyüme-gelişme ve bu dönemde sık görülen sağlık sorunları ele alınacaktır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste, eğitim programının önemi, ilkeleri ve ögeleri; Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim süreci; Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, kazanımlar, göstergeler, ortam özellikleri, etkinlikler, programda kullanılacak formlar, planlama (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulama ve değerlendirme ile ilgili konular ele alınacaktır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste, erken çocukluk kavramı, Türkiye?de ve dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitim, okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararları, okul öncesi eğitime temel olan görüşler ve okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi, dünyada ve Türkiye?de okul öncesi eğitimin bugünkü durumu, okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri, okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim k urumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.), okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri, okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi konularına değinilecektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste, bilgisayar temel kavramlarını ve donanım bileşenlerini tanıma, bilgisayarı temel düzeyde kullanabilme (belge hazırlama, tablo hazırlama), bilgisayar kullanımına yeni başlayanlar için kelime işlem programlarının ve elektronik hesap tablolama programlarının kullanımını gibi konular üzerinde durulacaktır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste, dilin günlük yaşantımızdaki önemi, dil ve konuşmanın fizyolojik temelleri, dilin bileşenleri, dil gelişimi yaklaşımları, erken çocukluk döneminde dil gelişim aşamaları, çocuğun dil gelişimi sürecinin desteklenmesine yönelik uygun ortamların düzenlenmesi ve dil gecikmesi ve dil bozuklukları olan çocukların özellikleri ve desteklenmesi konuları yer almaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı, öğrencilerin, çocuğun hakları ve korunması hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Bu derste Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları, çocuk ihmal ve istismarı ve buna yönelik koruyucu önlemler ve de çocuk haklarının korunması konusunda yapılan çalışmalar değerlendirilmektedir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Okul öncesi dönemde çevre bilinci oluşturma, çevre sorunlarının tanımı, çevre eğitimi, çevre koruma etkinlikleri planlama ve koruma konuları incelenir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı; eğitsel drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı, çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi, eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, eğitici dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, eğitsel drama ortamı ve öğretmen nitelikleri, eğitsel drama da özel teknikler, eğitsel dramanın değerlendirilmesi, uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı, öğrencilerin okul öncesi eğitimde müzik etkinliklerini uygulayabilmesine fırsat tanımaktır. Bu derste müzik bilgisi, müzik etkinliklerini planlama ve uygulama yer almaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Çocuk edebiyatının temel kavramlarını ve tarihçesini örnekleriyle inceler. Öğrencilere çocukla nitelikli kitabın nasıl buluşabileceğini anlatır. Öğrencilere çocuk edebiyatı kitaplarının nasıl inceleneceğini aktarılır. Çocuk yayınlarının, çocukların düşünsel, ruhsal ve toplumsal gelişmelerindeki katkısına dikkati çeker. Öğrencilerin çocuk edebiyatının temel yapıtlarıyla ilişki kurmasını sağlar.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Öğrencilerin ruh sağlığı ve çocuk ruh sağlığı konularını kavrayabilmeleri, çocuk ruh sağlığını etkileyen faktörleri açıklayabilmeleri, çocuklarda ruhsal sorunların neler olduğunu tanıyabilmeleri.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı öğrenciye okulöncesi eğitimde araç gereç geliştirme yeterlikleri kazandırmaktır. Ayrıca bu derste öğrencilerin sınıflarında uygulayabilecekleri sınıf yönetimi ile ilgili araç gereçler planlaması, kukla ve aksesuarlar yapmalarının öğretimi de hedeflemektedir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Oyun ve oyuncağın tarihçesi, oyunun önemi, çocuğun gelişimine katkıları incelenir. Oyun ile ilgili kuram ve görüşler, çocuğun gelişimine bağlı oyun aşamaları ve farklı gelişen çocuklarda oyun ele alınır ve uygulama örneklerini öğrenir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste rehberliğin tanımı, ilkeleri, gelişimi ve tarihçesi gibi temel kavramlar ve konularını ele alınır. Rehberliği gerekli kılan nedenler, bireyi tanıma teknikleri ve rehberlik uygulamaları öğretilir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Sanatın tanımı ve işlevi, temel sanat eğitimi, sanat eğitimi tarihi, çağdaş eğitimde sanat eğitiminin yeri ve önemi, bir sanat eserini tanıyabilme ve değerlendirebilme, gelişim evrelerine göre çocuk resmi ve özellikleri, sanat eğitiminin okul öncesi çocuğuna kazandırdıkları, okul öncesinde görsel sanat eğitimi yöntem ve teknikleri, kullanılan malzemeler, müze eğitimi.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Dersin en temel amacı, okul öncesi eğitiminde bilgisayar kullanmanın gerekliliğini ve önemini, yaşayarak öğrenme fırsatı sunmaktır. Bu ders kapsamında; öğrencilere, okul öncesi eğitiminde bilgisayarı etkili bir şekilde kullanma, sosyal medya araçları ile ilgili yetkinlik kazanma, çocuklara yönelik yaratıcı görsel multimedya ürünleri üretebilme, blog ve metin yazarlığı yeteneklerini geliştirme, internet üzerinde sosyal topluluklar oluşturma, internetteki içeriklerin tanıtımına yönelik teknikleri ve araçları öğrenme becerileri kazandırmak hedeflenmektedir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste amaç, öğrencilerin kişisel ve mesleki yeterliliklerini geliştirmektir. İletişim, iletişimin öğeleri ve süreçleri, çocuk, aile ve iş ortamında ilişkiler konuları ele alınarak ve uygulama örnekleri sunmaktır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı, Türkçe?nin doğru kullanımını, öğrencileri Türk edebiyatının yapıtlarıyla tanıştırmayı, eleştirel, sorgulayıcı ve yaratıcı düşünceyi geliştirmektir. Bu derste yeryüzündeki diller ve dil aileleri, Türkçe?nin bağlı olduğu dil ailesi ve özellikleri, Türkçe?nin ses, yapı ve sözdizimi özellikleri, noktalama işaretleri ve yazım kuralları hakkında bilgi verilerek öğrencilerin güzel konuşma ve yazma yeteneklerinin geliştirilmesi üzerine çalışmalar yapılır. Ayrıca, bilgilendirici yazım türleri olan makale, köşe yazısı, deneme, günlük, anı gibi yazılarla yaratıcı yazı türleri olan roman, öykü ve tiyatro üzerine teorik bilgiler ve yazım denemeleri yapılır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin kapsamında iletişimin tanımı ve kişiler arası iletişim, iletişimde kendini tanımanın önemi, iletişim engelleri, aile içi iletişim, çocuklarla etkili iletişim, empati, iletişimle ilgili temel kavramlar, iletişimin türleri, çocukla etkili iletişim için gerekli bilgi ve beceriler, iletişim engelleri, sağlıklı iletişim konularına yer verilmiştir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste, 0-12 yaş arası cinsel gelişim, ergenlik döneminde cinsel gelişim, cinsel eğitim konusunda anne babalara düşen görevler, cinsel gelişimle ilişkili oyunlar, medya ve cinsellik, cinsel gelişimde gözlenen durumlar, cinsel eğitimde öğretmenlere düşen görevler gibi konular tartışılacaktır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı, öğrencilerin duygu, davranış ve uyum bozukluğu yaşayan çocukların gösterdiği belirtileri tanımaları, çocuklarda davranış yönetimi konusunda bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
İlkyardım temel ilkeleri, temel yaşam desteği, yaralanmalarda ya da acil durumlarda ilk yardım desteğinin sağlanması ile ilgili konular incelenir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste, öğrencilerin gerçek sınıf ortamlarında sınıf yönetimi, sınıf organizasyonu ve grup çalışması gibi konularda gözlemler yapmaları sağlanmaya çalışılmaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 4 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste, aile ve aile eğitimi hakkında bilgi, aile eğitim programlarının amacı, faydaları, kimlere, hangi şekilde ne tür eğitimlerin verilmesinin uygun olduğu, Türkiye'de ve dünyada uygulanan aile eğitim programları, farklı özellikleri olan ailelerle ilgili eğitimler (tek ebeveynli aile, hastalık, kaza veya travma durumlarında aile, sosyal zorluklar ve uyum sorunları yaşayan aile vb) gibi konular üzerinde durulacaktır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste, öğrencilerin sınıf yönetiminin anlamını, özelliklerini, farklı sınıf yönetimi modellerini tanıma, disiplin ile ilgili temel kuramları ve farklı disiplin modellerini ve bunların uygulamaya ilişkin sonuçlarını kavramaları amaçlanmaktadır.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders, öğrencilerin sosyal sorumluluk projeleri geliştirmeleri ve uygulamalarını içermektedir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 4
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste, öğrencilerin okul öncesi eğitim kurumlarında gözlem, görüşme ve uygulama yapmaları beklenmektedir.
Kuram: 1 saat
|
Uygulama: 4 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste, öğrenmenin temel süreçlerini ve kavramlarını öğretmek; öğrenmenin davranış değişikliğindeki ve eğitimdeki rolünü öğrenme teorileri açıklamak ve tartışmak amaçlanmaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste, son yıllarda erken çocukluk döneminde üzerinde durulan konular ile erken çocuklukla ilgili gündemde olan konular tartışılacaktır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste, çocuğu tanımanın önemi, tanımanın boyutları, tanıma teknikleri (gözlem, görüşme, portfolyo, projektif testler, kontrol listeleri, gelişim test ve ölçekleri), tanı ilke ve yöntemleri, farklı kültürlerdeki gelişimsel normların karşılaştırılması, gelişimin değerlendirilmesi ve raporlanması ve çocuğu tanıma ve değerlendirmede ekip yaklaşımı konuları tartışılmaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste, değerler eğitiminin tanımı, önemi ve kapsamı, toplumsal bağlamda değerler eğitimi, değerler eğitiminde ahlak ve karakter eğitiminin yeri, okul öncesi dönemde değerler eğitiminin yeri ve önemi, okul öncesi eğitim programında değerler eğitiminin kapsamı, okul öncesi dönem değerler eğitiminde öğretmen ve okulun rolü, okul öncesi dönem değerler eğitiminde ailenin rolü ile okul öncesi dönemde değerler eğitimi uygulamaları konuları yer almaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 3
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla alana özgü öğretim materyallerinin (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb.) geliştirilmesi ve çeşitli nitelikteki materyallerin değerlendirilmesi konuları ele alınmaktadır.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 2 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Türk Dili dersleri, öğrencilerin Türk dilinin özelliklerini ve işleyiş kurallarını örnekleriyle göstermelerini; duygularını, düşüncelerini, tasarladıklarını, izlenimlerini, gözlemlerini, yaşantılarını söz ve yazıyla doğru ve etkili olarak anlatma becerisi ve alışkanlığı kazanmalarını, onların yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözcük hazinelerini geliştirmelerini; okudukları metinleri ya da dinledikleri programları doğru olarak anlayabilme kurallarını öğrenmelerini; kişiler ve kitleler arasındaki iletişimin temeli olan dil becerilerini geliştirmelerini hedeflemektedir.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Amaç, öğrencilerin Türkçenin özelliklerini ve işleyiş kurallarını örnekleriyle açıklamaları; Türkçenin yazım ve söyleyiş özelliklerini örnekleriyle göstermeleridir. Öğrencilerin anlama (dinleme/okuma/izleme anlama) ve anlatma (sözlü ve yazılı anlatım) becerilerini geliştirmelerine, Türk ve dünya kültür ve edebiyatlarıyla ilişki kurmalarına olanak sağlar.
Kuram: 2 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 2
|
AKTS Kredisi: 2
|
Ön Koşul: Yok
|
|
|
|