Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bilim, Bilimsel Yöntem ve Araştırma ile İlgili Temel Kavramlar; Araştırma Türleri: Temel araştırmalar, Uygulamalı araştırmalar; Araştırmanın Aşamaları; Araştırma Eğitimi; Araştırmalarda Rapor Hazırlama; Araştırma Modeli ve Türleri: Tarama modelleri, Deneme modelleri; Araştırmalarda Verilerin İşlenmesi, Çözümü ve Yorumlanması; Araştırma Süreç ve Teknikleri: Giriş-Problem, Yöntem, Bulgular ve yorum, Özet, Yargı ve öneriler.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Okul öncesi eğitimin gelişmesine temel olan teorik görüşler, bu teorilerin ışığında hazırlanan programlar geliştirilecek ve tartışılacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimlerinde görülen gecikmeler, bireysel ve çevreden kaynaklanan problemler, risk faktörlerinin saptanması, Türkiye?de ve dünyada uygulanan erken tanı ve erken müdahale programlarının incelenmesi.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Çocuğun değeri, toplumsal tarihte çocuk, çocuk kültürü, kültürlerarası çalışmalar ve çocuk, anababa eğitimi çalışmaları, medya, okul ve toplumsal kültür, çocukla ilgili politikalar ve değerler, çocuğun katılımı, çocuk hakları, tartışmalı konular-problem alanları (çocuk istismarı ve ihmali, çalışan çocuklar, eğitimde şiddet vb.), ilgili kuramlar ve ampirik araştırmalar ışığında incelenecek ve tartışılacaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Döllenmeden doğuma kadar gelişim, Doğumdan 3 yaşına kadar sinir sistemi gelişimi, 3-12 yaş sinir sistemi gelişimi, Hareket gelişimi, Bilişsel gelişim, Zeka, zihin, akıl kavramları, beyindeki yerleri, Bellek kavramı, limbik sistem ve diğer beyin alanları, Dominans, Yetenek nedir, yaratıcılık nasıl oluşuyor, Öğrenmenin hızı artabilir mi?, Bakma, görme, işitme, dokunma, koklama, tad almanın öğrenmeye katkılarının karşılaştırılması, Çizgiden resme geçiş, Çizginin yönü,yüz tanıma,mekan algılarının beyin gelişiminde zaman ve mekan açısından incelenmesi, Üstün zeka ve yetenekli, dünyada tanınmış örnek kişiler seçip tartışmak.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Yaratıcılık, yaratıcı düşünmenin önemi, okul öncesi dönem çocuklarının yaratıcılıklarını destekleyecek yöntemler ve modeller. Sanatta yaratıcılık ve farklı sanat dallarından destek alarak çocuklarda yaratıcı düşüncenin geliştirilmesi.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
İnsan davranışını yöneten zihinsel süreçlerin neler olduklarını ve bu süreçlerin nasıl araştırıldıklarını öğrenmektir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu dersin amacı; öğrencilere bağımlılığın kuramsal temelleri ve ilkelerini kavratmak, biyo-psiko-sosyal bir süreç olan bağımlılığı, bağımlılık dinamiklerini ve çeşitlerini öğretmek; bağımlı bireye ve bağımlı bireyin ailesine danışmanlık sürecinde gerekli yöntem ve teknikleri kullanma becerisini kazandırmaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Psikolojik danışmanlık alanını toplumun ve bireyin değişen gereksinimlerini göz önünde tutarak yeni teknik ve kavramların tartışıldığı bir derstir. Dersin içeriğinde çağdaş kuramlar (psikanalitik, Adleryan, varoluşçu, gestalt, birey merkezli, davranışçı, bilişsel, akılcı duygusal-davranışçı yaklaşım, feminist terapi ve çözüm odaklı kısa süreli danışma kuramları) ve uygulamaları karşılaştırılıp tartışılır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Konuyla ilgili genel kavramlar, aile ve grup kavramlarının tarifi, aile ve grup üyelerinin belirtilmesi, aile ve grup üyelerinin ilişki yapıları, aile ve grup yapısının incelenmesi ve karşılaştırılması, ailede ve grupta oluşan sorunlar ve çözümlenmesine yönelik terapötik etkinlikler.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki etik ilkeler ve genel uygulama standartları, danışan hakları ve psikolojik danışmanın etik ve yasal yükümlülükleri, etik karar verme kuram ve modelleri.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Merkezi eğilim ölçüleri, değişkenlik ve asimetri ölçüleri, normal dağılım, parametre tahmini, hipotez testi.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Konuyla ilgili genel kavramların tatışılması ve psikanalitik kuram ve diğer kuramlarda bireysel psikolojik danışmanlık etkinliklerinin nasıl yapılacağının öğrenilmesi.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu derste, sorun çözme becerisinin temel kavramları hakkında bilgi edinebilme, kişilerarası sorun çözme becerilerinin gelişim aşamalarını öğrenebilme, aşamaları uygulayabilme, sorun çözme ve ruhsal sorunlar arasındaki ilişki hakkında bilgi edinebilmeyle değerlendirmenin nasıl yapılacağını öğrenebilme amaçlanmaktadır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 6
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Ölçme araçları, incelenen özelliklerin sınıflanması, sıralanması ya da miktar ve derecelerinin belirlenmesini amaçlar. Araştırma ve bilim ölçmeye dayanır, duyarlı ölçüm araçlarıyla yapılan ölçmeler de bilimsel gelişmeyi sağlar. Bir ölçeğin geçerli ve güvenilir olması için, ölçeğin geliştirilmesi/uyarlanması aşamalarında bir çok kriter ve standarda uygun davranılması gerekmektedir. Bu dersin amacı, ögrencilerin psikolojide kullanılan ölçme araçlarını tanımalarını sağlamak ve ölçme aracı geliştirme/ uyarlama sürecini öğrenmelerini sağlamaktır.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Psikolojik danışmanlar bireysel olduğu kadar ailelerle de çalışmaktadırlar. Bu bağlamda bu dersin amacı, güncel aile danışmanlığı yaklaşımlarının (Sistemik ve stratejik, yapısal, kuşaklararası, yaşantısal, bilişsel davranışçı, öyküsel, çözüm odaklı ve post-modern yaklaşımlar) kuramsal temellerini, müdahale yöntemlerini ve uygulamaya yansımalarını incelemektir. Ders kapsamında, her bir aile danışmanlığı yaklaşımın felsefi kökleri, amacı, danışma süreci danışmanın rolü, kuramlara özgü vaka belgelendirmeleri ve vaka sunumları gibi konulara yer verilecektir. Bu kapsamda, dersi alan öğrencilerin psikolojik danışma alanı açısından aile danışmanlığının Türkiye?deki gelişimine dikkat çekerek mevcut aile danışmanlığı uygulamalarını gözden geçirme becerisi kazanmaları ve aile danışmanlığına ilişkin uygulamaya yönelik çalışmalar hakkında bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bilimsel araştırmanın temelleri, problem tanımlama, örnekleme yöntemleri, veri toplama, nicel ve nitel araştırmalar.
Kuram: 3 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 3
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Araştırma yöntemlerinin incelenip, örnek çalışmalarlarla, tez aşamasına hazırlık olarak tartışmalar yapmak.
Kuram: 0 saat
|
Uygulama: 1 saat
|
Yerel Kredi: 0
|
AKTS Kredisi: 7.5
|
Ön Koşul: Yok
|
|
Bu ders, bir araştırmanın bağımsız olarak baştan sona yürütülmesi ve buna dair becerilerin öğrenilmesini içermektedir. Buna göre, bir danışmanla beraber ilk önce bir araştırması sorusu belirlenmekte, bu soru üzerine literatür taraması yapılmakta, literatürde bu sorunun araştırılmasına ilişkin yöntemlerle beraber eksiklikler de dikkate alınarak özgün bir hipotez ve araştırma deseni kurulmaktadır. Daha sonra bu araştırma deseni çerçevesinde veri toplanmakta ve deneyin kuramsal temeli, yöntemi, sonuçları ve sonuçların değerlendirilmesini içeren bir tez yazılmaktadır.
Kuram: 0 saat
|
Uygulama: 0 saat
|
Yerel Kredi: 0
|
AKTS Kredisi: 30
|
Ön Koşul: Yok
|
|
|
|