1
|
Derslerde ve ders dışında iletişim alanında varolan iş ortamlarına ilişkin bilgi edinir, girişimci ve inovatif bakışaçısıyla deneyim kazanacağı üretimlerde bulunur.
|
2
|
Gazetecilik alanında üretim süreçlerinin (haber vb.) farklı aşamalarını,türlerini bilir ve bu aşamalardaki sorunları tanımlayabilir, çözüm üretebilir.
|
3
|
Bireysel olarak özgüvenli (ekip çalışması içinde uyumlu ve sorumlu) rol üstlenebilir, etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilir ve alana ilişkin üretimde bulunabilir.
|
4
|
Genelde iletişim etiği, özelde ise basın meslek ilkeleri doğrultusunda ve mesleki sorumluluğunun bilincinde olarak, alanda aldığı mesleki eğitime uygun biçimde mesleğini sürdürebilir.
|
5
|
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek ulusal ve uluslararası alanda görev yapabilecek düzeyde yasal kurallar, standartlar ve işleyiş pratikleri konusunda bilgi sahibi olur.
|
6
|
Gazetecilik alanındaki temel bilgisayar programlarını kullanabilir, yeni yönelimleri/tartışmaları takip ederek mesleki gelişime açık olur.
|
7
|
İletişim alanında yapacağı üretimlerin için, alanın arkaplanında yer alan siyaset, ekonomi, tarih, sosyoloji gibi sosyal bilimlere ve sanat alanına ilişkin temel kavramları, yaklaşımları bilir.
|
8
|
Öğrendiği kuramsal bilgileri medya alanına ilişkin güncel başlıklarda kullanabilir, alana ilişkin sorunları tespit eder, eleştirel bir biçimde analiz ederek çözebilir.
|
9
|
Türkçe'nin yanısıra İngilizce'de de okuma, yazma ve konuşma becerisi edinir, araştırma yapmak üzere kullanabilir.
|
10
|
Güncel iletişim teknolojilerini/araçlarını takip eder, içerik üretmek üzere kullanabilecek bilgi ve beceri sahibi olur.
|
11
|
Toplumda gazeteciliğin gelişimi, rolü ve önemi hakkında bilgi sahibi olur ve gazeteciliğin evrensel ilkeleri doğrultusunda toplumsal sorunlara ilişkin etkin tutum alır.
|
12
|
Küreselleşme ekseninde yaşanan yasal, ekonomik, siyasal, kültürel, sosyal gelişmeleri, değişim süreçlerini takip eder ve bunların iletişim alanına yansımalarını değerlendirebilir.
|
13
|
Farklı medya ortamlarına yönelik üretim (haber vb.) yapmayı, yapılmış ürünleri karşılaştırmayı ve analiz etmeyi öğrenir.
|
14
|
İletişim kuramlarını bilir ve bu kuramlar çerçevesinde medya üzerine bilimsel kural ve ilkelere uygun araştırma yapmayı, rapor yazmayı bilir
|
15
|
Gazetecilik alanına ilişkin araştırma ve planlama süreçlerini yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla ele alabilecek teorik altyapıya sahip olur.
|
|
|