1
|
Psikolojinin ve farklı alt-alanlarının temel kavram, soru ve sorunlarını tanır, tanımlar ve yorumlar.
|
2
|
Psikoloji alanındaki güncel gelişme ve tartışmaları takip eder, betimler ve bu güncel gelişme ve tartışmalara katkıda bulunabilme bilinci ve becerisi kazanır.
|
3
|
Bilimsel yönteme dayalı araştırmalar yapar; insanı davranış, duygu ve düşüncelerini tanımaya yönelik nesnel yöntemleri tanır ve bu yöntemleri uygular.
|
4
|
Akademik bilgi, beceri ve donanımını mesleki uygulamalarda kullanır ve psikoloji alanında ölçme ve değerlendirme yapar.
|
5
|
Kuram, gözlem ve sonuçları ilişkilendirir ve sorgular; nesnel ve eleştirel düşünebilme becerisi kazanır.
|
6
|
Toplumsal gerçeklere ve sorunlara yönelik farkındalık ve duyarlılık kazanmasıyla birlikte, mesleki bilgi ve donanımını kullanarak, sorunlara çözümler üretebilme becerisi edinir.
|
7
|
Sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara yönelik farkındalık ile insan hakları konusunda bilgi ve duyarlılık kazanır.
|
8
|
Farklı bilim ve uygulama alanlarına ilişkin edindiği bilgileri kullanır ve bu bilgileri psikoloji bilgisiyle ilişkilendirir; disiplinlerarası çalışma yapabilme bilinci ve becerisi kazanır.
|
9
|
Ekip içinde çalışabilme becerisi kazanır ve insanlarla etkileşimde, etkili iletişim becerilerini uygular.
|
10
|
Mesleki etik ilke ve değerleri tanır; mesleki sınırlılıkları, yeterlilikleri ve sorumluluklarını tanımlar ve akademik ve uygulamaya dönük çalışmalarında mesleki etik ilkeleri uygular.
|
11
|
Temel gözlem ve görüşme becerilerini uygulayarak, psikolojik sorunlara ilişkin yönlendirme yapılması gereken durumları tanır ve gerekli yönlendirmeyi yapar.
|
12
|
Genel akademik bilgileri (bilimsel yazı yazma, literatür tarama vb.) uygulamada kullanır.
|
13
|
Psikolojinin hangi alt alanında uzmanlaşmak istediğine yönelik eğilimini belirleyebilir ve lisansüstü programlara devam edebilecek altyapıya sahip olur.
|
14
|
Yabancı dil kazanımının da katkısıyla, yaşam boyu öğrenme bilinci ile bireysel ve akademik olarak kendini yeniler ve bireysel farkındalık kazanır.
|
|
|