1
|
Dünyayı ve sanatın tüm alanlarını çok katmanlı olarak alımlar ve tanımlar.
|
2
|
Sanat, sanatçı ve sanat ürünü arasındaki ilişkiyi kavrayarak kendilerine ait bir bakış açısı bulur.
|
3
|
Gözlem gücü, konsantrasyon yeteneği, duyu farkındalığı ve beden hakimiyetini geliştirir.
|
4
|
Hayal gücünü zenginleştirebilme ve yaratılacak soyut/somut dünyaların tiyatral gerçekliklerini sanatsal bir şekilde inşa eder.
|
5
|
Bireyselliğini ve bireysel enerjisini ekip çalışmasına verimli ve yaratıcı olarak adapte eder.
|
6
|
Tiyatro, sinema ve gösteri sanatları disiplinlerinin kollektif yapısını özümseyebilme ve birlikte üretim yetisini geliştirir.
|
7
|
Drama tarihinin kültürel, estetik, felsefi, toplumsal, ekonomik katmanlardan oluştuğunu kavrar ve açıklar.
|
8
|
Sanat ürününün sadece kendi çağının değil, çağının ötesinde bir yere sahip olduğunu kavrayarak kendine özgü bir duruş edinir.
|
9
|
Araştıran, sorgulayan, eleştiren ve üreten bireyler/sanatçılar olurlar.
|
10
|
Yazılı metinlerin olduğu kadar sahne/gösteri metinlerinin de analiz ve derin okumalarını yapar, yorum ve eleştiri yazar.
|
11
|
Türk gösteri sanatları ve oyunculuk tarihini kendi geleneği ve dinamiği içinde anlar, değerlendirir ve yeni üretimlerle Türk gösteri sanatları ve oyunculuğunun dinamiklerini zenginleştirir.
|
12
|
Sahnelenecek/yorumlanacak/oynanacak bir fikri metin, hareket, ses, söz, ışık, kostüm, mekân ve benzeri unsurlar arasında kuracakları ilişkiler ile bir tasarım/gösterim haline getirir.
|
13
|
Tiyatro, sinema ve gösteri sanatları alanlarında oyunculuk ve sahneleme anlayışlarındaki yeni biçim ve yeni yaklaşımları sentezler, bunları uygular.
|
14
|
Akademik ve profesyonel dünyada kullanılan teknik malzeme, mekân, işleyiş ve çalışma disiplinlerini bilir ve farklı ortamlara göre değiştirerek kullanır.
|
15
|
Ürettikleri/izledikleri sanat çalışmalarını seyirci ile etkileşime giren ve toplumsal, politik, psikolojik vb. katmanları bulunan düşünceler olarak algılar.
|
|
|