1
|
İletişim alanında interdisipliner yaklaşım çerçevesinde akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi birikimine ve uygulama becerisine sahip olur.
|
2
|
Medyanın ve bilgi üretmenin önemini kavrayıp ortaya çıkan ürünlerin toplumsal gücünün farkına varır; çalışacağı mecranın izleyici / dinleyici / kullanıcı yapısı ve üretim hedeflerine ilişkin bilgi ve fikir sahibi olur.
|
3
|
Medya üretim süreçlerine staj ve ders kapsamında gerçekleştirilen etkinlikler çerçevesinde iş hayatındaki uygulamalar hakkında girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranma becerisine sahip olur.
|
4
|
Medya endüstrisini oluşturan teknolojik araçlar ve süreçler hakkında bilgi sahibi olup güncel bilgisayar yazılımları ve teknolojik bilgileri kullanır.
|
5
|
Çalışacağı mecranın izleyici / dinleyici / kullanıcı yapısı ve üretim hedeflerine ilişkin bilgi ve fikir sahibi olur.
|
6
|
Görsel ve işitsel medyanın üretim süreçlerindeki temel unsurları ve aşamaları hakkında bilgi sahibi olup bu süreçleri kuramsal bir çerçevede eleştirel bakış açısıyla değerlendirir.
|
7
|
Bilgi birikimine ve estetik anlayışa dayalı her tür görsel işitsel içeriği (kısa film, belgesel, reklam, jenerik) tasarlayıp üretir.
|
8
|
İçerik üreteceği konuya dair yaratıcı ve eleştirel yaklaşım geliştirip alanına özgü araştırma, planlama ve ürüne dönüştürme becerisine sahip olur.
|
9
|
Sosyal bilimler ve iletişim çalışmaları alanındaki gelişmeleri, yeni yaklaşım ve araştırmaları Türkçe ve en az bir yabancı dilde olmak üzere takip eder ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
|
10
|
Görsel işitsel medya ürünlerinin üretim sürecine ve sonucuna etik ve bağımsız bir yaklaşım sunar.
|
11
|
Alanla ilgili mesleki çalışmalarının, insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal bıoyuttaki etkileri konusunda duyarlılık gösterir.
|
12
|
Çalışmaların tüm üretim sürecinde ekip çalışmasına ve işbirliğine açık bir tutum geliştirir.
|
13
|
Sektör ve sivil toplum kuruluşlarını etkin paydaşlar olarak tanımlayarak uygulamaya yönelik medya projeleri geliştirir.
|
14
|
Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası mevzuatı, sosyal hak ve yükümlülüklerini bilir ve uygulama becerisine sahip olur.
|
15
|
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip ederek sürekli kendini geliştirip olası sorunlar karşısında çözüm önerileri üretebilir.
|
|
|