1
|
Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunan farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahiptir.
|
2
|
İngilizce programı doğrultusunda öğrenme-öğretme sürecini öğrencilerin dil yeterliliklerini, dil gelişim düzeylerini, öğrenme stil ve stratejilerini, ilgi ve ihtiyaçlarını dikkate alarak planlar, özel eğitime gereksinimi olan öğrencileri de dikkate alarak uyarlar ve öğrencilerin dil ve iletişim becerilerini izleyerek kayıt altına alır.
|
3
|
Öğrenme ortamını çeşitli materyal ve kaynaklardan yararlanarak öğrencilerin ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak öğrencilerin yaşlarına, dil gelişim düzeylerine, öğrenme stillerine uygun yazılı, görsel, işitsel, dijital ve çevrimiçi materyalleri kullanarak başarılarını arttırmaya yönelik düzenler ve özgün materyaller geliştirir.
|
4
|
Dilin günlük yaşamda kullanımını geliştirecek etkinlik, görev, araştırma ve projeleri birbirini destekleyecek biçimde düzenleyerek öğrencilerin İngilizceyi akıcı ve doğru kullanmalarını sağlayıcı fırsatlar oluşturur, farklı amaç ve durumlar için destekleyici etkinlikler kullanır.
|
5
|
Dinleme etkinlikleri düzenlerken öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına yönelik çeşitli didaktik ve özgün materyallerden yararlanarak ortamlar düzenler ve öğrencilerin etkili dinleme/izlemenin önemini kavramalarını sağlar.
|
6
|
Konuşma etkinlikleri düzenlerken öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına yönelik çeşitli didaktik ve özgün materyallerden yararlanarak öğrencilerin kendilerini sözlü olarak ifade etmelerine fırsat verir, konuşmalarında söyleyişe, vurguya, tonlamaya dikkat etmelerini ve beden dilini kullanmalarını sağlar, kendisi de bu konularda öğrencilerine model olur.
|
7
|
Okuma etkinliklerini düzenlerken öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına göre çeşitli didaktik ve özgün kaynak ve materyallerden yararlanarak okuduklarını anlama, yorumlama, eleştirme becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler hazırlar.
|
8
|
Yazma etkinliklerini düzenlerken öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına yönelik çeşitli didaktik ve özgün materyallerden yararlanarak sözcük bilgisi, ses bilgisi, dil bilgisi, yazım kuralları ve metin oluşturma esaslarını doğru olarak uygulamalarını sağlar ve farklı yazma türlerinin tanıtımına yönelik örnekler sunar, öğrencilerin farklı türlerde yazdıkları ürünleri okul içi/dışı ortamlarda sunmaları, yayınlamaları konusunda rehberlik eder. Öğrencilerin eleştirel düşünme ve yazma becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler hazırlar.
|
9
|
İngilizce öğretiminde her bir öğrencinin süreç esnasındaki ve süreç sonundaki durumlarını belirlemek ve buna yönelik önlem almak amacıyla dört dil becerisine yönelik ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini hazırlayarak uygular ve sonuçlarına göre İngilizce programını, öğrenme ortamlarını, ölçme araçlarını, öğretim stratejilerini ve verimliliğini değerlendirir.
|
10
|
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi, okulun kültür ve öğrenme merkezi haline gelmesi ve çevrenin sosyoekonomik ve eğitsel ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla yakın ve uzak çevresindeki kurum ve/veya kuruluşlarla işbirliği yaparak etkinlikler düzenler ve öğrenci, aile ve öğretmenlerin katıldığı öğrenen topluluklar oluşturarak bu etkinlikleri farklı çevrelerle paylaşma sonucunda öğrenen topluluklar oluşumunu sağlar.
|
11
|
Mesleki öz değerlendirmesini yaparken veli, öğrenci, meslektaş ve idareci görüşlerinden yararlanır ve özellikle mesleki gelişim araştırmalarının öğretim uygulamalarına yansıtılmasında meslektaşları ile işbirliğinde bulunur.
|
12
|
Milli Eğitim Temel Kanunu?nda dile getirilen ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilincinde olarak sahip olduğu demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerinin yanı sıra dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile öğrencilere ve topluma örnek olur ve alanı ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı bilerek hak ve sorumluluklarının bilincinde davranır.
|
13
|
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, farklı öğretim ortamlarında bilişim, iletişim ve eğitim teknolojilerinden alana yönelik olarak faydalanır.
|
14
|
Meslekî gelişimi için alana yönelik bilimsel tartışmaları izler.
|
15
|
Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilir.
|
16
|
Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır, toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler.
|
17
|
Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
|
18
|
Sanatsal ve kültürel faaliyetlere etkin olarak katılır.
|
19
|
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir biçimde yerine getirir, uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
20
|
Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
|
21
|
Kalite yönetimi ve süreçleri hakkında yeterli bilince sahiptir ve bu süreçlere etkin olarak katılır.
|
|
|