1
|
Alanıyla ilgili yeterli düzeyde alan, pedagoji ve pedagojik alan bilgisine sahip olur ve bu bilgisini eğitim öğretim sürecinde etkili kullanır.
|
2
|
Matematiksel dili, terminolojiyi ve yöntemleri doğru ve etkili biçimde kullanır.
|
3
|
Matematiksel bilgiyi günlük hayatla ve diğer disiplinlerle (fen, teknoloji, mühendislik vb) ilişkilendirir ve öğrencilerinin matematiksel iletişim, problem çözme, akıl yürütme ve ilişkilendirme becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamalar yapar.
|
4
|
Bilişim ve iletişim teknolojilerini matematik öğretiminin planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde etkili bir şekilde kullanır.
|
5
|
Ortaokul öğrencilerinin matematiğe ilişkin öğrenme zorlukları ve olası kavram yanılgıları, ihtiyaçları, ilgileri, yetenekleri, öğrenme özellikleri, bireysel farklılıkları ve gelişim düzeyleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
6
|
Öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak, eğitim-öğretim materyalleri geliştirir, anlamlı öğrenmeyi destekleyecek etkinlik temelli ders planları oluşturur ve etkinliklerini uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikler kullanarak uygular.
|
7
|
Matematik öğrenimi-öğretimi başta olmak üzere toplumsal sorunlara duyarlıdır, ilgili sorunları fark eder, gerektiğinde bir araştırmacı gibi bilimsel bir araştırma planlaması yapar, araştırmayı yürütür, bulgularını ve önerilerini konunun uzmanlarıyla ve sorumlularla paylaşır.
|
8
|
İlköğretim matematik öğretimi programının yaklaşımı ve içeriğini dikkate alarak etkili ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanır.
|
9
|
Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek ve araştırma yapabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
10
|
Kendi öz değerlendirmesini yaparak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Sahip olduğu bilgi ve beceriler açısından kendini sürekli değerlendirir, geliştirir.
|
11
|
Görev yaptığı okullarda kendisinin, öğrencilerinin akademik ve mesleki gelişiminde sorumluluk sahibidir, alanı ile ilgili konularda bilgi kaynaklarını kullanır ve ulusal ve uluslararası projelerin geliştirilmesinde ve uygulamasında rol alır.
|
12
|
Türkçe'yi düzgün kullanarak meslektaşları, öğrencileri ve aileleri ile etkili iletişim kurar, onlarla beraber çalışır, bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluklarını etkin bir şekilde yerine getirir.
|
13
|
Türk Eğitim Sistemi'nin yapısı, tarihsel gelişimi, ilköğretim okullarının işleyişi, okuldaki idari görevleri bilerek, yürürlükteki yasal düzenlemeleri ve etik kuralları gözeterek, hak ve sorumluluklarını belirleyen mevzuata uygun davranır.
|
14
|
Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan, evrensel değerlere saygılı ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
|
15
|
Ulusal ve uluslararası, sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikleri tanır ve bu etkinliklere katılır.
|
|
|