1
Alanıyla ilgili yeterli düzeyde alan, pedagoji ve pedagojik alan bilgisine sahip olur ve bu bilgisini eğitim öğretim sürecinde etkili kullanır.
2
Matematiksel dili, terminolojiyi ve yöntemleri doğru ve etkili biçimde kullanır.
3
Matematiksel bilgiyi günlük hayatla ve diğer disiplinlerle (fen, teknoloji, mühendislik vb) ilişkilendirir ve
öğrencilerinin matematiksel iletişim, problem çözme, akıl yürütme ve ilişkilendirme becerilerini
geliştirmeye yönelik uygulamalar yapar.
4
Bilişim ve iletişim teknolojilerini matematik öğretiminin planlama, uygulama ve değerlendirme
süreçlerinde etkili bir şekilde kullanır.
5
Ortaokul öğrencilerinin matematiğe ilişkin öğrenme zorlukları ve olası kavram yanılgıları, ihtiyaçları,
ilgileri, yetenekleri, öğrenme özellikleri, bireysel farklılıkları ve gelişim düzeyleri hakkında bilgi sahibi olur.
6
Öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak, eğitim-öğretim materyalleri
geliştirir, anlamlı öğrenmeyi destekleyecek etkinlik temelli ders planları oluşturur ve etkinliklerini uygun
öğretim strateji, yöntem ve teknikler kullanarak uygular.
7
Matematik öğrenimi-öğretimi başta olmak üzere toplumsal sorunlara duyarlıdır, ilgili sorunları fark eder,
gerektiğinde bir araştırmacı gibi bilimsel bir araştırma planlaması yapar, araştırmayı yürütür, bulgularını ve önerilerini konunun uzmanlarıyla ve sorumlularla paylaşır.
8
İlköğretim matematik öğretimi programının yaklaşımı ve içeriğini dikkate alarak etkili ölçme ve
değerlendirme tekniklerini kullanır.
9
Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek ve araştırma yapabilecek kadar yabancı dil bilgisine
sahip olur.
10
Kendi öz değerlendirmesini yaparak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Sahip olduğu
bilgi ve beceriler açısından kendini sürekli değerlendirir, geliştirir.
11
Görev yaptığı okullarda kendisinin, öğrencilerinin akademik ve mesleki gelişiminde sorumluluk sahibidir,
alanı ile ilgili konularda bilgi kaynaklarını kullanır ve ulusal ve uluslararası projelerin geliştirilmesinde ve
uygulamasında rol alır.
12
Türkçe'yi düzgün kullanarak meslektaşları, öğrencileri ve aileleri ile etkili iletişim kurar, onlarla beraber
çalışır, bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluklarını etkin bir şekilde yerine getirir.
13
Türk Eğitim Sistemi'nin yapısı, tarihsel gelişimi, ilköğretim okullarının işleyişi, okuldaki idari görevleri
bilerek, yürürlükteki yasal düzenlemeleri ve etik kuralları gözeterek, hak ve sorumluluklarını belirleyen
mevzuata uygun davranır.
14
Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin
bilincinde olan, evrensel değerlere saygılı ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
15
Ulusal ve uluslararası, sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikleri tanır ve bu etkinliklere katılır.