1
|
Gerçek hayata ilişkin yazılım proje, süreç ve ürününe ait işlevsel ve işlevsel olmayan özellikleri tanımlar.
|
2
|
Yazılım mimarisi, bileşenleri, arayüzleri ve sisteme ait diğer bileşenleri tanımlayabilir.
|
3
|
Kodlama, doğrulama (verification), birim testleri (unit testing) ve hata ayıklama (debugging) konularını da içerecek şekilde yazılım geliştirir.
|
4
|
Yazılımın çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapar.
|
5
|
Yazılım mühendisliğine yönelik gereksinimlerin anlaşılması; hedef, çıktı ve maliyetlerin belirlenmesi; süreç, kaynak ve kalitenin planlanması ve risk yönetimi konularında bilgi sahibi olur.
|
6
|
Yazılım mühendisliği süreçlerini tanımlama, uygulama, değerlendirme, ölçme, yönetme, değiştirme, geliştirme ve yeni sürüm hazırlama konularında bilgi sahibi olur.
|
7
|
Yazılım gereksinim, tasarım, geliştirilme, sınanma, bakım, yapılanış, yönetim ve kalitesi konularındaki çeşitli yöntemleri bilme ve kullanma pratiğine sahip olur.
|
8
|
Yazılım yaşam döngüsü süreçlerinde, yazılım kalitesi ve modellerini bilir, temel kalite ölçümlerini yapar ve bunları yazılım geliştirme, doğrulama ve sınama konularıyla birlikte yorumlar.
|
9
|
Başta bilgisayar mühendisliği, yönetim, matematik, ekonomi ve sistem mühendisliği olmak üzere, yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara ve değerlere sahip diğer disiplinler hakkında bilgi sahibi olur.
|
10
|
Genelde mühendislik özelde yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilen ve sosyal konulara duyarlılığı artıran temel bilgilere sahip olur.
|
11
|
Yabancı dil kullanarak konusuna ait yayınları takip eder, meslektaşları ile iletişim kurar.
|
12
|
Yazılım Mühendisliği mesleğini uluslar arası seviyede icra eder.
|
|
|