1
|
Medya alanıyla ilgili temel kavramları, kuramları ve araştırma yöntemlerini kapsamlı olarak tartışır.
|
2
|
Medya alanını diğer bilim dalları (sosyoloji, iletişim teknolojisi, eğitim bilimleri, insan kaynakları, vb.) ile ilişkilendirerek alana disiplinlerarası bir yaklaşım sunar.
|
3
|
Alanında ileri düzey araştırmaları disiplinlerarası bir çerçevede geliştirip bağımsız olarak yürütebilir.
|
4
|
Medya alanında nicel ve nitel araştırma yöntemlerini ileri düzeyde kullanıp; elde edilen verilerle uygulamaya yönelik çözüm önerileri geliştirir.
|
5
|
İletişim araştırmalarında verilerin toplanması, yorumlanması ve yaygınlaştırılması aşamalarını bilimsel ve etik değerler çerçevesinde yürütür.
|
6
|
Medyanın ürettikleri karşısında eleştirel ve sorgulayıcı bir duruş sergileyerek kuramsal ve uygulamalı çözümlemeler geliştirir.
|
7
|
Yeni medya uygulamalarının bireyler, kitleler ve kültürler üzerindeki etkilerini incelemek, tartışmak ve karşılaştırır.
|
8
|
İletişim alanında yapılan araştırmaları ve eğilimleri ulusal ve uluslar arası düzeylerde farklı dillerdeki yayınlardan takip eder.
|
9
|
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda farklı dillerde sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.
|
10
|
Medya ve iletişim alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; bunları değerlendirip, çözümleyerek yorumlayabilir.
|
11
|
Alana dair sorunları bağımsız olarak saptayabilmek, çözüme yönelik projeler geliştirmek ve gerektiğinde bu çözümleri hayata geçirebilir.
|
12
|
Kuramsal bilgiler çerçevesinde uygulamadaki sorunları belirleyerek medyanın toplumsal düzeyde daha etkin kullanılmasında rol oynar
|
13
|
Medya alanında teknolojik değişim ve gelişimleri kavramak ve alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar ve iletişim araçlarını kullanır.
|
14
|
Çağdaş dünyada görsel sanatlar ve tasarımdaki gelişmeleri takip eder; yeni projeler geliştirir
|
|
|