1
|
Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerini kullanmada üst düzeyde bir beceriye sahip olur.
|
2
|
İletişim Bilimleri içinde uzmanlaştığı alanda toplumu bilgilendirme ve yönlendirme amacıyla yeni fikir ve yöntemler geliştirir
|
3
|
İletişim alanı içinde yürütülen çalışmalarda karar verici olur.
|
4
|
Medya ve toplum arasındaki ilişkiyi eleştirel bir bakış açısıyla inceler, uygulamaları ve medya ürünlerini analiz eder.
|
5
|
Ulusal ve uluslararası düzeyde medyanın toplumsal işlev ve etkilerini değiştirmeye yönelik eylemlerde bulunur.
|
6
|
Uzmanlaştığı alana ilişkin görüşlerini etkili bir biçimde savunur ve geniş kitlelere ulaştırır.
|
7
|
Alanıyla ilişkili gelişmeleri takip ederek sürekli kendini geliştirme bilincine sahip olur.
|
8
|
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini gösterir, en az bir yabancı dili çok iyi kullanarak etkili iletişim kurar.
|
9
|
İletişim bilimleri alanında ortaya çıkan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
|
10
|
İletişim bilimleri alanında edindiği kuramsal bilgileri, sektördeki uygulama alanlarına aktarır, iletişim alanı içerisinde özgün projeler tasarlayıp yönetir.
|
11
|
Gündelik yaşam ile ulusal ve uluslararası iletişim uygulamaları arasındaki ilişkiyi sorgular ve yeniden tanımlaya yönelik öneriler ortaya koyar.
|
12
|
Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayın yapar, ulusal ve uluslararası kongre ve sempozyumlara katılır, bunları düzenler.
|
13
|
İletişimin uygulama alanlarında ortaya çıkan etik sorunlara çözüm üretir.
|
14
|
İletişim alanındaki yerel ve küresel etkileri tarihsel ve sosyolojik bütünlüğü içinde değerlendirir.
|
15
|
Sosyolojik ve teknolojik gelişmeler ekseninde değişen iletişim biçimlerini değerlendirerek bu birikimi farklı alanların kullanımına açar ve toplumdaki bilgi akışını hızlandırır.
|
|
|