1
|
Sosyal adalet ve insan haklarına dayalı yaklaşım çerçevesinde sosyal hizmet uygulamalarında bütün süreçlerde müracaatçı katılımı yaklaşımını benimser.
|
2
|
Meslek etik ilkeleri ve değerlerinin, mesleki görev ve sorumluluklarının bilgisine sahiptir ve bunlara uygun davranır.
|
3
|
Sosyal hizmet alanındaki kuram, yaklaşım, model ve yöntemler bilgisine ve güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
|
4
|
Bilginin kaynağı, güvenirlik ve geçerliliğini değerlendirme, eleştirel düşünme bilgisine sahiptir.
|
5
|
Sosyal sorunlar, sosyal hizmet uygulama alanları, sosyal politika ve hizmetler bilgisine sahiptir, güncel gelişmeleri izler ve değerlendirir.
|
6
|
Sosyal hizmet alanlarıyla ilgili uluslararası ve ulusal yasal düzenlemeler ile hukuk muhakemesi bilgisine sahiptir.
|
7
|
Birey, aile, grup ve toplum düzeyinde müracaatçı sistemleri ile birlikte planlı müdahale sürecini gerçekleştirmek için gerekli becerilere sahiptir.
|
8
|
Sözlü ve yazılı iletişim kurma, gözlem ve mesleki görüşme yapabilme, planlama, uygulama ve raporlama becerisine sahiptir.
|
9
|
Ayrımcılık ve baskı karşıtı uygulama yapabilme ve savunuculuk becerilerine sahiptir.
|
10
|
Sosyal hizmet alanlarına ilişkin konularda proje yapma, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirme, koordinasyon ve ekip çalışması becerilerine sahiptir.
|
11
|
Farklı bilim ve uygulama alanlarına ilişkin edindiği bilgileri, sosyal hizmet uygulamasıyla ilişkilendirir, disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir.
|
12
|
Sosyal hizmet alanında araştırma yöntem ve teknikleri bilgisine sahiptir ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
|
13
|
Sosyal hizmet alanlarında uygulamalarını ekolojik sistemlere duyarlılık içinde yürütür.
|
14
|
Kişisel yapabilirlik ve yeterliliklerine, yargı ve tutumlarına ilişkin irdeleme yapabilir.
|
15
|
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, kendi öğrenme sürecini yönetebilir ve yaşam boyu öğrenme anlayışını benimser.
|
|
|